Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 12:51
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Materiały marketingowe – wzmocnij wizerunek swojej firmy

Na trwały i solidny wizerunek marki składa się wiele drobiazgów. Logo czy pieczątka to dopiero pierwsze kroki w jego budowaniu. Ważne jest, by dobrze się prezentować zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy – oraz by materiały wizualne kojarzyły się z nią jednoznacznie.

Jak Cię widzą,

…tak Cię piszą. To powiedzenie powinno być szczególnie ważne dla każdej firmy. Niektórzy powiedzą, że przecież są profesjonalistami i liczy się, że wykonują swoje zadania z najwyższą starannością. Jednak zanim klient wybierze wykonawcę, najpierw musi zechcieć zostać na jego stronie i wczytać się w oferowane usługi – lub przekonany schludnym opakowaniem, sięgnąć po jakościowy produkt. Dzięki przykładowo badaniom zwanym user experience dowiadujemy się, czego oczekują klienci. Nie chodzi o to, by spytać użytkownika wprost, czego chce, bo taka metoda życzeniowa nie odpowie nam w rzeczywistości na pytanie, czego użytkownik potrzebuje. Dowiemy się między innymi czy interfejs strony jest dla niego przyjazny? Czy ulotkę, którą otrzymał wyrzucili bez spoglądania na nią? Czy niedbale zaprojektowana wizytówka sprawiła, że stracił zaufanie do potencjalnego partnera? A może krzykliwe kolory opakowania produktu lub wystroju wnętrza sprawiły, że opuścił sklep? Dlatego też warto zwrócić się do zewnętrznych wykonawców, którzy świetnie znają się na swojej pracy i od wielu lat sprawdzają oraz na różne sposoby poznają preferencje użytkowników wielu, także odmiennych od siebie, sektorów rynku. Studio brandingowe przygotuje materiały marketingowe dopasowane do profilu firmy, odzwierciedlające jej charakter oraz budujące pozytywny wizerunek marki. Nic nie zastąpi wiedzy zbieranej przez specjalistów, którzy wiedzą, jak działać najskuteczniej.

Zewnętrzny wizerunek

Spójne materiały marketingowe pozwolą Ci na zbudowanie rozpoznawalnej marki. Czasem wystarczy odpowiednie dobranie kolorystyki oraz prostego symbolu. Przykładowo połączenie barwy żółtej i czerwonej z biedronką na czele kojarzy się z jednym z większych dyskontów spożywczych w Polsce, a zielona żaba – z osiedlowymi sklepami. Wizerunek musi być także zgodny z profilem i charakterem firmy. Gdyby zabawki dla małych dzieci reklamowane były przez ogarniturowanych na czarno panów w meloniku na głowie, istnieje mała szansa, żeby przekonać najmłodszych do ich posiadania – lub gdyby poważny dom pogrzebowy korzystał z krzykliwej, różowej papeterii w swoich materiałach skierowanych do klienta. Oczywiście, niektóre branże mogą sobie pozwolić na linię budowania wizerunku poprzez kontrowersję. Na szczęście dogłębna analiza rynkowa może uchronić nas przed błędami źle dostosowanych rozwiązań.

Ład wewnętrzny

Spersonalizowana firmowa papeteria to nie tylko estetyczna fanaberia, lecz realna pomoc w uporządkowaniu działania biura. Jedno spojrzenie na dokumenty pozwoli bez ich dogłębnej analizy na skierowanie dokumentacji do odpowiednich działów – lub segregatorów. Przygotowywanie umów na firmowym papierze to również oznaka profesjonalizmu. Ujednolicony mailing, prezentacje czy raporty pozwolą zachować marce spójność – pewne wizualne wzory będą się z nią kojarzyć jednoznacznie, wpłynie to także pozytywnie na odczucia pracowników względem swojego miejsca pracy. Identyfikacja wizualna firmy nie kończy się bowiem tylko na relacjach z partnerami czy klientami. Z drugiej strony – niewątpliwie zaczyna się od dobrze zaprojektowanych materiałów wizualnych, także tych, które mogą wzbogacić wystrój wnętrza i pobudzić kreatywność pracowników. Nie oszczędzaj na drobnych szczegółach. To najczęściej one decydują o wybraniu naszej firmy spośród morza innych. Żyjemy w czasach kultury wizualnej, a więc wzrok jest pierwszym narządem, który musimy przekupić, by zachęcić klienta do korzystania z naszych usług czy produktów. Uporządkowany, schludny wizerunek budowany konsekwentnie daje innym sygnał, że oto mają do czynienia z poważnym i solidnym graczem.
(tekst sponsorowany)
 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: RodzicTreść komentarza: Nie chciałbym tutaj chwalić poprzedniego starosty, ale ten który jest teraz to po prostu jedno wielkie nieporozumienie, co innego mówi ludziom, a co innego robi, wygląda to tak jakby ktoś miał na niego haka i nim sterował. Kompletnie niesłowny człowiek, nieprzewidywalny i Bogu dzięki że już niedługo na tym stanowisku.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 12:22Źródło komentarza: Za co odwołano dyrektora szkoły specjalnej?Autor komentarza: SpecjalistaOdWszystkiegoTreść komentarza: Z wyprzedzeniem można też przez internet. Wydaje mi się, że jest garstka ludzi, którzy mają z tym (realny) problem.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 12:22Źródło komentarza: Biletomat jest, ale... bilety nie na wszystkie pociągiAutor komentarza: SpecjalistaOdWszystkiegoTreść komentarza: Szczytem Możlieości to już chyba WC nazwano. Można też nazwać "rondo (zbytecznej) nadzieji".Data dodania komentarza: 28.03.2024, 12:17Źródło komentarza: Padły dwie propozycja nazwy tego ronda. Jedna oficjalnieAutor komentarza: SpecjalistaOdWszystkiegoTreść komentarza: Ciekawe na jak długo (tzn kiedy zapełni się trwale). Oby służył jak najdłużej.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 12:09Źródło komentarza: Tu można wrzucać elektroodpady. Nareszcie!Autor komentarza: ojojTreść komentarza: Przecież kandydaci na burmistrza wypowiedzieli się na temat darmowej komunikacji miejskiej: np.: https://www.tuolawa.pl/artykul/33740,wszystko-dla-olawy-tez-powalczy-o-mandaty-i-fotel-burmistrza "Jedną z propozycji zawartych wśród wspomnianych czterech filarów programu jest darmowa komunikacja publiczna dla wszystkich mieszkańców"Data dodania komentarza: 28.03.2024, 11:58Źródło komentarza: Kolejny autobus zniszczony! Jak długo jeszcze?Autor komentarza: ojojTreść komentarza: ale prawie wszyscy kandydaci "promowani" przez lokalne media chcą darmowej komunikacji miejskiej - no to jak to jest?Data dodania komentarza: 28.03.2024, 11:52Źródło komentarza: Kolejny autobus zniszczony! Jak długo jeszcze?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama