Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 14:16
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Oszuści mówią, że są ze ZWiK-u. Nie wpuszczaj ich!

Oława. UWAGA! Starsza kobieta ostrzega przed dwoma mężczyznami, którzy podszywają się pod pracowników miejskiej spółki. Za wszelką cenę próbują wejść do domu i sprawdzić w jaki sposób leci woda...

Do mocno podejrzanej sytuacji doszło 28 sierpnia przed południem. Wszystko działo się na ulicy Tęczowej (w pobliżu Polnej). Do mieszkania 80-latki zapukał mężczyzna i podał się za pracownika ZWiK-u. Mówił, że wkrótce będą na tej ulicy zakręcać wodę, a on chce sprawdzić, jakie jest ciśnienie i w jaki sposób leci woda w kuchni i łazience. Kobieta wpuściła go do domu. Zaczął wypytywać, czy mieszka sama, jak dowiedział się, że z mężem, to zapytał kiedy wróci. Interesowały go szczegóły, które nie powinny. W między czasie zjawił się jego kolega. - Nagle, nie wiadomo skąd - mówi kobieta. - Poprosili, żebym odkręciła wodę, powiedziałam, że mogą to sami zrobić, ale nie chcieli niczego dotykać. Jak jeden ubrał rękawiczki, to domyśliłam się, że nie chce zostawiać śladów. Mówili, że ciśnienie wody jest nie takie, i że trzeba nabrać wody, bo zaraz odłączą. Po tym jeden z nich zapytał, czy się cieszę, bo mam nadpłatę za wodę, aż 160 złotych i że zaraz mogą mi te pieniądze dać, ale muszę im wydać, bo nie mają drobnych. Kobieta powiedziała, że nie ma żadnych pieniędzy w domu, a nie będzie jechać do miasta, bo są remonty dróg i korki. Dodała też, że jej wnuczek pracuje w ZWiK-u i później do niego zadzwoni. Mężczyźni stwierdzili, że pójdą do sklepu rozmienić pieniądze i wtedy wrócą, aby dać obiecane 160 złotych. Oczywiście nie wrócili. - Bardzo szybko zorientowałam się, że to oszuści, bo przecież jeśli jest nadpłata za wodę, to nikt nigdy nie przynosi tych pieniędzy. Poza tym jeśli ZWiK wykonuje jakieś prace, to zawsze na klatce schodowej jest informacja. Teraz żadnej nie było. Kobieta zadzwoniła do wnuczka. Bardzo szybko przyszedł, kiedy dowiedział się, że to mogą być oszuści. Zaraz po tym, jak wyszli 80-latka skontaktowała się z naszą redakcją, abyśmy ostrzegli innych. Próbowała też powiadomić policję. Poradziliśmy jej, aby najlepiej zadzwoniła do dzielnicowego. - Niestety, wtedy nie pełnił dyżuru - mówi mieszkanka. - W sekretariacie poradzili mi, abym zadzwoniła na 112. Tak zrobiłam, ale zostałam bardzo źle potraktowana. Odebrał jakiś mężczyzna, nie przedstawił się, jak opowiedziałam, co się stało, to podniósł na mnie głos i powiedział, że dlaczego nie dzwoniłam, jak oni byli w mieszkaniu, że teraz to już za późno. Trzasnął słuchawką. Nawet nie wiem czy przyjął zgłoszenie, bo nie pytał mnie o dokładny adres, ani inne dane. To naprawdę przykre, że tak się zachował. Wychodzi na to, że ja miałam ryzykować, będąc o kulach i sama w domu przy oszustach dzwonić na policję. Przecież, gdyby to zobaczyli, pewnie trzasnęliby mnie w głowę i tyle. Jak można się tak zachować. Według tego pana chyba sama miałam pobiec za oszustami i ich złapać. Nie będę więcej dzwonić na policję, nie interesuje mnie już czy przyjęli to zgłoszenie.

Jestem oburzona tym, jak mnie potraktowano. Mam nadzieję, że ludzie, którzy przeczytają ten artykuł będą ostrożniejsi. 28 sierpnia ZWiK owszem prowadził prace, ale w zupełnie innym rejonie miasta. Wody nie było na osiedlu Zaodrze, ale mieszkańcy zostali o tym poinformowani wcześniej, wywieszono kartę z dokładną datą i godziną. Informacja była zamieszczona również na stronie internetowej spółki. Apelujemy do mieszkańców, aby pod żadnym pozorem nie wpuszczali do domów osób podających się za przedstawicieli ZWiK-u, energetyki, gazownictwa, telekomunikacji itd., jeśli nikt wcześniej oficjalnie o tym nie informował! Kolejny raz przypominamy, aby podejrzane sytuacje natychmiast zgłaszać policji!

Po tym jak opublikowaliśmy artykuł ZWiK na swojej stronie internetowej zamieścił oświadczenie. Treść poniżej. WARTO PRZECZYTAĆ!!!

***

Oszuści podający się za pracowników ZWiK usiłują wejść do mieszkań pod pretekstem sprawdzenia ciśnienia wody, wymiany pionów, wystąpienia awarii wodociągowej lub sprawdzenia jakości wody, a potem te mieszkania okradają lub wyłudzają pieniądze. Nasi pracownicy nie pobierają gotówki ani też jej nie przekazują. Wszelkie płatności dokonywane są elektronicznie poprzez operacje dokonywane wyłącznie na rachunkach bankowych Spółki i naszych Klientów. ** Informacje o awariach i czasowych przerwach w dostawie wody zamieszczamy możliwie jak najszybciej na naszej stronie internetowej i wysyłamy o nich krótkie sms poprzez Bezpłatny Automatyczny System Informowania o Awariach. Zachęcamy do przyłączenia się do niego – BASIA.

Każdy uprawniony do kontaktu z odbiorcami pracownik ZWiK posiada legitymację służbową ze zdjęciem, imieniem, nazwiskiem oraz pisemnym upoważnieniem podpisanym prezesa ZWiK. Informacje te zamieszczone są na karcie przypominającej kartę płatniczą. Wzór legitymacji zamieszczamy poniżej.

Tożsamość pracownika możecie Państwo zweryfikować w dni robocze, w godzinach od 7 do 16 poprzez kontakt telefoniczny z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerami tel. 71 303 95 30, 71 303 95 37 lub pod całodobowym numerem pogotowia wodno-kanalizacyjnego 994. * (AH)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Paaamaaa 01.09.2018 00:34
Brawo za czujność! Szkoda tylko, że kobieta zgłaszająca całe zajście została potraktowana w tak nieprzyjemny sposób. Ktoś wyżej napisał, że numer 112 nie jest na policję, ale jest to numer do Centrum Powiadomienia Ratunkowego, więc operator powinien przekierować połączenie na policję, a nie być chamski w stosunku do niej.

gladius 02.09.2018 11:38
Jeśli tak, to czy nie można ustalić kretyna z Centrum Powiadamiania Ratunkowego, który tego tego dnia miał dyżur i tak pięknie spławił poszkodowaną? Może redakcja coś zadziała w tej sprawie.

konwalia 31.08.2018 13:49
Wszystkie informacje dotyczące mieszkanćów lokum powinny być umieszczane wewnętrz klatki schodowej a nie na drzwiach wejściowych które mogą być zaproszeniem do mieszkania dla oszustów. Taki potencjalny oszust wie w jakich godzinach, w którym bloku i w której klatce będą sparwdzane liczniki wody, odczyt gazu czy sprawdzanie instalacji. Lokator jest skazany na otwarcie drzwi nie wiedząc kto za nimi stoi.

Oburzony 31.08.2018 10:37
To oburzajace! Karygodne tak potraktować człowieka który zgłasza oszustów.. Ta pani powinna dostać jeszcze pochwałę za świetną czujność i reakcje także tok myślenia! Brawa dla tej pani! Życzę wszystkim w wieku 80 lat takiego rozumu i czujności, nawet olawskim policjantom.!

Bodo 31.08.2018 07:20
Do wiadomości nr.112 to nie jest nr. na Policję, doczytajcie a później komentujcie

gladius 30.08.2018 20:25
"Kolejny raz przypominamy, aby podejrzane sytuacje natychmiast zgłaszać policji!" - Ta pani tak właśnie zrobiła i jak ją pięknie olał burak dyżurny. Chyba mu przeszkodziła w siedzeniu na krześle. Za rok znów 24 lipca, znów awanse za dobrą pracę:]

obserwator 30.08.2018 18:26
Jest dużo takich sytuacji, ale nie zgłaszają mieszkańcy i tak np.sytuacja- domofonem dzwonił pan w czerwcu br., który chciał niby odczytać liczniki wody, w budynku jest odczyt elektroniczny, (odczyt pod koniec roku) nie wpuszczono go, jakby mieszkańcy byli wszyscy tak czujni to zmniejszyłyby się zagrożenia różne. Powinno być więcej apeli wywieszanych ma tablicach ogłoszeń klatek schodowych i powtarzane systematycznie. Co do tego pana odbierającej zgłoszenie to przykro, że potraktował tak tą Panią, a przecież "Policjanci w toku wykonywania czynności służbowych mają obowiązek respektowania godności ludzkiej oraz przestrzegania i ochrony praw człowieka." (odbierający zgłoszenie-był na służbie).

JL 30.08.2018 21:02
Dlaczego mnie to nie dziwi... policja w Oławie traktuje tak wszystkich. To straszne ze człowiek oczekujący pomocy nie dostaje jej a w zamian zostaje jeszcze bezczelnie potraktowany :(. Strach dzwonić... i jak ludzie maja ufać policji ? :/ .

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Musiałbym być tobą, żeby tak postępować. Kolejny raz zwracam uwagę, że ktoś pisze bzdury używając mojego nicku.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 14:07Źródło komentarza: Trzy pytania do Tomasza FrischmannaAutor komentarza: Wacław.Treść komentarza: Najlepszy Burmistrz, przez tyle lat sprawował funkcję ,coś to znaczy , nasza Gmina jest piękna .Data dodania komentarza: 19.04.2024, 13:42Źródło komentarza: Wywiad z Burmistrzem Jelcza-Laskowic Bogdanem SzczęśniakiemAutor komentarza: WandaTreść komentarza: Tak obserwuje Pana radnego Jacka Z . i jest najbardziej zawistnym człowiekiem ? Jadu jemu nie brakuje , taki z niego patriota ...?Data dodania komentarza: 19.04.2024, 13:37Źródło komentarza: Wywiad z Burmistrzem Jelcza-Laskowic Bogdanem SzczęśniakiemAutor komentarza: paulaTreść komentarza: Ani jeden ani drugi nie jest odpowiednim kandydatem.. Niech zadbają o podstawy tj. drogi bo w Oława to jedna wielka dziura za dziurą jeśli chodzi o stan dróg..Data dodania komentarza: 19.04.2024, 13:22Źródło komentarza: Trzy pytania do Piotra SoroczyńskiegoAutor komentarza: mmmTreść komentarza: Kompleksowy plan na korki w Oławie hahah oczywiście niech pan Piotr wybuduje jeszcze dwa rona, które nie są potrzebne w tych miejscach co wspominał podczas kampani wyborczej. Serio rondo na głównym skrzyżowaniu Chrobrego i 3 maja to jest nieporozumienie!!! Niech zajmie się zadbaniem o stan dróg w naszym mieście bo te drogi to dramat!! ... Szkoda że nie wymyślił sobie ronda przed mostem na Odrze by było ciekawie hahha..Data dodania komentarza: 19.04.2024, 13:20Źródło komentarza: Trzy pytania do Piotra SoroczyńskiegoAutor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: ja na Frischmanna nie głosuję nepotyzmu nie popieram ciekawe gdzie jego brat burmistrza znajdzie pracę bo w Domaniowie władze się zmieniłyData dodania komentarza: 19.04.2024, 13:01Źródło komentarza: Trzy pytania do Tomasza Frischmanna
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama