Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 23 kwietnia 2024 13:26
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Co szósty Polak bez postanowień na 2021 rok

Aktywność fizyczna, oszczędzanie i zdrowe odżywianie – to trzy najczęstsze postanowienia Polaków na trwający od kilku tygodni nowy rok. Brak konkretnych planów wobec siebie deklaruje jedynie 16% badanych. Jednak już niemal co dziesiąty badany przyznaje, że nie wytrwał w swoich postanowieniach – wynika z najnowszych badań omnibusowych agencji badań rynku i opinii SW Research.

Wejście w nowy rok to czas podsumowań i refleksji nad swoimi osiągnięciami. To również idealny moment na snucie planów na temat swojego lepszego „ja” i planów na najbliższą przyszłość. Dlatego na początku roku agencja badawcza SW Research zapytała Polaków o ich postanowienia na 2021 rok.

Najbardziej popularnym noworocznym postanowieniem jest poprawa aktywności fizycznej, którą wskazuje blisko 4 na 10 Polaków (38 proc.). Na drugim miejscu, z podobną liczbą wskazań (37 proc), pojawia się motywacja do oszczędzania pieniędzy. Podium postanowień zamyka bardziej zdrowy i świadomy styl odżywiania (32 proc.). Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce pojawiło się również zupełnie nowe postanowienie – czyli zaszczepienie się przeciw COVID-19 (18 proc.), szczególnie widoczne wśród osób 50+ (24 proc).

Lista postanowień jest znacznie dłuższa u kobiet niż u mężczyzn – o blisko jedną trzecią. Podobne różnice występują ze względu na wiek – młodzi Polacy (poniżej 35 lat) mają znacznie więcej postanowień w porównaniu do badanych ze starszych kategorii wiekowych. Okazuje się również, że plany na 2021 r. chętniej kreowane są przez osoby z wykształceniem wyższym lub średnim - w tej grupie średnio 15 proc. nie ma żadnych postanowień, podczas gdy wśród osób z wykształceniem poniżej średniego ten odsetek jest niemal dwukrotnie wyższy.

Mimo, że niektóre postanowienia nie schodzą z listy priorytetów od lat, to na kształt deklarowanych tegorocznych deklaracji Polaków niewątpliwie miała wpływ pandemia COVID-19 – komentuje Piotr Zimolzak, wiceprezes Zarządu SW Research. W czołówce listy zamiarów do zrealizowania w 2021 roku znajduje poprawa zdrowego stylu życia, czyli sport, dieta i regeneracja. W tym roku mogą one jednak wynikać bardziej z potrzeby profilaktyki i budowania odporności. Bardzo istotny dla Polaków jest również aspekt bezpieczeństwa finansowego, wynikający z zarówno świadomości możliwości nieprzewidzianych zdarzeń (np. kolejna epidemia), jak i obaw wobec zapowiadanego kryzysu ekonomicznego. Niewątpliwie znakiem czasu jest postanowienie bycia zaszczepionym przeciw COVID-19, szczególnie wśród seniorów – dodaje Zimolzak.

Co ciekawe, w badaniu omnibusowym zrealizowanym tydzień później, już 8% spośród posiadających jakiekolwiek postanowienie, przyznaje że zdążyło je złamać.

Nota metodologiczna:

Dane pochodzą z dwóch niezależnych badań omnibusowych. Pierwsze badanie zostało zrealizowane w dniach 5-7.01.2021 r., a drugie w dniach 12-14.01.2021 r. Każde z badań zostało zrealizowane przez agencję badawczą SW Research na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków w ramach badania omnibusowego OmniWatch48. Metoda: wywiady online, CAWI. Źródło próby: panel badawczy SW PANEL.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: jarooTreść komentarza: Nie wiem w jaki, pytaj Frischmanna i mecenasa wrocławianina, skoro to oni złożyli zawiadomienie o "kolportowanie i rozpowszechnianie materiałów mających na celu "zakłócenie przebiegu wyborów poprzez swobodne wykonywanie prawa do głosowania".". Czyżby do bbsiaków dotarło, że jedynie się ośmieszyli tym głupim donosem?Data dodania komentarza: 23.04.2024, 13:06Źródło komentarza: 4 wykroczenia i jedno doniesienie o "znieważeniu"Autor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Wstyd to powinno być temu który zgłosił fakt na Policję. Anonimowy zgłaszający pewnie z PO albo WdO. Zobacz jakie to przejście dla pieszych i w którym miejscu. Parking przed Szkołą na Kutrowskiego. I to ta część bliżej Szkoły. W weekendy a zwłaszcza w niedzielę, przechodzą tam takie tłumy, że nikomu, oprócz przeciwników politycznych Frischa, nikomu ta przyczepa nie przeszkadzała. I jeszcze chowanie się za anonimowością. ŻenadaData dodania komentarza: 23.04.2024, 12:54Źródło komentarza: Przyczepa z reklamą wyborczą za blisko pasówAutor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Oczywiście, że każdy może sobie taka ulotkę wydrukować i roznosić, ale nie w okresie kampanii wyborczej. Wszystkie tego typu ulotki, w których wymieniany jest jeden z kandydatów, lub jakieś ugrupowanie biorące udział w wyborach, jest już ulotką wyborczą. Powinna być podpisana i powinien być określony "właściciel" tej ulotki, żeby ktokolwiek inny mógł zgłosić protest wyborczy, albo sprawdził, przez odpowiednie organy, kasę wydaną na druk takiej ulotki.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 12:47Źródło komentarza: 4 wykroczenia i jedno doniesienie o "znieważeniu"Autor komentarza: SpecjalistaOdWszystkiegoTreść komentarza: Uważam, że eliminacja pijanych kierowców powinna być priorytetowym zadaniem policjii - stąd popieram akcję. Śmieszy mnie natomiast ciągłe podbijanie statystyk (teraz tylko wykroczenie) pijanymi rowerzystami (ja wiem - zagrożenie... zajmijmy się jednak nimi, jak już z kierowcami się uporamy).Data dodania komentarza: 23.04.2024, 12:43Źródło komentarza: POWIAT OŁAWSKI Plaga nietrzeźwych kierowcówAutor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: A w jaki sposób, jakakolwiek ulotka, może komuś przeszkodzić głosować? Ty chyba mylisz kolego pojęcia. Treść tej ulotki, może sugerować na kogo ma się głosować albo nie, ale nie sama ulotka. Wstyd to jest pisać takie bzdurne komentarze i zachowywać się jak członkowie WdO, którzy latali z tymi ulotkami.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 12:43Źródło komentarza: 4 wykroczenia i jedno doniesienie o "znieważeniu"Autor komentarza: cześTreść komentarza: Ilu w tym "Amerykanów"Data dodania komentarza: 23.04.2024, 12:01Źródło komentarza: POWIAT OŁAWSKI Plaga nietrzeźwych kierowców
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama