Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 14:00
Reklama Marek Szponar
Reklama
Reklama
News will be here

6 trendów żywieniowych - czyli co i jak będziemy jeść w 2020 roku?

Świadomy konsumpcjonizm po raz kolejny znajdzie się w centrum trendów w przyszłym roku - konsumenci nadal będą stawiać na pierwszym miejscu własne zdrowie. To jednak nie wszystko. Jakie inne trendy dotyczące odżywania zaskoczą nas w 2020 roku? Zdradzamy poniżej.

Zdrowsze cukry

Zamiast sięgać po cukier, który osłodzi danie, dlaczego nie spróbować słodkiego syropu z owoców? Syropy z granatu, kokosa, czy daktyli staną się zdrowszą alternatywą na dodanie odrobiny słodyczy do deserów a nawet polew mięsnych i marynat. Co więcej, choć już można zauważyć zmiany - niejeden producent zacznie stosować słodzik zamiast cukru i oferować będzie produkty słodzone np. stewią. Niektórzy zaś zmniejszą ilości cukru, który wkładają do swoich produktów.

Nowe rodzaje mąki

Mąka migdałowa, czy kokosowa - te nie są już dużym zaskoczeniem dla konsumentów. A co z mąką bananową? Alternatywne mąki z różnorodnych owoców i warzyw będą coraz częściej pojawiać się w przepisach, ale będzie można znaleźć je także w już gotowych produktach takich jak tortilla, pączki, czy innych daniach, do produkcji których można użyć tego składnika.

Jeszcze mniej mięsa

Bez względu na to, czy będzie to bezmięsny burger, czy wegańska kiełbasa, rok 2020 będzie rokiem roślinnych alternatyw mięsnych. Chociaż od kilku lat jest to dosyć mocny trend - w zbliżającym się roku będzie odgrywać jeszcze większą rolę, a producenci zaczną oferować szerszą gamę bezmięsnych zamienników. Według raportu agencji IQS już teraz 43% Polaków deklaruje, że nie je w ogóle lub stara się ograniczać jedzenie mięsa. Fleksitarianizm - czyli dieta polegająca na spożywaniu ograniczonej liczby posiłków mięsnych stanie się bardziej popularna.

Przemyślane przekąski

Zamiast mało wartościowych przekąsek konsumenci bardziej zainteresują się świadomym odżywianiem. W rezultacie można spodziewać się wzrostu oferty snacków w dziale produktów świeżych i mlecznych. Zamiast kupować pączki, batoniki, czy fast foody - więcej osób zainteresuje się alternatywnymi przekąskami bez dodatku konserwantów lub zacznie samodzielnie przygotowywać posiłki. Już teraz naukowcy wykazali, że pracownicy, którzy regularnie jedli zdrowe posiłki, osiągali o 25% większą wydajność w pracy. Jest to zatem także sygnał dla pracodawców, którzy oferują swoim pracownikom przekąski w ramach benefitów firmowych.

Świadome wybory

2020 to także kolejny rok, w którym zwiększy się świadomość konsumentów. - Polacy zaczynają zwracać uwagę nie tylko na smak, ale także na wysoką jakość składników, jak i recepturę - tłumaczy Ewa Polińska reprezentująca MSM Mońki. - Zauważyć można pojawienie się nowych grup odbiorców, którzy poszukują w polskich marketach produktów najwyższej jakości, wyprodukowanych z poszanowaniem dla tradycyjnych metod. To nie tylko działanie wspierające lokalne firmy, które stawiają na tradycję. W przypadku wyboru sprawdzonych produktów będziemy mieć pewność, że przez dłuższy czas zachowają swoje składniki odżywcze.

Zero waste

Na całym świecie co roku wyrzuca się około 1,3 miliarda ton żywności jadalnej i jak podają prognozy, liczba ta do 2025 wzrośnie do poziomu 2,2 miliarda. A jak sytuacja wygląda w Polsce? Przeciętnie w ciągu roku każdy z nas marnuje około 235 kg jedzenia. Dlatego ograniczenie marnotrawienia żywności w 2020 roku będzie priorytetem dla rządów, organizacji pozarządowych, jak i pojedynczych konsumentów. Co istotne 44% marnowanych produktów stanowią owoce i warzywa, które wyrzucane są często ze względu na swój "niedoskonały" wygląd (nieregularny kształt, kolor itp.). W 2020 r. prawdopodobnie na półkach zobaczymy wzrost liczby produktów, które nie wyglądają jak wyretuszowane przez dobry program komputerowy.  


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Ty też nieźle żartujesz. Pożyjemy i zobaczymy. Dziękuję i też życzę wszystkiego dobregoData dodania komentarza: 29.03.2024, 13:50Źródło komentarza: Czas przywrócić miasto mieszkańcomAutor komentarza: prawdaTreść komentarza: Szkolenie komisji tez w godzinach pracy urzędu, a w innych gminach np. w Siechnicach od godz. 16. Wybory to zadanie zlecone gmin , dlaczego więc szkolenia odbywaja się w godzinach pracy urzędu, podczas gdy pracownicy gminy mają realizować swoje obowiązki w urzędzie i za to podatnicy im placą. Urzędnik wyborczy, który prowadził szkolenie czytając slajdy nie do końca wiedział co czyta z laptopa - czytał tez o kwestiach, które nie dotyczyły gminy Olawa. Może trzeba lepiej się przygotować ?Data dodania komentarza: 29.03.2024, 13:45Źródło komentarza: Dewerenda: - Czas, by gminą Oława zarządzała kobietaAutor komentarza: fan WdOTreść komentarza: Dobry żart. Mimo wszystko życzę wesołych świąt.Data dodania komentarza: 29.03.2024, 12:51Źródło komentarza: Czas przywrócić miasto mieszkańcomAutor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Ja ich nie mylę. Wiem kto jest i że ten sam Frischamnn będzie burmistrzem dalej. Zieliński tak się boi i porażki i odpowiedzialności, że nie chce nawet startować w wyborach na burmistrza.Data dodania komentarza: 29.03.2024, 12:33Źródło komentarza: Czas przywrócić miasto mieszkańcomAutor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Specjalnie mam taki nick, dla takich jak ty, którzy nie mając żadnych argumentów muszą komuś i coś "pojechać". A gdzie ja napisałem, że pan Zieliński siedzi u kogoś w kieszeni? A co do mowy, to musi uważać żeby "mowa nie wyprzedzała myśli".Data dodania komentarza: 29.03.2024, 12:28Źródło komentarza: Czas przywrócić miasto mieszkańcomAutor komentarza: GośćTreść komentarza: W mojej ocenie to bardzo nieeleganckie zachowanie Burmistrza. Na kilkanaście dni przed wyborami? Co to zmienia? A może to strach przed utratą władzy?Data dodania komentarza: 29.03.2024, 12:11Źródło komentarza: Burmistrz zrzucił "bombę" i nagle odwołał zastępców
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama