Starachowicka uchwała weszła w życie w styczniu 2020 r., a kilka miesięcy później urząd oraz straż miejska prowadziły akcję informacyjną wśród starachowickich przedsiębiorców.
- W listopadzie i grudniu 2020 r. prowadziliśmy kampanię informacyjną w zakresie uchwały reklamowej - mówi portalowi www.portalsamorzadowy.pl Karol Zawłocki z Referatu Urbanistyki i Planowania Przestrzennego - Właściciele reklam zostali poinformowani o konieczności dostosowania do obowiązujących przepisów lub usunięcia reklam, znajdujących się w przestrzeni publicznej. Widać już efekty przeprowadzonej kampanii informacyjnej - część reklam została usunięta lub dostosowana do zapisów uchwały.
- Zależy nam, aby reklamy, które są mocno zniszczone i przestały spełniać swoją funkcję zniknęły z terenu miasta, a te które będą się pojawiać zostały umieszczone w miejscach do tego przeznaczonych, były estetyczne, wykonane z materiałów trwałych i zgodnie z wymogami określonymi w projekcie uchwały - mówi Marek temu samemu portalowi Materek, prezydent Starachowic - Dotychczas kwestia ta nie była uregulowana w naszym mieście. Przestrzeń publiczna jest szpecona przez reklamy nieestetyczne, niedostosowane gabarytami do otoczenia, stylu i kolorystyki budynków. Są one nacechowane przypadkowością, brakiem estetyki i niejasnością. Wszystko to skutkuje chaosem i niską jakością przestrzeni miejskiej. Uchwała jest realnym narzędziem do kształtowania estetyki przestrzeni publicznej oraz wpłynie na wizerunek miasta.
A u nas?
Napisz komentarz
Komentarze