Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 13:47
Reklama Marek Szponar
Reklama
Reklama
News will be here

Employer branding

Pojęcie employer brandingu jest dość młode - pojawiło się na anglosaskim rynku biznesowym prawdopodobnie na początku XXI wieku. Specjaliści przypisują powstanie tego terminu firmie McKinsey. Co to właściwie jest employer branding? Jakie są jego rodzaje? I czy przynoszą korzyści? Zapraszamy do lektury!

EB - jakie obszary łączy?

Employer branding to w dużym skrócie działania, których celem jest stworzenie miejsc pracy pozytywnie postrzeganych zarówno przez byłych, jak i obecnych bądź przyszłych pracowników. Łączy aktywności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, CSR-u (społecznej odpowiedzialności biznesu), komunikacji, a także marketingu. Zgodnie z raportem HRM Institute odpowiedzialność za budowanie pozytywnej marki pracodawcy najczęściej spoczywa na dziale personalnym (43%). Co piąta firma pozostawia to dla działu marketingu, natomiast 9% firm wykorzystuje do tego dział komunikacji (zewnętrznej bądź wewnętrznej). W praktyce nie ma znaczenia, jaka jednostka zajmuje się employer brandingiem - ważne, aby działania były odpowiednio zaplanowane i wdrożone przez osobę, która ma niezbędne kompetencje. Jeżeli w firmie brakuje takiej persony warto skorzystać z pomocy wykwalifikowanej agencji PR takiej jak Commplace - zaufanego doradcy wiodących firm, takich jak Amica, Cekol, Dulux, Gzella itd.

Typy employer brandingu

Budowanie wizerunku marki pracodawcy możemy podzielić na dwa typy:
  • employer branding wewnętrzny - polega na komunikacji i działaniach skierowanych do pracowników. Skupiają się one na tworzeniu pozytywnej atmosfery pracy, ale także wspólnej wizji rozwoju.
  • employer branding zewnętrzny - skierowany jest do potencjalnych ale także byłych pracowników. Ma za zadanie pracę nad wizerunkiem firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Posiłkuje się specjalnymi projektami edukacyjnymi, uczestnictwem w targach, ale także innymi inicjatywami opartymi na poszukiwaniu potencjalnych pracowników.

Korzyści związane z EB

Jednym z ważniejszych pojęć związanych z employer brandingiem jest Employee Value Proposition, czyli pakiet korzyści oferowany przez pracodawcę. W ramach EVP wyróżnia się dwa rodzaje korzyści:
  • Racjonalne - w ich skład wchodzą: benefity, stabilność zatrudnienia, równowaga między pracą a życiem prywatnym itd.
  • Emocjonalne - takie jak: satysfakcja z pracy, relacje między pracownikami, pozytywna atmosfera itd.
Employer branding niesie również wiele korzyści dla pracodawcy. Najważniejsze to:
  • Napływ nowych kandydatów do pracy - w dzisiejszych czasach, ludzie są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, chcą więc pracować w miejscach, które je zaspokajają. Stabilność zatrudnienia, możliwość rozwoju, a także pozytywna atmosfera pracy są atutem każdej firmy w walce o najbardziej utalentowanych pracowników.
  • Zadowolenie pracowników - działania employer brandingowe wpływają na zaangażowanie podwładnych i ich chęć do pracy. Do elementów budowania silnej marki pracodawcy zalicza się np. możliwość rozwoju, benefity, odpowiednia płaca itd.
  • Satysfakcja klientów - korzystanie z usług firmy, która dobrze traktuje swoich pracowników, jest zdecydowanie bardziej satysfakcjonujące. Ponadto zaangażowani pracownicy są bardziej produktywni, a jakość świadczonych usług i podejście do klienta jest na wyższym poziomie.
Korzyści z employer brandingu może być więcej, warto więc wprowadzić go do swojej firmy. Pomoc w tym zakresie oferuje agencja PR Commplace.
(tekst sponsorowany)
 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: W czytelni w Rynku w Bibliotece, można za darmo skorzystać z internetuData dodania komentarza: 28.03.2024, 13:25Źródło komentarza: Biletomat jest, ale... bilety nie na wszystkie pociągiAutor komentarza: teofilTreść komentarza: Rondo moherowych włodarzy Oławy ?Data dodania komentarza: 28.03.2024, 13:24Źródło komentarza: Padły dwie propozycja nazwy tego ronda. Jedna oficjalnieAutor komentarza: realistaTreść komentarza: Tak samo samo popieram zielony kolor tak jak i twoje dywagacje.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 13:23Źródło komentarza: BBS: - Nasz plan na miasto i powiat jest realnyAutor komentarza: ogarniętyTreść komentarza: Jak narazie o "kadrowym tsunami" po wyborach wypowiadał się jedynie pan Hadryś. Pan Gawlas w opublikowanym wywiadzie odnośnie wymiany kadr po wygranych wyborach wypowiedział się jednoznacznie. Rozumiem, że ta lista osób "do zwolnienia" to plany BBS, które ujawniłeś przez przypadek? Jak zwykle manipulujesz i posługujesz się fragmentami wypowiedzi wyrwanymi z kontekstu.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 13:20Źródło komentarza: Czas przywrócić miasto mieszkańcomAutor komentarza: kaktusTreść komentarza: .....chyba już czas zmienić szefa miejskiej komisji AA, bo cos tu gada od rzeczy?Data dodania komentarza: 28.03.2024, 13:19Źródło komentarza: "Oławski" generał Jarosław Gromadziński odwołany!Autor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Jeśli realnym jest dla ciebie budowa szkoły w Nowym Otoku gdzie nie ma żadnej działki należącej do miasta, tworzenie lasu na terenie który nie należy do miasta, budowa skrzyżowania ul. Wiejskiej z torowiskiem na terenach nie należących do miasta, tworzenie już stworzonych domów dziennego pobytu dla seniorów, tworzenie mariny na terenie nie należącym do miasta itd i jeśli dla ciebie ten program WdO jest realny to gratuluję. Dla mnie to tylko obietnice wyborcze i "chciejstwo"Data dodania komentarza: 28.03.2024, 13:10Źródło komentarza: BBS: - Nasz plan na miasto i powiat jest realny
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama