Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 23 lipca 2025 06:09
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Radny Kaczor w sprawie szpitala: - Samorządy to nie studnia bez dna

Problemów szpitala powiatowego ciąg dalszy. Mimo wielu wątpliwości radni powiatowi przyjęli program naprawczy szpitala przedstawiony przez dyrektora placówki. To było konieczne, by szpital mógł uzyskać zwiększenie kredytu potrzebnego na dalsze funkcjonowanie
Reklama
Radny Kaczor w sprawie szpitala: - Samorządy to nie studnia bez dna
Radny Roman Kaczor miał wiele zastrzeżeń do dyrektora szpitala i programu naprawczego

Autor: Wioletta Kamińska

Podziel się
Oceń

W ostatnich tygodniach Zarząd Powiatu wiele razy spotykał się w sprawie trudnej sytuacji finansowej szpitala z jego szefostwem, związkami zawodowym i pracownikami placówki a także radnymi. Dyskutowano też o tym ma ostatnich kilku sesjach Rady Powiatu i padało wiele zastrzeżeń, w tym do pracy dyrektora oraz jego podejścia do problemu. Radni  nie raz podnosili to, że proponowany przez niego program naprawczy nie bierze pod uwagę większości zaleceń audytu, który ich zdaniem wskazuje, co trzeba zrobić, gdzie zaoszczędzić, by poprawić sytuację finansową szpitala.

Reklama

 - Dzisiaj sytuacja szpitala jest jak tonący okręt - mówił emocjonalnie radny Roman Kaczor. - Dwa lata temu spłaciliśmy ostatnie zadłużenia szpitala i znów jesteśmy w sytuacji krytycznej dla mieszkańców. Dlaczego dyrekcja szpitala nie podjęła żadnych działań naprawczych już wcześniej, tylko dopiero teraz, gdy sytuacja jest krytyczna? A zaczęło się to dzięki radzie powiatu, która zwróciła uwagę na problem. Dzisiaj szpital nie ma pieniędzy na wypłaty, a dyrektor chce, by starostwo zastawiało swoje grunty, aby szpital mógł uzyskać pieniądze. Audytor jasno napisał, na czym szpital może oszczędzić. Dlaczego pani dzisiaj o tym nie mówi, tylko przedstawia program ogólnikowo i myśli pani, że rada to zaakceptuje? (to było do wicedyrektor szpitala - red.) Nie, oczekujemy szczegółowego programu naprawczego. Myślicie, że samorządy znów się złożą i dadzą wam pieniądze? Już raz tak było. Czas najwyższy, panie dyrektorze, nie mieć trzech etatów w szpitalu, jak pan, tylko być jego dyrektorem. Poprzedni starosta podpisał z panem taką umowę - dobrze, że dzisiaj mamy innego starostę, który tę umowę zmienił. Poprzedni starosta zaniedbał sprawy szpitala i przez to co miesiąc zadłużenie szpitala się zwiększa, a obecna Rada i starosta  muszą myśleć o tym, jak ratować szpital. Nie dla was! Dla mieszkańców naszego powiatu! Oczekuje od państwa, że będziecie regularnie składać bardzo szczegółowe raporty, w jakich obszarach będą oszczędności.

Radny chciał wiedzieć, dlaczego w programie naprawczym nie ma zaleceń oszczędnościowych wskazanych w audycie (chodzi o pracę magazynu, kuchni, działu sprzątającego itd. - red.). Nie wymieniał szczegółów, bo - jak dodał - to jest w audycie, ale "wszystko zależy od państwa", mówił: - Do tej pory wszystko to sobie lekceważyliście. Myśleliście, że jakoś to będzie. Nie, nie będzie. Starostwo i samorządy to nie jest studnia bez dna.

Dyrektor Andrzej Dronsejko stwierdził, że może się odnieść do wszystkich punktów audytu, ale niektórych wskazanych tam rzeczy szpital nie jest w tanie się podjąć. Są to bowiem zalecenia, które już w przeszłości miały miejsce w oławskim szpitalu i się nie sprawdziły. Dotyczy to np. pojedynczego dyżuru instrumentariuszki na bloku operacyjnym. Dyskutowanie o szczegółach na sesji jest jednak bez potrzeby i jeżeli  ktoś chce, to chętnie z nim porozmawia poza sesją. 

- Umieściliśmy w naszym programie naprawczym to, co uważaliśmy, że możemy zrobić w naszym szpitalu - dodał dyrektor. - Takie programy naprawcze przygotowują w tym roku prawie wszystkie szpitale powiatowe, a niektóre już nawet po raz trzeci, np. szpital w Świdnicy. Nasza sytuacja nie jest odosobniona, jeżeli chodzi o szpitale powiatowe. My potrzebujemy w tej chwili od państwa nie tylko pomocy finansowej, ale też wsparcia, które zapewni w szpitalu spokój. To, co się stało i teraz się dzieje, nie sprzyja naszej pracy. Powinniśmy rozmawiać jak partnerzy, a nie w ten sposób. Nie tak, jak pan rozmawia z nami - dodał dyrektor, zwracając się do radnego Kaczora. 

-  Nie jest prawdą to, co mówi dyrektor, bo dzisiaj rada zebrała się po to, by pomóc szpitalowi - skomentował radny Kaczor, a gdy kontynuując dyskusję dyrektor zakwestionował dane zawarte w audycie, stwierdził: - Skoro pan dyrektor kwestionuje niezależnego audytora, to po co myśmy się tu spotkali? To są jakieś kpiny. Dlaczego pan nie przygotował radnym informacji, w jakich sektorach będą oszczędności? Chcielibyśmy to wiedzieć.

Głos w sprawie zabrał też radny Józef Hołyński. 

- Jesteście państwo oburzeni, że my tak reagujemy na przedstawiony przez was program naprawczy, ale proszę się nie dziwić - mówił do Andrzeja Dronsejki. - Dziś mówicie, że w przyszłym roku zmniejszycie stratę do ponad 2 mln. Pytam więc, dlaczego nie zaczęliście robić tego dwa lata temu? Gdybyście zaczęli wtedy, już dzisiaj mielibyśmy zero, tymczasem państwo do tej pory nie robiliście nic. 

Radny Hołyński odczytał też stanowisko wypracowane przez radnych klubu Wspólnoty Samorządowej Powiatu Oławskiego, w którym za zaistniałą sytuację szpitala obarczają nie tylko władze placówki, ale też Starostwa Powiatowego, a dokładnie odwołany w sierpniu zarząd. 

- Sytuacja finansowa szpitala zaczęła się pogarszać od 2019 roku, by w 2022 stać się dramatyczną i ten stan trwa do dzisiaj - czytamy w oświadczeniu. - Szpital przypisany jest powiatowi i to jego władze ponoszą współodpowiedzialność za jego stan, takie są fakty. A wiec Koalicja Brezdeń- Frischmann, sprawująca rządy w powiecie ponad 4 lata, powinna się z tego wytłumaczyć przed społeczeństwem powiatu. Przypominamy, że poza starostą Brezdeniem to przedstawiciele burmistrza sprawowali władzę nad szpitalem. A mianowicie wicestarosta przewodniczący Rady Powiatu, który był tez przewodniczącym Rady Społecznej szpitala, a także przedstawiciel burmistrza w tej radzie. Te osoby były w posiadaniu kwartalnych sprawozdań finansowych dotyczących szpitala.Tak więc na brak dostępu do informacji nie mogli narzekać.  

Dalej piszą o audycie, który wskazuje, że sytuacja szpitala pogarszała się od 2019 roku i przypominają, że w latach, gdy radni WSPO współrządzili powiatem, mimo problemów związanych z wiecznym niedofinansowaniem, szpital się rozwijał i był w gronie liderów. Odnosząc się do programu naprawczego przedstawionego przez dyrektora stwierdzają, że dyrektor powinien był podjąć działania najpóźniej w styczniu 2022 roku. Tymczasem najpierw przedstawił program naprawczy, który został odrzucony, a teraz "z uporem i poparciem związków zawodowych szpitala przedstawia kosmetycznie poprawiony program naprawczy.  Dla nas, radnych WSPO, nie dość, że działania naprawcze są spóźnione, to przedstawiony przez dyrektora program i zawarte w nim w nim działania budzą poważne wątpliwości, co do skuteczności osiągnięcia założonego celu naprawy finansów ZOZ-u. W naszej ocenie ten dokument nie posiada żadnych atutów - praktycznie pomija i nie uwzględnia wielu ważnych sugestii i informacji zawartych w audycie szpitala. Jednak biorąc od uwagę fakt, że zdecydowana większość związków zawodowych działających przy szpitalu twardo broni dyrektora, chcąc zapewnić spokój wewnątrz szpitala, a także mając na uwadze rolę, jaką pełni w regionie, radni WSPO, mimo powyższych wątpliwości i obaw, poprą przedstawiony program naprawczy. Z góry jednak zastrzegamy, że będziemy kwartalnie rozliczać dyrektora z efektów jego pracy nad poprawą stanu finansów. Jeszcze raz przypomniał, że to dyrektor odpwiada za zarządzanie szpitalem i jego finanse, a władze powiatu za nadzór".

 

Dyskusja

 

Gos na sesji zabrała też Karolina Kaczor-Hanuszewicz, kandydatka KO na posła w minionych wyborach parlamentarnych. Miała kilka pytań i uwag do wypowiedzi dyrektora. Jej zdaniem, patrzenie na inne szpitale w podobnej sytuacji nie jest drogą do sukcesu. Trzeba patrzeć na szpitale, które działają prężnie i sprawdzić, jak to robią. Miała też kilka zastrzeżeń do tego, jak pracuje szpital. Apelowała do radnych i starosty, aby nie bali się mówić prawdy, rozliczyli winnych za sytuację szpitala i spróbowali znaleźć pieniądze na ratowanie szpitala, bo powiat oławski powinien mieć szpital.     

Głos ponownie zabrała najpierw Anna Kotala, zapewniając, że cieszyli się na audyt, już jednak na wstępie, gdy audytorzy pojawili się w szpitalu, można było stwierdzić, że szpital oławski jest pierwszym audytowanym przez nich po pandemii. Później okazało się, że opierają się na informacjach o stawkach i kwotach, która nie były realne w okresie, gdy odbywał się audyt. Dyrektor Dronsejko dodał natomiast, że wiele rzeczy zawartych w audycie nie jest potwierdzona konkretami wynikającymi z porównań z innymi szpitalami. Zawiera  natomiast ogólnikowe określenia typu "powszechnie wiadomo, że cena jest taka, a nie inna". Dlatego też teraz szpital podpisał umowę z firmą, która pomaga mu prowadzić kontroling i opiera się przy tym na  konkretnych porównaniach do około 100  szpitali. Tymczasem w audycie nie ma odniesień do jakiejś grupy szpitali, więc nie wiadomo, do czego był porównywany oławski szpital. 

- To, że się tu spotykamy, to jest wyraz naszej troski o szpital - powiedział na zakończenie dyskusji starosta Kulesza. - To, że dyrektor szpitala odpowiada jako jednoosobowy organ kierowniczy, jest zapisane. Każdy szef musi tak kierować instytucją, żeby odpowiednio się finansowała. My jako radni  przez długi czas byliśmy wprowadzani w błąd, nie byliśmy informowani o faktycznej sytuacji szpitala. Mięliśmy pretensje do poprzedniego starosty, który też nas jako radnych o tej sytuacji nie informował. Wciąż jednak nie wiem, kto przygotowywał dane do uchwały, która mówiła, że na koniec 2022 roku szpital nie będzie miał problemów finansowych. Dzisiaj spotykamy się, by ratować szpital. Zależy nam na partnerstwie i oczekujemy, że dyrektor będzie z nami współpracował. Mimo wszystkich zagrożeń, jakie widzimy, prosimy Radę Powiatu o przyjęcie programu naprawczego, bo chcemy ratować szpital i jako radni natychmiast reagujemy. 

W głosowaniu nad uchwałą w sprawie przyjęcia programu naprawczego szpitala wzięło udział 15 radnych. 14 było za. Jeden - Krzysztof Skrzydłowski - nie wziął udział w głosowaniu. Czterech radnych nie było na sesji - Zdzisława Brezdenia i Wiesławy Pohoriło (członkowie odwołanego w sierpniu Zarządu Powiatu) oraz Janusza Wesołowskiego i Małgorzata Engel.  



Napisz komentarz

Komentarze

Staszek Porażka 21.11.2023 15:16
I co panie Kulesza ? Bank nie przyjął poświadczenia majątkowego i kredytu niet. Za wszystko odpowiada partia do której pan należy Skutecznie PiS dociskał śrubę samorządom , szpitalom powiatowym . I jest jak jest . Teraz szykujecie się po przegranych wyborach na wiosnę. Coś mi się wydaje , że wyborcy wielkiego faka wam pokażą na do widzenia.

Reklama
Olawianka 20.11.2023 19:09
To prawda oddział chirurgiczny a właściwie chirurdzy ,to bardzo dobrzy lekarze.Dyrektor szpitala,może chce dobrze ale nie potrafi zarządzać szpitalem.Brak menadżera,stworzenie niepotrzebnych stanowisk administracyjnych np.biuro podawcze,nikomu niepotrzebne!!Panie pracujące w księgowości i inne powinno się tym zająć,wtedy miałyby mniej czasu na ploteczki.A sekretarka to też osoba ,która nic nie potrafi.Jedna osoba powinna przejąć obowiązki co najmniej 3.Oczywiscie nie można oszczędzać na zatrudnieniu lekarzy i pielęgniarek.A co do krzykaczy ,to niech się nie odzywają bo sami sobą nic nie reprezentują i nic dobrego nie zrobili dla Oławy oprócz wstydu.

Wiadron 20.11.2023 14:30
Kilka miesięcy temu byłem operowany w oławskim szpitalu. Muszę stwierdzić, że to co robią lekarze oddziału chirurgicznego ratując życie i zdrowie niezliczonej liczbie pacjentów jest godne uznania. Należy stwierdzić, że to kadra najwyższych specjalistów w RP. Trzeba pojechać do Wrocławia czy Opola żeby się dowiedzieć , że w Oławie są najlepsi specjaliści. Gratulujemy kadry i życzymy szybkiego rozwiązania kryzysu finansowego.

Bolo 20.11.2023 12:19
Problem ze szpitalem i zadłużenie nie jest od teraz,ale co najmniej od kilku lat.Gdzie był radny K. dlaczego jako poseł nie interesował się ważnymi sprawami dla wyborców,tylko obiecanki z których nikt nie skorzystał.Krzykacze córka i tatuś ,no po prostu kabaret w wykonaniu rodziny,bez żadnych rozwiązań czy pomysłu.Krzyk i brak kompetencji, to cecha prostych ludzi.

Gość 20.11.2023 10:00
Z wypowiedzi Dyrektora szpitala jasno wynika, że szpital nie był nadzorowany w sposób właściwy przez ostatnie cztery lata. Więc pytam co robił Starosta Brezdeń i jego sojusznik Burmistrz Frischman?

Nieogarniety 20.11.2023 11:23
Gość 20.11.2023 10:00
Z wypowiedzi Dyrektora szpitala jasno wynika, że szpital nie był nadzorowany w sposób właściwy przez ostatnie cztery lata. Więc pytam co robił Starosta Brezdeń i jego sojusznik Burmistrz Frischman?
A co ma Urząd Miasta i Burmistrz do Szpitala? Na takiej samej zasadzie można stwierdzić, że Burmistrz i UM odpowiada za drogi powiatowe, nieruchomości należące do powiatu itd. Po to są porozdzielane kompetencje, żeby każdy odpowiadał za swoją działkę.

Reklama
janko 20.11.2023 12:19
Nieogarniety 20.11.2023 11:23
A co ma Urząd Miasta i Burmistrz do Szpitala? Na takiej samej zasadzie można stwierdzić, że Burmistrz i UM odpowiada za drogi powiatowe, nieruchomości należące do powiatu itd. Po to są porozdzielane kompetencje, żeby każdy odpowiadał za swoją działkę.
A kto zawarł koalicję Frischmann - Brezdeń (BBS-PiS), która skutkowała m. in. obsadzeniem stanowisk w zarządzie powiatu czy też w radzie społecznej szpitala, przez członków BBS? To są osoby odpowiedzialne za to co dzieje się w mieście i powiecie.

Nieogarniety 20.11.2023 13:54
janko 20.11.2023 12:19
A kto zawarł koalicję Frischmann - Brezdeń (BBS-PiS), która skutkowała m. in. obsadzeniem stanowisk w zarządzie powiatu czy też w radzie społecznej szpitala, przez członków BBS? To są osoby odpowiedzialne za to co dzieje się w mieście i powiecie.
A to, że radny Hołyński był w radzie społecznej szpitala to z nadania Brezdenia był czy Frischmana? Czy dyrektorem szpitala był ktoś z nadania politycznego BBS czy PiS, czy lekarz który wygrał konkurs? Czy nadzorował go Starosta czy Burmistrz? Komu podlegał? Dlaczego Starosta nie odpowiada za sytuację na basenie albo za ZWiK? Przecież jest w koalicji, to wg twojego toru myślenia, powinien ponosić taką samą odpowiedzialność jak Burmistrz. Starostwo i powiat to jedno a UM i miasto to drugie. Po co odpowiedzialność Zarządu Powiatu rozmydlać, i na siłę w to wszystko mieszać miasto i Burmistrza? Politycznie tak pasuje czy zwykła nienawiść do Frischmana??

janko 20.11.2023 18:19
Nieogarniety 20.11.2023 13:54
A to, że radny Hołyński był w radzie społecznej szpitala to z nadania Brezdenia był czy Frischmana? Czy dyrektorem szpitala był ktoś z nadania politycznego BBS czy PiS, czy lekarz który wygrał konkurs? Czy nadzorował go Starosta czy Burmistrz? Komu podlegał? Dlaczego Starosta nie odpowiada za sytuację na basenie albo za ZWiK? Przecież jest w koalicji, to wg twojego toru myślenia, powinien ponosić taką samą odpowiedzialność jak Burmistrz. Starostwo i powiat to jedno a UM i miasto to drugie. Po co odpowiedzialność Zarządu Powiatu rozmydlać, i na siłę w to wszystko mieszać miasto i Burmistrza? Politycznie tak pasuje czy zwykła nienawiść do Frischmana??
A był przewodniczącym tejże rady jak pan Kułakowski z BBS? Szpital nadzorował zarząd powiatu, do którego należał również przedstawiciel BBS, co jest wynikiem koalicji Frischmann - Brezdeń. Nikt tu miasta nie wskazuje, wskazana jest personalnie jedna osoba, która ponosi pośrednio odpowiedzialność za tę sytuację. A co do ZWiK to podwyżki za wodę już przygotowane, czy czekacie na po wyborach? Zamiast tracić czas w internecie idź lepiej WOŚP przygotuj, bo tam kandydaci BBSu będą organizować.

Nieogarniety 20.11.2023 18:43
janko 20.11.2023 18:19
A był przewodniczącym tejże rady jak pan Kułakowski z BBS? Szpital nadzorował zarząd powiatu, do którego należał również przedstawiciel BBS, co jest wynikiem koalicji Frischmann - Brezdeń. Nikt tu miasta nie wskazuje, wskazana jest personalnie jedna osoba, która ponosi pośrednio odpowiedzialność za tę sytuację. A co do ZWiK to podwyżki za wodę już przygotowane, czy czekacie na po wyborach? Zamiast tracić czas w internecie idź lepiej WOŚP przygotuj, bo tam kandydaci BBSu będą organizować.
Jedynie chce pokazać, że szpital podlega Staroście i to Starosta i Zarząd odpowiada za to co się dzieje w Szpitalu i ze Szpitalem i tyle. Ja nie wskazuje, kto jest z jakiego ugrupowania. Z różnych ugrupowań są tam ludzie i nie tylko z BBS, ale i tak za całość odpowiada Starostwo. A jak ci przeszkadza, że ktokolwiek organizuje WOŚP, to angażuj się i organizuj. Rejestruj sztab i działaj i życzę ci sukcesow

Waldek z cargo 21.11.2023 08:23
Nieogarniety 20.11.2023 18:43
Jedynie chce pokazać, że szpital podlega Staroście i to Starosta i Zarząd odpowiada za to co się dzieje w Szpitalu i ze Szpitalem i tyle. Ja nie wskazuje, kto jest z jakiego ugrupowania. Z różnych ugrupowań są tam ludzie i nie tylko z BBS, ale i tak za całość odpowiada Starostwo. A jak ci przeszkadza, że ktokolwiek organizuje WOŚP, to angażuj się i organizuj. Rejestruj sztab i działaj i życzę ci sukcesow
Są osoby odpowiedzialne bezpośrednio (np: zarząd powiatu) i są osoby odpowiedzialne pośrednio (te dzięki którym powstała ta nieudolna koalicja niszcząca miasto i powiat). Przedstawiciele platformy odrębnie złożyli kwiaty pod pomnikiem, to już wypisywałaś, że dzielą mieszkańców, to co by było jakby ktoś drugi sztab WOŚP w Oławie zorganizował. Ja bym chętnie się w to włączył, ale brzydzę się tych, którzy z tego robią szopkę polityczną i miejsce do promowania kandydatów w wyborach.

Reklama
Dżef 20.11.2023 11:29
Gość 20.11.2023 10:00
Z wypowiedzi Dyrektora szpitala jasno wynika, że szpital nie był nadzorowany w sposób właściwy przez ostatnie cztery lata. Więc pytam co robił Starosta Brezdeń i jego sojusznik Burmistrz Frischman?
brali wypłatę co miesiąc

Do oławianina 19.11.2023 17:00
Mówis słowami radnego K.Czy to ty? Piszesz bzdury. Ministerstwo Zdrowia ogłosiło teraz gigantyczny dług szpitali powiatowych na 19.5 mld zł. I czyja to wina dyrektora?. Trochę rozsądku w wypowiedziach. To wina zarządzających. A na sesji wystąpienie radnego i jego córki wręcz obrażające.To wylany hejt na szpital, dyrekcję i pracowników. Tak nie powinno być. Kultura osobista obowiązuje każdego, a zwłaszcza osób mieniących się wykształconymi. Sesja to nie załatwianie swoich osobistych spraw,po to żeby zaistnieć. Cieszmy się, że mamy Szpital i nie musimy jeździć i biegać po dolnym śląsku.W każdej instytucji pracują ci dobrzy i ci źli.Nie ma pracowników idealnych,po prostu nie ma.

Olawianka 20.11.2023 12:10
A niby ,kto jest tym niby wykształconym;)bo radny K .to raczej bez wykształcenia!!

Jogi 19.11.2023 16:11
Wybuduje sobie Kościół i się módlcie

zatroskany 19.11.2023 11:14
Marszałek Grodzki już dawno mówił, że w Polsce wystarczyłoby 130, a nie około 1000 szpitali. Może nowy hotel ?

Reklama
Xxx 19.11.2023 10:45
Komentarz zablokowany

Olawiamka 19.11.2023 02:38
Porażające wystąpienie radnego K i jego córki na Sesji. Poziom wiedzy na temat zadłużania się Szpitala w Oławie I w Polsce sięga dna. Najlepiej w obecnej polityce znaleźć kozła ofiarnego czyli obarczyć Dyrektora za złe zarządzanie.Przecież nie trzeba być radnym i wykształconym aby zrozumieć ,że rząd jest winien.Niski kontrakt Szpitali Powiatowych z NFZ spowodował gigantyczne długi z powodu wzrostu obsługi pacjentów.Tu leży przyczyna. Źle finansowanie tych Szpitali przez Ministerstwo Zdrowia spowodowały ,że Szpitale to teraz jak nazwał radny K:studnie bez dna.A córka niech odnosi sukcesy w Hotelu Jakub,na stacji benzynowej koło autostrady i w hotelu z parkingiem dla TIRow koło autostrady.I niech nie poucza długoletniego dyrektora jak zarządzać Szpitalem.Proszę obejrzeć ostatnią Sesje 08.11.Ręce opadają z niewiedzy tych ludzi.Prowokują do takich negatywnych wpisów.A trzeba się zastanowić czy chcemy aby Szpital był publicznym szpitalem ,czy prywatnym .8 mln to nieduży dług ,można go wykupić i stworzyć placówkę leczniczą jak w Strzelinie. Zresztą jak mówią do Wrocławia jest blisko tylko można niezdążyć lub być nieprzyjętym.Jak wolicie?

Oławianin 19.11.2023 08:55
Komentarz zablokowany

oławianin 19.11.2023 09:45
Do Olewiamki- po to postawili obecnego dyrektora, aby po gospodarsku zarządzać szpitalem i jak świat światem za stan firmy odpowiada zawsze jego zarządzający- menager. Oczywiście skale zadłużenia dopełnia polityka rządu, wzrost cen gazu, prądu , zbyt niskie wyceny kontraktu, ale jak się nie daje zarządzać to po prostu podaje się do dymisji a tu się trwa na stanowisku. No i bardzo ciekawa sprawa zatrudnienia dyrektora na kilku etatach a kiedy ma czas na kierowaniem szpitalem? Co do wystąpienia radnego R. Kaczora i jego córki, zazdrości ściska ci grdyka i tyle - co ci do ich majątku? Córka miała odwagę w przeciwieństwie do takich krzykaczy jak ty i powiedziała to co inni nie mają odwagę powiedzieć przed mikrofonem . Pozdrawiam , więcej luzu i opamiętania. P.S Szpital jest własnością społeczną, to my jesteśmy pracodawcami pana dyrektora i jak powiedział radny R.Kaczor , szpital tonie w długach i czas najwyższy na zmiany.

Kazik 19.11.2023 12:20
oławianin 19.11.2023 09:45
Do Olewiamki- po to postawili obecnego dyrektora, aby po gospodarsku zarządzać szpitalem i jak świat światem za stan firmy odpowiada zawsze jego zarządzający- menager. Oczywiście skale zadłużenia dopełnia polityka rządu, wzrost cen gazu, prądu , zbyt niskie wyceny kontraktu, ale jak się nie daje zarządzać to po prostu podaje się do dymisji a tu się trwa na stanowisku. No i bardzo ciekawa sprawa zatrudnienia dyrektora na kilku etatach a kiedy ma czas na kierowaniem szpitalem? Co do wystąpienia radnego R. Kaczora i jego córki, zazdrości ściska ci grdyka i tyle - co ci do ich majątku? Córka miała odwagę w przeciwieństwie do takich krzykaczy jak ty i powiedziała to co inni nie mają odwagę powiedzieć przed mikrofonem . Pozdrawiam , więcej luzu i opamiętania. P.S Szpital jest własnością społeczną, to my jesteśmy pracodawcami pana dyrektora i jak powiedział radny R.Kaczor , szpital tonie w długach i czas najwyższy na zmiany.
Ot , głupiego posluchać

Reklama
oławianin 20.11.2023 09:51
Kazik - stań przed lustrem i zobacz jak natura ciebie oszukała !

Kazik 20.11.2023 22:12
oławianin 20.11.2023 09:51
Kazik - stań przed lustrem i zobacz jak natura ciebie oszukała !
Od kiedy my na ,,ty" ?

Obserwator 19.11.2023 10:53
Oławianko całkowicie zgadzam się z dwoma pierwszymi zdaniami twojej opinii , do reszty się nie odnoszę . Niestety obecnie nie można się krytycznie wypowiadać na temat pewnych " wysoko kształconych najmądrzejszych " osób bo komentarz zostaje zablokowany . Czyżby moderator i gazeta mieli wspólne powiązania , sympatie ? Czekam na blokadę . Trochę odwagi mimo wszystko pozdrawiam .

Olo 19.11.2023 01:14
Wystarczy zlikwidować POwiat oławski i kasa na szpital będzie . Po co nam taka administracja rozdęta ?

Waldek z cargo 19.11.2023 09:55
Olo 19.11.2023 01:14
Wystarczy zlikwidować POwiat oławski i kasa na szpital będzie . Po co nam taka administracja rozdęta ?
Popieram, zadania mogą przejąć gminy.

Reklama
Gość 18.11.2023 20:26
Jaki pan taki kram.W gruzach legło zarządzanie i nadzór w wykonaniu koalicji Brezdeń-Frischman

Reformator 18.11.2023 18:59
Obłożyć podatkami prywatnych lekarzy co się wykształcili za państwowe pieniądze to będzie kasa na szpitale. Przykrócić prywatę to będą lekarze na państwowych posadach. Bez reformy sytemu to studnia bez dna.

Roman 20.11.2023 21:06
Jestem za podniesiem prywaciarzom ZUS-u do średniej krajowej i będą pieniądze na leczenie.

Jaro 18.11.2023 17:11
Kwintesencja rządów pis-bbs, koalicji Frischmann-Brezdeń. Szpital upada, basen trzeba było na lewo dotować, bo inaczej by upadł. Brawo, pokaz niesamowitych kompetencji w zarządzaniu i doboru kadr.

Oława OK 18.11.2023 11:37
Teraz jest KO i lewą koalicja przy władzy dadzą kasę bo oni lubią dawać i będzie ok branie długów jest teraz w modzie

Reklama
jesteś 19.11.2023 12:14
głupi czy z pis-u?

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: VendettaTreść komentarza: Bardzo łatwo można przez internet.Data dodania komentarza: 22.07.2025, 21:50Źródło komentarza: Dziś w Oławie będzie można wyrobić kartę EKUZAutor komentarza: TYLETreść komentarza: Muszą ogłaszać sukces kiedy remontują 3-4 km drogi lub chodnika czy jak kupują pociąg czy autobus bo na wielkie inwestycje tego kraju nie stać np CPK 2-3 elektrownie atomowe nowoczesna wydajna służba zdrowia silna 400 tys armia itp.Data dodania komentarza: 22.07.2025, 20:44Źródło komentarza: Umowy podpisane. Czas na remont drogi z Oławy do JanikowaAutor komentarza: ZrównoważonyTreść komentarza: Jesteś pewny, że z winy Wód Polskich? A może to inwestorzy, którzy kupują działkę, wydają oszczędności życia na nowy dom są co najmniej współwinni? Kupują tańsze działki, zanim coś kupuję, to czytam i interesuję się. Ludzie, którzy budują domy blisko drogi krajowej powinni winić zarządców drogi za hałas i spaliny.Data dodania komentarza: 22.07.2025, 19:11Źródło komentarza: Zdaniem Wód Polskich polder Oława-Lipki został zalegalizowanyAutor komentarza: obserwatorTreść komentarza: Żeby znaleźć wniosek w biuletynie ,to też nie lada wyczyn.Burdel na kółkach,panie tylko plotki i kawusia.Data dodania komentarza: 22.07.2025, 18:45Źródło komentarza: Czas na składanie wniosków tylko do 8 sierpniaAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Bystrzyca to najładniejsza miejscowość w okolicy,płaci najwięcej podatków, a inwestycje jak w małych wiochach A przecież to małe miasteczko i w dodatku pięknie położone ,otoczone lasami a w środku Bystrzyca.Data dodania komentarza: 22.07.2025, 18:37Źródło komentarza: Czas na składanie wniosków tylko do 8 sierpniaAutor komentarza: OlgaTreść komentarza: Dlatego bo to jest gmina Oława i robią co chcą!!W du... mają mieszkańców!Data dodania komentarza: 22.07.2025, 18:34Źródło komentarza: Czas na składanie wniosków tylko do 8 sierpnia
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama