Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 14:21
Reklama BMM
Reklama
News will be here

To powinno nas łączyć, nie dzielić. O szczegółach zawsze można dyskutować

Z Dariuszem Koprowskim - sekretarzem miasta i gminy Jelcz-Laskowice oraz koordynatorem zlotu "Dwa Światy" - rozmawia Kamil Tysa
To powinno nas łączyć, nie dzielić. O szczegółach zawsze można dyskutować
Dariusz Koprowski jest koordynatorem zlotu "Dwa Światy", który w tym roku odbywał się w formie wirtualnej

- Kto był pomysłodawcą zlotu pod hasłem "Dwa Światy"?

- Grupa osób, na czele z burmistrzem Bogdanem Szczęśniakiem. Mieliśmy u burmistrza spotkanie, na którym byłem ja, prezes Centrum Sportu i Rekreacji oraz Gabriel Cybulski, który był pomysłodawcą tej części związanej z samochodami tuningowanymi. Szukaliśmy specjalisty od jelczy, ponieważ od początku uważaliśmy, że najlepiej będzie zorganizować jedną imprezę motoryzacyjną, zamiast rozbijać na kilka mniejszych. Zgłosiliśmy się do Wojciecha Połomskiego, który jest znany w środowisku motoryzacyjnym z wielu publikacji na temat marki "Jelcz" czy Jelczańskich Zakładów Samochodowych. Nie ma żadnej wątpliwości, że Wojtek to kompendium wiedzy na ten temat, więc byliśmy szczęśliwi, gdy zgodził się pomóc.

- Czy po drugiej edycji "Dwóch Światów" wciąż jesteście przekonani, że łączenie zabytkowych jelczy z nowoczesnym tuningiem było dobrym pomysłem?

- Oczywiście! Dzięki temu jest zdecydowanie ciekawiej, niż jakbyśmy to zrobili oddzielnie. Od samego początku naszym założeniem było stworzenie imprezy motoryzacyjnej, która będzie atrakcyjna dla jak największej grupy odbiorców. Mam tu na myśli i tych specjalistów-pasjonatów, którzy znają konstrukcyjne szczegóły budowy jelczy i wymieniają się doświadczeniami z czasów Jelczańskich Zakładów Samochodowych, i tych ludzi, których kręcą przeróbki, tuning i nowoczesne samochody. Poza tym chcieliśmy, żeby to było spotkanie rodzin. By mógł przyjść były pracownik JZS z wnukami, których może mniej interesuje historia, a bardziej efektowne, kolorowe auta po tuningu.

- Pierwszy "Zlot i Piknik Jelcza" - bo tak ta impreza się nazywała - odbył się w Jelczu-Laskowicach w 2016 roku. Był organizowany przez Józefa Adamowicza, a konkretnie Stowarzyszenie Wsparcie Techniczne Ratownictwa. Dlaczego nie spróbowaliście razem, skoro wiedzieliście, że jest już pasjonat, które podobne plany realizuje?

- Pana Józefa Adamowicza zaprosiliśmy do współpracy przy okazji pierwszego zlotu "Dwa Światy", ale mieliśmy różne wyobrażenia na temat tego, co na tej imprezie ma się dziać. Chcieliśmy, by wydarzenie w swojej formie było dla wszystkich, nie tylko dla branżowców, stąd zależało nam na połączeniu zupełnie różnych gałęzi motoryzacji. Nie chcieliśmy skupiać się tylko na tej części technicznej. Oczywiście ona również była, ponieważ zaprosiliśmy do współpracy spółkę "Jelcz", z której ramienia występowali dyrektor marketingu i handlu Andrzej Pyzio oraz specjalista-konstruktor Jan Kornicki. Zależało nam jednak, by ta część techniczna nie była przeważająca.

- Nie chcieliście zanudzić?

- Nie tyle zanudzić, bo wiemy, że te wszystkie ciekawostki również swoich odbiorców mają, ale uznaliśmy, że to nie spotka się z tak szeroką grupą, na jakiej nam zależało. Idealnym rozwiązaniem było więc połączenie kilku rzeczy tak, by każdy znalazł coś dla siebie.

- Rok temu na łamach naszej gazety Józef Adamowicz powiedział, że nie podobało mu się to, że chcieliście masowego spotkania mieszkańców, a nie stricte pasjonatów. Inny powód, o którym mówił pytany, dlaczego się nie dogadaliście, to "tęczowe kolory na plakacie". Naprawdę nie było szans na kompromis i jedno wspólne wydarzenie?

- Dziwię się, że z takich powodów się nie udało i pan Adamowicz do nas nie dołączył, ponieważ jestem przekonany, że wszystko można było połączyć. Mamy przecież część techniczną, skoncentrowaną na szczegółach dla pasjonatów, którzy interesują się tą marką. Był to jeden z wielu punktów tego wydarzenia, ale nie rozumiem, dlaczego miałby być jedynym. Co do tęczowych kolorów, to nie zauważyłem ich na naszym plakacie. Długo myśleliśmy nad logiem i ostatecznie całą grafikę skomponowaliśmy w stylu neonowym. Neon był charakterystyczny dla szyldów sklepowych w czasach PRL-u, a tak się składa, że właśnie wtedy jelcze jeździły po drogach. Dodatkowo neon kojarzy się z tuningiem, więc był symbolem połączenia dwóch światów.

- To trochę absurdalne, że rozmawiamy o kolorach na plakacie, bo nawet jeśli byłyby tęczowe, to co z tego? ROZMOWA W CAŁOŚCI w e-wydaniu: TUTAJ


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Musiałbym być tobą, żeby tak postępować. Kolejny raz zwracam uwagę, że ktoś pisze bzdury używając mojego nicku.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 14:07Źródło komentarza: Trzy pytania do Tomasza FrischmannaAutor komentarza: Wacław.Treść komentarza: Najlepszy Burmistrz, przez tyle lat sprawował funkcję ,coś to znaczy , nasza Gmina jest piękna .Data dodania komentarza: 19.04.2024, 13:42Źródło komentarza: Wywiad z Burmistrzem Jelcza-Laskowic Bogdanem SzczęśniakiemAutor komentarza: WandaTreść komentarza: Tak obserwuje Pana radnego Jacka Z . i jest najbardziej zawistnym człowiekiem ? Jadu jemu nie brakuje , taki z niego patriota ...?Data dodania komentarza: 19.04.2024, 13:37Źródło komentarza: Wywiad z Burmistrzem Jelcza-Laskowic Bogdanem SzczęśniakiemAutor komentarza: paulaTreść komentarza: Ani jeden ani drugi nie jest odpowiednim kandydatem.. Niech zadbają o podstawy tj. drogi bo w Oława to jedna wielka dziura za dziurą jeśli chodzi o stan dróg..Data dodania komentarza: 19.04.2024, 13:22Źródło komentarza: Trzy pytania do Piotra SoroczyńskiegoAutor komentarza: mmmTreść komentarza: Kompleksowy plan na korki w Oławie hahah oczywiście niech pan Piotr wybuduje jeszcze dwa rona, które nie są potrzebne w tych miejscach co wspominał podczas kampani wyborczej. Serio rondo na głównym skrzyżowaniu Chrobrego i 3 maja to jest nieporozumienie!!! Niech zajmie się zadbaniem o stan dróg w naszym mieście bo te drogi to dramat!! ... Szkoda że nie wymyślił sobie ronda przed mostem na Odrze by było ciekawie hahha..Data dodania komentarza: 19.04.2024, 13:20Źródło komentarza: Trzy pytania do Piotra SoroczyńskiegoAutor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: ja na Frischmanna nie głosuję nepotyzmu nie popieram ciekawe gdzie jego brat burmistrza znajdzie pracę bo w Domaniowie władze się zmieniłyData dodania komentarza: 19.04.2024, 13:01Źródło komentarza: Trzy pytania do Tomasza Frischmanna
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama