Jak już informowaliśmy, inwestor i wykonawca zapewniają, że pierwsi pasażerowie przystanku kolejowego Oława Zachodnia bez problemu dojadą do stacji, gdy zatrzyma się na niej pierwszy pociąg. Drogę dojazdową dla samochodów i chodniki uda się zrealizować zgodnie z założeniem, chociaż - jak dodaje burmistrz - to najtrudniejsza budowa, którą do tej pory realizował. Nie ze względów technicznych, a formalno-prawnych.
- Trzeba ją było uzgadniać ze wszystkimi możliwymi instytucjami, wiązała się z odszkodowaniami, jest tu styk z koleją, styk z energetyką, czyli wszystko, co trudne i mogło się trafić przy tej inwestycji, to się zdarzyło - tłumaczy.
A co z dostępem do nowego przystanku od Nowego Otoku?
Miasto zobowiązało się też zapewnić dojazd i dojście do przystanku od strony osiedla Nowy Otok. Obecnie jest to możliwe poprzez łącznik z kostki brukowej od ulicy Błękitnej. Lada dzień ma być natomiast ogłoszony przetarg na wykonawcę, który zmodernizuje obecny dojazd. Docelowo istniejąca droga zostanie poszerzona, wyasfaltowana, a na jej długości powstaną miejsca parkingowe. Kiedy te prace zostaną zrealizowane, będzie jednak wiadomo dopiero po rozstrzygnięciu przetargu. Już natomiast wiemy, że do czasu uruchomienia stacji przejście przez tunel od strony Otoku będzie zwężone, bo przy jednej ze ścian nadal będą prowadzone prace.
Tymczasem do końca listopada ma być zrealizowany drugi etap budowy centrum przesiadkowego od strony Osiedla Sobieskiego. Oprócz budowy parkingu z 213 miejscami dla samochodów zakłada on budowę pętli autobusowej, podwójnego przystanku autobusowego wraz z peronem i wiatami przystankowymi. Ma tam też stanąć 6 wiat na rowery i 11 dodatkowych stojaków na 10 rowerów każdy oraz 36 miejsc postojowych dla motocykli. Część stojaków na rowery ma stanąć już do 15 czerwca, by mieszkańcy korzystający z pociągu mieli gdzie je zostawić. W projekcie jest też 19 miejsc postojowych na auta osobowe obsługiwane przez osoby z niepełnosprawnościami i jedno miejsce dla samochodu wyposażonego w podnośnik do przenoszenia osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Zaplanowano także 6 miejsc szybkiego postoju typu Kiss&Ride, dla podwożących do komunikacji miejskiej, i trzy stanowiska dla taksówek. Centrum w całej okazałości ma być gotowe do końca listopada tego roku. Całkowity koszt jego realizacji wraz z nadzorami budowlanymi, drogowymi, sanitarnymi itd. to około 17,5 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze