Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 14 grudnia 2024 09:56
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Kogut po liftingu

Podczas debaty na temat Dni Koguta organizatorzy przedstawili wstępną ramówkę przyszłorocznej imprezy. Formuła będzie ta sama, choć nie zabraknie istotnych zmian
Podziel się
Oceń

Druga debata na temat miejskiego święta, zorganizowana z inicjatywy Witolda Niemirowskiego - przewodniczącego Komisji Kultury Sportu i Młodzieży Rady Miejskiej w Oławie, cieszyła się dużo mniejszą popularnością niż pierwsza. Nie licząc mediów, było prawie tyle samo gości, co urzędników.

Nowe miejsce i organizator
 
Na spotkaniu przedstawiono wstępne założenia imprezy, opracowanej przez: wiceburmistrza Jerzego Hadrysia, dyrektora Ośrodka Kultury Marka Rosteckiego, naczelnika Wydziału Promocji i Współpracy Europejskiej UM Jerzego Witkowskiego, radnego Witolda Niemirowskiego oraz głównego specjalistę ds. oświaty kultury i sportu w Urzędzie Miejskim Krystynę Cecko. Najważniejsze zmiany to główny organizator oraz miejsce imprezy. Teraz Ośrodek Kultury w Oławie będzie czuwał nad całością, a wspomagać go będą wydział promocji i Oławskie Centrum Kultury Fizycznej. W przyszłym roku Dni Koguta odbędą się znowu na Miasteczku. Organizatorzy mają nadzieję, że do tego czasu już będzie gotowy przebudowany amfiteatr, z którego będą usunięte muszla i podest.
Jerzy Hadryś przedstawił zarys programu, podkreślając, że są to wstępne plany i propozycje, które mogą ulec modyfikacji, a organizatorzy chętnie wysłuchają różnych sugestii i pomysłów.
Święto miasta będzie trwało trzy dni, każdy pod inną nazwą. Piątek, pod hasłem „Dzień Koguta”, rozpocznie koguci korowód, który poprowadzi oławska orkiestra dęta. Wymarsz spod poczty głównej planuje się o godz. 12.00 lub może, co woleliby nauczyciele, o godz. 10.00. Zmianą będzie miejsce docelowe pochodu - po krótkim przystanku na ul. Brzeskiej przemaszeruje na Miasteczko, gdzie nastąpi oficjalne otwarcie imprezy. Na scenie zaprezentują się laureaci artystycznych przeglądów szkolnych. Na ten dzień zaplanowano także blok imprez dla dzieci.
W spektaklu Teatru Formy z Wrocławia mają brać udział uczestnicy konferencji „Eurogallus”, trwającej od środy poprzedzającej imprezę. Weźmie w niej udział około 30 osób z kilku krajów europejskich. Nad tą imprezą będzie czuwał naczelnik Witkowski.
Drugi dzień, pod hasłem „Oława się bawi”, przewiduje imprezy sportowe, kulturalne i koncerty różnych zespołów. W tym dniu będą rozgrywane międzynarodowe zawody drużyn straży pożarnych. W trzecim dniu, pod hasłem „Oława odpoczywa”, przewidziano okręgowe zawody jeździeckie, a po południu koncerty. Organizatorzy planują także zorganizowanie w Ośrodku Kultury koncertu chopinowskiego, bo 2010 będzie rokiem Fryderyka Chopina.
 
Promocja, ale czego?
 
Pierwszy dyskutant, oławianin Zbigniew Szwarc, zadał pytanie, czy organizatorzy zastanowili się, jaki cel im przyświeca, zabawa czy może promocja? Według niego miasto nie oferuje nic nowego od wielu lat. - Nie mamy pomysłu na promocje, wszystko wrzucane jest do jednego worka - mówił Szwarc. - Nie mamy rekreacyjnej imprezy wiodącej, taką rolę doskonale mógłby spełniać „Bieg Koguta”. Kilkaset uczestników przyjeżdża z rodzinami i to już jest rodzaj promocji. Jeżeli miasto nie może dogadać się z organizatorami lub nie chce ich wesprzeć, tak jak było ostatnio, to o czym mamy mówić? Zbigniew Szwarc zasugerował także, że jeżeli nie ma pieniędzy na sponsorowanie paru imprez rekreacyjnych, niech miasto ogłosi konkurs i potem w miarę możliwości sfinansuje najlepszy pomysł.
Organizatorzy odpowiadając na te pytania mówili, że ich celem jest i zabawa i promocja. Wiceburmistrz Hadryś twierdził, że jeśli uwzględnić gości, to już można mówić o promocji miasta. Jerzy Witkowski dodał, że trzeba mieć dobry produkt, aby go wypromować, więc ciekawa impreza z elementami innowacyjnymi będzie promowała miasto. Dyskutowano także nad koncertami i wykonawcami. Młoda oławianka Katarzyna Prosińska uważa, że miasto powinno postawić na koncerty, na które przyjeżdżaliby mieszkańcy okolicznych miejscowości. Marzy jej się także koncert chopinowski, ale w plenerze. Oławę porównywano do Jelcza-Laskowic, gdzie na majówkę ściąga się gwiazdy, a publiczność tłumnie wypełnia widownię. Jerzy Hadryś wątpił, czy ze względu na występy gwiazd będzie głośno o Oławie, bo przecież takie koncerty organizują miejscowości w całej Polsce. Jerzy Witkowski natomiast jest przekonany, że trzeba się czymś wyróżniać. - Szukamy nowych, ciekawych propozycji, takich np. jak korowód, chcemy go pokazać nawet za granicą. Z Jelczem-Laskowicami nie musimy się ścigać, tam nie ma nic innego, oprócz tego, że przyjeżdżają gwiazdy, ale co to za impreza, co to za wizytówka miasta, co to za promocja? - pytał retorycznie naczelnik. Szef wydziału promocji twierdził, że już w poprzedniej edycji Dni Koguta organizatorzy „dostali po kulach” za różnorodność. Zbigniew Szwarc ripostował, że raczej za to, że wydanych pieniędzy nie było widać, np. za fatalną lokalizację sceny, oddalonej od trybun. Witold Niemirowski dodał, że wyciągnięto wnioski z organizacji tegorocznych Dni Koguta, dlatego zmienia się miejsce imprezy.
 
Chętni do współpracy
 
Marek Rostecki powiedział, że jest jeszcze czas, aby pewne rzeczy ustalić. Zwrócił się z apelem do mieszkańców Oławy, żeby z pomysłami czy sugestiami zgłaszali się do Ośrodka Kultury, na pewno wszystkich przyjmie i ze wszystkimi porozmawia. Zbigniew Szwarc, kończąc dyskusję powiedział, że może warto się zastanowić, dlaczego jest tak mało osób na spotkaniu? - Czy tylko dlatego, że niektórzy potrafią dyskutować wyłącznie poprzez internetowe forum? Być może dlatego, że organizatorzy nie wsłuchują się w głos tego miasta...
Jerzy Hadryś wątpił, aby małe zainteresowanie mieszkańców sprawami miasta było tylko problemem Oławy.
 
Tekst i fot.:
Malwina Gadawa
 
 
 
 
 
 

Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

 

KOMENTARZE
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama