Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 17:30
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Toyota zwiększa moce produkcyjne

.

Toyota Motor Europe ogłosiła dzisiaj zwiększenie mocy produkcyjnych w polskiej fabryce koncernu o drugą linię produkcyjną silnika TNGA oraz elektrycznych przekładni hybrydowych tworzących razem hybrydowy zespół napędowy 1.5.

Niskoemisyjna technologia hybrydowa stanowi wyróżnik Toyoty na rynku europejskim oraz jednocześnie trzon strategii koncernu przechodzenia na napędy w pełni elektryczne. Wysokie zainteresowanie tą technologią w Europie, potwierdzone szybko rosnącą sprzedażą, która obecnie wynosi już ponad 50% całości wolumenu zamówień na modele Toyoty, zaowocowały decyzją o ulokowaniu dwóch kolejnych inwestycji w polskiej fabryce koncernu. Ogłoszone dwa nowe projekty związane są z budową kolejnej linii produkcyjnej elektrycznych przekładni hybrydowych e-CVT 1.5 l oraz współpracujących z nimi silników benzynowych TNGA 1.5 l. Hybrydowe zespoły napędowe 1.5 z Polski będą montowane między innymi w czwartej generacji Toyoty Yaris, która zadebiutuje na europejskim rynku w 2020 roku. Utworzenie dodatkowych linii planowane jest w wałbrzyskim zakładzie Toyoty, w którym będzie rozbudowywana hala obróbki i montażu silników oraz hala odlewni, a części do produkcji będą pochodzić między innymi z zakładu w Jelczu-Laskowicach. Całość inwestycji ma zostać zakończona do 2022 roku.
„To znamienne że Toyota, która od 20 lat funkcjonuje w wałbrzyskiej strefie, wciąż decyduje się na inwestycje rozwojowe w naszym regionie. To dowód że wciąż jesteśmy jednym z najatrakcyjniejszych miejsc do rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i sektora elektromobilnego. Cieszy nas fakt, że kolejne inwestycje koncernu związane z napędami hybrydowymi przełożą się na zwiększenie ilości miejsc pracy, w tym zatrudnienie dla polskich inżynierów.” - podkreśla Piotr Sosiński, Prezes Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest-Park".
„Toyota jest jednym z najważniejszych założycieli Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Od kilkunastu lat wyznacza kurs rozwoju gospodarki przemysłowej opartej na wiedzy zarówno w Wałbrzychu, jak i całym regionie wałbrzyskim. Nowe inwestycje Toyoty wyznaczają kierunki nie tylko jeżeli chodzi o produkcję przemysłową najwyższej jakości, ale również wpływają na coraz wyższy poziom edukacji w naszym regionie. Przygotowujemy kadry do pracy w najnowocześniejszej fabryce motoryzacyjnej firmy Toyota w Europie.” – podsumowuje decyzję Prezydent Wałbrzycha Roman Szełemej.
W 2020 rozpocznie się rekrutacja co najmniej kilkudziesięciu nowych pracowników do fabryki w Wałbrzychu. Dzięki wszystkim projektom związanym z technologią hybrydową wartym łącznie 2 miliardy złotych poziom inwestycji w obu zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland wzrośnie do ponad 5,5 miliardów złotych, a zatrudnienie do ponad blisko 3000 osób.
 „W inwestycjach chodzi nie tylko o zasoby finansowe ale też o transfer innowacyjnych i nowatorskich technologii po to by dać ludziom szansę na rozwój i nabycie nowych umiejętności. Toyota sukcesywnie rozbudowuje swoją działalność w oparciu o napędy hybrydowe, a polska fabryka stanowi ważne ogniwo na drodze do upowszechniania niskoemisyjnej technologii hybrydowej w Europie.” – podkreśla Eiji Takeichi, Prezes Toyota Motor Manufacturing Poland.
Niskoemisyjna technologia hybrydowa Toyoty Samochody hybrydowe korzystają z dwóch źródeł energii – benzynowego i elektrycznego. W czasie hamowania energia kinetyczna samochodu hybrydowego jest odzyskiwana i zamieniana na energię elektryczną, dzięki czemu pojazd zużywa mniej paliwa. Toyota uważa technologię hybrydową za ważny krok na drodze do pełnej elektromobilności. Technologia ta zapewnia klientom najlepsze obecnie dostępne na rynku, ekologiczne, a zarazem ekonomiczne i wygodne w użytkowaniu rozwiązanie, a miastom gotowe narzędzie do walki ze smogiem. W Polsce Toyota ulokowała drugi poza Japonią ośrodek produkcji i rozwoju napędów hybrydowych na świecie. Ma on dostarczać elektryczne przekładnie hybrydowe e-CVT i współpracujące z nimi silniki benzynowe TNGA do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych koncernu produkowanych w Europie.
Projekty TMMP związane z technologią hybrydową
Do tej pory w polskich fabrykach Toyoty wystartowały dwa z czterech zapowiedzianych wcześniej projektów związanych z hybrydową technologią Toyoty. W październiku ub.r. w Wałbrzychu uruchomiono produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych 1.8, natomiast we wrześniu b.r. w Jelczu-Laskowicach wystartowała produkcja silnika 2,0 l TNGA współpracującego z napędami hybrydowymi. W kwietniu przyszłego roku w Jelczu-Laskowicach ruszy produkcja pierwszej z dwóch planowanych linii silnika TNGA o pojemności 1,5 l. Rok później w fabryce w Wałbrzychu uruchomiona zostanie pierwsza z dwóch planowanych linii współpracującej z tym silnikiem elektrycznej przekładni hybrydowej e-CVT, w tym produkcja silników elektrycznych MG1, stanowiących integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej. W ten sposób polskie zakłady Toyoty będą tworzyć jeden hybrydowy zespół napędowy.

Podzespół

Zakład produkcyjny

Roczne zdolności produkcyjne [3 zmiany]

Wielkość inwestycji [mln PLN]

Start produkcji

Elektryczna przekładnia hybrydowa e-CVT 1.8

Walbrzych

175 tys.

278

listopad 2018

Silnik konwencjonalny 2,0 l TNGA

Jelcz-Laskowice

309 tys.

370

wrzesień 2019

Silnik konwencjonalny 1,5 l TNGA

Jelcz-Laskowice

400

kwiecień  2020

Elektryczna przekładnia hybrydowa e-CVT 1.5

Wałbrzych

175 tys.

300

kwiecień 2021

Elektryczna przekładnia hybrydowa e-CVT 1.5 (druga linia produkcyjna)

Wałbrzych

175 tys.

600

przed końcem 2022

Silnik  konwencjonalny1,5 l TNGA (druga linia produkcyjna)

Wałbrzych oraz Jelcz-Laskowice

155 tys.

TNGA  
Toyota New Global Architecture to globalna architektura, w której projektowane są obecnie wszystkie nowe modele Toyoty. Platforma ta oznacza wspólne zasady konstruowania poszczególnych typów podwozi i nadwozi jak i układów napędowych do różnych modeli. Jej cechą charakterystyczną jest niżej położony środek ciężkości oraz sztywniejsze nadwozie samochodu, co przekłada się na wysoki poziom bezpieczeństwa biernego oraz większy komfort jazdy. Od strony produkcyjnej TNGA oznacza projektowanie zautomatyzowanych linii produkcyjnych, charakteryzujących się automatycznym transportem detalu obrabianego w procesie, a co za tym idzie wyższą wydajnością, modułową konstrukcją linii umożliwiającą produkowanie różnych typów podzespołów lub napędów na jednej linii produkcyjnej oraz lepszą ergonomią pracy i mniejszą uciążliwością dla środowiska.
Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP)
TMMP posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie e-CVT do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych współpracujących z silnikiem 1.8 l, 1-litrowe silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów. Jej obecne roczne możliwości produkcyjne sięgają 175 tysięcy elektrycznych przekładni do napędów hybrydowych, 258 tysięcy silników i 633 tysięcy skrzyń biegów.
Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l oraz TNGA  2,0 l. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników TNGA o pojemności 1.5 l zdolności produkcyjne fabryki wyniosą 309 tysięcy jednostek napędowych rocznie.
Fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty oraz Grupy PSA i firmy Lotus, prowadzone przez spółki europejskie: w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki i Japonii.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
cześ 28.10.2019 12:50
zapraszam na taśemkę

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: StefanTreść komentarza: Czyli betonowanie oławy ciąg dalszy, panu już podziękujemyData dodania komentarza: 18.04.2024, 16:24Źródło komentarza: Trzy pytania do Tomasza FrischmannaAutor komentarza: fsdTreść komentarza: Łukasz - koniec koryta nadchodzi. może pójdziesz w końcu do pracy nie po linii partyjnej.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 16:22Źródło komentarza: Trzy pytania do Bogdana SzczęśniakaAutor komentarza: GrażynkaTreść komentarza: Walczy Pan nie uczciwie. Nie chce Pan rozmawiać tylko kłamać. Kiedyś głosowałam na Pana i BBS ale już tego błędu nie popełniła.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 16:08Źródło komentarza: Trzy pytania do Tomasza FrischmannaAutor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: Jak do tej pory te "cuda architektury" jak je trafnie określiłeś, całkiem nieźle miasto z TBS przekształcało i remontowało. Może i to się jakoś uda bo straszy, że aż strach:)Data dodania komentarza: 18.04.2024, 15:50Źródło komentarza: OŁAWA Będą kolejne mieszkania w starych koszarachAutor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: No to trochę polemiki z panem Soroczyńskim. Co wg pana znaczy, że będzie pan " aktywnie pozyskiwał zewnętrzne fundusze i granty"? W jaki sposób? Czy wie pan ile takich funduszy pozyskał UM, prowadzony przez obecnego burmistrza? Proszę pokazać skalę porównawczą. Co w Oławie zostało zrobione z zewnętrznych funduszy i grantów? Wg. pana burmistrz nic nie zrobił w sprawie obwodnicy i korków w Oławie, ale sam pan twierdzi, że będzie kontynuował prace. Więc burmistrz coś zrobił czy jednak nie? A może pan po prostu tego nie wie. Miejsc w przedszkolach i żłobkach zawsze jest za mało. W ostatnim czasie, zostało zmodyfikowane przedszkole koło basenu, a niech pan zgadnie kto z tym miał najwięcej problemów, że miasto stara się powiększyć tą bazę dla dzieci? Niech pan sprawdzi, jak głosowali poprzedni radni z PO i jak "popierali" pomysły by tych miejsc było więcej. Nagle okazuje się, że trzeba i będą głosować inaczej? Nie wiem gdzie pan mieszka, ale osiedle Sobieskiego jest najbardziej zielonym osiedlem w Oławie. Pełno tam zieleni wśród bloków, i placów zabaw, i skwerków. Podpowiem panu, bo pewnie pan tego nie wie. Jak burmistrz na Sesji przestawił informację, że aby stworzyć park, czy las, czy teren zielony na skrzyżowaniu w kierunku Zabardowic, należy, i zrobił to, wystąpić do KOWRu o przekazanie terenu, to niech pan zgadnie, jacy radni określi go leniem który nic nie robi? Oczywiście nie udzielając mu w tym żadnego poparcia. Nagle cale oławskie PO widzi, że należy wystąpić do kogoś o teren, i że nie robi się tego na "pstryk" palcami? Bardzo dziwne. Co do budżetu obywatelskiego i jego pięknej idei, może i ma pan rację. Ale niech pan poczyta komentarze w internecie w temacie grilla z budżetu obywatelskiego. Nie są zbyt pozytywne delikatnie mówiąc, no ale wszystko przed panem. Mógłbym tak jeszcze trochę popisać na temat pana programu, ale myślę, że te kilka słów polemiki wystarczy, żeby wykazać pana trochę takie wodolejstwo, i trochę nieudolne umniejszanie i krytykowanie dotychczasowego burmistrza, który oczywiście nie jest jakimś tam "mistrzem świata", żebyśmy byli szczerzy. Szkoda, że nie skupił się pan konkretnie na tym co pan chce zrobić, niekoniecznie cała swoją kampanie opierając na krytyce burmistrza. Pozdrawiam.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 15:47Źródło komentarza: Trzy pytania do Piotra SoroczyńskiegoAutor komentarza: toudiTreść komentarza: Jacek to Ty daj sobie już spokój.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 15:38Źródło komentarza: Trzy pytania do Bogdana Szczęśniaka
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
News will be here
Reklama