Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 12:33
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Bo konie zabiją te dzieci! I kto za to odpowie?

Bardzo emocjonalnie było o kolei na tym spotkaniu. A dokładniej o Kolei Dużych Prędkości, sztandarowej i strategicznej inwestycji rządu, która wjeżdża na teren gminy Jelcz-Laskowice, ale w odczuciu mieszkańców wjeżdża bez pytania, choć te się oczywiście pojawiają. Są też odpowiedzi, ale nie satysfakcjonują mieszkańców, którzy protestują przeciwko wszystkim zaproponowanym wariantom przebiegu tej kolei
Bo konie zabiją te dzieci! I kto za to odpowie?
Na spotkanie mieszkańcy przyszli z transparentami

Autor: Jerzy Kamiński

Spotkanie odbywało się w hali sportowej 1 grudnia. Przedstawiciele inwestora spotkali się z mieszkańcami, aby konsultować cztery zaproponowane warianty. Były też czas na pytania, a tych nie zabrakło. 

- Jestem właścicielką ośrodka jeździeckiego w  Miłocicach Małych - mówiła Anna Miśkiewicz. - Dlaczego trasa niebieska nr 44 przebiega dokładnie przez i dosłownie 100 metrów obok prężnie działających ośrodków jeździeckim? Mam 40 koni, 5 hektarów ziemi, krytą halę, a teraz buduję drugą. Zainwestowałam w to całe swoje życie, kupę pieniędzy,  w tym kredyty. Jeżdżą u mnie setki ludzi, także z Wrocławia, a ta trasa ma przebiegać dokładnie tuż obok mojej stajni. Czy chcecie państwa, żeby dzieci, które jeżdżą na koniach się pozabijały? Nie mówiąc już, że doprowadzicie wszystkich do ruiny! Ten wariant kolei przechodzi także przez cztery inne ośrodki, w tym stajnię pani Cycak, która jest osobą niepełnosprawną i żyje tylko z tego, że prowadzi jazdy konne. Jesteśmy sypialnią Wrocławia, mamy miejsce, gdzie ludzie chętnie przyjeżdżają na rekreacje, robię tu obozy dla dzieci, ferie, ośrodek prężnie działa. Jak pan sobie wyobraża to przy śmigających 100 metrów obok pociągach dużej prędkości i przy spłoszonych koniach? Czy pan weźmie odpowiedzialność za to, że zginą ludzie. Ja posadzę tych ludzi na konie i zobaczymy, czy pan się podpisze i weźmie odpowiedzialność z nich. Bo te konie zabiją te dzieci. I kto za to odpowie?

- Pani odpowie, pani - odezwały się głosy z sali, a Anna Miśkiewicz otrzymała gromkie brawa za swoje wystąpienie.

- To są właśnie te argumenty, na które czekamy podczas konsultacji z mieszkańcami - mówiła prowadząca spotkanie Izabela Kielusiak. - To są konkretne, merytoryczne argumenty. Wiem, że emocje są ogromne, ale o to chodzi w tym spotkaniu, bo rozmawiać. Naszym zadaniem jest zaprezentować państwu informacje, jakie mamy, natomiast zwracamy się o to, by takie właśnie informacje zwrotne, jak do pai, do nas docierały za pośrednictwem ankiet. Bo to jest właściwe narzędzie do rozmowy, bo nie sposób z każdym oddzielnie porozmawiać.

- Ta trasa nr 44 była utrzymywana przed nami w tajemnicy, bo plany jej poprowadzenie podobno są znane od roku, tylko myśmy o tym nie wiedzieli, żebyśmy nie mogli w porę protestować - mówiła na to pani Miśkiewicz. - To jest jakieś oszustwo!

- Wariat 44 jest jednym z czterech wariantów  -  odpowiedział jej Kazimierz Peryt, ekspert Centralnego Portu Komunikacyjnego z biura do spraw relacji z otoczeniem inwestycji. - Oczekujemy od państwa waszych preferencji, ocen, opinii na temat każdego z wariantów. Każdy z wariantów na przebiegu linii będzie osłonięty ekranami akustycznymi, aby spełniać wszystkie normy. Co do "tajności", czy też naszej "podstępności", to nasze dzisiejsze spotkanie jest pierwszym spotkaniem konsultacyjnym w zakresie opracowania dokumentacji przedprojektowej. W przyszłym roku będzie kolejne na przełomie marca i lutego, w lipcu będzie trzecie, już ze wskazaniem wariantu inwestorskiego, ze szczegółami i będziemy prowadzić dalsze rozmowy z państwem oraz  samorządem, jak poprawić funkcjonalność tej linii kolejowej. Nie ma tu więc jakiejś tajemniczej gry z naszej strony. Byliśmy transparentni od samego początku.

*

Takich jednostkowych problemów, jak ten, przedstawiony przez panią Anię, są setki, bo projektowana linia kolejowa ma wiele kilometrów i przetnie setki działek, miejscowości, gospodarstw, domostw.

Już po spotkaniu pani Miśkiewicz na swoim profilu FB umieściła taki komentarz:

- Jesteśmy tu 20 lat, konie się tu rodzą , czasem odchodzą, kochamy je. Ludzie z wielu okolicznych miejscowości, nawet z Wrocławia przyjeżdżają, żeby odetchnąć od zgiełku miasta. Dzieci poznają konie, uczą się jeździć oraz opiekować nimi. Niektórzy przyjeżdżają tu od wielu lat. Mamy tu piękne lasy, dzikie zwierzęta, spokój. Taka enklawa spokoju położona zaledwie 20 km od Wrocławia. Teraz ktoś tam w Warszawie siedząc przy biurku narysował sobie linię na mapie. I wyznaczył trasę dla pociągu. Trasę nr 44, przez którą mamy wszystko stracić. Próbujemy się bronić...

 

Cała relacja ze spotkania w papierowym wydaniu "Gazety Powiatowej" w przyszłym tygodniu

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Gość z zewnątrz 04.12.2021 03:19
Bardzo mnie martwi ten podział gminy i sprzeciwianie się tylko jednemu wariantowi, wygląda jakby reszta się nie liczyła, chyba trochę wstyd dajecie się szczuć, a lepiej dla całej społeczności byłoby razem, ale widać że każdy ciągnie w swoją stronę

Projektant kolejowy 03.12.2021 21:10
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie: § 32. ust. 2 "Minimalne promienie łuków dla poszczególnych kategorii linii kolejowych określa tabela 3.8, z zastrzeżeniem że: na nowo budowanych liniach magistralnych, na których przewidywany jest ruch pociągów z prędkościami ponad 160 km/h, minimalny promień łuku wynosi 4.000 m. Warto odmierzyć okrąg o promieniu 4000 m, popatrzeć na mapę i zastanowić się czy propozycje alternatywne do wariantu czerwonego są bliskie do rekomendowanych.

ollooo 03.12.2021 20:53
trzeba protestować jak w Żurawlowie przeciw odwiertom pod wydobycie gazu łupkowego, co groziło zatruciu wody, ludzie 400 dni pilnowali żeby sprzęt nie wjechał na pola, żadne urzędy im nie pomogły, nawet radio maryja się wypięło, sprawa zupełnie zamilczana

Nie-dla-44 03.12.2021 15:05
Akurat ta linia mogłaby iść wzdłóż istniejcego już szlaku w rejonie Jelcza. Inaczej Chwałowice będą przecięte na pół a z Piekar to chyba nic nie zostanie. No i staw i plaża w Jelczu zostaną zniszczone. Ciekawe gdzie mieszkańcy będą jeździć wypoczywać? Do Wrocławia? Ten wariant (44) jest najgorszy ze wszystkich.

Gość xy 03.12.2021 12:54
Łączność bezprzewodową chcą, ale nie chcą masztów; "szybkie połączenia chcą, ale gdzie indziej.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama