Zdaniem radnej miejskiej z Lewicy Agnieszki Mikołajek w raporcie o stanie Miasta Oława za miniony rok można przeczytać o samych sukcesach. - A czy widzi pan problemy jakie wystąpiły w tamtym roku i co było ich powodem? Czy mógłby pan o nich opowiedzieć ze swojego punktu widzenia - pytała burmistrza ma sesji absolutoryjnej 23 czerwca. Odpowiadając burmistrz Tomasz Frischmann wspomniał między innymi o obwodnicy Oławy.
- Liczyliśmy na przyspieszenie spraw związanych z obwodnicą Oławy zwłaszcza, że można odnieść wrażenie, iż jest to porozumienie ponad podziałami, że każdy tej obwodnicy chce niezależnie od tego jakie poglądy reprezentuje - powiedział. - Natomiast widzimy wyraźne spowolnienie w tym zakresie. Dostaliśmy pismo, w którym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, z uwagi na rozbieżności w jakichś danych dotyczących ilości przejeżdżających samochodów, chce pochylić się jeszcze raz nad analizą realizacyjną naszej obwodnicy. To kolejne miesiące, które nam uciekają. Cieszy fakt, że marszałek województwa, a właściwie jego zarządca, czy DSDiK złożył ZRID w temacie "trasy mostowej", ponieważ to powoduje, że mamy trzyletni okres by rozpocząć realizację inwestycji, która niewątpliwie mocno wpłynie na poziom naszej obsługi komunikacyjnej, ale na obwodnicę wciąż czekamy. Informacja, którą otrzymaliśmy o ponownym przeliczaniu, sprawdzaniu i ponownej analizie niejako nas cofa w realizacji tego przedsięwzięcia. Trudno nawet powiedzieć jak bardzo. Będziemy dopytywać na ile cofamy się w realizacji obwodnicy.
*
Przypomnijmy. Rada Ministrów przyjęła 13 kwietnia 2021 r. uchwałę w sprawie ustanowienia Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030. W ramach programu obwodnicowego w całej Polsce miało powstać 100 zadań o łącznej długości ok. 820 km. Na realizację programu rząd zamierzał przeznaczyć 28 mld zł. Koszt obwodnicy Oławy oszacowano wtedy wstępnie na 308 mln zł (brutto)
W grudniu 2023 roku na oficjalnej stronie GDDKiA zamieszczono komunikat, w którym informowano - W najbliższych dniach odbędą się posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych dla obwodnicy Szalejowa Górnego w ciągu DK8 i obwodnicy Oławy w ciągu DK94. Posiedzenia będą dotyczyć dokumentacji projektowej opracowanej w ramach umów na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla obu obwodnic.
W kwietniu 2024 roku informowano, że - dokumentacja projektowa pierwszego etapu studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego została poddana ocenie na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w dniu 18.12.2023r. Wprowadzane są też korekty w rozwiązaniach technicznych oraz aktualizowane i weryfikowane opracowania ekonomiczne i środowiskowe, natomiast dokumentacja hydrogeologiczna oczekuje na Zatwierdzenia w Dolnośląskim Urzędzie Marszałkowskim. Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2025 r.
Aktualności - 1 lipca 2025 roku - Dokumentacja projektowa z etapu STEŚ, została poddana ocenie na powtórnym posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w dniu 17.01.2025 r. W ramach prac projektowych zaktualizowano kompletną dokumentację STEŚ i przedłożono zamawiającemu w celu powtórnej oceny na posiedzeniu KOPI. Trwają analizy ustaleń wynikających z zapisów protokołu z posiedzenia KOPI.
Napisz komentarz
Komentarze