Projektowanie opakowań jako sposób na zwiększenie sprzedaży
Identyfikacja wizualna marki w połączeniu z wysoką jakością produktów to recepta na lepszą sprzedaż danych produktów. Dlatego wprowadzając nowy produkt czy nową markę na rynek, warto zdecydować się na projektowanie opakowań i etykiet. Wiadomo, że atrakcyjne wizualnie opakowanie, które dodatkowo koresponduje z nazwą marki czy produktu zwiększa szansę, że konsumenci po nie sięgną. Na pewno zlecając projekt doświadczonym grafikom można zyskać unikalne rozwiązanie, które będzie wyróżniać się pośród konkurencji. Dotyczy to zarówno dóbr podstawowych, jak i tzw. dóbr luksusowych. Często opakowanie może być na tyle atrakcyjne wizualnie, że eliminuje konieczność stosowania np. opakowań prezentowych. Może to dotyczyć chociażby metalowych czy pokrytych materiałem opakowań perfum, galanterii czy biżuterii. Atrakcyjne opakowanie sprawia, że od razu konsument postrzega dany produkt jako ten z wyższej półki. Często opakowanie może stać się charakterystyczną cechą danego produktu, co może dotyczyć nie tylko nietuzinkowych kształtów flakonów perfum, ale i ich etykiet czy opakowań zewnętrznych. Użyte kolory i wzory mogą stać się szeroko rozpoznawalne, podobnie jak grafiki. Efektowny wygląd produktu zwiększa prestiż danej marki, niezależnie od branży. Oczywiście opakowanie może wskazywać też na cechy firmy takie jak profesjonalizm, solidność czy ekologiczne podejście do biznesu.
Napisz komentarz
Komentarze