Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 8 lipca 2025 15:44
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Działka i dwa budynki dla TBS. Nie wszystkim się ten pomysł podobał

Z sesji RM. Na działce miejskiej o wartości 8,4 mln zł oraz w dwóch budyneczkach przy ul. 3 Maja w Oławie mają powstać kolejne mieszkania TBS. Zdaniem radnych opozycji lepiej byłoby sprzedać działkę, a za uzyskane pieniądze wyremontować mieszkania komunalne albo zainwestować je w infrastrukturę drogą
Działka i dwa budynki dla TBS. Nie wszystkim się ten pomysł podobał
Te dwa nieużytkowane i dotychczas niszczejących budynki przy ulicy Magazynowej miasto przeznaczyło na mieszkania TBS

Autor: Wioletta Kamińska

Podziel się
Oceń

Projekt uchwały o przekazaniu TBS-owi Kamienna Góra działki o powierzchni 2,3571 ha, przy ul. Paderewskiego (obok Mieszkań +PLUS) wartej 8 405 000 mln zł oraz dwóch budynków przy ul. 3 Maja 16 (przy kompleksie pokoszarowym przy ul. 3 Maja, gdzie dawniej mieściła się wrocławska firma, a od lat stoją puste i niszczeją) przedstawiono na sesji RM 29 maja. 

Reklama

- Celem przekazania tych nieruchomości jest realizacja inwestycji polegającej na budowie budynków mieszkalnych przy ul. Paderewskiego, natomiast przy ul. 3 Maja jest to adaptacja budynków na cele mieszkalno-usługowe - wyjaśniała naczelnik Wydziału Gospodarki Gruntami i Geodezji UM w Oławie Aurelia Białek. 

Pomysł, chociaż nie nowy, wywołał długą dyskusję. Rozpoczął ją apel radnego Alberta Zielińskiego do koleżanek i kolegów radnych o to, by głosowali przeciwko przekazaniu miejskiej działki wartej blisko 8,5 ml zł spółce TBS Kamienna Górka. Skąd taki apel? Zdaniem radnego, obecnie TBS jest właścicielem 428 mieszkań w Oławie. Część z tych mieszkań przy ul. 1 Maja jest niezasiedlona. Chcąc zamieszkać w takim lokalu, trzeba wnieść wkład własny, a procedura jego przejęcia na własność jest długa i zależna od czynników zewnętrznych. Radny wyliczył, że oprócz tych mieszkań Oława ma jeszcze 144 Mieszkania Plus i około 1,5 tys. mieszkań komunalnych, co łącznie daje lokum około 5,6 tys. mieszkańców. Spółka TBS Kamienna Góra jest jednak spółką zewnętrzną, która generuje zyski, a miasto żadnych zysków z tej spółki nie ma. - Czy zatem powinniśmy przekazywać grunt o wartości 8, 5 mln zł  nieodpłatnie takiemu zewnętrznemu podmiotowi? - pytał retorycznie. - Jeżeli mieszkania na tej działce powstaną, to nie będą one tylko dla mieszkańców Oławy. Czy nie powinniśmy albo sprzedać tę działkę na wolnym rynku, a pozyskane w ten sposób pieniądze zainwestować w remont zasobów mieszkaniowych, które ma miasto? Moglibyśmy za to wyremontować 40, a może 50 mieszkań komunalnych i te mieszkania nadal pozostaną nasze. Mieszkania TBS nigdy nasze nie będą. Druga z opcji - dlaczego nie możemy stworzyć swojej spółki TBS jako gmina, a ta będzie budowała dla mieszkańców Oławy i może przynosiłaby zyski, a miasto otrzymywało dywidendę? Stawiam pod rozwagę radnych dzisiejszy projekt uchwały. Sama idea budownictwa społecznego kierowanego do osób, które nie mogą sobie pozwolić na kupno mieszkania na wolnym rynku, jest jak najbardziej godna pochwały, ale zastanówmy się, czy nas stać na oddawanie 8,5 mln zł w ręce spółki zewnętrznej i budowanie mieszkań, do których będzie mógł się wprowadzić każdy, nie tylko mieszkańcy Oławy. 

Odpowiadając na apel radnego burmistrz Tomasz Frischmann ripostował, że o każde mieszkanie budowane w Oławie, nie tylko te z TBS, może się starać każdy, a nie tylko mieszkaniec Oławy. W wątpliwość poddał pomysł zakładania własnej spółki TBS, skoro jedna próba już została podjęta skutecznie. Chodzi o Mieszkania Plus i spółkę MDR, miasto tworzy ją razem z Funduszem Inwestycyjnym, i wybudowała już 144 mieszkania, ale - jak stwierdził burmistrz, co kilka miesięcy na sesjach RM jest to krytykowane. Tymczasem jego zdaniem był to bardzo dobry program i szkoda, że nie jest kontynuowany przez obecny rząd. Ma jednak nadzieję, że to się zmieni. Co do zysków TBS - one są, ale zgodnie ze statutem są przeznaczane na dalszy rozwój firmy. Co do budowania spółki TBS tylko dla miejskich zasobów? - Powielalibyśmy strukturę zarządu, rady nadzorczej, księgowości, a obecnie partycypujemy w tym jako jedna z 12 gmin, więc zakładając własną spółkę byłoby to droższe rozwiązanie - tłumaczył burmistrz. - Co do możliwości realizacyjnych zaplanowanej już przez TBS inwestycji przy ul. Paderewskiego, to ma być ona zrealizowana do końca przyszłego roku. Uważam, że powinniśmy wspierać różnego rodzaju budownictwo: socjalne, komunalne, społeczne jak SIM, natomiast tworzenie kolejne spółki, która będzie generować koszty jej funkcjonowania i zarządu, uważam za nieracjonalne - podsumował.     

Sprzeciw dla proponowanej uchwały wprost zadeklarował radny Krzysztof Rydzoń. Jego zdaniem TBS to nie są mieszkania dla najbardziej potrzebujących i w trudnej sytuacji życiowej. Co więcej, sam program nie cieszy się popularnością w kraju, a miasto nie przeprowadziło żadnych badań, by sprawdzić, jakie będzie zainteresowanie tymi mieszaniami. 

- 8,5 mln zł to jest bardzo dużo pieniędzy i za te pieniądze można by wybudować kilka mieszkań samodzielnie - argumentował radny. - Dużo mówi się dzisiaj o mieszkalnictwie, to jest problem i trzeba go rozwiązać, ale jeżeli będzie to tylko kiełbasa wyborcza, to nic się nie zmieni. Z perspektywy oławianina to, że te mieszkania będą dostępne także dla innych, uważam za niesprawiedliwe. 

Zdaniem Rydzonia miasto powinno zaczekać na lepsze programy niż TBS, ale burmistrz jest zdeterminowany do tego projektu, bo ma w tym interes. - Zacząłem analizować, dlaczego w panu jest taka determinacja do tego projektu, łączyć kropki i ...pana doświadczenie zawodowe to prezes spółdzielni. Prezes obecnej spółki TBS to pan chyba po siedemdziesiątce. Tymczasem to jest pana ostania kadencja jako burmistrza i mam wrażenie, że szuka pan sobie miejsca do pracy. Przepraszam, powiem to wprost, panie burmistrzu. Nie widzę logiki w tym, dlaczego mielibyśmy korzystać z tego programu i oddawać 8,5 mln zł. Nie potrafię tego zrozumieć i będę przeciwny tej uchwale. 

W dalszej części dyskusji radny Rrydzoń uznał też, że burmistrz chce uprzykrzyć życie obecnym mieszkańcom Oławy. Już teraz bowiem miasto funkcjonuje słabo ze względu na niedostosowaną infrastrukturę miejską, głównie drogową, a burmistrz chce budować kolejne bloki i ściągać do miasta kolejnych ludzi, co jeszcze bardziej utrudni życie w mieści. - Uważam, że nie powinniśmy się zajmować budową kolejnych mieszkań, tylko rozwiązywać problemy infrastruktury - mówił Rydzoń. - 8, 5 mln zł to bardzo dużo pieniędzy, które można by zainwestować w drogi, chodniki, remonty, bo to jest potrzebne. Nie rozumiem pana determinacji i nie wiem, co jeszcze mógłbym powiedzieć, aby przemówić do drugiej strony stołu (chodzi o radnych koalicji rządzącej PiS i BBS, którzy na obradach sesji RM siedzą naprzeciw radnych opozycji). Zmierzamy w złym kierunku. Kolejni mieszkańcy to kumulacja korków na drogach.                     

"Logiki w pompowaniu pieniędzy w TBS", którego współwłaścicielami jest szereg innych gmin, jak powiedział, nie dostrzega też radny Bartosz Gawlas. Jeżeli chodzi o budowanie mieszkań, jest za, ale formuła budowania przez ten TBS mu się nie podoba ze względu na to, że miasto ma w nim mniejszościowy udział, dlatego radny jest przeciwny przekazywaniu działki temu temu TBS-owi. Głos przeciw zaproponowanemu projektowi uchwały wyrazili też radni Magdalena Ziółkowska i Grzegorz Mierzwiak.  

Programu i realizacji inwestycji do końca bronił natomiast burmistrz. Powtórzył, że o takie mieszkanie może starać się każdy, ale wątpi, by zależało na tym komuś, kto już tu nie mieszka albo nie jest związany z miastem. Co do tematu niedostosowanej infrastruktury miejskiej burmistrz stwierdził, że te mieszkania powstaną obok przystanku Oława Zachodnia i nie należy zakładać, że wszyscy będą mieli samochody. Przypomniał też, że temat przekazania działki i  budowy na niej bloków TBS nie jest niczym nowym i toczy się od co najmniej trzech lat.  W poprzedniej kadencji Rada podjęła uchwałę o budowie budynków TBS przy ul. Paderewskiego. Koncepcja została wykonana i na podstawie tej koncepcji oraz wniosku, który miasto złożyło - a Rada Miejska podjęła w formie uchwały - Oława otrzymała  ponad 11 mln zł dofinansowania wsparcia z  "Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa". Obecna RM w lutym tego roku podejmując stosowną uchwałę przekazała te pieniądze  TBS-owi, Ten rozpoczął  już prace przygotowawcze do budowy planowanych bloków, ponieważ na przełomie sierpnia i września musi uzyskać pozwolenie na budowę, by zgodnie z założeniem zakończyć inwestycję w roku przyszłym. Przekazanie terenu pod budowę zaplanowanych bloków jest jednym z etapów, ale że trzeba będzie to zrobić, wiadomo było już na etapie składania wniosku o dofinansowanie. 

- Jeżeli teraz nie przekażemy tego terenu, TBS będzie musiał nam oddać wspomniane 11 mln zł, a my będziemy musieli te pieniądze oddać do budżetu państwa, bo nie zrealizujemy zadania, na które te pieniądze otrzymaliśmy, i do którego się zobowiązaliśmy - tłumaczył Frischmann.       Za podjęciem uchwały optowali radni koalicji rządzącej. Radny Piotr Regiec uznał, że powinno się rozwijać każdy rodzaj budownictwa, dopóki rynek mieszkaniowy się nie nasyci. Trzeba korzystać więc z każdej pojawiającej się możliwości, a im więcej różnego rodzaju mieszkań będzie, tym lepiej, a mieszkaniec sam zdecyduje, z którego programu chce skorzystać. 

Początkowo uwagi co do zasadności budowania bloków TBS miała radna Elżbieta Brezdeń, ale podczas dyskusji na ten temat przy poprzedniej uchwale burmistrz ja przekonał. 

- Szkoda, że takiej merytorycznej dyskusji nie było poprzednim razem - stwierdziła radna i dodała, że warto jednak się spotkać i dokładniej przyjrzeć temu tematowi. 

Na 16 radnych obecnych na sesji za głosowało 9, przeciwko było 5: Albert Zieliński, Magdalena Ziółkowska, Grzegorz Mierzwiak, Krzysztof Rydzoń i Bartosz Gawlas. Piotr Soroczyński i Joanna Kruk-Gręziak wstrzymali się od głosu.  

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Albert 10.06.2025 17:51
Nie rozumiem, jak w obecnej sytuacji finansowej miasta, Frischmann mógł bezinteresownie przygotować uchwałę o oddaniu za darmo działki wartej 8.5 miliona złotych. A radni BBS i PiS bezinteresownie to przegłosowali? Jak bezczelnym tzreba być, żeby kolesie z BBS wyprowadzali po raz kolejny majątek miejski do prywatnych podmiotów? Kiedyś Powszechna Spółdzielnia Mieszkaniowa, dziś TBS ze schyłkowym prezesem. A dyskusja jest sterowana przez siedzących w kieszeni Frischmanna pozorantów w kierunku pojedynczych nieobecności randomowych radnych.

Reklama
Heheszek 10.06.2025 20:20
Albert 10.06.2025 17:51
Nie rozumiem, jak w obecnej sytuacji finansowej miasta, Frischmann mógł bezinteresownie przygotować uchwałę o oddaniu za darmo działki wartej 8.5 miliona złotych. A radni BBS i PiS bezinteresownie to przegłosowali? Jak bezczelnym tzreba być, żeby kolesie z BBS wyprowadzali po raz kolejny majątek miejski do prywatnych podmiotów? Kiedyś Powszechna Spółdzielnia Mieszkaniowa, dziś TBS ze schyłkowym prezesem. A dyskusja jest sterowana przez siedzących w kieszeni Frischmanna pozorantów w kierunku pojedynczych nieobecności randomowych radnych.
Wydaje mi się, że Olawa ma procentowy udział w TBS Kamienna Gora, więc nie daje nic nikomu za darmo, tylko zwiększa swój procentowy udział w TBS. Oprócz tego, teren jeśli by chciało się uzyskać za niego kasę, trzeba by wystawić na przetarg. Kasę ze sprzedaży można uzyskać tylko wtedy, jak by ktoś kupił tą działkę, za taką a nie inną kwotę. Optymistycznie patrząc, że miasto dostaje taką kasę ze sprzedaży, to przy „pełnej zgodności” tej rady, wyobrażam się na co te pieniądze miałyby być przeznaczone. Pewnie wszyscy by mieli inne zdanie co wyremontować, za ile, w jakiej kolejności itd. Więc może lepiej, że TBS wybuduje tam mieszkania.

Albert 10.06.2025 22:25
Nie wiem po co odpisujesz, skoro jest to ten sam poziom dezinformacji, co ne sesji. Warto zneutralizować te bzdury, może jedna osoba chociaż przeczyta. Środki ze sprzedaży trafiają do budżetu, który od początku do końca planuje Frischmann, a posłuszni radni uchwalają. Zatem jeśli ktoś je głupio wyda, to będzie to burmistrz i tu się zgadzamy. Radni nie mogą stworzyć budżetu i wydaje się, ze o tym wiesz. Spółka jest absolutnie zewnętrzna, mimo ze mamy znaczne udziały, z których z kolej absolutnie nic dla mieszkncow nie wynika. Wynika za to dla Frischmanna i BBS, bo będą wciskać kolejnych swoich ludzi do tego podmiotu, vide Rzadkowska. Mienie spółki nigdy nie stanie się mieniem miejskim, a spółka nigdy nie zapłaci miastu dywidendy. Za chwile frischamnn, a nie radni, weźmie kolejny kredyt na spłatę poprzednich kredytów. Zwrot i obsługa kredytu to są wielo- wielomilionowe kwoty. Pieniężny nrakuje na wszytsko. Powtarza to każdy naczelnik każdego wydizlau na każdym spotkaniu komisji rady miejskiej. Odjąć działkę za 8-9 milionów lewa ręka, a biorąc kredyt na 12 druga jest albo skrajna nieodpowiedzialnością, albo zaplanowanym wyprowadzaniem mienia publicznego do prywatnego podmiotu .w białych rękawiczkach, bo rada przegłosowała. Nie przegłosowała rada, tylko bezwolni funkcjonariusze BBS i nieprzytomni radni PiS. Ta historia na 100% będzie miała dalszy ciąg. Jest zbyt bezczelna.

Heheszek 11.06.2025 10:51
Albert 10.06.2025 22:25
Nie wiem po co odpisujesz, skoro jest to ten sam poziom dezinformacji, co ne sesji. Warto zneutralizować te bzdury, może jedna osoba chociaż przeczyta. Środki ze sprzedaży trafiają do budżetu, który od początku do końca planuje Frischmann, a posłuszni radni uchwalają. Zatem jeśli ktoś je głupio wyda, to będzie to burmistrz i tu się zgadzamy. Radni nie mogą stworzyć budżetu i wydaje się, ze o tym wiesz. Spółka jest absolutnie zewnętrzna, mimo ze mamy znaczne udziały, z których z kolej absolutnie nic dla mieszkncow nie wynika. Wynika za to dla Frischmanna i BBS, bo będą wciskać kolejnych swoich ludzi do tego podmiotu, vide Rzadkowska. Mienie spółki nigdy nie stanie się mieniem miejskim, a spółka nigdy nie zapłaci miastu dywidendy. Za chwile frischamnn, a nie radni, weźmie kolejny kredyt na spłatę poprzednich kredytów. Zwrot i obsługa kredytu to są wielo- wielomilionowe kwoty. Pieniężny nrakuje na wszytsko. Powtarza to każdy naczelnik każdego wydizlau na każdym spotkaniu komisji rady miejskiej. Odjąć działkę za 8-9 milionów lewa ręka, a biorąc kredyt na 12 druga jest albo skrajna nieodpowiedzialnością, albo zaplanowanym wyprowadzaniem mienia publicznego do prywatnego podmiotu .w białych rękawiczkach, bo rada przegłosowała. Nie przegłosowała rada, tylko bezwolni funkcjonariusze BBS i nieprzytomni radni PiS. Ta historia na 100% będzie miała dalszy ciąg. Jest zbyt bezczelna.
Czasami wystarczy, że będą wszyscy radni na sesji, i będą w odpowiedni sposób głosować. To raz. Po drugie, trzeba było zawiązać odpowiednią koalicję po wyborach, i wziąć odpowiedzialność za to co się dzieje w mieście, a nie być wiecznie w opozycji. A teraz a pro po tych informacji dot. TBS. Masz rację, że spółka nie jest miejska, ale już nie jest do końca prawdą, że miasto na budowę i remonty domów robionych przez TBS, bierze kredyty. Spółka je bierze, i spółka je spłaca. W przypadku gdy spółka upada albo się "rozwiązuje", to Oława jako większościowy udziałowiec, przejmuje wszystkie mieszkania które są w mieście na własność. Jak do tej pory koszty jakie miasto ponosi na współpracy z TBS, to koszty gruntów i nieruchomości które przekazuje w zamian za udziały. Miasto dywidend z działalności spółki nie dostanie, ale mieszkańcy Oławy mają w zamian mieszkania. Wszystko się wyrównuje. Nie wiem jak wygląda sprawa z osobami w tej spółce, ale z tego co doczytałem, to każdy z udziałowców ma przedstawiciela w radzie nadzorczej i jako właściciel spółki. Więcej chyba żadnemu udziałowcowi nie przysługuje. Czy Frisch będzie chciał startować na Prezesa TBS w Kamiennej Górze? Ciężko to określić. Trzeba wziąć jednak pod uwagę to, że tam trzeba będzie pracować i wiele tematów załatwiać wiec nie sądzę. Ale cuda się zdarzają:) Co się tyczy tej działki i jej ceny, to po pierwsze trzeba by ogłosić przetarg, znaleźć kupca i uzyskać taką cenę jak wszyscy piszą. Wiadomo, że nie jest to łatwa sprawa, jeśli obserwuje się chociaż trochę ruch na rynku nieruchomość. A nawet jak by działka została sprzedana, to i tak RM musi zatwierdzić, na co tą kasę wydać. Więc kółko się zamyka. Temat z tą działką dla TBS jest zbyt "oficjalny", żeby ktokolwiek udowodnił tam jakiś wałek. Zresztą miasto już kilka nieruchomości przekazało i nic. Ale życzę sukcesów. Miło się polemizuje na argumenty. Wszystko to co napisałem jest do sprawdzenia i w BiP i na stronach TBS i w uchwałach RM.

Brak Bardziej Skompromitowanych 11.06.2025 11:55
Heheszek 11.06.2025 10:51
Czasami wystarczy, że będą wszyscy radni na sesji, i będą w odpowiedni sposób głosować. To raz. Po drugie, trzeba było zawiązać odpowiednią koalicję po wyborach, i wziąć odpowiedzialność za to co się dzieje w mieście, a nie być wiecznie w opozycji. A teraz a pro po tych informacji dot. TBS. Masz rację, że spółka nie jest miejska, ale już nie jest do końca prawdą, że miasto na budowę i remonty domów robionych przez TBS, bierze kredyty. Spółka je bierze, i spółka je spłaca. W przypadku gdy spółka upada albo się "rozwiązuje", to Oława jako większościowy udziałowiec, przejmuje wszystkie mieszkania które są w mieście na własność. Jak do tej pory koszty jakie miasto ponosi na współpracy z TBS, to koszty gruntów i nieruchomości które przekazuje w zamian za udziały. Miasto dywidend z działalności spółki nie dostanie, ale mieszkańcy Oławy mają w zamian mieszkania. Wszystko się wyrównuje. Nie wiem jak wygląda sprawa z osobami w tej spółce, ale z tego co doczytałem, to każdy z udziałowców ma przedstawiciela w radzie nadzorczej i jako właściciel spółki. Więcej chyba żadnemu udziałowcowi nie przysługuje. Czy Frisch będzie chciał startować na Prezesa TBS w Kamiennej Górze? Ciężko to określić. Trzeba wziąć jednak pod uwagę to, że tam trzeba będzie pracować i wiele tematów załatwiać wiec nie sądzę. Ale cuda się zdarzają:) Co się tyczy tej działki i jej ceny, to po pierwsze trzeba by ogłosić przetarg, znaleźć kupca i uzyskać taką cenę jak wszyscy piszą. Wiadomo, że nie jest to łatwa sprawa, jeśli obserwuje się chociaż trochę ruch na rynku nieruchomość. A nawet jak by działka została sprzedana, to i tak RM musi zatwierdzić, na co tą kasę wydać. Więc kółko się zamyka. Temat z tą działką dla TBS jest zbyt "oficjalny", żeby ktokolwiek udowodnił tam jakiś wałek. Zresztą miasto już kilka nieruchomości przekazało i nic. Ale życzę sukcesów. Miło się polemizuje na argumenty. Wszystko to co napisałem jest do sprawdzenia i w BiP i na stronach TBS i w uchwałach RM.
Oława nie jest większościowym udziałowcem w TBS Kamienna Góra. Miasto co roku bierze kredyty na dopięcie budżetu (zadłużenie z roku na rok rośnie), a w budżecie w poprzednich latach były uchwalane wkłady finansowe do TBS Kamienna Góra. Jak spółka upadnie to miasto nie zobaczy żadnych mieszkań, bo gdy upadnie to zarządzanie spółką przejmuje syndyk i w pierwszej kolejności ma zaspokoić wierzycieli i koszty postępowania upadłościowego, więc w przypadku gorszej sytuacji finansowej, mieszkańcom TBSów grozi bycie zlicytowanym w zajmowanym mieszkaniu, a miasto mieszkania będzie mogło co najwyżej odkupić (za kolejne pieniądze). Nie czytasz, dalej powielasz bzdury i żadna z tobą merytoryczna dyskusja, z resztą jak z każdym przedstawicielem BBS.

Heheszek 11.06.2025 12:59
Brak Bardziej Skompromitowanych 11.06.2025 11:55
Oława nie jest większościowym udziałowcem w TBS Kamienna Góra. Miasto co roku bierze kredyty na dopięcie budżetu (zadłużenie z roku na rok rośnie), a w budżecie w poprzednich latach były uchwalane wkłady finansowe do TBS Kamienna Góra. Jak spółka upadnie to miasto nie zobaczy żadnych mieszkań, bo gdy upadnie to zarządzanie spółką przejmuje syndyk i w pierwszej kolejności ma zaspokoić wierzycieli i koszty postępowania upadłościowego, więc w przypadku gorszej sytuacji finansowej, mieszkańcom TBSów grozi bycie zlicytowanym w zajmowanym mieszkaniu, a miasto mieszkania będzie mogło co najwyżej odkupić (za kolejne pieniądze). Nie czytasz, dalej powielasz bzdury i żadna z tobą merytoryczna dyskusja, z resztą jak z każdym przedstawicielem BBS.
Wow. No brawo. Już od razu umieściłeś mnie na listach wyborczych i członkowskich BBS. Jak miło. Jesteś członkiem BBS, że aż tyle o mnie wiesz? Jeśli nie jest takim udziałowcem, to wskaż kto i jakim jest. Jak jesteś tak zorientowany, to chyba żaden to problem. Przypomnij również ile i kiedy i jakimi uchwałami miasto dało kasę TBS. A skąd wiesz jak wypada podział procentowy i odzysk w przypadku upadku spółki? Zarzucasz komuś brak merytoryczności, a posługujesz się samymi sloganami i nic konkretnego i merytorycznego nie napisałeś. A szkoda

Reklama
Heheszek 11.06.2025 13:08
Brak Bardziej Skompromitowanych 11.06.2025 11:55
Oława nie jest większościowym udziałowcem w TBS Kamienna Góra. Miasto co roku bierze kredyty na dopięcie budżetu (zadłużenie z roku na rok rośnie), a w budżecie w poprzednich latach były uchwalane wkłady finansowe do TBS Kamienna Góra. Jak spółka upadnie to miasto nie zobaczy żadnych mieszkań, bo gdy upadnie to zarządzanie spółką przejmuje syndyk i w pierwszej kolejności ma zaspokoić wierzycieli i koszty postępowania upadłościowego, więc w przypadku gorszej sytuacji finansowej, mieszkańcom TBSów grozi bycie zlicytowanym w zajmowanym mieszkaniu, a miasto mieszkania będzie mogło co najwyżej odkupić (za kolejne pieniądze). Nie czytasz, dalej powielasz bzdury i żadna z tobą merytoryczna dyskusja, z resztą jak z każdym przedstawicielem BBS.
A poza tym wszystkim dodaj, że przy takich udziałowcach,spółka się może rozwiązać a nigdy upaść

Brak Bardziej Skompromitowanych 11.06.2025 13:28
Heheszek 11.06.2025 13:08
A poza tym wszystkim dodaj, że przy takich udziałowcach,spółka się może rozwiązać a nigdy upaść
Dalej kłamstwa. TBS może upaść jak każda inna spółka, a w sytuacji gdy właścicielem TBSu jest 7 czy 8 gmin tym bardziej. Już widzę jak te gminy mające najmniejsze udziały dokładają się do utrzymania w przypadku jakichkolwiek problemów. Kto i ile ma udziałów jest dostępne dla każdego w KRS, można sprawdzić przez internet. Jaki podział procentowy i odzysk w przypadku upadku, o czym ty bredzisz? Nie ma żadnego odzysku w przypadku upadku, najpierw są spłacani wierzyciele a spółką zarządza syndyk masy upadłości, który będzie normalnie licytował lokale i gmina może sobie co najwyżej lokal (na który wcześniej przekazało grunty i wkład finansowy) co najwyżej odkupić na licytacji. Nie masz żadnej merytorycznej wiedzy i jedynie rozmydlasz temat pisząc głupoty, dlatego nie będę marnował czasu na dyskusję z kimś takim jak ty.

Heheszek 11.06.2025 14:20
Brak Bardziej Skompromitowanych 11.06.2025 13:28
Dalej kłamstwa. TBS może upaść jak każda inna spółka, a w sytuacji gdy właścicielem TBSu jest 7 czy 8 gmin tym bardziej. Już widzę jak te gminy mające najmniejsze udziały dokładają się do utrzymania w przypadku jakichkolwiek problemów. Kto i ile ma udziałów jest dostępne dla każdego w KRS, można sprawdzić przez internet. Jaki podział procentowy i odzysk w przypadku upadku, o czym ty bredzisz? Nie ma żadnego odzysku w przypadku upadku, najpierw są spłacani wierzyciele a spółką zarządza syndyk masy upadłości, który będzie normalnie licytował lokale i gmina może sobie co najwyżej lokal (na który wcześniej przekazało grunty i wkład finansowy) co najwyżej odkupić na licytacji. Nie masz żadnej merytorycznej wiedzy i jedynie rozmydlasz temat pisząc głupoty, dlatego nie będę marnował czasu na dyskusję z kimś takim jak ty.
Wszystko jest gdzieś tam dostępne, wszyscy wokół kłamią, a tylko ty piszesz prawdę ale niestety nie potrafisz napisać nic konkretnego. Wszystko jest brednia co ktoś pisze, ale na poparcie swoich słów, nie masz żadnego argumentu, tylko swoje urojenia i niezbyt miłe komentarze. Masz rację, żadna z tobą dyskusja, żadna merytoryka. Strata czasu

GKM 10.06.2025 07:14
Aktywność BBSowego trolla w tym temacie świadczy wyłącznie o tym, że chodzi o jakąś lewiznę lub uwłaszczenie, a postawa radnych prawdziwej opozycji, a nie tej dyspozycyjnej i podrabianej od Romeo, najwyraźniej boli BBSowego cappo di tutti frutti, bo po raz kolejny nie udało mu się czegoś przepchnąć po cichu, a jego przyszłościowe plany zostały ujawnione.

Rowerzysta 10.06.2025 07:46
Nie dodawaj sobie splendoru z kolejnej porażki w głosowaniu, które mogliście wygrać, a które przegraliście, Platforma cieniasy. Widać to już standard, że wszystko przegrywacie, bo są radni, którzy patrzą na swoje interesiki partykularne, a nie dobro całego klubu. Ten temat a tydzień zniknie i nikt nie będzie pamiętał, że Burmistrz oddaje za nic działkę wartą 8,5 miliona. Połowa radnych KO nie przychodzi, albo nie głosuje za, a ty żałośnie próbujesz zamienić to w sukces. Żal

Reklama
Albert 10.06.2025 22:31
Nie napisałeś tego uczciwie, a nie jesteś głupi. Frischmann przygotowuje bandycka uchwale, jego uzależnieni bądź skorumpowani instytucjonalnie radni z BBS ja przegłosowali. Oni i PiS. W dziewiątkę. W mojej ocenie okradając mieszkańców. A Ty piszesz o radnych z platformy, za słabo, zw mało itp. Szanuj się kolego lub koleżanko.

Aga 10.06.2025 07:02
Radny Soroczyński nie ma swojego zdania. Wstrzymał się od głosu bo kazał mu Albert. Generalnie Piotr jest przeciwny rozwojowi miasta. Wstyd radny bez własnego zdania

Piotr 10.06.2025 06:08
Albert jest przeciwny budowie mieszkań w Oławie ? Przecież taki radny to szkodnik dla mieszkańców. Albert chcialby kolejną galerię w tym miejscu.

Ola 10.06.2025 07:02
Piotr 10.06.2025 06:08
Albert jest przeciwny budowie mieszkań w Oławie ? Przecież taki radny to szkodnik dla mieszkańców. Albert chcialby kolejną galerię w tym miejscu.
Przecież wyjaśnił w artykule swoją motywację. Problemy z czytaniem? A szkodnikiem to jest Frischman, że oddaje grunt za 8,5 mln zł do jakiejś obcej spółki, pewnie po to żeby tam być później prezesem. To jest sprawa dla CBA.

Wojtek Kaminski 10.06.2025 22:38
Dość prymitywne, piszesz jak krzyżówka pewnego nadpobudliwego strażnika miejskiego tworzącego lewe notatki służbowe i żony pewnego niezbyt utalentowanego architekta. Nieudana krzyżówka.

Reklama
Kolega Armstronga 09.06.2025 23:09
Często, jak widzę urywki z sesji, to zawsze mam nadzieję, że Burmistrz podniesie się od stołu i powie do Alberta, człowieku Andrew już wszystko ustalił z Romeo, po co ty w ogóle trudzisz się i wysilasz, jak my tutaj już wszystko mamy dograne i policzone. Albert jak to Albert, przygotowany, podstawy prawne, statut, wnikliwe pytania niestrudzenie walczy, a Romeo tylko śmieje się, że jego nieświadomy człowiek w radzie czyli Albert podbija stawkę i Romeo dzwoni do Andrew, że za mało obiecali, i tak w kółko grają sobie radnymi, jak lalkami. Niech ktoś powie, że tak w Oławie nie wygląda polityka wielkich bossów i ich lalek. Z całym szacunkiem dla Alberta, bo to idealista, człowiek czynu i walki, wykorzystany do celów, o których pewnie nawet nie wie.

Tadeusz Niejadek 09.06.2025 22:25
Braveheart taki film Gibsona. Jest taka scena, gdy stary trędowaty ojciec uświadamia syna Roberta, że Szkoci walczą pod przywództwem Williama Wallace, ale to nasza rodzina bogaci się i gromadzi ziemie. Ty Albert jesteś takim oławskim Wallacem, czy dla niektórych pacynką w teatrzyku. Walczysz dyskutujesz, ale głosowanie jest już z góry ustalone, bo znowu ktoś z kimś dogadał się i na tym skorzystał. Szkoda mi Ciebie, bo przygotowujesz się do każdej sesji, czytasz ten statut, szukasz podstawy prawnej, a okazujesz się trybikiem, który podbija stawkę.

Zosia 09.06.2025 21:39
Super, że będą nowe TBS. Jest dużo chętnych.

Grażyna 09.06.2025 21:37
Część radnych głosujących przeciw, w tamtym roku głosowali za inwestycją. Miasto otrzymało 11 mln zł i głosowali aby przekazać na budowę TBS. Czy radni „opozycji” są normalni?

Marek 09.06.2025 21:33
Komentarz zablokowany

Reklama
Krzysiu P. ksywa Pasyw 10.06.2025 07:43
Marek 09.06.2025 21:33
Zieliński, Rydzoń to jednak toksyczne osoby. Jak oni zachowują się?
Słychać wycie znakomicie!!!!!

Wdo 09.06.2025 21:13
Dlaczego Radni KO byli przeciw? Przecież budownictwo społeczne ma być rozwijane? WdO to bez komentarza

Znający sprawę 09.06.2025 19:51
Niektórym radnym nie tyle brak odwagi co po prostu nie opłaca się biznesowo być przeciw. Lepiej niż przychodzić na niewygodną sesję.

Mati 09.06.2025 21:27
Radni głosują jak uważają. Ja jestem za takimi inwestycjami

Zrównoważony 09.06.2025 18:19
Platforma jest w Oławie nieefektywna, dyskutują, a później i tak przegrywają głosowanie, które mogli wygrać. Po co zostawać radnym, skoro nie ci radni później nie przychodzą na sesję, którą mogli wygrać nie tylko dla swojej partii czy Kaczora, mogli wygrać dla Oławy te 8,5 miliona, tak TBS dostanie coś za darmo, Czy w zarządzie czy radzie nadzorczej TBS zasiada ktoś z BBS? Tak tylko pytam.Platformo rozczarowujesz na całej linii, dobrze, że chociaż Albert ciągnie ten wózek niepełnosprawnych biednych radnych, którym nie chce się przyjść na sesję, Lepiej pobierać dietę. Przyjść na sesję i głosować przeciw burmistrzowi to już jednak odwaga.

Reklama
Obserwator 09.06.2025 19:16
Zrównoważony 09.06.2025 18:19
Platforma jest w Oławie nieefektywna, dyskutują, a później i tak przegrywają głosowanie, które mogli wygrać. Po co zostawać radnym, skoro nie ci radni później nie przychodzą na sesję, którą mogli wygrać nie tylko dla swojej partii czy Kaczora, mogli wygrać dla Oławy te 8,5 miliona, tak TBS dostanie coś za darmo, Czy w zarządzie czy radzie nadzorczej TBS zasiada ktoś z BBS? Tak tylko pytam.Platformo rozczarowujesz na całej linii, dobrze, że chociaż Albert ciągnie ten wózek niepełnosprawnych biednych radnych, którym nie chce się przyjść na sesję, Lepiej pobierać dietę. Przyjść na sesję i głosować przeciw burmistrzowi to już jednak odwaga.
W radzie nadzorczej jest pani Lila Rzadkowska. Natomiast zwróć uwagę co na sesji powiedział radny Rydzoń, myślę, że to może być właściwy trop.

Sąsiad 09.06.2025 17:07
Karolina i tak dostanie jedynkę na liście KO, więc po co ma przychodzić na sesję?

Rozgarnięta 09.06.2025 22:07
No racja, słabo to wygląda, nic z tego nie będzie, szkoda, że Kaczor wywalił Pawłowicza, razem z Albertem coś mówili na sesji, reszta nie przychodzi, grunt to dieta

Zrównoważony 09.06.2025 14:00
Jeśli dwoje radnych opozycji nie wstrzymałoby się od głosu i na sesji byliby obecni Karolina Kaczor oraz Piotrek Łuciw i Agnieszka Mikołajek to było by 10 do 9 dla Opozycji. Chodzi o 8,5 mln zł i nie ma jakiejś dyscypliny przewodniczących klubu albo szefa KO? Radne Lewicy startowały z KO. Wytłumaczcie dlaczego przegrywacie takie głosowania Nasza Opozycjo. Albert się wysila na sesji, ale i tak wszystko na nic. Jedni nie przychodzą inni wstrzymują się. Jesteście nie efektywni, mimo, że dzięki Albertowi, Krzyśkowi czy Bartkowi nawet efektowni na sesjach. Co z wami Opozycjo? Dlaczego tak jest?

Heheszek 09.06.2025 15:08
Zrównoważony 09.06.2025 14:00
Jeśli dwoje radnych opozycji nie wstrzymałoby się od głosu i na sesji byliby obecni Karolina Kaczor oraz Piotrek Łuciw i Agnieszka Mikołajek to było by 10 do 9 dla Opozycji. Chodzi o 8,5 mln zł i nie ma jakiejś dyscypliny przewodniczących klubu albo szefa KO? Radne Lewicy startowały z KO. Wytłumaczcie dlaczego przegrywacie takie głosowania Nasza Opozycjo. Albert się wysila na sesji, ale i tak wszystko na nic. Jedni nie przychodzą inni wstrzymują się. Jesteście nie efektywni, mimo, że dzięki Albertowi, Krzyśkowi czy Bartkowi nawet efektowni na sesjach. Co z wami Opozycjo? Dlaczego tak jest?
Odpowiedź jest bardzo prosta. Pomimo takiej a nie innej dyskusji na Sesji, są radni, którzy nie ulegają presji, i chcą zrobić coś dla Oławy a nie dla poklasku, i głosują używając swojego rozumu. I chwała i szacun im za to

Reklama
Dominik 09.06.2025 15:57
Odpowiem ci, kolego. Tak jest po to, żeby ktoś "się wysilał na sesji", a karawana jechała dalej. Chcesz więcej? Przeanalizuj "urwaną" obecność jednego z radnych na bodaj najważniejszej sesji A.D. 2024.

Obserwator 09.06.2025 19:18
Dominik 09.06.2025 15:57
Odpowiem ci, kolego. Tak jest po to, żeby ktoś "się wysilał na sesji", a karawana jechała dalej. Chcesz więcej? Przeanalizuj "urwaną" obecność jednego z radnych na bodaj najważniejszej sesji A.D. 2024.
Możesz napisać konkretnie o co i o kogo chodzi?

Ola 09.06.2025 21:14
Dlaczego nie za? Przecież brakuje mieszkań. Dalej niech wami rządzi Albert

Nieogarniety 10.06.2025 07:09
Ola 09.06.2025 21:14
Dlaczego nie za? Przecież brakuje mieszkań. Dalej niech wami rządzi Albert
Chyba kolesiom z BBSu żeby się uwłaszczyć, tak jak niektórzy całe rodziny pouwłaszczali za pieniądze podatników. Na wolnym rynku na sprzedaż jest dostępnych ok. 100 mieszkań w Oławie, jest kilkanaście dostępnych mieszkań w TBS, są lokale do oddania w mieszkaniu za remont, jest w trakcie przydział mieszkań komunalnych, są wolne lokale również w Mieszkanie+, dla każdego coś się znajdzie. A tak jak powiedział pan Albert, za sprzedaż tej działki można byłoby wyremontować kilkadziesiąt lokali komunalnych, które obecnie stoją puste z uwagi na ich opłakany stan i to byłoby dodatkowe kilkadziesiąt lokali dla mieszkańców miasta. PS: Masz jakiś problem z płcią, że podpisujesz się zarówno męskimi jak i żeńskimi imionami?

Nieogarniety 09.06.2025 10:29
Miasto nie jest właścicielem mieszkań w Mieszkanie+, właścicielem jest spółka z MDR z siedzibą w Warszawie. Miasto musi te mieszkania odkupić od spółki za kilkadziesiąt milionów złotych (plus odsetki).

Reklama
Heheszek 09.06.2025 12:20
Nieogarniety 09.06.2025 10:29
Miasto nie jest właścicielem mieszkań w Mieszkanie+, właścicielem jest spółka z MDR z siedzibą w Warszawie. Miasto musi te mieszkania odkupić od spółki za kilkadziesiąt milionów złotych (plus odsetki).
A wskaż w artykule miejsce, w którym Frisch stwierdził, że miasto jest właścicielem Mieszkania +.

Bartus 09.06.2025 21:17
Oj Zieliński nie kompromituj się. Bezradny jak zawsze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: WiarusTreść komentarza: Jakie zaniedbania? Co Burmistrz powinien wiadukty i mosty budować wcześniej? 10 lat wcześniej można było przelecieć przez to miasto w 5 minut. Teraz niestety dopadła nas próżność i bogactwo więc tylko samochody się liczą. Kręcimy się wkoło komina bo nam tak wygodnie, sami sobie stworzyliśmy ten ruch. Jeszcze w Oławie z 10 tys Ukraińców mieszka, a oni też mają samochody, biedni tu nie przyjechali. Podejrzewam że i obwodnica niewiele pomoże, za duży ruch śródmiejski, co widać po tablicach rejestracyjnych kto jeździ w mieście.Data dodania komentarza: 8.07.2025, 14:16Źródło komentarza: Co dalej z obwodnicą Oławy?Autor komentarza: WiktorTreść komentarza: Jeśli chodzi o północna stronę, to można wykorzystać istniejące podwaliny. W Stanowicach przedłużenie ulicy Astrów - nad rzeką Oława jest taki sam most jak na ul.Kutrowskiego czy ul.Strzelna. Most z czasów Edwarda Gierka, jest do wykorzystania. Wystarczy wybudować drogę do ulicy Cegielnianej i można wtedy projektować most na Odrze aby wyjść już za stawami w Starym Otoku. Potem można dalej rozbudowywać o nowy etap. Taka to obwodnica byłaby najtańsza i w założeniu ruchu w kierunku Jelcza i S8 bardzo dobra.Data dodania komentarza: 8.07.2025, 13:21Źródło komentarza: Co dalej z obwodnicą Oławy?Autor komentarza: OlaTreść komentarza: Byłam , widziałam jest co podziwiać. Na pewno będę zobaczyć cudowne okazy. Pozdrawiam z Oławy.Data dodania komentarza: 8.07.2025, 12:09Źródło komentarza: Zapraszamy na wystawę liliiAutor komentarza: NieogarnietyTreść komentarza: O wiele tańszy, ale w całościowym przebiegu (czyli zaczynający się przy Stanowicach, a kończący przed Ścinawą) również wymaga dwóch wiaduktów kolejowych. wychodzą zaniedbania i bierność władz miejskich, gminnych i powiatowych z ostatnich 30 lat.Data dodania komentarza: 8.07.2025, 12:09Źródło komentarza: Co dalej z obwodnicą Oławy?Autor komentarza: ZrównoważonyTreść komentarza: Dokładnie Wiktorze. Odcinek południowy o wiele tańszy nie wpłynie zbyt mocno na środowisko i przede wszystkim nie zalewowy, wersja północna wymagała by podniesienia drogi na estakadzie przez co najmniej 10 kilometrów od Ścinawy Polskiej do drogi wojewódzkiej koło Starego Górnika, co już mija się z celem. Wersja południowa plus most na Odrze w okolicach ulicy Siedleckiej za oczyszczalnią ścieków i cały ruch mamy poza Oławą. Dodatkowo przecież mają budować obwodnicę zachodnią Brzegu od Michałowic do Brzeziny.Data dodania komentarza: 8.07.2025, 11:58Źródło komentarza: Co dalej z obwodnicą Oławy?Autor komentarza: stellaTreść komentarza: Protestujmy! Tylko blokady dróg są, co pokazało życie, skuteczne! Tylko to dociera do władz!Data dodania komentarza: 8.07.2025, 10:57Źródło komentarza: Co dalej z obwodnicą Oławy?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama