W poniedziałek 24 listopada, gdy mieliśmy do czynienia z pierwszym poważniejszym atakiem zimy w tym roku, tuż po godzinie 7.00 otrzymaliśmy taką informację od pana Sebastiana: - Witam. To jest jakiś skandal. Poniedziałek 7.00 rano, ludzie czekają na zimnym, pociągi opóźnione, co jest normą, ale dworzec tymczasowy zamknięty na cztery spusty. Czy to jest normalne? Bo według mnie nie.

We wtorek 25 listopada około 5.30 napisała do nas pani Agnieszka, codziennie dojeżdżająca z Oławy do Wrocławia: - Dzień dobry, dworzec tymczasowy rano jest zamknięty. Nie można poczekać w cieple, nie można kupić biletu. Przystanek przed dworcem jest oblodzony. Nikt nie postawił ławki, a krzesła postawili taksówkarze. Prośba o interwencję.

Zapytaliśmy PKP, jak to jest z dworcem tymczasowym w Oławie, czyli w jakich godzinach ma być otwierany. Odpowiedź była krótka - codziennie w godz. 5.00-23.00. To nie zgadza się z tym, co pisali nam pasażerowie.
- W poniedziałek 24 listopada o 7.00 na pewno był zamknięty na cztery spusty, mnóstwo ludzi stało na dworcu na peronie, pewnie niejedna osoba to potwierdzi - zapewnia pan Sebastian.
- Wczoraj i dzisiaj rano już była otwarta poczekalnia, tj. dworzec tymczasowy - reaguje pani Agnieszka. - Mam nadzieję, że tak zostanie, bo czasem ktoś chce skorzystać z toalety, nawet o 5.00 rano, kupno biletu jest niemożliwe, gdy dworzec tymczasowy jest zamknięty, a czekanie na mrozie nie jest przyjemne. Dworzec jest dla podróżnych, a nie dla zarządzających tą nieruchomością. Poza tym przystanek autobusów miejskich jest cały oblodzony, nie ma żadnej ławki, jest niebezpiecznie, ponieważ jest mało miejsca. Ktoś ma na to pomysł?
- Kasy biletowe na dworcach kolejowych nie są prowadzone przez PKP S.A., lecz przez przewoźników kolejowych - tłumaczy przy okazji ekspert Justyna Gawron Wydziału Współpracy z Mediami z Biura Komunikacji PKP S.A. - Przed rozpoczęciem robót budowlanych na dworcu w Oławie funkcjonowała kasa biletowa – decyzję o jej zamknięciu podjął przewoźnik, który ją prowadził. Spółka PKP niejednokrotnie prowadziła rozmowy z przewoźnikami w zakresie prowadzenia kasy, jednak nie byli oni zainteresowani ich prowadzeniem w tej lokalizacji. Warto podkreślić, że jeszcze przed rozpoczęciem modernizacji wprowadzono w Oławie możliwość zakupu biletu za pośrednictwem wideomatu – rozwiązania innowacyjnego w skali kraju, które łączy funkcjonalność automatu z możliwością zdalnej obsługi przez konsultanta. Wychodząc naprzeciw potrzebom pasażerów, po zakończeniu trwającej obecnie modernizacji dworca i zgodnie z ustaleniami z przewoźnikami, planowana jest kontynuacja możliwości zakupu biletu w formie alternatywnej do tradycyjnej kasy – z wykorzystaniem wideomatu bądź nowoczesnego biletomatu.







Napisz komentarz
Komentarze