Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 10:42
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Sara nieźle namiesza! Już wkrótce nowe miejsce w Oławie!

- Kto nie ryzykuje, nie pije szampana. A ja uwielbiam szampana - mówi. Pracowała w lokalu ukrytym za lustrem nieczynnej toalety. Uwielbia brokat, prosecco i wszystko, co powoduje wielkie "Wow!". Na mieszkańcach też chce zrobić niezapomniane wrażenie, dlatego wkrótce wspólnie z partnerem otwierają lokal. Będą serwować niezwykłe cocktaile, m.in. na bazie chleba i już obiecują, że o tym miejscu będzie się mówiło, bo każdy klient ma być traktowany wyjątkowo, a wizytę zapamiętać na długo. Z Sarą Stodolną, która wróciła by spełnić marzenie rozmawia Agnieszka Herba
Sara nieźle namiesza! Już wkrótce nowe miejsce w Oławie!
Sara ma duże doświadczenie, zajmowała czołowe miejsca w ogólnopolskich konkursach barmańskich. Na zdjęciu jeden z wielu tatuaży, które ma barmanka. Połączenie Sary i damy z... nie z łasiczką, a z kieliszkiem prosecco

Autor: Fot. arch. prywatne Sary

- Pochodzisz z Bystrzycy. Kilka lat spędziłaś w Krakowie. Teraz wróciłaś na stare śmieci...

- Około 6 lat temu wyjechałam na studia. To był główny powód. Studiowałam biologię, czyli to, co zupełnie nie jest związane z moją pracą.

- Jak to się stało, że stanęłaś za barem?

- Wszystko zaczęło się od pieniędzy, bo studiowałam dziennie i szukałam pracy. A w tamtym czasie w Krakowie najłatwiej było o pracę w gastronomii - jako kelnerka czy jako barmanka. Zaczęłam w klubie, gdzie dość szybko okazało się, że to nie jest tylko praca, bo faktycznie złapałam zajawkę na alkohole, na połączenia smaków, dowiedziałam się, co można fajnego zrobić. Do tego zaczęłam też się szkolić. Pracowałam też w lokalu cocktailowym we Wrocławiu, bo przeprowadziłam się tam na pół roku, po czym znowu wróciłam do Karkowa, gdzie kontynuowałam pracę w bardzo ciekawym miejscu.

- Co znaczy ciekawym?

- Chodzi o lokal "Z ust do ust". To był ukryty lokal. Nie tak łatwo było tam wejść, bo nigdzie nie mieliśmy wpisanego adresu ani lokalizacji w mediach społecznościowych. Była tylko gra miejska, w której były wskazówki jak krok po kroku tam dotrzeć. Celowo to było ukryte. I kiedy przeszło się całą grę, pokazywała się lokalizacja. Wchodziło się do klubu bilardowego - już mogę o tym mówić, bo lokal się zamknął - do nieczynnej toalety, która faktycznie wyglądała na zamkniętą, bo w środku były sprzęty budowlane, a na drzwiach wisiała kartka "nieczynne". Spłukiwało się wodę, a my w środku dostawaliśmy znak, że ktoś czeka przed drzwiami. Otwieraliśmy wtedy lustro i ukazywał się cały cocktail bar. To było fajne też dla ludzi, którzy grali w bilarda, bo widzieli, że para czy grupa ludzi wchodzi do nieczynnej toalety i... nie wychodzi. Bilardziści nie wiedzieli, że tam jest ukryty bar. Zdarzało się, że wchodzili do tej toalety po 15 minutach, żeby sprawdzić, co się dzieje z tymi ludźmi, a tam już było pusto...

- Przyciągało wam to klientów?

- Bardzo. Było sporo gości nie tylko z Polski, ale też z zagranicy. Udało się nam to na tyle wypromować, że było o nas głośno. Staraliśmy się, żeby wszystkie nasze karty były mocno specyficzne, żeby to nie polegało na tym, że ktoś dostaje kartkę A4 z wypisanymi cocktailami...

- Co  w tym było takiego niezwykłego?

- Ostatnie dwie karty, które robiliśmy, bazowały na innych zmysłach. Pierwszy pomysł był taki, że nasze cocktaile wysłaliśmy do 11 artystów, oni je wypróbowali, ale nie mieli pojęcia, jaki jest skład, nie dawaliśmy żadnych podpowiedzi. Narysowali na tej podstawie prace i później te cocktaile wybierało się tylko za pomocą tych prac. A one były różne - była tam fotografia, malarstwo, linoryty. Bardzo mocno odjechane, nie było możliwości wpaść na to, co jest w środku, można było tylko się domyślać oceniając to wzrokowo. Druga karta była w takim drewnianym pudełku. Wyciągało się 10 kafelek, w drewnie były wycięte szklanki i cocktajlówki, a pod nimi był materiał, więc tutaj wybierało się cocktail za pomocą dotyku. Oczywiście kolor i kształt też miały znaczenie, ale przede wszystkim dotyk, miał wpływać na to co się wybiera.

- Od początku do końca chcieliście klientów zaskakiwać?

- Tak. Nie było u nas też piwa. Chcieliśmy pokazywać tylko kulturę cocktailową, bo przecież jest absurdalnie dużo miejsc, gdzie tego piwa można się napić. Chcieliśmy pokazać coś innego, te cocktaile bazowały też na składnikach, które są bardzo mocno nieoczywiste. Ludzie nigdy czegoś takiego nie pili i nie wyobrażali sobie, że można z tego zrobić coś alkoholowego do picia.

- Ten najbardziej zakręcony cocktail, który zapamiętałaś?

- Było tego sporo. Mój partner, który teraz wspólnie ze mną otwiera lokal w Oławie, robił cocktaile na krewetkach, oprócz tego z takich odjechanych były te na porze, na chlebie, wiele było "milkwash". Mleko stanowiło taki filtr, przelewaliśmy sobie cocktail przez mleko, przez co stawał się klarowny, delikatniejszy i miał dużo fajniejszą konsystencję. Bardzo często też staraliśmy się, aby wszystko było w polityce "no waste", żeby wykorzystywać jeden produkt do wszystkiego, łącznie z dekoracją, żeby nie marnować żywności, bo marnuje się jej za dużo, a przecież to jest spora strata finansowa i produktowa.

- Decyzję o powrocie z Krakowa i otwarciu lokalu w Oławie podjęłaś w trudnym momencie, bo przecież pandemia zabiła wiele biznesów. Chociaż z drugiej strony teraz ludzie są bardzo spragnieni, powrotu klubów, restauracji, barów....

- Przyjechaliśmy tutaj z moim partnerem około roku temu. To były wakacje. Nie mogliśmy zrozumieć, jak to możliwe, że tak duża miejscowość ma tak mało miejsc, gdzie można się czegoś napić poza piwem. Wiem, że są kawiarnie, browar, ale wciąż nie ma takiego uniwersalnego miejsca dla młodych ludzi, a dojechać stąd do Wrocławia, po to, żeby się czegoś napić, jest problematyczne - bo samochodem nie możesz, taksówki są absurdalnie drogie, a ostatni pociąg też odjeżdża dość wcześnie. Pamiętam te czasy, kiedy w Oławie były trzy kluby muzyczne i wiem, ile tam było ludzi. Wiem, jakim wydarzeniem były te weekendy. Chcemy w Oławie pokazać, że można to robić w fajniejszy sposób i to nie musi być drogie.

- Cocktaile jednak kojarzą się z tym, że za dobry trzeba sporo zapłacić... Bo przecież powstaje z kilku składników.

- To prawda, ale my chcemy złamać ten stereotyp. W niektórych lokalach bywa tak, że dany cocktail bazuje na alkoholu za 6 złotych, dodaje się trzy plasterki cytryny oraz wodę i cena wynosi 26 złotych. Więc dopłacać 20 złotych za wodę i cytrynę to absurd. I chcemy zrobić tak, żeby to było bardzo dobre, ale też przystępne cenowo. Mamy też wiedzę alkoholową, którą chcemy przekazać, żeby te osoby, które do nas przyjdą, mogły działać również w domu.

- Nie będziecie ukrywać receptury, robić otoczki, że jest pilnie strzeżona? 

ODPOWIEDŹ na to i wiele innych pytań w najnowszym wydaniu "Powiatowej". Rozmowę możesz przeczytać w całości już teraz - dostępna jest również w e-wydaniu gazety TUTAJ - koszt e-wydania 2.90 zł



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
dobra dusza 25.05.2021 10:35
Zycze sukcesu i sam napewno zawitam w Vibe. Powodzenia :)

Dominika 23.05.2021 22:10
Tak się robi reklamę za friko, a pelikany to kupują i wydaje im się, że są odkrywcami. Czy Facebook i inne portale ofertowe to poczta pantoflowa? A tak przy okazji - to artykuł sponsorowany? Ile kosztuje prawie cała pierwsza strona i dwie wewnątrz w GPWO (nawet po rabatach)?

Sławek 26.05.2021 12:50
Dominika, być może nie kosztuje nic, tylko trzeba sobą coś reprezentować i być ciekawą osobą :) Zawsze możesz udać się do gazety by zapytać jak to wygląda, może i o Tobie pojawi się ciekawy artykuł.

olawianin 23.05.2021 16:53
Popieram pomysł,bo do tej pory to tylko ciuchlandy,odziezowe jedna przed drugą oczywiście -oczywiscie wysyłając czujki sprawdzające ceny no i oczywiście bary orientalne.Powodzenia

anonim 23.05.2021 10:59
Kolejny straceniec z pomysłem na biznes w Oławie

Cykor Anonim 26.05.2021 12:48
Lepiej próbować, niż siedzieć z piwkiem na kanapie przed TV :)

Zorro 22.05.2021 13:38
Komentarz usunięty

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama