Podstawą do uzyskania dofinansowania zadania było złożenie przez gminę Oława stosownego wniosku o dofinansowanie, który został rozpatrzony przez Zarząd WFOŚiGW we Wrocławiu i Uchwałą Zarządu WFOŚiGW nr 271/2021 z dnia 21 lipca zostało przyznane gminie Oława dofinansowanie w formie dotacji. Zadanie dofinansowane w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW pt.: „SYSTEM – wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚiGW. Część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest”.
Bieżący rok jest kolejnym rokiem, w którym gmina Oława pozyskuje środki finansowe na usuwanie wyrobów azbestowych z nieruchomości położonych na swoim terenie. Nieruchomości objęte dofinansowaniem utylizacji wyrobów zawierających azbest wytypowane zostały w oparciu o złożone w urzędzie gminy stosowne wnioski właścicieli poszczególnych nieruchomości. Wnioskodawcy w swoich podaniach wyrazili chęć usunięcia wyrobów zawierających azbest z terenu swoich gospodarstw. Objęte wnioskami do utylizacji wyroby zawierające azbest występują głównie w formie pokryć dachowych w tym na 5 budynkach mieszkalnych i 12 budynkach gospodarczych. Nieruchomości objęte dofinansowaniem ujęte są w inwentaryzacji (i jej aktualizacjach), będących załącznikami do „Programu usuwania azbestu z terenu Gminy Oława”. Działania realizowane w ramach niniejszego dofinansowania obejmują: demontaż pokryć dachowych z płyt azbestowo-cementowych, ich zabezpieczenie i transport, oraz unieszkodliwienie poprzez składowanie na przystosowanych do tego celu składowiskach odpadów na 5 obiektach. Na pozostałych 12 obiektach działania ograniczą się do zabezpieczenia złożonego na posesji materiału zawierającego azbest, jego transport i utylizację.
Napisz komentarz
Komentarze