Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 30 kwietnia 2024 12:29

Górnictwo, logistyka i obsługa klienta – czy to przyszłościowe zawody w Polsce?

Światowy i krajowy rynek pracy stale się zmienia. Główne powody ciągłych zmian to rozwój nowoczesnych technologii, ogólnodostępna sztuczna inteligencja oraz chęć redukcji kosztów prowadzenia biznesu. Obecnie wiele zawodów przechodzi kryzys zainteresowania, a to prowadzi nawet do zanikania profesji. Dowiedz się, na jakim stanowisku warto pracować w XXI wieku.
  • 06.03.2023 10:08
  • Autor: Grupa Tipmedia
Górnictwo, logistyka i obsługa klienta – czy to przyszłościowe zawody  w Polsce?

Nie ulega żadnej wątpliwości, że zawody przyszłości to te ściśle powiązane z branżą 
IT i nowowczesnymi technologiami. Jeśli chcesz mieć pewny zawód i stabilność finansową 
– rozwijaj się w wymienionych kierunkach. To dobry sposób, aby ograniczyć ryzyko związane z utratą zatrudnienia.

A może praca w górnictwie? Więcej na ten temat przeczytasz 
na: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Praca-w-gornictwie-Czy-jeszcze-warto-8193648.html.

Jacy pracownicy będą pożądani na rynku pracy w 2023 roku?

W 2023 roku rynek pracy może drastycznie się zmienić. Nowoczesne technologie oraz 
AI (sztuczna inteligencja) powodują, że pracodawcy poszukują specjalistów z wąskimi kwalifikacjami. Co to oznacza? Znajomość języków programowania, obsługi sztucznej inteligencji komputerowej oraz wiedza na temat automatyzacji procesów produkcyjnych. To najpowszechniejsze kwalifikacje, które są pożądane przez firmy poszukujące nowych pracowników. 

Zawody przyszłości w Polsce – ranking

Według wielu raportów odnośnie do rynku pracy w Polsce rośnie liczba osób z wyższym wykształceniem. Spore deficyty na niższych stanowiskach robotniczych i pracowników fizycznych powodują, że takie miejsca pracy są zastępowane przez roboty 
i zautomatyzowane linie produkcyjne. To przyczynia się do zjawiska zanikania zawodów, które dotychczas cieszyły się największą popularnością.

Jeśli chodzi o zawody, które prawdopodobnie staną się przyszłością rynku pracy w 2023 roku i kolejnych latach, warto wskazać na: kontrolerów dronów, mechaników samochodów autonomicznych, synoptyków ds. trzęsień ziemi, biotechnologów oraz twórców organów 
z komórek macierzystych. Inne zawody przyszłości to:

  1. Osoby odpowiedzialne za robotykę i automatyzację – maszyny, roboty i sztuczna inteligencja to dziedziny, które utrzymają się na rynku pracy jeszcze przez wiele lat. Mimo ciągłego rozwoju nowoczesnych technologii urządzenia wciąż potrzebują specjalistów do projektowania, utrzymania systemów, konfiguracji oraz serwisu.
  2. Inżynierzy odnawialnych źródeł energii – OZE to przyszłościowa branża, w której zdecydowanie jest miejsce dla wykwalifikowanych specjalistów. Kryzys klimatyczny 
    i spadek wydobycia węgla kamiennego powoduje, że branża OZE cieszy się coraz większą popularnością na całym świecie.
  3. Specjaliści ds. obsługi linii produkcyjnych – rezygnacja z pracowników fizycznych generuje konieczność uruchomienia nowych stanowisk polegających na obsłudze maszyn produkcyjnych. Mimo sporej automatyzacji kontrola przez człowieka wciąż jest potrzebna.

Przyszłościowe zawody to także programiści, graficy komputerowi, a nawet osoby odpowiedzialne za marketing internetowy. Sztuczna inteligencja mocno oddziałuje 
na powyższe stanowiska, choć nie generuje ryzyka, że specjaliści zostaną wyparci z rynku pracy. Praca kierowcy zawodowego również wydaje się dobrym i przyszłościowym zawodem – mimo rozwoju jazdy autonomicznej. Przeczytaj więcej pod adresem www: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Praca-kierowcy-w-dobie-transformacji-Ofert-wciaz-nie-brakuje-8426850.html.

Obsługa klienta – czy doradcy muszą obawiać się o miejsca pracy?

Wszechobecne kasy samoobsługowe, płatności bezdotykowe, a nawet bezobsługowe sklepy. To przyszłość handlu, która niesie ze sobą pewne ryzyko dla osób zajmujących się obsługą klienta w sklepach. Na szczęście jeszcze nic nie wskazuje na to, aby nowoczesne technologie miały całkowicie wyprzeć osoby zajmujące się obsługą konsumentów w sklepach, biurach 
i obiektach usługowych.

O zarobkach i zmianach na takich stanowiskach dowiesz się więcej z artykułu: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Praca-w-obsludze-klienta-Coraz-wyzsze-zarobki-coraz-wiecej-wymagan-8402076.html.

--- Artykuł sponsorowany ---