Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 10:28
Reklama Marek Szponar
Reklama
Reklama
News will be here

"Nie prowadźcie dusz parafian na stracenie!" Apel do oławskich księży

Jan Mieszko publikuje na Facebooku apel do oławskich księży. To odpowiedź na wczorajszą decyzję o odprawianiu eucharystii z udziałem wiernych

O tym, że msze w oławskich kościołach znów będą odprawiane z udziałem wiernych pisaliśmy wczoraj.

Dziś swój apel publikuje Jan Mieszko i prosi o udostępnianie (pisownia oryginalna):

"Szanowni Duszpasterze, to do Was kieruję ten APEL po przeczytaniu artykułu i postu jaki ukazał się na jednym z Oławskich portali. Nie prowadźcie DUSZ WASZYCH PARAFIAN na stracenie. Akcja #zostanwdomu powstała w słusznej wierze, by nie narażać się świadomie na zakażenie, uszczerbek na zdrowiu lub też na utratę ludzkiego życia (o które kościół tak przecież walczy). Owa akcja skierowana jest nie tylko do uczniów, ich rodziców, ale przede wszystkim do osób starszych, które mają osłabioną odporność i są bardziej podatne na zachorowania, ciężej się je leczy, a to one są głównie uczestnikami zgromadzeń religijnych (czyt. Mszy Świętych).
To Wy Duchowni jako OSOBY ZAUFANIA PUBLICZNEGO (nie przez wszystkich w taki sposób postrzegani, a czym również dajecie tego świadectwo swoim zachowaniem) powinniście w trosce o waszych wspaniałych i hojnych parafian dbać, by byli zdrowi i modlili się w swoich domach, uczestnicząc w wirtualnym przekazie modlitwy.
To WY jako pierwsi z Ambony potępialibyście wszystkich uczestników, organizatorów zgromadzeń publicznych, wydarzeń sportowo-kulturalnych, mówiąc że są ignorantami, działają i zachowują się bezmyślnie narażając siebie, a przede wszystkim INNYCH na niebezpieczeństwo zakażenia.
Od wczoraj w Polsce panuje STAN EPIDEMII, co wskazuję na powagę sytuacji, a proboszczowie wracają do modlitw z udziałem Wiernych.
Czy taki Duchowny będzie mógł żyć że świadomością i wiarą w przebaczenie, że świadomie swoim zachowaniem i działaniem naraził osoby na zakażenie?
APELUJĘ WIĘC DO DZIEKANA, PROBOSZCZÓW I DUCHOWNYCH... każda zdrowa owieczka jest lepsza do strzyżenia niż chora i martwa owieczka.... Jeśli brak tacy jest powodem tak radykalnych i nieodpowiedzialnych działań że strony kościoła i ich Hierarchów to należy pozyskać środki w inny sposób..."

Co Wy na to?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Sopjan 25.03.2020 00:46
No. I po sprawie. Zgromadzenia religijne do max. 5 osób. Czyli klecha, organista, ten z wiklinowym koszykiem.... i zostaje miejsca tylko dla dwóch dojnych owieczek :-)

Jan Mieszko 22.03.2020 18:30
Do Kichawy... A kto to.... jest Kichawa ???? Moja pozycja poleć na jest taka jak Twoja... Mieszając mnie z błotem Anonimowo na portalu pokazujesz jak małostkowy i pozbawiony etyki i kultury człowiekiem (domniemam katolikiem) jesteś. Chętnie się z Tobą spotkam i porozmawiam w temacie w cztery oczy. Nie na wiecu ????

Kichawa 22.03.2020 22:34
Sam siebie mieszasz z błotem, trudno o większą obłudę, niż zaprezentowana w powyższym bełkocie. Od kiedy to się martwisz losem katolików? W jakich to niby okolicznościach miałbyś się od któregoś z nich zarazić? Twoje środowisko polityczne na pewno nie zaraz się w kościele.

Kichawa 22.03.2020 17:20
Kto to, *****, jest ten Mieszko?! Apelować to on sobie może na wiecu partyjnym Kidawy.

Marek 22.03.2020 10:03
Apel Pana Jana popieram, zresztą oficjalne stanowisko wszelkich instytucji kościelnych jest takie, aby zachęcić do pozostania w domu. Najlepiej i najskuteczniej zachęcić do pozostania w domu poprzez niestwarzanie okazji do wyjścia, a czymś takim jest organizowanie mszy z udziałem wiernych. Nie ma większego znaczenia, czy to będzie 39 czy 45 osób, one wyjdą z domu, po drodze mogą kogoś spotkać, wdepnąć do sklepu itp. Nie stwarzajmy pokusy, aby wirus nie miał dodatkowych okazji. I tyle. Chleb trzeba mieć w żołądku, aby fizycznie przeżyć. Reszta może poczekać, albo jest dostępna innymi drogami. Pozdrawiam Pana Jana i dziękuję za odwagę.

Jasiu 22.03.2020 07:48
W kościele w ubiegłym tyg widziałem max 30os. Na poczatku ksiadz powitał wiernych on-line i podziekowal za obecnosc duchowa i nieprzyjscie. Ale anty-kosciolowi wiedza lepiej.

:/ 22.03.2020 19:31
Dzisiaj na Jasnej Górze i tylu nie było. https://zapodaj.net/3a3c3323d6f59.jpg.html

T 22.03.2020 04:41
Mochery do urn.

Nie moher 24.03.2020 20:56
też będziesz moherem i to szybciej niż ci się wydaje

Zak 21.03.2020 22:51
Do SUMIENIE. Coś nie ogarniasz, właśnie zupełnie nie chodzi tu o jakąś twoją decyzję. Pójdziesz, nazarażasz następnych, umrą np. twoi dziadkowie. Pomyśl trochę. Albo obejrzyj niusy z Włoch.

Wacha 21.03.2020 22:45
Jedziemy prosto w kierunku Włoch, gratulacje ojczulkowie.

Jeniu 21.03.2020 22:40
Chodzenie do kościoła w czasie epidemi. To czysta głupota.

Jan Mieszko 21.03.2020 21:55
Do Miro ale też tych co zauważają drzazgę w oku bliźniego a belki w swoim nie zobaczą...Mało wiecie, spoglądając tylko na mój profil. To czy jestem osobą wierzącą w Boga żaden z Was nie wie.By była jasność... Wiara w Boga nie zawsze musi się równać z wiarą w instytucje kościoła czy też wiarę w księdza.Tak jestem osobą wierzącą, co pozwala mi spojrzeć na pewne sprawy z pewnym dystansem jak również się do nich odnieść. Wiara w Boga nie polega tylko na chodzeniu z różańcem, uczestnictwie kilka razy dziennie we mszach Świętych i przyjnowanie Eucharystii na każdej mszy, po czym grzeszysz jeden z drugim i chodzisz się spowiadać, "kłamiąc" że żałujesz za grzechy i będziesz czynił poprawę. To jest wiara na pokaz.Wiara w Boga to MIŁOSIERDZIE OKAZYWANE BLIZNIEMU, to ROZMOWA Z BOGIEM W KAŻDEJ WOLNEJ CHWILI (modlitwa), tym się różnimy. Ja nie muszę iść do kościoła i wrzucać na tace by sąsiad zobaczył ze mnie stać. Jak mam to dam jak nie mam to nie dam. Czasem są inni którzy potrzebują mojego wsparcia...Na tym zakończę instruktaż o wierze.Jadem bije w Instytucje O. TADEUSZA i jego pazerność oraz naciągactwo, mam też swoje poglądy polityczne, z którymi jedni się zgodzą inni nie.Żadnego z Was nie obraziłem, dlatego również nie chciałbym być obrażany. Jeśli masz odwagę spotkaj się zemną i porozmawiaj.Pozdrawiam wszystkich komentujących.PS. Panie Michale... Odmieniamy imię poprawnie Jana Mieszka ?

Kichawa 22.03.2020 17:26
Wiata w księdza, pazerność o. Rydzyka, klepanie różańca?! Co to za lewackie komunały? Człowieku, te twoje wypociny to zwykłe pajacowanie rodem z antyklerykalnych szmatławców.

Jan Mieszko 22.03.2020 21:32
Skomentował to hejter w swetrze... Katolik i prawicowiec ??? Klasycznie ??? by zniżyć się Kichawo do twojego poziomu musiałbym się położyć albo zejść do piwnicy ??? i nie muszę jakiś "wirusowych" ników używać bo mam jaja ?? trzymaj się ciepło i pamiętaj... Jutro też jest dzień i poranna oraz wieczorna taca do zebrania ???

Kichawa 22.03.2020 22:22
Ależ wyrafinowany dowcip, prawie popuściłam po nogach. Z takim polotem na dłużej zagościsz pod czaszką elektoratu Biedronia.

Magda 22.03.2020 23:10
Witam, tu Magda? Zgadzam się Panie Janie z Panem w 100%. Bóg jest wszędzie i słyszy nas zawsze. Nie pojawia się w kościele tylko wtedy, jak zapłacisz księciuniowi tacowe , ponieważ biedaków też kocha? a kler to naciągacze i bandyci w sukienkach i tyle. Pozdrawiam.

Michał Kowalski 23.03.2020 11:22
Szanowny Panie Janie! Dziękuję za Pana uwagę dotyczącą odmiany Pana nazwiska (nie imienia jak Pan napisał :) ) bo ma Pan rację i potrafię jak Pan widzi przyznać się do błędu... (nota bene, Pan w swoich komentarzach popełnia dużo więcej błędów składniowych i logicznych) ale to zostawmy! Ad rem! 1. Nikt Panu nie nakazuje wierzyć w księdza i instytucje Kościoła! To pomylenie porządków! Księża, podobnie jak Pan i ja, są ludźmi grzesznymi, na czele z Papieżem Franciszkiem! Apostołowie też byli grzeszni, podobnie jak święci. Świętość to nie bezgrzeszność, ale ciągły proces pracy nad sobą, nawracania się, postanawiania poprawy! Spowiedź w tym pomaga, bo każdy człowiek ma prawo do błędów - Pan zapewne też popełnia te same błędy, czyt. grzechy wiele razy, podobnie jak ja... Zaś Pana słowa: "po czym grzeszysz jeden z drugim i chodzisz się spowiadać, "kłamiąc" że żałujesz za grzechy i będziesz czynił poprawę. To jest wiara na pokaz" ... brzmią tak jakby Pan wyspowiadał setki osób :-) skąd ta wiedza? 2. Napisał Pan: "Wiara w Boga to MIŁOSIERDZIE OKAZYWANE BLIZNIEMU, to ROZMOWA Z BOGIEM W KAŻDEJ WOLNEJ CHWILI (modlitwa), tym się różnimy. Ja nie muszę iść do kościoła i wrzucać na tace by sąsiad zobaczył ze mnie stać. Jak mam to dam jak nie mam to nie dam. Czasem są inni którzy potrzebują mojego wsparcia... Na tym zakończę instruktaż o wierze" Zatem wierzy Pan po swojemu, niejako stworzył Pan obraz Boga sobie odpowiadający (podobnie jak w sektach)! Jeśli tak jest, to ciekawe czy świętuje Pan Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wszystkich Świętych? I już na koniec - nawet ma Pan swój instruktaż o wierze! Ciekawe... :-) Bardzo Pana pozdrawiam i życzę życzliwych i dobrych ludzi wokół Pana (w tym Katolików)!

Jan Mieszko 28.03.2020 22:18
Domniemam że imię Michał to zaraz po Rafale (czyli drugie Księdza imię ?) nie pisałem o tym, że Księża nie są ludźmi i istotami grzesznymi jak każdy inny parafianin albo i nie... Oczywiście mają prawo popełniać błędy, ale skoro je popełniają to również powinni za nie odpowiadać nie tylko przed zwierzchnikami kościoła ale również przed zwierzchnikami prawa kraju w jakim popełniają błędy, jak każdy każdy inny grzesznik... (czytam między słowami co chciał Ksiądz powiedzieć odnosząc się do mojej wypowiedzi). Nawiązując do spowiedzi, jeśli ktoś setki razy spowiada się z tego samego a postępu poprawy nie widać czy jest sens by się spowiadał z tego tylko dlatego by na chwilę przed przyjęciem Eucharystii oczyścić swoje sumienie? W odniesieniu do wiary... Każdy wierzy po swojemu, niektórzy czasem przekonują innych do wiary w taki sposób i myśleniu o wierze w taki sam sposób jak inni. Chrystus nie powiedział, że wiara w Boga musi być taka sama u każdego... Takie same spojrzenie na wiarę, takie samo doświadczanie wiary... Jeśli stawia się przed kimś białego manekina i każe mu się mówić że ma wierzyć i krzyczeć że to czarny manekin to już jest to zakłamaniem wiary... Oczywiście nie jestem po fakultetach polonistycznych, stąd pewnie dużo błędów, nie chodzi jednak o błędy stylistyczne, czy składniowe, a o samo przesłanie wypowiedzi. Nie sądzę wiary żadnego z komentujących czy czytelników, nie chciałbym by również moja wiara była sądzona tu przez nikogo bo, ani ja ani nikt inny po za Bogiem nie wie jak ona jest głęboka i szczera. Z każdej sytuacji jest zawsze jakieś rozwiązanie, skoro można odprawić msze w 45min, wiernych może być w kościele na mszy 5, to można odprawiać msze w dzień 12razy... Tak tak... Księża mają inne sprawy do załatwienia... Ale teraz mają służbę jak policjanci czy lekarze. Wierni ich potrzebują skoro 5osob to za mało na 45min to może warto zebrać info kto chce przyjąć Eucharystię i przejść się z wizytą duszpasterską do takiego parafianina... Dziękuję za pozdrowienia, również życzę wszystkiego dobrego a przede wszystkim zdrowia w tym jakże trudnym czasie. PS. Otaczają mnie nie tylko katolicy, ale również prawosławni, ateiści, zielonoświątkowcy, judaiści, muzułmanie... Każdego z nich i wiarę każde szanuję.

Michał Kowalski 30.03.2020 10:30
I za ten głos Panie Janie bardzo dziękuję i go doceniam oraz Pana zdanie szanuję. Jest to Pana opinia wyrażona językiem eleganckim i kulturalnym, bez złośliwości. I właśnie o to mi w głębi chodziło, aby Pana pierwszy apel był wyrażony takim językiem, bez w moim przekonaniu ukrytego “jadu”... gdyby tak było, nie rozpoczynałbym dyskusji... pozdrawiam serdecznie. P.s. I na koniec - 1. chętnie spotkałbym się z Panem i porozmawiał, ale z racji mojego zamieszkania poza Polską i odległości nie jest to możliwe. 2. Nie jestem księdzem Rafałem :-) wszelkiego dobra i zdrowia!

Ja 21.03.2020 19:55
Ja mysle, że nie chodzi o to żebyśmy teraz tutaj rozliczali pana Jana i debatowali nad jego podejściem i wiarą. Pomijając wszystko- co do sedna sprawy- ma rację. Nie uważam, żeby odprawianie mszy z 50 wiernymi w tej sytuacji było dobrym i odpowiedzialnym pomysłem. I problem w tym, że teraz każdy z nas nie decyduje tylko za siebie, ake też za innych, bo osoby, które pójdą i nie daj Boże się zarażą później mogą np. w sklepie w kolejce po chleb "podać wirusa dalej" Bogu ducha winnej i odpowiedzialnej osobie.

Michał Kowalski 21.03.2020 20:39
Zgadzam się z Ja. Dlatego mówimy o formie w jakiej Pan Jan Mieszko wystosował swój apel, a nie o treści... forma zaś była poniżej poziomu, nieelegancka i niekulturalna! Jednym słowem cyniczna!

sumienie 21.03.2020 17:55
Apel , apelem. ..... ale Wasz mózg nie działa ? Jak chcesz , to idziesz , ale na własną odpowiedzialność

Michał Kowalski 21.03.2020 17:43
Apel Pana Jana Mieszki może mógłby być stosowny, gdyby nie był przesiąknięty jadem i cynizmem. Można odnieść wrażenie, że Autorowi apelu nie chodzi o dobro, zdrowie i życie osób starszych, ale o zdyskredytowanie i ośmieszenie duchownych. Najczęściej czynią tak osoby o negatywnym stosunku do Kościoła, które same cierpią na tak zwaną "biedę duchową" i próbują przez atak usprawiedliwiać swoje często nieszczęśliwe i pełne wyrzutów sumienia życie. Proszę zacząć zmienianie życia od siebie Panie Mieszko i zadać sobie pytanie: czy na co dzień pomaga Pan osobom starszym i ilu z nich pomógł Pan w tym trudnym czasie? Co Pan na to? Oby Pana dusza pełna jadu nie poszła na zatracenie...

Arek 21.03.2020 17:42
Kim jest Jan Mieszko? Ktoś? Coś?

Kichawa 22.03.2020 17:36
Kolejny autorytet tej prowincjonalnej, antyklerykalnej, lewackiej gadzinówki. Nikogo normalnego by nie zacytowali.

Miro 21.03.2020 16:41
Kolejny który chce zabłysnąć lokalnie i ma dużo do powiedzenia chociaż sam ma zapewne tyle wspólnego z wiarą co Lew z weganizmem. Zacznij facet od siebie bo na profilu widać że tylko jadem jedzie od Ciebie.

ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: ObiektywnyTreść komentarza: Nikt nie powinien jeździć na koszt innych użytkowników. Gdyby każdy płacił za siebie cena biletu byłaby mniejsza, a standard przejazdu wyższy.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 10:03Źródło komentarza: Kolejny autobus zniszczony! Jak długo jeszcze?Autor komentarza: PTreść komentarza: Chłopak za dużo miał do powiedzenia. I wie to o czym jeszcze wy nie wiecie.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 09:55Źródło komentarza: "Oławski" generał Jarosław Gromadziński odwołany!Autor komentarza: Gość xyTreść komentarza: Czas przywrócić miasto mieszkańcom – dobre hasło, ale aby tego dokonać trzeba miasto oddać Polakom. Oława musi przestać być okupowana przez Banderowców; co raz trudniej jest usłyszeć język polski.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 09:54Źródło komentarza: Czas przywrócić miasto mieszkańcomAutor komentarza: MarekTreść komentarza: Po tym co nam zafunduje Tuskowycz i jego nazi ekipa watpie ze ktos bedzie zyl dluzej niz 60tke ryjac na panszczyznie 3 zmianowej u Ciang Ciu Anga albo Mullera w strefach ekonomicznych.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 09:53Źródło komentarza: Statystycznie będziecie mieli dłuższe życieAutor komentarza: SymetrystaTreść komentarza: Oczywiście wiadukt na Opolskiej. Dojazd do niego nie zajmuje nawet 20 minut.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 09:38Źródło komentarza: Budowa przystanku Oława Zachodnia trwaAutor komentarza: OławskiTreść komentarza: Burmistrz mówiąc o planie wyborczym przedstawionym mieszkańcom Oławy w jednym punkcie skłamał jak zwykle ,bo ten plan JEST NIE REALNY DO REASLIZACJI jest to ściema Blogu Beznadziejnych Samorządowców ,a cały program wyborczy nadaje się do KOSZAData dodania komentarza: 28.03.2024, 09:27Źródło komentarza: BBS: - Nasz plan na miasto i powiat jest realny
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama