Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 21:51
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Tu zbudują. Jest przetarg na przystanek Oława Zachodnia

Kilka dni temu, PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”, dotyczący nowego przystanku Oława Zachodnia, który ma zostać zlokalizowany na szlaku Oława - Święta Katarzyna linii kolejowej nr 132 w km 157,100 - poinformowało dziś stowarzyszenie "Wszystko dla Oławy"
  • Źródło: Wszystko dla Oławy (FB)
Tu zbudują. Jest przetarg na przystanek Oława Zachodnia
Tu powstanie przystanek Oława Zachodnia

Realizacja zadania prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa dwóch nowych jednokrawędziowych peronów o długości 200 m – przystanku kolejowego Oława Zachodnia (nazwa robocza) na linii nr 132 wraz z wykonaniem odwodnienia, dojść do peronów, przejścia podziemnego pod torami o odpowiednim standardzie dostosowanym do warunków lokalnych oraz innymi niezbędnymi robotami w branżach towarzyszących. Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących elementów: dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń; wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji projektowej, o której mowa w ww. pkt 1 oraz wszystkich robót przygotowawczych niezbędnych do wykonania zakresu umowy oraz wykonania wszelkich czynności wymaganych prawem; przeprowadzenie oceny zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura” oraz „Sterowanie – urządzenia przytorowe” objętych zakresem zamówienia na każdym etapie (projektowania, budowy i końcowych prób podsystemu). Na realizację powyższych prac będą 24 miesiące. Oferty w przetargu można składać do 22 grudnia 2021 r. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.  

*

Stowarzyszenie odniosło się też do publikacji "Gazety Powiatowej - Wiadomości Oławskie" na temat przystanku. Chodziło o cytowaną tam wypowiedź burmistrza Oławy, którą skomentowano. Przede wszystkim jednak 'Wszystko dla Oławy" dziękuje: 

- Szanowni Państwo, wszyscy cieszymy się, że ten obiekt powstanie. Jest to jednak w dużej mierze zasługa głównie mieszkańców, którzy widząc nieudolność i obojętność władzy w tym zakresie wzięli sprawy w swoje ręce. Daleko idąca determinacja polegająca na ciągłym wywieraniu presji, pisaniu dziesiątek pism, uczestniczeniu w spotkaniach, poświęcaniu wiele prywatnego czasu, doprowadziła do tego, co mamy. W sprawę mocno zaangażowana była radna Magdalena Ziółkowska, były interpelacje posła Jarosa. Na wymienianie więcej nazwisk i podziękowania przyjdzie czas po wybudowaniu obiektu. Na obecnym etapie sukces mamy bezprecedensowy w najnowszej historii Oławy. Otóż powstanie tak strategicznego komunikacyjnie obiektu staje się faktem. Jest postępowanie przetargowe, jest realny termin (oddanie za dwa lata). To coś czego w Oławie brakuje. Miasto o tak wielkim potencjale, czeka na mosty (lista rezerwowa), na obwodnicę (czekamy kilkadziesiąt lat, jakaś szansa jest, ale ok, 2028 r.), a tu nagle po kilku letniej walce mieszańców będzie przystanek, który sprawi, że skończy się wykluczenie kolejowe oławian zamieszkujących największe oławskie osiedle mieszkaniowe i zachodnią stronę miasta. Już po kilku minutach od wyjścia z domu wsiądziemy do pociągu, który w 20 minut dowiezie nas do centrum Wrocławia. Jak wiele korzyści to przyniesie nam wszystkim, doskonale wiemy, będziemy o tym jeszcze nie raz wspominać. Jednocześnie deklarujemy, że już myślimy nad wywarciem wpływu u Marszałka Województwa, aby od rozkładu jazdy pociągów 2023/2024 na trasie Oława - Wrocław kursowały w godzinach szczytu dłuższe składy, tak aby podróżni wsiadający na przystanku Oława Zachodnia mogli w godnych warunkach wsiąść do pociągu i kontynuować podróż do stolicy województwa.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Xawi 25.11.2021 22:34
To teraz korki będą jeszcze większe .i będzie tak jak na przejeździe przed Brzegiem oczekiwanie pon5 min na pociag , tu by się przydał przejazd podziemny dla pociągów lub ciągu pieszo/samochodowego

Anonim 24.11.2021 19:45
Pamiętajcie Stowarzyszenie Wszystko dla Oławy by rok przed przetargiem na budowę pierwszego odcinka obwodnicy zbierać podpisy i będziecie później mówić, że to dzięki wam powstało, a że przez kilka lat odpowiedzialni za to zbierają zezwolenia i dokumentację projektową to przecież to nie sprzedaje się. Burmistrz błąd popełnił, że tak nie sprzedaje tego medialnie, bo hieny pozbierają podpisy w trakcie tworzenia dokumentacji i od razu mówią że to ich sukces. Dowiedzieliście się, że burmistrz zaczyna tworzyć dokumentację, to szybciutko zbieramy podpisiki i mówimy, że to dzięki nam. Infantylny jest pan panie Drabiński. Obwodnica Oławy powstanie w rzeczywistości około 2035 roku, więc co najmniej rok przed tym musicie zacząć zbierać podpisy, odwrotu nie będzie, planowo nigdy nic w Polsce nie powstaje, zawsze z opóźnieniem.

zxc 25.11.2021 09:14
Jednak faktycznie prz..upas!

Winicjusz 24.11.2021 19:24
Prawda jest taka, że to partia rządząca przy nacisku władz miasta wpisała to na listę inwestycji. Nikt o zdrowych zmysłach nie liczy się z pismem jakiegoś tam stowarzyszenia, tym bardziej grupki mieszkańców. To za rządów tej nielubianej przez naszą "swojską " gazetę partii najwięcej inwestycji powstaje - 2 obwodnice i przystanek kolejowy. Marzenie lokalnych polityków od kilkunastu lat.

Wiesiek 24.11.2021 14:44
Ale co tak naprawdę zrobiliście ty Marek albo dziewczyny. Zbieraliście podpisy i tylko tyle. Kto odpowiada za projekt przecież wy tego nie zaprojektowaliście? Od lat wiele osób było w to zaangażowanych, ale poza zbieraniem podpisów, jako zwykli mieszkańcy jak Marek czy radne z Platformy jakim sposobem mogliście przybliżyć się do budowy przystanku? Takie nachalne przy pomocy Gazety Kamińskiego wmawianie, że tylko dzięki wam ten przystanek powstaje, da efekt odwrotny.Nie jesteście architektami, by zaprojektować ten przystanek?Nie jesteście inżynierami od transportu kolejnictwa, by cokolwiek móc doradzić w czymkolwiek, nawet konduktor zna się na kasowaniu biletów, ale na kolejach zna się?Nie jesteście żadnymi majętnymi ludźmi, by partycypować w kosztach budowy przystanku?Nie jesteście po ekonomii, by w jakikolwiek sposób zrobić porządną wycenę?Pozyskaliście jakiekolwiek pieniądze z funduszy albo partnerstwa publiczno prawnego?

Anonim 24.11.2021 10:14
Ale kłamiecie z tym stowarzyszeniem Wszystko dla Oławy. Co stowarzyszenie stanęło do przetargu? Może stowarzyszenie wybuduje ten przystanek? Pan Drabiński zapomina, że to Anna Leszczyńska i Magda Ziółkowska już długo wcześniej zbierały podpisy za nowym przystankiem.

Tutururututu 23.11.2021 20:47
Zaraz, a lotniska nie bedzie? Jaka szkoda ???. Jaka krotkowzrocznosc ??. Po to stowarzyszenie chce budować żeby mieć na co narzekać. To jest myslenie przyszłościowe ???

Zainteresowany 23.11.2021 18:50
Dojazd do tego miejsca, przynajmniej według map, jest możliwy jedynie polną drogą. Jak rozumiem razem z przystankiem kolejowym wybudowana zostanie również nowa droga? Jeśli tak, to czy powstanie również nowy przejazd kolejowy?

aw 23.11.2021 20:03
Jest napisane ze będzie tunel pod przystankiem, przejazdu nie będzie..

Mieszkaniec 23.11.2021 22:19
Tomek bierz się do roboty!

Supernova 23.11.2021 22:52
Widziałeś kiedyś przejazd kolejowy na peronie kolejowym? j nigdzie czegoś takiego nie idziałem.

lub 24.11.2021 19:36
a weź się przejedź pociągiem do Wrocławia

Kazik 24.11.2021 07:37
nie widzę potrzeby budować tam nowy przejazd kolejowy

olaf 24.11.2021 15:39
Jaki dojazd? Piechotą lub rowerem na przystanek, To ma być przystanek dla ludzi z Osiedla i okolic.

ReklamaOdszkodowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama