Zapytaliśmy rzecznika prasowego Poczty Polskiej, czy są jakieś zasady zachowania dla listonoszy w przypadku osób niewidomych. Czy listonosz opisany przez pana Łukasza, zachował się prawidłowo. Oto odpowiedź:
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami przesyłka powinna zostać doręczona, a osobie niewidomej udzielona szczególna pomoc, aby podpis został złożony - czytamy w piśmie, jakie otrzymaliśmy z Biura Prasowego Poczty Polskiej S.A. - Dodatkowo doręczamy osobom niewidomym lub ociemniałym na ich wniosek i bez pobierania dodatkowych opłat, przesyłki listowe, przesyłki rejestrowane, w tym przesyłki z zadeklarowaną wartością oraz kwoty pieniężne określone w przekazach pocztowych, z pominięciem oddawczej skrzynki pocztowej oraz bez konieczności odbierania przesyłki w placówce pocztowej. Ponadto Poczta Polska w sytuacji epidemii wdrożyła uproszczoną zasadę doręczania przesyłek rejestrowanych dla wszystkich klientów. Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie pracownikowi Poczty z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.
Przepraszamy za niedogodności związane z opisaną sytuacją, a listonosz doręczający przesyłkę zostanie dodatkowo poinstruowany o obowiązujących zasadach.
Napisz komentarz
Komentarze