Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 22 lipca 2025 20:23
Reklama BMM
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Walentynki zamierza obchodzić zaledwie co trzeci z nas

Choć większość z nas twierdzi, że pandemia koronawirusa nie wpłynęła na nasz stosunek do Dnia Zakochanych, to odsetek osób planujących obchodzić Walentynki znacząco zmalał – z ponad połowy respondentów w poprzedniej edycji badania do zaledwie co trzeciego w tym roku.
Reklama
Podziel się
Oceń

Święto tylko dla młodych?

Reklama

Młodzi ankietowani zdecydowanie chętniej planują celebrowanie 14 lutego. Wśród respondentów w wieku 18-35 odsetek osób, które zamierzają świętować Walentynki przekracza nieznacznie 45 proc. Wśród najstarszych badanych zadeklarowało tak niecałe 18 proc. Natomiast ponad połowa seniorów już teraz jest przekonana, że nie będzie obchodzić Walentynek. Jak wynika z Barometru Providenta aż co czwarty badany uważa, że to święto jest przeznaczone dla młodszych od niego osób. Wśród seniorów odpowiedziało tak ponad 40 proc.

- Jeszcze w zeszłym roku najstarsi respondenci, choć także sceptyczni wobec Walentynek, świętowali je znacznie chętniej niż teraz – zauważa Karolina Łuczak, Rzeczniczka Provident Polska. – Powinniśmy pamiętać, że to właśnie seniorzy są grupą, którą najbardziej dotknęła społeczna izolacja związana z pandemią koronawirusa i to im najmocniej doskwiera samotność. Może to wpływać na ich niechęć do lutowego święta – dodaje Karolina Łuczak.

Najczęstszym powodem, dla którego rezygnujemy z obchodzenia Dnia Zakochanych jest przekonanie, że uczucia powinnyśmy okazywać na co dzień. Twierdzi tak niemal 40 proc. badanych. Natomiast niemal co trzeci badany przyznaje, że nie ma z kim spędzić tego święta.

Niemal 70 proc. respondentów otrzymało kiedyś prezent na Walentynki, przy czym wśród kobiet ten odsetek przekracza ¾. Jednak zaledwie co czwarty badany spodziewa się podarku w tym roku.

Mamy plan na Walentynki

Spontaniczne Walentynki nie są ulubionym sposobem świętowania Polaków i wolimy wcześniej przygotować związane ze świętem atrakcje. Większość badanych, którzy zamierzają obchodzić Dzień Zakochanych, już wcześniej planują ten dzień wspólnie z osobą, z którą chcą spędzić 14 lutego. Niespodziankę szykuje niecałe 40 proc. ankietowanych. Natomiast ok. 5 proc. nie zamierza robić żadnych planów i czeka na inicjatywę drugiej osoby. Zdecydowana większość z nas, bo niemal 90 proc. chce spędzić ten dzień ze swoim partnerem lub partnerką.

- Pandemia zmieniła nasze sposoby świętowania Walentynek. W tym roku nie możemy zdecydować się na romantyczną kolację w restauracji, która była niezwykle popularna w ubiegłym roku – podkreśla Karolina Łuczak. – Jak w poprzedniej edycji badania, wiele osób własnoręcznie przygotuje uroczysty posiłek. Ci, którzy nie ufają swoim możliwościom kulinarnym mogą zamówić jedzenie na wynos, jednocześnie wspierając branżę gastronomiczną – dodaje Karolina Łuczak.

W tym roku na uroczystą kolację w domu zdecydowało aż 36 proc. respondentów. Wśród kobiet ten odsetek jest wyższy o 10 pp. Zamówić posiłek na wynos planuje ok 13 proc. badanych. Do popularnych prezentów należą także słodycze, czy często wybierane przez panów kwiaty. Średnio, obchody Dnia Zakochanych będą kosztować nas ok. 130 zł.

O badaniu:

Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zostało zrealizowane przez Danae Sp. z o.o. metodą CAWI na próbie N=1040 dorosłych Polaków, w styczniu 2021 roku.


Napisz komentarz

Komentarze

gość 12.02.2021 18:55
Walentynki to miłość do dziecka, do żony i męża, do matki i ojca, do chłopaka i dziewczyny, do babci i dziadka, bo miłość to pomoc potrzebującym,to uśmiech na twarzach- miłość ma tylko jedno imię.

Reklama

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: ZrównoważonyTreść komentarza: Jesteś pewny, że z winy Wód Polskich? A może to inwestorzy, którzy kupują działkę, wydają oszczędności życia na nowy dom są co najmniej współwinni? Kupują tańsze działki, zanim coś kupuję, to czytam i interesuję się. Ludzie, którzy budują domy blisko drogi krajowej powinni winić zarządców drogi za hałas i spaliny.Data dodania komentarza: 22.07.2025, 19:11Źródło komentarza: Zdaniem Wód Polskich polder Oława-Lipki został zalegalizowanyAutor komentarza: obserwatorTreść komentarza: Żeby znaleźć wniosek w biuletynie ,to też nie lada wyczyn.Burdel na kółkach,panie tylko plotki i kawusia.Data dodania komentarza: 22.07.2025, 18:45Źródło komentarza: Czas na składanie wniosków tylko do 8 sierpniaAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Bystrzyca to najładniejsza miejscowość w okolicy,płaci najwięcej podatków, a inwestycje jak w małych wiochach A przecież to małe miasteczko i w dodatku pięknie położone ,otoczone lasami a w środku Bystrzyca.Data dodania komentarza: 22.07.2025, 18:37Źródło komentarza: Czas na składanie wniosków tylko do 8 sierpniaAutor komentarza: OlgaTreść komentarza: Dlatego bo to jest gmina Oława i robią co chcą!!W du... mają mieszkańców!Data dodania komentarza: 22.07.2025, 18:34Źródło komentarza: Czas na składanie wniosków tylko do 8 sierpniaAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Dlaczego mieszkańcy mają się przesiedlić z winy Wód Polskich czy tam gminy przecież legalnie się budowali i nic nie powiedzieli że to teren zalewowy dawali się wybudować. Teraz muszą ponosić karę za to że się tutaj legalnie wybudowaliData dodania komentarza: 22.07.2025, 16:36Źródło komentarza: Zdaniem Wód Polskich polder Oława-Lipki został zalegalizowanyAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Dlaczego mieszkańcy mają się przesiedlić z winy Wód Polskich czy tam gminy przecież legalnie się budowali i nic nie powiedzieli że to teren zalewowy dawali się wybudować. Teraz muszą ponosić karę za to że się tutaj legalnie wybudowaliData dodania komentarza: 22.07.2025, 16:35Źródło komentarza: Zdaniem Wód Polskich polder Oława-Lipki został zalegalizowany
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama