Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 11:39
Reklama BMM
Reklama
News will be here

W Oławie prawie 49%, a we Wrocławiu już 60%

Ponad milion dawek szczepionki przeciwko COVID19 podano we Wrocławiu! 60% mieszkańców stolicy Dolnego Śląska jest już w pełni zaszczepionych, ale to wciąż zbyt mało by uchronić miasto przed konsekwencjami kolejnej fali zachorowań.

Dlatego Wrocław rozpoczyna kolejną, specjalną akcję szczepień i nową kampanię edukacyjną #WrocławSięSzczepi.
W sierpniu i we wrześniu będzie możliwość zaszczepienia się jednodawkowym preparatem Johnson&Johnson przy okazji dużych wydarzeń kulturalnych i sportowych we Wrocławiu. Dziś wieczorem mobilny punkt - SZCZEPCIOciobus stanie przed Stadionem Olimpijskim, gdzie wieczorem odbędą się międzynarodowe zawody żużlowe (Grand Prix of Poland).
- Będzie to okazja dla wszystkich jeszcze niezaszczepionych kibiców, żeby otrzymać szczepionkę – mówi prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu Krzysztof Balawejder. – Nie trzeba się nigdzie rejestrować ani zgłaszać. Wystarczy, że masz skończone 18 lat i przyjdziesz ze swoim dowodem osobistym. Wrócisz z meczu nie tylko zadowolony, ale i zaszczepiony.
Medyczni partnerzy akcji szczepień we Wrocławiu: Medfemina, Medinet i Wrocławskie Cetrum Zdrowia będą szczepić na  potańcówkach, przed meczem Śląska Wrocław czy czasie Europejskiej Nocy Literatury. W sumie mobilne punkty szczepień będą towarzyszyć ponad dwudziestu wydarzeniom na terenie miasta. Dodatkowo SZCZEPCIObus nadal będzie odwiedzał wrocławskie osiedle i parafie.
- We Wrocławiu w pełni zaszczepionych jest już blisko 400 tys. mieszkańców. To ogromna praca lekarzy, pielęgniarek i całej opieki medycznej. Dziękuję Wam za nieustanną walkę z pandemią a mieszkańcom Wrocławia za odpowiedzialność – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Autobus – mobilny punkt szczepień SZCZEPCIObus, to wspólna akcja miasta Wrocław, MPK Wrocław i Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego. W weekend znów stanie przed wrocławskimi parafiami. W niedzielę w godzinach 9:00 – 12:00 przed Parafią Rzymskokatolicką pw. św. Jadwigi Śląskiej we Wrocławiu-Leśnicy przy ul. Wolskiej 6, a w godzinach 12:30 – 16:00 przy Kościele pw. św. Andrzeja Boboli przy ulicy Koszalińskiej 15.
Wrocław bardzo aktywnie wspiera Narodowy Program Szczepień. Stworzyliśmy własną kampanię edukacyjną #WrocławSięSzczepi Solidarnie przeciw covid. Informacje pojawiały się w przestrzeni publicznej – na miejskich profilach,  bilbordach, wiatach przystankowych, ekranach w autobusach i tramwajach- w radiu i telewizji. Wrocław zadbał o osoby starsze i wykluczone, organizuje specjalne akcje, zachęcające do szczepień:

  • uruchomiliśmy specjalny nr telefonu, pod którym mogą zgłaszać się osoby, które mają problemy z poruszaniem, albo transportem i dowozimy je do punktów szczepień, także dzięki wsparciu MPK
  • (nr tel.71 777 98 90). Z transportu skorzystało już ponad 600 osób.
  • dla osób w kryzysie bezdomności, mobilne punkty dotarły do  schronisk, noclegowni. Zaszczepiliśmy tam wszystkich chętnych.  
  • W czerwcu zorganizowana została akcja szczepień dla młodzieży z liceów. Pierwszą dawkę przyjęło wtedy ponad tysiąc młodych ludzi.
  • W pierwszym dniu wakacji Stadion Wrocław zaprosił nastolatki z rodzicami. Akcję powtórzyliśmy także tydzień później. Pierwszą dawkę przyjęło wtedy ok.2,5 tys. osób.


30 sierpnia zaszczepionych nastolatków zapraszamy na spacer z przewodnikami Muzeum Miejskiego  „Strachy i inne mroczne historie wrocławskiego Rynku”.  Warunki uczestnictwa: zapisanie się na oprowadzanie, w miejscu zbiórki okazanie zaświadczenia o pełnym zaszczepieniu przeciwko COVID-19 (okazanie zaświadczenia dotyczy również uczestniczących opiekunów)

4 września w Centrum Historii Zajezdnia specjalna akcja szczepień dla uczniów i nauczycieli. Na terenie muzeum staną punkty drive thru, będą konsultacje z lekarzami różnych specjalności, warsztaty przygotowane przez Hydropolis i możliwość zwiedzania CH Zajezdnia, bezpłatnie dla osób zaszczepionych.
W ramach akcji #WrocławSięSzczepi realizowana jest także kampania promocyjna "Solidarnie - Zdrowo -  Międzypokoleniowo".
  • przygotowano ulotki, zachęcające seniorów do zaszczepienia się – dystrybuowane podczas wydarzeń plenerowych, a także stacjonarnie we Wrocławskim Centrum Seniora i Przestrzeni Trzeciego Wieku,
  • ogłoszono konkurs plastyczny dla dzieci pt. "Żyj zdrowo,międzypokoleniowo. Zaszczep się"  którego tematem przewodnim są szczepienia,
  • uruchomiono Telefon Seniora – pod nr 71 344 44 44, seniorzy mogą uzyskać bieżące informacje na temat najbliższych punktów szczepień,
  • przygotowano krótkie spoty reklamowe o charakterze międzypokoleniowym, które uświadamiają konieczność zaszczepienia się, jako wyraz troski i  dbania o zdrowie, zarówno seniorów, jak i młodzieży.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: cześTreść komentarza: oni mają lepsze!Data dodania komentarza: 25.04.2024, 10:48Źródło komentarza: Nowe szczegóły w sprawie kradzieży BMW za ćwierć milionaAutor komentarza: cześTreść komentarza: I kto mi za to zapłaci????Data dodania komentarza: 25.04.2024, 10:38Źródło komentarza: Naukowiec o ostatnich przymrozkach. Co robić?Autor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Potwierdzone bo osoby byly widziane. Nie zgłaszałem nic bo nie jestem małostkowy. Wiem, że to miesiąc wyborów i tyle.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 10:16Źródło komentarza: Przyczepa z reklamą wyborczą za blisko pasówAutor komentarza: PjoterTreść komentarza: Jaka płynność ruchu? W godzinach wczesno popołudniowych 13-15, nieraz dłużej, nieraz krócej, korek od McDonalda do ronada, nieraz jeszcze dalej....Data dodania komentarza: 25.04.2024, 08:16Źródło komentarza: OŁAWA O rondzie raz jeszczeAutor komentarza: mieszkan......Treść komentarza: Starostwo juz czas pokosic trawe na Chrobrego ,,,3go Maja itd co naleza do Was ,,drogi sa powiatowe ,,,ALE co ta firma robi kosi trawe i Ja zostawia TO JEST MASAKRA ,,prosze Zobaczyc jak ul Chrobredo Wyglada Liscie sa jeszcze z Jesieni ,,,,NIECH KTOS TYM sie Z A J M I E ,,,,,To... M A S A K R A ...Wstyd starosto !!!!!!!Data dodania komentarza: 25.04.2024, 08:07Źródło komentarza: Frischmann: - Każda kampania uczy nas patrzeć na miasto z innej perspektywyAutor komentarza: OlawTreść komentarza: Czlowieku ta droga 3go Maja ,,Chrobrego ,1go Maja ,,NALEZA do ,,,Starostwa tam mniej zal do nich !!!!!!Data dodania komentarza: 25.04.2024, 08:01Źródło komentarza: Frischmann: - Każda kampania uczy nas patrzeć na miasto z innej perspektywy
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama