Zakres prac modernizacji przeszło ponad 21 kilometrów linii kolejowej obejmował m.in. wymianę torów, rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz elementów sieci trakcyjnej. Poprawne funkcjonowanie poszczególnych przystanków wymagało również budowy parkingów, wiat, dróg, ciągów pieszych oraz oświetlenia. Aby zwiększyć przepustowość linii, zbudowana została tzw. mijanka oraz przebudowany układ torowy na stacji Wrocław Swojczyce. Realizacja zadania, której celem jest umożliwienie łatwiejszego dojazdu z północno-wschodniej części aglomeracji wrocławskiej do centrum Wrocławia, była możliwa dzięki porozumieniu spółki PKP z trzema gminami: Wrocław, Jelcz-Laskowice i Czernica. Pociągi będą teraz jeździć na trasie z prędkością do 100-120 km/godz.
Kolej stanie się dobrą alternatywą na ominięcie zatłoczonych - szczególnie w godzinach szczytu - dróg. To jednak nastąpi dopiero w 2021 roku. Najpierw - już 31 lipca - wróci transport towarowy.
PKP apeluje do użytkowników dróg o zachowanie szczególnej ostrożności na przejeździe kolejowo-drogowym. Przez dłuższy czas ruch pociągów w tym miejscu był znikomy, więc kierowcy jeżdżący tam regularnie, mogli się przyzwyczaić do bezpiecznego pojazdu. Od 31 lipca będzie trzeba UWAŻAĆ!
Napisz komentarz
Komentarze