Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 2 maja 2024 09:54
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Lokalne samorządy deklarują chęć współpracy przy stworzeniu Cyklostrady Dolnośląskiej

Cyklostrada Dolnośląska to koncepcja sieci głównych tras rowerowych w regionie. Jej odcinki będą miały łączną długość ponad 2 tysięcy kilometrów i połączą miejsca na terenie całego województwa. Drogi te posłużą zarówno turystom, jak i mieszkańcom w codziennej komunikacji. Przy realizacji tej inwestycji z samorządem województwa będą współpracować lokalne samorządy oraz zarządcy poszczególnych terenów.
Lokalne samorządy deklarują chęć współpracy przy stworzeniu Cyklostrady Dolnośląskiej
Przedstawiciele Samorządu Województwa Dolnośląskiego podpisują z lokalnymi samorządami deklaracje współpracy przy realizacji projektu

Aktualna koncepcja przebiegu Cyklostrady Dolnośląskiej jest wynikiem prac planistycznych prowadzonych w regionie od kilku lat, a także konsultacji społecznych. Dolnoślązacy mogli zgłaszać swoje pomysły i uwagi od maja do lipca tego roku. Zarząd Województwa dokonał rozpatrzenia wszystkich wniosków, a część z nich - możliwa do zrealizowania - została wykorzystana przy tworzeniu koncepcji.

Uchwalony dokument wskazujący finalny przebieg tras Cyklostrady Dolnośląskiej będzie podstawą do realizacji tego strategicznego projektu. Za jego koordynację i wdrożenie odpowiedzialny jest Samorząd Województwa Dolnośląskiego. Przy realizacji poszczególnych fragmentów inwestycji będą współpracować również lokalne samorządy oraz zarządcy poszczególnych terenów. Od początku listopada odbywają się spotkania w całym regionie, podczas których podpisywana jest deklaracja współpracy przy budowie Cyklostrady Dolnośląskiej.

- Wspólnie z ekspertami i przedstawicielami środowiska miłośników turystyki rowerowej tworzymy strategię budowy sieci tras rowerowych w całym województwie. Teraz do współpracy dołączają kolejne samorządy lokalne, by wspólnie wprowadzić projekt Cyklostrady Dolnośląskiej w życie. Zadbaliśmy również o wypracowanie standardów projektowych, dzięki którym nowobudowane drogi będą bezpieczne, funkcjonalne, przyjazne dla użytkownika i środowiska – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Sieć tras będzie miała ponad 2000 km długości

Cyklostrada Dolnośląska to koncepcja tworzona z myślą o rozwoje przyjaznej środowisku formy mobilności, promowaniu wśród mieszkańców aktywnego spędzania wolnego czasu oraz poprawie dostępności transportowej. Sieć dróg będzie miała łącznie 2284 km długości. W jej skład wejdzie 11 długodystansowych rowerowych tras głównych (2007 km bez wariantów i odcinków dublujących) oraz 277 km szlaków prowadzonych po nieczynnych liniach kolejowych (trasy „kolej na rowery”).

- Projekt Cyklostrady Dolnośląskiej oparty jest o sieć głównych tras rowerowych obejmujących swoim zasięgiem cały region, łącząc się również z trasami rowerowymi po stronie czeskiej i niemieckiej. Trasy rowerowe będą przebiegać przez najatrakcyjniejsze miejsca naszego województwa. Cyklostrada Dolnośląska będzie pełnić nie tylko funkcję rekreacyjną, ale będzie również stanowiła ważny element lokalnej sieci transportowej. Przy realizacji tego projektu liczymy na współpracę z samorządami lokalnymi – mówi Marcin Krzyżanowski, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

Cyklostrada Dolnośląska – z korzyścią dla mieszkańców

Budowa Cyklostrady Dolnośląskiej podniesie atrakcyjność regionu, gdyż połączy miejsca chętnie odwiedzane przez turystów z głównymi ośrodkami miejskimi posiadającymi bogatą bazę noclegową i gastronomiczną. Trasy staną się także elementem systemu komunikacyjnego do codziennych przejazdów okolicznych mieszkańców. Będą one skomunikowane z węzłami kolejowymi i przystankami autobusowymi, dzięki czemu zwiększy się udział zeroemisyjnego transportu na terenie województwa.

Na powstaniu Cyklostrady Dolnośląskiej skorzystają także lokalni przedsiębiorcy. Taką tendencję obserwuje się w wielu europejskich regionach, gdzie sieci tras rowerowych są impulsem do rozwoju lokalnej przedsiębiorczości oraz stanowią przyczynek do powstawania na danym obszarze nowych miejsc odpoczynku, hoteli, pensjonatów, a także punktów gastronomicznych i usługowych. Wzrasta również liczba dostępnych miejsc pracy.

- Cyklostrada to pionierskie, kompleksowe podejście do systemu komunikacji rowerowej. Projekt będzie miał ogromne, pozytywne przełożenie na turystykę naszego województwa, bowiem ma na celu połączenie lokalnych tras rowerowych z dolnośląską siecią kolejową, jak również ścieżkami rowerowymi po stronie czeskiej i niemieckiej – mówi Anna Michalska, radna Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

Ściśle określone zasady budowy

Budowa Cyklostrady będzie podlegała ścisłym zasadom. Wszelkie wymogi projektowe i techniczne zostały zawarte w dokumentacji opracowanej przez Instytut Rozwoju Terytorialnego, który określa wszystkie standardy projektowe i wykonawcze dla infrastruktury rowerowej województwa dolnośląskiego.

W skład sieci dróg wejdzie między innymi 11 głównych tras rowerowych (w tym 5 krajowych), stanowiących element Ogólnopolskiego systemu tras rowerowych, przyjętego przez Konwent Marszałków RP:

  • Trasa międzynarodowa Eurovelo 9 (Adriatyk – Bałtyk),

  • Trasa krajowa nr 3 – Blue Velo (Ołomuniec – Bałtyk),

  • Trasa krajowa nr 12 (Słubice – Katowice),

  • Trasa krajowa nr 6 – Trasa Via Regia (Drezno – Kijów),

  • Trasa krajowa nr 8 (Wrocław – Warszawa).

Dzięki temu projektowi Samorząd Województwa Dolnośląskiego realizuje także cele określone w polityce Zielonego Ładu Unii Europejskiej.

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
KOMENTARZE
Autor komentarza: WyborcaTreść komentarza: Na ogrzewających domy gazem i węglem zostanie nałożona kara, która nazwana została unijnym podatkiem ETS2. Wcześniej były zachęty unijne do przerabiania pieców węglowych na gaz, ale po zamknięciu Nord Stream 2 gaz przestał być ekologicznym "błękitnym paliwem". Koszt ETS2 poniosą głównie kraje północnej Europy, które muszą grzać w zimie w domach. No chyba, że stać kogoś na instalację pompy ciepła i paneli słonecznych za 100 tys. Ponadto na właścicieli budynków będzie nałożony obowiązek realizacji "Dyrektywy budynkowej" czyli termoizolacji budynków ocieplenia ścian, dachów, wymianę okien na 3 warstwowe itd. Może to doprowadzić do wysokich kar i wywłaszczeń tych, którzy nie będą mogli jej spełnić. Nie mówiąc już o tym, że zostanie nałożona kara (podatek) na posiadaczy samochodów spalinowych. Kogo stać na elektryka za 150 tys.? Natomiast przemysł UE niszczą wysokie koszty energii i śladu węglowego. Przemysł wysokimi kosztami przegrywa konkurencję z państwami z poza unii, które nie realizują wymysłów klimatycznych, skutkiem czego można się spodziewać wzrostu bezrobocia i biedy. Należy się w krótce spodziewać ograniczeń wolności przemieszczania i życia wynikającego z indywidulanego zużycia śladu węglowego. Obecna Unia Europejska nie jest tym czym była 20 lat temu.Data dodania komentarza: 02.05.2024, 09:44Źródło komentarza: 20 lat Polski w Unii Europejskiej. Bilans i wyzwaniaAutor komentarza: kokon andrutTreść komentarza: Lepsze jest skrzyżowanie wcześniejsze - Serdeczna z Łagodną przy tylnej bramie Weny. Tam od strony Mrówki lecą wszyscy jak na głównej bez wyobraźni.Data dodania komentarza: 02.05.2024, 09:43Źródło komentarza: Mimo próśb nie będzie tu dodatkowych znaków, bo...Autor komentarza: xawiTreść komentarza: Jak by pan troche obniżył głowę i wzrok to by zauważył znak poziomy na jezdni na Łagodnej . Podobnie jak chodniki przecież na serdecznej powstały nowe chodniki jak remontowali te drogę , w tym tejonie brak chodnika jedynie na łagodnej od skrzyżowania do pepco. Tu by się przydała aktualizacja oznakowania, może zwrócić się o opinie do policji w tej sprawie?Data dodania komentarza: 02.05.2024, 09:15Źródło komentarza: Mimo próśb nie będzie tu dodatkowych znaków, bo...Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Już jest po wyborach to nie trzeba udawać zainteresowania mieszkańcami. Brawo Oławianie, gratuluję Wam wyboru.Data dodania komentarza: 02.05.2024, 09:04Źródło komentarza: Mimo próśb nie będzie tu dodatkowych znaków, bo...Autor komentarza: PTreść komentarza: Zaorana cała gospodarka. Ceny mieszkań i żywności niebotyczne. Bije brawo tylko ten gamoń.Data dodania komentarza: 02.05.2024, 05:19Źródło komentarza: 20 lat Polski w Unii Europejskiej. Bilans i wyzwaniaAutor komentarza: MarianTreść komentarza: Sławek, znajdź pracę i przestań mieszkać u matki to wtedy będziemy mogli rozmawiać.Data dodania komentarza: 01.05.2024, 23:35Źródło komentarza: OŁAWA Ostatnia sesja Rady Miejskiej tej kadencji (GALERIA)
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama