Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 9 maja 2024 05:29
Reklama BMM
Reklama
Reklama
News will be here

Czy tu powinno być przejście? - Dla mnie niezrozumiałe, że go nie ma! Jest niebezpiecznie!

Oława. Pani Katarzyna uważa, że przy ul. Paderewskiego (łącznik między ul. Iwaszkiewicza a ul. Wiejską) powinny być pasy, ponieważ ruch jest bardzo duży, a piesi często się narażają, przechodząc w tym miejscu. Przeczytajcie opinię mieszkanki i podzielicie się swoim zdaniem w tej sprawie

Pani Katarzyna temat porusza kolejny raz. W ubiegłym roku pisała już do Zarządu Dróg Miejskich i Zieleni. To treść wiadomości:" Przejście jest bardzo potrzebne dla osób korzystających z przystanku autobusowego, właścicieli okolicznych garaży i działkowiczów, przemieszczających się jak dotychczas w sposób nieprawidłowy (bez przejścia) przez bardzo ruchliwą drogę. Większość  kierowców, omijając centrum miasta, skraca sobie dystans i korzysta z tego łącznika, przez co ruch jest naprawdę nasilony. Analogiczne przejście jest usytuowane na tej samej ulicy przy końcowych nr Paderewskiego."

Tak brzmiała odpowiedź od ZDMiZ: "Nie ma planów lokalizacji przejścia dla pieszych we wskazanym miejscu ze względu na brak możliwości technicznych.
Uzasadnienie: 1.Brak po drugiej stronie chodnika,
2.Brak wyraźnego celu (garaże są rozproszone).
3.Działkowicze nie mają tam celu przejścia (chyba, że do indywidualnych pojedynczych furtek), to za mało aby lokalizować przejście.
4.Natężenie ruchu pieszego jest małe i rozproszone.
5.Natężenie ruchu samochodowego jest umiarkowane i nie przeszkadza w sposób bezpieczny na pokonanie jezdni."

Pani Katarzyna w odpowiedzi też wypunktowała swoje racje: 1.Brak po drugiej stronie chodnika. - Po obu stronach mamy chodniki- w kiepskim stanie z jednej strony, ale jest, po drugiej wręcz przystosowany do przejścia dla pieszych przez jezdnię. 
2.Brak wyraźnego celu (garaże są rozproszone). - Garaże nie są rozproszone jest 8 rzędów jeden przy drugim - ale to nie jest jedyny cel proponowanego rozwiązania - inni też na tym skorzystają 
3.Działkowicze nie mają tam celu przejścia (chyba, że do indywidualnych pojedynczych furtek), to za mało, aby lokalizować przejście . - Działkowicze przechodzą do głównej drogi i nieopodal zlokalizowanego przejazdu kolejowego- nie mają możliwości dotarcia do swoich działek przez indywidualne furtki, muszą dotrzeć do bram głównych zlokalizowanych przed i za przejazdem kolejowym 
4.Natężenie ruchu pieszego jest małe i rozproszone. - Natężenie ruchu jest znaczne i nie jest rozproszone, mówimy tu o odcinku, w którym zlokalizowane są przystanek komunikacji miejskiej i podmiejskiej , też międzymiastowej - ale to można zweryfikować- należałoby to po prostu zbadać ( policzyć )  
5. Natężenie ruchu samochodowego jest umiarkowane i nie przeszkadza w sposób bezpieczny na pokonanie jezdni. - Tu się zupełnie nie zgadzam, jak wcześniej informowałam, jest to ciąg komunikacyjny, z którego większość mieszkańców tej części Oławy korzysta z możliwości dojazdu do posesji przed i za torami, pozostali mieszkańcy Oławy objeżdżają miasto, omijając korki - również jest to mierzalne, ale to trzeba by zrobić, zanim się osądzi na odległość . 
W załączeniu fotografie, potwierdzające moje wnioski. Informację przekazuję również do wiadomości SMLW ODRA oraz Wiadomości Oławski, może w tej sytacji przychylniejszym okiem Pan spojrzy na sprawę . 

Pani Katarzyna mówi, że do tej pory w sprawie nic się nie zmieniło. A niebezpieczeństwo jest duże. Jej zdaniem przejście dla pieszych to konieczność. -. ZDMiZ wręcz użył absurdalnych argumentów na to, że nie ma takiej potrzeby.  Na tym odcinku drogi dokładnie od Iwaszkiewicza do Wiejskiej jest tylko jedno przejście dla pieszych. Zarówno osoby przechodzące przez tzw. pierwszy parking kierujące się do garaży, na okoliczne ogrody (Chemik, Sobieski, Piast  do wejść od strony ul. Wiejskiej ) jak i osoby zmierzające w kierunku Galerii Quick Park muszą narażać się na przebieganie pomiędzy jadącymi ze sporą prędkością samochodami. A ruch w tej okolicy z uwagi na możliwość uniknięcia zatorów miejskich spowodowanych światłami czy też zamkniętymi rogatkami, powodującymi korki już od ul.Strzelnej jest naprawdę spory! Nie ma żadnego przejścia ani spowalniaczy, które pojawiły się na drugim końcu tej samej ulicy. Dla mnie niezrozumiałe. Z jednej strony można z drugiej już nie? W załączeniu zdjęcia wspomnianego odcinka i oczywiście prośba o nagłośnienie sprawy...


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Mario 02.04.2022 09:18
Ten łącznik miał rację bytu 30 lat temu . Ul.Paderewskiego była ulicą osiedlową , a nie ,, zachodnią obwodnicą " Oławy. Jako łepek chodziłem nim na działki za tory ,

Jasiu 04.04.2022 13:42
Tak, i na bańce przez tory po nasypie z tyłu działek. Ale w ramach bezpieczeństwa nie oczekuję, że pociągi będą zwalniać.

Stiv 02.04.2022 00:43
Przepraszam ale jak tak mamy narzekać czy ktoś zwrócił uwagę na przychodnie? Od początku pandemii jestem przyjmowana przez telepodę. Nie słyszę na jedno ucho idę prywatnie.

Stereo 02.04.2022 00:28
Akurat to najważniejszy problem jak hulajnogi ??

Oławian 02.04.2022 00:22
Pare metrów dalej jest normalne przejście to nie rozumiem po co dwa? :) zaoszczędzi Pani na tym 10 sekund?:) Pozdrawiam :)

SpecjalistaOdWszystkiego 04.04.2022 13:32
Prawda! Zgadzam się z przepisami, że pieszy na przejściu to święta krowa. Ale jestem przeciwny robieniu przejść co 50m, "bo bezpieczeństwo", albo progów zwalniających gdzie popadnie.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama