Budżet Obywatelski, zwany również partycypacyjnym, jest demokratycznym procesem, w ramach którego mieszkańcy współdecydują o wydatkach publicznych w gminie w perspektywie kolejnego roku budżetowego. W skrócie oznacza to, że ludzie zgłaszają propozycje zadań do budżetu, które następnie są analizowane pod kątem możliwości realizacji. Te. które pomyślnie przeszły weryfikację poddaje się pod powszechne i bezpośrednie głosowanie. W efekcie, najwyżej ocenione lub najczęściej wskazywane propozycje zadań stają się inwestycjami zapisanymi w budżecie na rok kolejny. – wpisując je do budżetu.
*
Koszt jednego zgłaszanego zadania zlokalizowanego na terenie miasta nie może przekroczyć kwoty 250 tys. zł. Koszt jednego zgłaszanego zadania zlokalizowanego na terenie sołectw nie może być warty więcej niż 125 tys. zł.
Na projekty miejskie przeznaczone zostanie 500 tysięcy zł, a na wiejskie 250 tysięcy. Co ważne, zgłaszane zadanie, musi być możliwe do zrealizowania w ciągu jednego roku. Zgłoszenia zadania do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego może dokonać mieszkaniec miasta i gminy Jelcz-Laskowice, który ma ukończone 18 lat i posiada stałe zameldowanie, lub jest wpisany do rejestru wyborców gminy J-L.
Wniosek zgłoszenia zadania można pobrać ze strony http://www.jelcz-laskowice.budzet-obywatelski.org lub odebrać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy. Wypełniony w wersji papierowej wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć się w sekretariacie urzędu. Można to również również elektronicznie na stronie internetowej http://www.jelcz-laskowice.budzet-obywatelski.org
Napisz komentarz
Komentarze