Spore zbiorniki ciśnieniowe
Niektórzy z nas doskonale wiedzą o tym, że te wielkie zbiorniki ciśnieniowe są malowane na biało i umieszczane w tych specjalnych konstrukcjach ze stali, po to, by nie ulec uszkodzeniu i nie nagrzać się zbytnio w intensywnym słońcu. Tak zabezpieczane są zbiorniki na gaz, w których to przypadku magazynuje się gaz do ogrzewania sporego jedno rodzinnego domu.
Zabetonowanie takiego zbiornika to też ta dość mądra strategia, bo nagrzewa się jedynie ta wierzchnia część betonowej wylewki, a spód jest stosunkowo chłodny i dlatego tak się chroni dany zbiornik przed wysoką temperaturą i to nie tylko powiązaną z nasłonecznieniem, ale też i z pożarem.
Istotnym jest też i to, że ta dość gruba warstwa betonu chroni też przed uszkodzeniami mechanicznymi, które też są bardzo groźnymi i to zwłaszcza dla większych zbiorników ciśnieniowych, które mają inną proporcję wytrzymałości do rozmiaru.
Bojler
Niektórzy z nas doskonale wiedzą o tym, że opcja taka jak bojler na gorącą wodę, to także zbiornik ciśnieniowy, który ma przynajmniej jeden zawór bezpieczeństwa. Tego typu zbiornik może mieć też grzałkę we wnętrzu, która działa, wtedy gdy piec nie działa. Rzecz jasna te zbiorniki przepisowo muszą być zabezpieczonymi przed tym zbyt wysokim ciśnieniem i tak zazwyczaj jest. Mają na sobie specjalne plakietki informacyjne, a prawo uwzględnia ich poprawny montaż.
Rzecz jasna w domach prywatnych takich elementów instalacji jak bojler nie odbierają jakieś inspekcje, ale w hotelach lub w domach weselnych taki bojler musi przejść inspekcję i w tym tkwi problem, bo jeśli został błędnie zainstalowany, to trzeba będzie to naprawić, a naprawa tego typu nie jest prostą i to z dość wielu przyczyn. Także ze względu na to, że bojler do hotelu jest o wiele większym i masywniejszym od tego do domu prywatnego.
Nietypowo duże zbiorniki ciśnieniowe
Te nietypowo duże zbiorniki ciśnieniowe budowane są zazwyczaj na specjalne zamówienie i co równie istotne producent takiego zbiornika jest zmuszony do wykonania rozległych testów takiego zbiornika przed wysłaniem do klienta. Czasami te testy wykażą jakieś bardzo ważne wady strukturalne, ale najczęściej wystarczy wykonać pewna część spawów na nowo lub na nowo przytwierdzić pewne zawory wytrzymujące znaczne ciśnienie.
Potem taki zbiornik jest ładowany na lawetę specjalnego auta dostawczego i trafia do klienta, który jest przemysłowcem, a on obowiązkowo musi wykonać swoje testy zbiornika ciśnieniowego, bo jeśli takowych nie wykona, a dzień później dojdzie do rozszczelnienia i eksplozji, to zapewne danego przemysłowca będą czekać te konsekwencje natury prawnej i to dość poważne.
Więcej informacji znajdziesz na https://www.komnino.com.pl/pl
(tekst sponsorowany)
Napisz komentarz
Komentarze