Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 15:24
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Employer branding

Pojęcie employer brandingu jest dość młode - pojawiło się na anglosaskim rynku biznesowym prawdopodobnie na początku XXI wieku. Specjaliści przypisują powstanie tego terminu firmie McKinsey. Co to właściwie jest employer branding? Jakie są jego rodzaje? I czy przynoszą korzyści? Zapraszamy do lektury!

EB - jakie obszary łączy?

Employer branding to w dużym skrócie działania, których celem jest stworzenie miejsc pracy pozytywnie postrzeganych zarówno przez byłych, jak i obecnych bądź przyszłych pracowników. Łączy aktywności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, CSR-u (społecznej odpowiedzialności biznesu), komunikacji, a także marketingu. Zgodnie z raportem HRM Institute odpowiedzialność za budowanie pozytywnej marki pracodawcy najczęściej spoczywa na dziale personalnym (43%). Co piąta firma pozostawia to dla działu marketingu, natomiast 9% firm wykorzystuje do tego dział komunikacji (zewnętrznej bądź wewnętrznej). W praktyce nie ma znaczenia, jaka jednostka zajmuje się employer brandingiem - ważne, aby działania były odpowiednio zaplanowane i wdrożone przez osobę, która ma niezbędne kompetencje. Jeżeli w firmie brakuje takiej persony warto skorzystać z pomocy wykwalifikowanej agencji PR takiej jak Commplace - zaufanego doradcy wiodących firm, takich jak Amica, Cekol, Dulux, Gzella itd.

Typy employer brandingu

Budowanie wizerunku marki pracodawcy możemy podzielić na dwa typy:
  • employer branding wewnętrzny - polega na komunikacji i działaniach skierowanych do pracowników. Skupiają się one na tworzeniu pozytywnej atmosfery pracy, ale także wspólnej wizji rozwoju.
  • employer branding zewnętrzny - skierowany jest do potencjalnych ale także byłych pracowników. Ma za zadanie pracę nad wizerunkiem firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Posiłkuje się specjalnymi projektami edukacyjnymi, uczestnictwem w targach, ale także innymi inicjatywami opartymi na poszukiwaniu potencjalnych pracowników.

Korzyści związane z EB

Jednym z ważniejszych pojęć związanych z employer brandingiem jest Employee Value Proposition, czyli pakiet korzyści oferowany przez pracodawcę. W ramach EVP wyróżnia się dwa rodzaje korzyści:
  • Racjonalne - w ich skład wchodzą: benefity, stabilność zatrudnienia, równowaga między pracą a życiem prywatnym itd.
  • Emocjonalne - takie jak: satysfakcja z pracy, relacje między pracownikami, pozytywna atmosfera itd.
Employer branding niesie również wiele korzyści dla pracodawcy. Najważniejsze to:
  • Napływ nowych kandydatów do pracy - w dzisiejszych czasach, ludzie są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, chcą więc pracować w miejscach, które je zaspokajają. Stabilność zatrudnienia, możliwość rozwoju, a także pozytywna atmosfera pracy są atutem każdej firmy w walce o najbardziej utalentowanych pracowników.
  • Zadowolenie pracowników - działania employer brandingowe wpływają na zaangażowanie podwładnych i ich chęć do pracy. Do elementów budowania silnej marki pracodawcy zalicza się np. możliwość rozwoju, benefity, odpowiednia płaca itd.
  • Satysfakcja klientów - korzystanie z usług firmy, która dobrze traktuje swoich pracowników, jest zdecydowanie bardziej satysfakcjonujące. Ponadto zaangażowani pracownicy są bardziej produktywni, a jakość świadczonych usług i podejście do klienta jest na wyższym poziomie.
Korzyści z employer brandingu może być więcej, warto więc wprowadzić go do swojej firmy. Pomoc w tym zakresie oferuje agencja PR Commplace.
(tekst sponsorowany)
 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama