- Mamy już pozwolenie na tę budowę - mówi burmistrz, co nie znaczy, że przetarg będzie ogłoszony jeszcze w tym roku. Pieniądze na budowę tego parkingu miasto ma mieć z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Może się jednak okazać, że gdy tych pieniędzy nie będzie na czas, trzeba będzie wziąć na jakiś czas kredyt.
Przypomnijmy, że miasto zamierza wybudować przed budynkiem dworca parking na 45 miejsc - ale - UWAGA! - nie w miejscu obecnego parkingu. 30 miejsc parkingowych ma powstać na fragmencie obecnie porośniętym trawą - po lewej stronie dworca, patrząc od przodu - a 15 pod wiaduktem.
- W konsekwencji wcześniejszych działań w roku 2023 wyłoniony został wykonawca dokumentacji projektowej budowy infrastruktury przesiadkowej P&R oraz B&R przy Dworcu Kolejowym w Oławie - informował Urząd Miejski rok temu. - Projektowana infrastruktura przesiadkowa obejmuje swoim zakresem budowę parkingu wraz z odwodnieniem i oświetleniem oraz zagospodarowaniem terenu w rejonie ul. Spacerowej przy PKP w Oławie dz. nr 49AM 91 i 62 AM 92, tj. zarówno w strefie pod wiaduktem jak i na obszarze działki gminnej bezpośrednio sąsiadującej z obecnym dworcem kolejowym. W ramach zadania przewiduje się wykonanie do 50 miejsc postojowych dla samochodów oraz do 80 miejsc dla rowerów, wykonanie nawierzchni ciągów pieszo-jezdnych wzbogaconych o komponenty zieleni. Wskazać również należy, że sam sposób zagospodarowania w/w terenu nie jest dowolny, a ściśle uzgodniony z właścicielami i zarządcami terenu oraz z wojewódzkim konserwatorem zabytków, w związku z czym sugerowanie rozwiązań bez wcześniejszej weryfikacji możliwości ich zastosowania wydaje się być bezzasadne.
Szacunkowe koszty infrastruktury przesiadkowej przy stacji kolejowej w Oławie to ok. 3,8 mln zł, w tym planowane dofinansowanie to ok. 2,5 mln zł w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.

Tak wygląda to miejsce w wizualizacji wykonawcy, czyli globalbudownictwo.pl
- Jeżeli chodzi o zieleń, to parking udało się tak zaprojektować, że trzeba będzie przesadzić tylko dwa małe drzewa - mówił nam burmistrz Tomasz Frischmann dwa lata temu. - Te drzewa zostaną na tym terenie, ale będą przesunięte. Jedno o 3 metry drugie o 1,5 metra. Planujemy też dużo dodatkowych nasadzeń zieleni niskiej.

Nowy parking powstanie mniej więcej tu
Na parkingu ma być strefa "Kiss and ride" czyli miejsce wyznaczone do krótkiego postoju, zatoczka autobusowa, miejsce dla rowerów, motocykli i innych jednośladów. Chodnik będzie poszerzony.
Parking ma być monitorowany i będzie miał szlaban. Miasto chce bowiem wprowadzić kartę mieszkańca. Na jej podstawie mieszkańcy Oławy będą mogli korzystać z parkingu bezpłatnie. Osoby z zewnątrz będą musiały ponosić opłaty parkingowe. Przy wjeździe na parking planowany jest też montaż tablic informujących o liczbie wolnych i zajętych miejsc. Takie tablice i szlaban znajdą się również przy już powstałym parkingu na ul. Różanej. Tam też z bezpłatnego postoju będą mogli korzystać tylko mieszkańcy Oławy na podstawie karty mieszkańca. Taka karta będzie też podstawa do ulg np, na basenie, w kinie Odra czy przy parkowaniu w Rynku. Tam po zakończeniu rewitalizacji też niektóre miejsca parkingowe będą płatne.
Napisz komentarz
Komentarze