Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 14 lipca 2025 08:29
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Europejczycy są skłonni więcej płacić za opakowania zawierające mniej plastiku

Podziel się
Oceń

Sześciu na dziesięciu Europejczyków sortuje i poddaje recyklingowi więcej odpadów niż pięć lat temu. 86% twierdzi, że problemy środowiskowe są głównym wyzwaniem, przed którym stoi społeczeństwo. Polacy, bardziej niż Niemcy, Belgowie i Brytyjczycy, są skłonni płacić więcej za produkt, jeśli tylko opakowanie zawiera mniej plastiku.

Sześciu na dziesięciu (62%) europejskich konsumentów twierdzi, że byliby skłonni zapłacić więcej za produkty spożywcze w opakowaniach zawierających mniej tworzyw sztucznych. Podobna liczba (59%) twierdzi, że sortuje i poddaje recyklingowi więcej odpadów niż pięć lat temu. Mając do wyboru dwie opcje opakowania zawierającego produkt o tej samej jakości, ogromna większość (dziewięciu na dziesięciu) Europejczyków (91,5%) stwierdziła, że wybiera opakowanie zawierające o 85% mniej plastiku. Na pytanie, czy zapłaciliby 12,5% więcej za taki produkt, 62% respondentów przyznało, że są skłonni to zrobić. To tylko niektóre z wyników badań opublikowanych dzisiaj przez DS Smith, czołowego europejskiego producenta zrównoważonych opakowań. Badanie przeprowadzono w lipcu 2019 r. wśród 3395 respondentów na kluczowych rynkach, na których działa DS Smith: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii i Polsce. Miało ono na celu zrozumienie postaw i nawyków konsumentów dotyczących opakowań, recyklingu i zarządzania odpadami. Najbardziej wrażliwi na ceny są Belgowie - nieco ponad połowa (54%) jest skłonna zapłacić więcej za produkt w opakowaniu o mniejszej zawartości tworzyw sztucznych. Z drugiej strony, najbardziej skłonni zapłacić więcej okazali się Polacy (72%). Większość Brytyjczyków (60%) i Niemców (63%) jest również gotowa zapłacić więcej, a wyniki w tych krajach były bliższe średniej europejskiej. Opakowania z tworzyw sztucznych - największy problem w Europie Zdecydowana większość ankietowanych (86%) twierdzi, że problemy środowiskowe są obecnie głównym wyzwaniem, przed jakim stoi społeczeństwo, a rodzaj opakowania produktów jest przedmiotem troski konsumentów w całej Europie, od Cardiff po Kraków. Najbardziej zaniepokojeni wpływem opakowań na środowisko są Niemcy (83%), następnie Brytyjczycy (78%), Belgowie (73%) i Polacy (71%). Co do samych opakowań, wysoka zawartość plastiku stanowi największy problem w całej Europie. Wspomina o tym średnio siedmiu na dziesięciu respondentów. Kolejne na liście najważniejszych problemów są kapsułki z kawą, ale wymieniło je znacznie mniej badanych - zaledwie 6% respondentów. Opakowania metalowe (puszki, tacki aluminiowe itp.) budziły obawy u 5% respondentów, a opakowania wodoodporne na płyny, takie jak mleko i soki owocowe, wymieniło 4% respondentów. Z drugiej strony najmniej kontrowersyjne dla Europejczyków jest pakowanie w kartony - wspomniało o tym zaledwie 1% respondentów w czterech krajach. Dobrą wiadomością jest to, że nawyki Europejczyków dotyczące recyklingu uległy znacznej poprawie. Średnio sześciu na dziesięciu (59%) respondentów z czterech badanych rynków twierdzi, że obecnie sortuje i przetwarza więcej odpadów niż pięć lat temu. Reprezentują oni większość respondentów we wszystkich krajach – 62% w Belgii, 64% w Wielkiej Brytanii i 65% w Polsce – z wyjątkiem Niemiec, gdzie tylko 44% twierdzi, że sortuje i poddaje recyklingowi więcej odpadów niż pięć lat temu. Może to wynikać z tego, że nawyki związane z sortowaniem i recyklingiem były już mocno ugruntowane na tym rynku, na którym 55% respondentów twierdzi, że sortuje i poddaje recyklingowi tyle samo odpadów, co pięć lat temu. Komentując wyniki ankiety Krzysztof Sadowski, Managing Director DS Smith Poland & Baltics, powiedział:  - Nadmiar opakowań i zbyt duża zawartość tworzyw sztucznych w opakowaniach budzą największe obawy wśród europejskich konsumentów – do tego stopnia, że są gotowi zapłacić więcej za mniejszą zawartość plastiku. Europejczycy zmienili nastawienie na zdecydowanie bardziej proekologiczne. Sortują i poddają recyklingowi więcej odpadów niż pięć lat temu. Bardzo zachęcające jest również to, że ludzie rozumieją, że opakowania kartonowe stanowią znacznie mniejszy problem dla środowiska: są to zrównoważone opakowania alternatywne dla plastiku i nadające się do recyklingu. W trosce o naszą planetę musimy stworzyć gospodarkę o obiegu zamkniętym, w której opakowanie jest zredukowane do niezbędnego minimum, a opakowania towarów konsumpcyjnych są coraz częściej wytwarzane z materiałów nadających się do recyklingu, takich jak karton. Badanie wykazało, że wiadomości w mediach (wspomniane przez 30% ankietowanych) i eliminowanie plastikowych toreb ze sklepów (wymienione przez 26% badanych) to dwa główne czynniki zwiększające świadomość konsumentów na temat problemów związanych z opakowaniami w Europie. W Polsce to właśnie eliminowanie plastikowych toreb jest czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na wzrost świadomości konsumentów - wskazało go 32% respondentów. W sumie 67% ankietowanych Polaków oceniło, że ochrona środowiska znacząco wpływa na ich zachowania konsumpcyjne lub jest ich bardzo ważnym czynnikiem. Jest to najwyższy wynik w całej Europie. Jedynie 61% Belgów, 56% Niemców i 51% Brytyjczyków wyraziło podobne zdanie. Polacy, inaczej niż respondenci w pozostałych krajach, wskazują, że największa odpowiedzialność za korzystanie z opakowań nadających się do recyclingu spoczywa na ich producentach. W innych krajach tą odpowiedzialnością obarczani są wytwórcy dóbr konsumpcyjnych. * Wyniki uzyskano w ramach badań przeprowadzonych przez L`ObSoCo w panelu Respondi w lipcu 2019 r. w imieniu DS Smith. Przebadano 1000 osób w wieku 18-70 lat w Niemczech, 999 osób w wieku 18-70 lat w Wielkiej Brytanii, 996 osób w wieku 18-70 lat w Polsce i 400 osób w wieku 18-70 lat w Belgii.    

Europejczycy są skłonni więcej płacić za opakowania zawierające mniej plastiku

Europejczycy są skłonni więcej płacić za opakowania zawierające mniej plastiku

Europejczycy są skłonni więcej płacić za opakowania zawierające mniej plastiku

Europejczycy są skłonni więcej płacić za opakowania zawierające mniej plastiku

Europejczycy są skłonni więcej płacić za opakowania zawierające mniej plastiku

Europejczycy są skłonni więcej płacić za opakowania zawierające mniej plastiku

Europejczycy są skłonni więcej płacić za opakowania zawierające mniej plastiku

Europejczycy są skłonni więcej płacić za opakowania zawierające mniej plastiku


Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama