Bezpiecznie i nowocześnie, ale... z korkami

  • 29.12.2020, 15:20
  • TuOlawa (AH)
Bezpiecznie i nowocześnie, ale... z korkami Miejsca jest sporo, ale teraz jest zakreskowane i z ograniczeniem wjazdu, co znaczy, że aby pojechać w prawo, kierowca musi przepuścić wszystkie pojazdy jadące 3 Maja
Czytelnicy reagują na nowe oznaczenie w Oławie przy Biedronce obok starostwa. Ich zdaniem nowe rozwiązanie dokłada się do korkowania miasta

Od paru tygodni w rejonie tego skrzyżowania mamy tzw. wyniesione przejście dla pieszych, które jest na pewno bardziej bezpieczne, ale jest też sporo nowych oznaczeń, które mogą budzić wątpliwości i rodzić pytania. 

Już wcześniej w internecie można było znaleźć głosy krytyczne, że skoro kiedyś wylano w tym miejscu asfalt i droga jest szeroka, trzeba ją odpowiednio wykorzystać, a nie zamykać fragmenty dla ruchu pojazdów, blokując tym samym ruch w ogóle i przyczyniając się do korkowania miasta.

- Przecież jak jadę od ul. Sportowej i skręcam w prawo, bez problemu mógłbym skręcić na parking do Biedronki, jak było do tej pory, bo jest tam sporo miejsca - mówi Czytelnik, który pofatygował się w tej sprawie do redakcji. - Teraz muszę przepuścić wszystkie pojazdy jadące ulicą 3 Maja, a w godzinach szczytu jest ich naprawdę sporo. Jeśli stare rozwiązanie było niebezpieczne, wystarczyło wprowadzić nowe, umożliwiające bezkolizyjny skręt w prawo, jak to czasem bywa na rondzie, na które nie trzeba wjeżdżać, aby skręcić w prawo. Podobnie z wyjazdem w tym miejscu. Do tej pory wyjeżdżając z parkingów pod Biedronką czy pod Rossmanem można było skręcić w prawo bez problemu. A teraz, gdy jest więcej aut, muszę czekać aż ten pierwszy skręci w lewo, co czasem trwa bardzo długo, a dopiero potem mogę jechać w prawo.  

Wątpliwości czytelników podziela wieloletni instruktor z oławskiej szkoły nauki jazdy Marek Rokicki: - Owszem, to skrzyżowanie stało się teraz bardziej wyraziste, zgodne z prawem, zapewne i bardziej bezpieczne, ale faktycznie utrudnia jazdę zamiast ją ułatwiać.

Przyznaje, że wjazd i wyjazd można by zorganizować łatwiej, bez konieczności wjeżdżania na ul. 3 Maja czy czekania na skręcających w lewo: - Inaczej bym to rozwiązał. Ten cały cypel można by zlikwidować i zrobić dojazd, tylko jest jedna uwaga, trzeba byłoby dokładnie wymierzyć, czy wszelkie parametry będą zachowane. Ale jest inna rzecz. Ogromne kłopoty kierowcy mają, gdy jadą od strony banku i chcą skręcić na parking pod Biedronką, a ktoś wjeżdżający właśnie na 3 Maja od strony PKS chce skręcić w prawo na ten sam parking. Nie ma wątpliwości, że kierujący pojazdem od strony banku ma pierwszeństwo, ale tamci od strony PKS niekonieczne muszą o tym wiedzieć. Na pewno warto jeszcze raz te wszystkie rozwiązania przemyśleć, bo inaczej nie zmienię zdania, że w Oławie egzaminy na prawo jazdy trudniej zdać niż we Wrocławia. Ruch w wielu miejscach jest trudniejszy, mamy parę tzw. skrzyżowań przesuniętych, więc jeśli nie musimy, nie dokładajmy kierowcom trudnych miejsc.

(ck)


 

TuOlawa (AH)

Zdjęcia (1)

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (17)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Serwis internetowy tuolawa.pl z siedzibą w Oławie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
SpecjalistaOdWszystkiego
SpecjalistaOdWszystkiego 31.12.2020, 10:59
Bo wybitnym oławskim kierowcom najlepiej wychodzi bezkolizyjny skęt w prawo. Wszystkie inne opcje to czarna magia.
007
007 30.12.2020, 19:44
Następnym razem jak będziecie chcieli coś zmieniać to przedstawcie projekt w gazecie to my wam poradzimy . Bo do tej pory to wszystko psujecie , mówiąc b. Delikatnie.
Jakub
Jakub 30.12.2020, 11:31
To jeszcze nic. Wielki bubel jest przy Tesco i Galerii na ul. 3 Maja od strony parkingu i wjazdu na ich tereny. Tam niema przejść dla pieszych!!!!!!!!!! Są tylko śluzy rowerowe. Nawet znaki pionowe o tym informują. Kto to projektował, akceptował uzgodnienia i odbierał po wykonaniu?
gość
gość 30.12.2020, 08:59
Tak samo będzie z obwodnicą Stanowice- ul Oleśnicka 5 km przez moczary dwa mosty 4 ronda będzie wielki korek ale co tam propaganda buduje a że s*** to wina Tuska.
????
???? 30.12.2020, 08:48
...pomijając "nowoczesność" i "bezpieczeństwo", korki....nie wiem co za fachowcy i kto odbierał ten "genialny" projekt? Jak już pewnie zauważyliście woda jak stała tam po każdym deszczyku tak stoi. Wykonawcy nakazałbym poprawić ten bubel, a inspektor odbioru do zwolnienia. Naprawdę w XXI wieku nie potrafią zrobić spadku na ulicy, żeby woda spływała do studzienki?... No ale co się dziwić, na przeciwko urzęduje pan, który przez lata odpowiadał za drogi w powiecie i mu to nie przeszkadzało....
Kazik
Kazik 30.12.2020, 17:56
bo ma z drugiej strony okno i nie widzi
adam
adam 30.12.2020, 08:44
a co mazrobić bus skręcający w lewo?
adam
adam 30.12.2020, 08:36
Jeszcze gorzej kiedy z przystanku koło Biedronki bus musi skręcić w lewo,czy nie można utworzyć przystanek dodatkowy po stronie starostwa,wystarczy namalować zygzaki na jezdni.
MiesKaniec
MiesKaniec 30.12.2020, 05:19
Ja tylko dodam że ostatnimi czasy na oławskich drogach powstają takie buble na które najpierw idą pieniądze a później się poprawia choćby sprawa przejazdu kolejowego i pasów które były poprawiane. Ale w xebuladii wszystko mozliwe Inżynier poszedł na stanowisko bo władza kazała ale że to inżynier od budowy mostów a nie dróg to już nie ważne.
Kobieta
Kobieta 30.12.2020, 03:09
Byłam świadkiem jak juz 3 razy ktoś wieczorem pomylił skręt na parking do biedronki z przejściem dla pieszych. Wjazd na parking słabo oświetlony, oznakowany i ludzie myśląc sie skracają pierwsze w prawo i to na PASACH ...
oławiak
oławiak 29.12.2020, 20:54
idiotow nie brakuje w tej Oławie,,, ale nie bede wymieniał z nazwiska bo lista dluga jest,,,,
Kazik
Kazik 29.12.2020, 17:59
Racja chcę skręcić w prawo jadąc od Biedronki a tu gó***no bo wymyślili sobie ,,wąskie gardło" na tej krzyżówce.
Oj nie myślał ten co to projektował.
inżynier
inżynier 29.12.2020, 17:41
Nie wiem po co ktoś umieszcza takie głupie opinie. Ma być bezpieczniej bo natężenie ruchu osiąga wartość krytyczną. Ulice pracują na swojej maksymalnej przepustowości a tu ktoś wymyśla , że na szerokim skrzyżowaniu to ze trzy auta będą obok siebie jechać naraz bo się zmieszczą. Trochę to niepoważne. Ma być bezpiecznie i tor pojazdu ma być ukierunkowany. Później przez takich to tylko wypadki i kolizje na drogach i płacz że jest niebezpiecznie.
ja
ja 01.01.2021, 09:39
Dzindzinier ,chyba od szambuf
Kazik
Kazik 29.12.2020, 23:07
pierdoły piszesz jak na inżyniera przystało
Janek
Janek 29.12.2020, 18:33
"inżynier", nie posuwaj tu głodnych gadek, tylko pojedź sobie (albo odpal wyszukiwarkę) do Niemiec, Włoch, Francji i zobacz, jak się takie miejsca w cywilizowanym świecie urządza. To rozwiązanie niczego nie usprawnia, tylko podwyższa natężenie ruchu. Przeczytaj ze zrozumieniem to, co instruktor nauki jazdy powiedział.
Stefan
Stefan 29.12.2020, 15:38
Wypada zwrócić uwagę, że ktoś to zaprojektował i wykonał, a wszyscy płacący podatki za to zapłacili (plus za użyte materiały i urzędniczy "nadzór". Wyszło jak zwykle. Przy okazji: czy ktoś poniósł konsekwencje finansowe podobnego niewypału na Wiejskiej?

Pozostałe