Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 16 maja 2025 10:59
Reklama BMM
Reklama
Reklama Uniwersytet Wrocławski

Radni nie przyjęli programu opieki nad zwierzętami

Wiceburmistrz Oławy Andrzej Mikoda na sesji przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi na rok 2025, który radni powinni przyjąć od końca marca. Radni programu opieki nie przyjęli... Mieli wiele wątpliwości. Karolina Kaczor-Hanuszewicz: - Będę głosować przeciwko temu programowi, bo jest on do zmiany. Warto jeszcze dodać tam parę rzeczy, a właściwie na nowo stworzyć, bo program jest niedopracowany. Burmistrz zapewniał, że w Oławie źle zwierząt się nie traktuje
Reklama
Radni nie przyjęli programu opieki nad zwierzętami
Radni programu opieki nie przyjęli... Mieli wiele wątpliwości, ale burmistrz zapewniał, że w Oławie źle zwierząt się nie traktuje
Podziel się
Oceń

Radny pytał też, na czyim terenie jest schronisko? Czy to działka ZWiK? Czy operator, którym jest Zarząd Dróg Miejskich i Zieleni, ma z nim podpisaną jakąś umowę? Czy ma podpisaną umowę z dostawcami mediów? - I jaka jest rola stowarzyszenia "Przytulisko Przystanek Oława", które wspieram co miesiąc z diety radnego - mówił radny Zieliński. - O ile wiem, to stowarzyszenie było do tej pory realnym operatorem tego przytuliska i to zawsze woluntariusze prowadzili tam wszystkie prace. A teraz? Czy operator ma z nimi podpisane jakąś umowy? I na co? Szef ZDMiZ wspominał na jednej z komisji, że w związku z prowadzeniem schroniska nie został zasilony personalnie. Kto więc prowadzi je na co dzień, kto nim zarządza, kto wykonuje codzienne prace?

Reklama

Burmistrz Mikoda starał się odpowiedzieć na większość pytań: - Jeżeli chodzi o gospodarstwo z ulicy Bursztynowej, to jest to osoba fizyczna, rolnik, który spełnia wszystkie kryteria, ma doświadczenie. Jeżeli chodzi o karmę dla kotów, to powiem tak - nie jesteśmy w stanie kupić dla kilkuset zwierząt indywidualnie karmy i za każdym razem sprawdzać, czy jest na bieżąco zjadana. Też kupuję karmę dla swoich zwierząt i jest różnie. Pytanie jest zasadnicze - czym wcześniej karmiono te zwierzęta, bo czasem dokarmiamy czymś wyjątkowym i wtedy jest problem. Rarytasy i frykasy zawsze są chętniej zjadane. Staramy się jednak kupować karmę pełnowartościową, przeznaczoną dla określonej grupy zwierząt. 

Ponieważ bardziej szczegółowych pytań było zbyt wiele, wiceburmistrz poprosił o nie na piśmie. Przyznał, że obecnie jest prowadzone postępowanie powiatowego weterynarza w sprawie schroniska, który wydał swoje zalecenia, a Zieleń Miejska przystąpiła do wykonania wielu działań, mających wypełnić te zalecenia.

- Do kogo należy teren, gdzie jest schronisko? - dopytywał ponownie Zieliński, ale odpowiedzi nie usłyszał.

W sprawie trudności z utworzeniem całodobowego telefonu dyżurnego wypowiedział się radny Bartosz Gawlas: - Ten program to uprawianie fikcji i taki wybiórczy "niedasizm". Jest to zrobione w formie "byle się nikt nie przyczepił". Wydział propagandy, zwany dla niepoznaki wydziałem promocji jakoś potrafi praktycznie 24 godziny na dobę obsługiwać Facebooka Urzędu Miejskiego i odpowiadać mieszkańcom, naprostowywać, gdyby ktoś się wypowiadał niezgodnie z linią prezentowaną przez BBS, więc myślę, że to, że nie da się prowadzić telefonu do zgłoszeń przez całą dobę, to jest właśnie wybiórczy "niedasizm". Bo jak widać da się, ale widocznie na prostowaniu niepokornych zależy państwu bardziej niż na losie zwierząt. 

W dyskusji głos zabrał także burmistrz Tomasz Frischmann: - Jesteście już państwa rok radnymi. Czy kiedykolwiek wpłynęła do państwa skarga dotycząca procedur związanych ze zwierzętami? Ja nie przypominam sobie takiej skargi. A jeżeli chodzi o zwierzęta gospodarcze, to chyba w Oławie nie ma żadnej krowy, świnki też nie ma. Wydaje mi się, że te wszystkie zwierzęta mają kolczyki, więc łatwo ustalić ich właściciela. Mówimy o jakiejś hipotetycznej sprawie. Żeby zobaczyć krowę, to wycieczki muszę jechać daleko. Owszem, kurki czy kaczki mogą gdzieś być na terenie miasta, ale i to bardzo sporadycznie. Co do kotów wolno żyjących - a jak zdefiniować takiego? Ja akurat opiekuję się trzema takimi. Piękna rzecz, ale bardzo dużo mamy takich kotów, więc żeby to nie był wytrych dla wszystkich, którzy będą przychodzić i leczyć swoje koty na koszt miasta, żeby za mocno tych drzwi nie otworzyć.

 Burmistrz przypomniał, że 2025 rok będzie pierwszym pełnym rokiem funkcjonowania schroniska, które wcześniej było przytuliskiem. 

- Dopiero na podstawie tego roku będziemy mogli cokolwiek więcej powiedzieć w kolejnych latach - tłumaczył. - Teraz troszeczkę uczymy się tego. Każde przedsięwzięcie ma wiek niemowlęcy, kiedy można popełniać jakieś błędy czy mieć niedociągnięcia, ale zwróćmy uwagę na najważniejsze. Ile jest gmin w Polsce? 2479. A ile jest schronisk dla zwierząt prowadzonych przez samorządy gminne? Tylko 230! Jesteśmy w elitarnym gronie samorządów, które prowadzą takie schroniska. Powinniśmy być dumni. Tylko 10% samorządów je prowadzi. Rozumiem państwa obawy, ale w Oławie źle zwierząt się nie traktuje. Ja tego nie słyszałem. Cieszę, że ta dyskusja ma taki teoretyczny charakter. Gorzej byłoby, gdyby przywoływać fakty, że w styczniu było tak źle, w lutym tak źle, a we wrześniu trzy krowy latały po Rynku i nikt nie wiedział, co z nimi zrobić... Nie ma na szczęście takich sytuacji. Dlatego cieszy mnie ta dyskusja, bo świadczy o tym, że dobro zwierząt w naszej gminie jest zapewnione. Czy trzeba nad tym pracować? Oczywiście, że trzeba, bo jesteśmy w "wieku niemowlęcym". Schroniska się dopiero uczymy.  

 W sukurs burmistrzowi przyszedł radny Piotr Regiec: - Szanuję tych, którzy chcieliby kotom nieba przychylić. Gdy do nas przychodził kot Rudy, nie grymasił. Co mu dawałem, zjadał. Gdyby był głodny, to by myszy jadł, ale zamiast tego przynosił je nam w ramach podziękowania. Jeżeli jakaś grupa kotów nie chce jeść karmy, to z całym szacunkiem, jeśli zgłodnieją, to zjedzą. Nie przesadzajmy. Nie róbmy pięciogwiazdkowego hotelu z kartą dań, bo może dzisiaj kotek nie ma ochoty na taką czy inną karmę. Jak kotek jest głodny, to zje. Nie przesadzałbym z dogadzaniem bezdomnym zwierzętom.

- Rozumiem, że nie było skarg na procedury, bo nie było procedur, a wszystkim zajmowało się stowarzyszenie Przystanek Przytulisko Oława - mówił radny Zieliński. - Wszystkim od początki do końca. Miasto przeprowadzało zaś postępowania wyłaniające firmy, które mają świadczyć opiekę weterynaryjną tak, żeby podzielić zamówienia, aby nie przekraczały 130 tys. zł, co wyszło podczas kontroli, aby nie trzeba było przeprowadzać przetargu otwartego na te usługi. Nie wiemy zatem, jaki byłby realny koszt takiego schroniska. Opowieści, że miasto się bardzo starało, są nieprawdziwe, bo całą robotę wykonywali wolontariusze. O pieniądze w budżecie trzy razy pytałem, ale nie uzyskałem odpowiedzi, skąd taka różnica między budżetem a programem. Czyje to jest miejsce, do kogo należy, czy operator ma podpisane umowy na media. To są proste umowy, ale nie ma odpowiedzi.

- A czy to jest istotne do programu opieki nad zwierzętami, kto ma podpisaną umowę na prąd? - odpowiedział mu pytaniem burmistrz Frischmann. - Wyjaśnijcie mi to. Ja sam nie znam odpowiedzi na to pytanie. Nie wiem, jak to jest z prądem. Ale wiem, że taka wiedza nie ma żadnego znaczenia dla programu opieki nad zwierzętami.

Ostatecznie, ponieważ dyskusja się przedłużała i nie zmierzała do żadnego konkretnego celu, radna Magdalena Ziółkowska złożyła wniosek formalny o ściągnięcie tego punktu obrad z programu, aby mógł wrócić na sesję za miesiąc, po poprawkach.  

- Przyjęcie programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami jest terminowe - przyznał burmistrz - ale jeżeli rada tego nie przyjmie, nic złego się nie stanie, nadal będziemy pracować nad zwierzętami, a w świetle tej dyskusji wyszło, że robimy to dobrze. 

Za ściągnięciem tego punktu z porządku obrad głosowało 9 radnych, 7 wstrzymało się od głosu. Nikt nie  był przeciwny.


Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

miecio 19.04.2025 20:23
Nie chyba tylko raczej na pewno pieniądze powinni przeznaczyć na to, jak na tą pseudo straż miejską która i tak nic nie robi.

Reklama
Bambinista 19.04.2025 15:36
Syndrom Bambiego (bambinizm – emocjonalny, wyidealizowany, infantylny i naiwny stosunek do natury, zwłaszcza do świata zwierząt (szczególnie dzikich), jako konsekwencja braku rzeczywistego i obiektywnego spojrzenia na nią, charakteryzujący się polaryzacją na „dobrą” naturę i „złego” człowieka. Postawa kreowana w dzieciństwie głównie przez filmy rysunkowe i inne przekazy z dziedziny kultury masowej...( cyt. za: Wikipedia) ...Pozdro: "dzieci lubią misie, misie lubią dzieci"... Tylko dlaczego miłośnicy psów nie chcą płacić podatków od posiadania psa, a chcą leczyć zwierzynę i utrzymywać schroniska za pieniądze mieszkańców gminy???

Zrównoważony 19.04.2025 20:41
Opisujesz swoją sytuację, zdziecinniałeś, miłość do zwierząt to empatia, zrozumienie, że jesteśmy jedynie, nie jesteśmy egoistami i próbujemy się wzajemnie że zwierzętami. Psy pomagają niewidomym, potrafią wspomagać samotnych, są przyjaciółmi, wiele potrafią i są mądrzejsze od osobnika, który stosuje opcję kopiuj/wklej definicji, która dotyczy osób infantylnych, zdziecinniałych, a nie kochających zwierzęta. Mylisz pojęcia. Na pohybel tobie i innym, traktujących zwierzęta wyłącznie instrumentalnie.

Bambinistki 20.04.2025 01:12
Bambinizm to zjawisko, które jest na stałe zakorzenione w cywilizacji zachodniej i dotyczy zwłaszcza ludności z terenów zurbanizowanych, w społeczeństwie wysoko rozwiniętym i mającym mniejszy kontakt z dziką fauną oraz florą, a wiedzę i wyobrażenie o nich czerpiącym głównie ze środków masowego przekazu niż przez pryzmat obcowania na co dzień. Dodatkowo warunkowane jest też przez czynniki wychowawcze i socjalizacyjne. Syndrom Bambiego przejawia się też skłonnością do obdarzania zwierząt większą empatią niż ludzi, a także przyjmowania postaw w kontrze do realiów cywilizacji, kultury i natury ludzkiej

xxx 20.04.2025 12:19
empatia to nie jest rozczulanie sie nad zwierzetami w naturze nawet jak sobie nie radza ;)

. 20.04.2025 13:44
Zrównoważony 19.04.2025 20:41
Opisujesz swoją sytuację, zdziecinniałeś, miłość do zwierząt to empatia, zrozumienie, że jesteśmy jedynie, nie jesteśmy egoistami i próbujemy się wzajemnie że zwierzętami. Psy pomagają niewidomym, potrafią wspomagać samotnych, są przyjaciółmi, wiele potrafią i są mądrzejsze od osobnika, który stosuje opcję kopiuj/wklej definicji, która dotyczy osób infantylnych, zdziecinniałych, a nie kochających zwierzęta. Mylisz pojęcia. Na pohybel tobie i innym, traktujących zwierzęta wyłącznie instrumentalnie.
„W ubiegłym roku psy w Polsce pogryzły ludzi niemal 27 tysięcy razy. To średnio 73 pogryzione osoby dziennie. Pogryzione tak, że potrzebny był lekarz i zgłoszenie do sanepidu - w razie wścieklizny - bo przeciwko niej zaszczepiona jest tylko połowa psów. To dane z najnowszego raportu.” Nie popieram gościa od bambinizmu, ale Ty też masz niezłą odklejkę. Szczerze mówiąc nie wiem który z was ma gorszą…

Reklama
www 19.04.2025 10:48
kiedyś nie było takich problemów bo nie było schronisk , koty tak samo jak psy przeżyły do dzisiaj więc ja bym to rozwiązał a pieniądze przeznaczył na cele mieszkańców dziękuję

Zrównoważony 19.04.2025 17:51
Kiedyś nie było PIS, nie było ojca dyrektora i ciebie na świecie nie było i w sumie tak mogło zostać. Na szczęście takich katolików jest co raz mniej. Jednak świat idzie do przodu, ludzie są świadomi naszych młodszych Braci, którzy także żyją, czują i umierają. Byłeś dziś święcić jajka, ale bezduszność i kamienne serce nadal masz.

Walerian 19.04.2025 10:45
Po co nam opieka nad bezdomnymi zwierzakami, wypędzić z miasta niech po polach się szwędają. Tam wilki w sposób naturalny zrobią porządek. Po co nam tyle wydawać na schronisko.

Czytelnik 19.04.2025 10:32
Redakcja jakieś dofinansowanie z BBSu dostała za taką spolegliwość wobec burmistrza? Artykuł w tonie, że to radni są czemuś winni, a przecież za przygotowanie programu odpowiada burmistrz, przygotował niedbale, wątpliwości nie wyjaśnił, to radni nie przyjęli. Czy zdaniem redaktora Kamińskiego radni powinni klepać i powielać każdą bzdurę Frischmanna bez weryfikacji tak jak czyni to jego redakcja?

Heheszek 19.04.2025 12:34
Czytelnik 19.04.2025 10:32
Redakcja jakieś dofinansowanie z BBSu dostała za taką spolegliwość wobec burmistrza? Artykuł w tonie, że to radni są czemuś winni, a przecież za przygotowanie programu odpowiada burmistrz, przygotował niedbale, wątpliwości nie wyjaśnił, to radni nie przyjęli. Czy zdaniem redaktora Kamińskiego radni powinni klepać i powielać każdą bzdurę Frischmanna bez weryfikacji tak jak czyni to jego redakcja?
Oglądałem tą sesję w Internecie i wydaje mi się, że artykuł dokładnie przedstawia sytuację z sesji. Nic nie jest ubarwione, ani dodane, ani ujęte. Propozycja uchwały była nieomalże identyczna, jak w roku ubiegłym. Kontestowanie wszystkiego co zostało stworzone przez UM jest normą i nikogo to już nie dziwi. Zawsze jest coś, do czego można się „przyczepić”, a jak nie ma, to i tak się można „doczepić”. Naprawdę w opiece nad zwierzętami najważniejsze jest,kto jest właścicielem działki na której jest to schronisko? Albo kto płaci za prąd? Czyżby hasła dotyczące opieki nad zwierzętami, tak szumnie głoszone przez wielu radnych, było tylko pustymi hasłami? Program sesji jest znany o wiele wcześniej, dlaczego nikt nigdy nie przygotuje takiej uchwały, jaka chciałby żeby była procedowana, i żeby była lepsza od tej zawsze złej, która proponuje UM? Chyba się nigdy tego nie doczekam. Stworzyć coś jest bardzo ciężko, a krytykować bardzo łatwo. Takie jest życie. Wesołych Swiat

Reklama
Czytelnik 19.04.2025 13:32
Heheszek 19.04.2025 12:34
Oglądałem tą sesję w Internecie i wydaje mi się, że artykuł dokładnie przedstawia sytuację z sesji. Nic nie jest ubarwione, ani dodane, ani ujęte. Propozycja uchwały była nieomalże identyczna, jak w roku ubiegłym. Kontestowanie wszystkiego co zostało stworzone przez UM jest normą i nikogo to już nie dziwi. Zawsze jest coś, do czego można się „przyczepić”, a jak nie ma, to i tak się można „doczepić”. Naprawdę w opiece nad zwierzętami najważniejsze jest,kto jest właścicielem działki na której jest to schronisko? Albo kto płaci za prąd? Czyżby hasła dotyczące opieki nad zwierzętami, tak szumnie głoszone przez wielu radnych, było tylko pustymi hasłami? Program sesji jest znany o wiele wcześniej, dlaczego nikt nigdy nie przygotuje takiej uchwały, jaka chciałby żeby była procedowana, i żeby była lepsza od tej zawsze złej, która proponuje UM? Chyba się nigdy tego nie doczekam. Stworzyć coś jest bardzo ciężko, a krytykować bardzo łatwo. Takie jest życie. Wesołych Swiat
Zdanie politycznie zaangażowanej i skompromitowanej urzędniczki niższego szczebla nikogo nie obchodzi. Program sesji jest znany zaledwie tydzień wcześniej, ale uchwały nie są doręczane radnym w terminie o czym radni wielokrotnie na sesji mówili. W zeszłym roku był też problem z przyjęciem tego programu, co roku babol za babolem i nie jest to jedynie zdanie radnych, bo kontrola weterynarza też wykazała liczne nieprawidłowości.

Heheszek 19.04.2025 15:34
Czytelnik 19.04.2025 13:32
Zdanie politycznie zaangażowanej i skompromitowanej urzędniczki niższego szczebla nikogo nie obchodzi. Program sesji jest znany zaledwie tydzień wcześniej, ale uchwały nie są doręczane radnym w terminie o czym radni wielokrotnie na sesji mówili. W zeszłym roku był też problem z przyjęciem tego programu, co roku babol za babolem i nie jest to jedynie zdanie radnych, bo kontrola weterynarza też wykazała liczne nieprawidłowości.
Bardzo się cieszę, że jedynym argumentem w dyskusji jest tylko i wyłącznie obrażanie „Gosi” z UM. Jest dla was przysłowiowa „drzazga u tyłku”. Totalna żenada w sytuacji, jak się nie ma żadnych argumentów. Jedyne co potraficie w dyskusji, to jakąkolwiek osobe, która ma inne zdanie, nazywać „ urzędniczka Gosia”. Tacy dyskutanci tutaj, jak ich przedstawiciele w RM. Taki sam poziom. Brawo. Szkoda czasu na dyskusje, bo i tak najważniejszym twoim argumentem będzie „skompromitowana Gosia”.

Czytelnik 19.04.2025 18:07
Heheszek 19.04.2025 15:34
Bardzo się cieszę, że jedynym argumentem w dyskusji jest tylko i wyłącznie obrażanie „Gosi” z UM. Jest dla was przysłowiowa „drzazga u tyłku”. Totalna żenada w sytuacji, jak się nie ma żadnych argumentów. Jedyne co potraficie w dyskusji, to jakąkolwiek osobe, która ma inne zdanie, nazywać „ urzędniczka Gosia”. Tacy dyskutanci tutaj, jak ich przedstawiciele w RM. Taki sam poziom. Brawo. Szkoda czasu na dyskusje, bo i tak najważniejszym twoim argumentem będzie „skompromitowana Gosia”.
Ale to ty dzwonisz. Nikt żadnego imienia nie podał. Ja z tobą nie będę dyskutował, bo to ani dla mnie honor, ani frajda, ani wyzwanie. Szkoda mi na to czasu.

Heheszek 19.04.2025 18:15
Czytelnik 19.04.2025 18:07
Ale to ty dzwonisz. Nikt żadnego imienia nie podał. Ja z tobą nie będę dyskutował, bo to ani dla mnie honor, ani frajda, ani wyzwanie. Szkoda mi na to czasu.
Masz rację. Jak się nie ma argumentów, to się nie dyskutuje. Jedyna dyskusja i jedyne argumenty jakie masz , to hejt i grubiaństwo i obrażanie. Nie pisz nic o honorze, bo nie masz pojęcia co to jest.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: OlaViaTreść komentarza: Jak to możliwe, że w mieście, wśród domów buduje się drogę bez chodnika?Data dodania komentarza: 16.05.2025, 09:27Źródło komentarza: Radny: - Na ul. Południowej konieczny jest chodnikAutor komentarza: Podstarzała pszczołaTreść komentarza: Ale historia!Data dodania komentarza: 16.05.2025, 08:38Źródło komentarza: Jak Radek przechytrzył złodzieja rowerówAutor komentarza: Bardzo wysoka Gośka z OławyTreść komentarza: No i super.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 08:37Źródło komentarza: Oliwia i Patryk w BrukseliAutor komentarza: GrabarzbbsTreść komentarza: Ej, jak to jest, że niektóre komentarze pojawiają się od razu z odpowiedziami i te odpowiedzi zazwyczaj mocno akcentują narrację ratusza albo są zgodne z linią prezentowaną przez burmistrza? Jak ktoś mógł udzielić odpowiedzi na nieopublikowany komentarz?Data dodania komentarza: 16.05.2025, 08:21Źródło komentarza: Radny: - Na ul. Południowej konieczny jest chodnikAutor komentarza: GrabarzbbsTreść komentarza: Tak, tak misiu, trzeba przecież postawić kolejną wiatę za 0,5 mln zł bo wiadome osoby nie mają co do garna włożyć, a na szerokim rynku idzie im średnio.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 08:12Źródło komentarza: Radny: - Na ul. Południowej konieczny jest chodnikAutor komentarza: GrabarzbbsTreść komentarza: Ten prywaciarz co regularnie wpłaca na kampanię BBS? Nawet jeśli to jak te bloki powstały ponad 10 lat temu, to przecież od tego czasu ludzie płacą podatek od nieruchomości, to raczej na drogę z chodnikiem już się uzbierało. A to, że Frischmann a wcześniej Października (obaj z BBS) zarządzają miastem nieudolnie nie jest powodem aby szczuć mieszkańców jednej ulicy na mieszkańców drugiej ulicy.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 08:10Źródło komentarza: Radny: - Na ul. Południowej konieczny jest chodnik
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama