- Oława znalazła się na 9 miejscu listy rezerwowej, co oznacza, że nasz przejazd przy Wiejskiej będzie automatycznie brany pod uwagę w drugim etapie projektu. Ogłoszenie wyników naboru 2 etapu w połowie roku 2026” – przekazał radny w mediach społecznościowych.
Projekt PKP PLK ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych poprzez budowę skrzyżowań bezkolizyjnych – wiaduktów lub tuneli – w miejsce dotychczasowych przejazdów drogowo-kolejowych. W pierwszym etapie konkursu spośród 51 zgłoszonych zadań zakwalifikowano do realizacji 16 inwestycji, a kolejne 20, w tym oławski wniosek, trafiło na listę rezerwową.
Zgodnie z zasadami projektu, wszystkie zadania z listy rezerwowej zostaną automatycznie uwzględnione w rankingu etapu drugiego, pod warunkiem że wnioskodawcy nie zrezygnują z udziału. Oznacza to, że szansa na realizację bezkolizyjnego przejazdu w Oławie nadal istnieje – decyzje w tej sprawie mają zapaść w połowie 2026 roku.
Projekt realizowany przez PKP PLK zakłada współfinansowanie budowy skrzyżowań dwupoziomowych z budżetu państwa, w ramach którego przeznaczono łącznie 861 mln zł – po 430,5 mln zł na każdy z dwóch etapów. Maksymalne dofinansowanie jednego zadania wynosi 60 mln zł. Jednostki samorządowe są odpowiedzialne za wkład własny oraz przygotowanie dokumentacji i włączenie nowej infrastruktury w lokalny układ komunikacyjny.
Budowa wiaduktu lub tunelu przy ul. Wiejskiej oznaczałaby nie tylko poprawę bezpieczeństwa, ale również realne usprawnienie ruchu drogowego w tej części miasta. Jak podkreślają przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i PKP PLK, inwestycje realizowane w ramach programu przyczynią się do zmniejszenia liczby wypadków na przejazdach oraz ograniczenia korków w miastach.
Pełna lista zadań zakwalifikowanych do programu oraz zadań rezerwowych dostępna jest na stronie Polskich Linii Kolejowych.







Napisz komentarz
Komentarze