Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 25 maja 2025 02:33
Reklama BMM
Reklama Uniwersytet Wrocławski

Stolica Dolnego Śląska staruje z najnowszą kampanią turystyczną

Opactwo benedyktynów, sarkofag Piotra Włostowica, Skarb Ołbiński i tajemnica. Do tego pościgi, podziemia i historia zamknięta w murach na terenie miasta – taką historię zobaczą bywalcy kin w największych polskich miastach.
  • Źródło: Miasto Wrocław
Podziel się
Oceń

Do tego kilkaset billboardów zapraszających do… Wrocławia! Stolica Dolnego Śląska staruje z najnowszą kampanią turystyczną: Wrocław miasto przygody. 
Na początek trochę historii: w latach 30-tych XII wieku dzisiejsze wrocławskie osiedle Ołbin było wsią. I właśnie tam powstało niezwykłe opactwo benedyktynów. Po kilkuset latach istnienia, w obawie przed najazdem Turków, rozebrano je, a fragmenty architektury, kolumny i rzeźby wmurowano w istniejące do dziś budynki we Wrocławiu. 
– Ówczesne Opactwo Ołbińskie było w swoim czasie czymś niespotykanym w tej części Europy. To, co dziś z niego zostało, już zasługuje na miano skarbu – zachęca do odwiedzenia Wrocławia prof. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu i dodaje: 
- Mamy pełne prawo przypuszczać, że w grobie Włostowica jest skarb. A nawet jeśli nie, to Wrocław jest sam w sobie swoistym skarbem, wartym odkrycia - mówi Oszczanowski. 
Wspomniany Skarb Ołbiński to punkt wyjścia i jednocześnie zaproszenie do miasta przygody – Wrocławia. 
– 5,8 mln turystów odwiedziło Wrocław w 2022 roku. Jesteśmy atrakcyjnym kierunkiem dla turystów z Polski i nie tylko. Nie chcemy na tym poprzestać. Pokazując Wrocław jako „Miasto Przygody” liczymy, że kolejni odwiedzający poczują niepowtarzalny klimat naszego miasta, jego atmosferę, wspaniałe zakątki i życie, którym tętni od rana do wieczora. Wierzymy, że Wrocław zaprezentowany w filmowym trailerze zainspiruje każdego do przeżycia tutaj swojej wyjątkowej przygody – zachęca do odwiedzenia Wrocławia Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia. 
Liczby i statystyki pod tym względem nie kłamią. Z największych atrakcji Wrocławia można wymienić chociażby Afrykarium we wrocławskim ZOO – jedna z największych atrakcji turystycznych w Polsce, którą w latach 2019-2022 odwiedziło blisko 5,5 mln turystów. O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W zeszłym roku uruchomiono kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Porto, a cały ruch lotniczy (przylatujący i wylatujący) osiągnął liczbę niemal 3 mln - 100 procent więcej niż w 2021! Z kolei np. we wrocławskim Aquaparku w 2022 roku pojawiło się 2 mln klientów. 
- Wrocław: miasto spotkań, Europejska Stolica Kultury, miasto architektury, Wenecja Północy i… European Best Destination 2018 roku. To tutaj przygoda czai się tuż za rogiem – w każdym miejscu i w każdej formie: spacerując, podróżując rowerem, płynąc Odrą. Cała masa ciekawych ofert, które są do przeżycia i zobaczenia w stolicy Dolnego Śląska. Jedno jest pewne: przygody w mieście przygody czyli Wrocławiu będą niezapomniane! – przekonuje Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej. 
Kampanię „Wrocław miastem przygody” zainicjował specjalny spot, w którym wzięli udział popularni aktorzy, w tym gwiazda polskiego kina i teatru – Daniel Olbrychski. Podczas filmu przenosimy się w najpopularniejsze miejsca w mieście – do Hali Stulecia, Narodowego Forum Muzyki, na Bulwary Dunikowskiego, wrocławski Rynek. W ramach ogólnokrajowej kampanii miasto będzie promować swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, we wszystkich wspomnianych miastach, kampanii outdoorowej na co najmniej 260 nośnikach (w tych samych miastach) oraz w przestrzeni internetowej. 
Zapytaliśmy osoby związane z miastem i kampanią o to, dlaczego to właśnie stolicę Dolnego Śląska powinno się wpisać w swój kalendarz wakacyjnych wyjazdów. Gwiazdy polskiego kina i literatury, Daniel Olbrychski i Marek Krajewski, a także wielu innych przedstawicieli kultury, muzyki i sztuki z radością wypowiadają się o Wrocławiu, a wielu z nich zachęca do jego odwiedzenia w ramach nowej kampanii. 
Daniel Olbrychski: "Wrocław? To przepiękne wspomnienia, które trwają już blisko 60 lat! Przyjaźnie, wspomnienia z pracy, ale równocześnie z każdym rokiem, zwłaszcza ostatnio, coraz większy zachwyt nad miastem, które tak się przez lata zmieniło – na plus!” 
Mrozu, muzyk, laureat 5 muzycznych Fryderyków: „Za każdy dobry dzień, dobry wieczór i dobrą noc, którą spędziłem we Wrocławiu dziękuję!” 
Z kolei Roberta Makłowicza, znanego krytyka kulinarnego i Ambasadora Roku Dobrych Relacji z Wrocławiem łączą jedne z najpiękniejszych wspomnień w jego życiu. 
- Za te wszystkie chwile dziękuję Wrocławiowi, dziękuję wrocławiankom i wrocławianom – mówi Makłowicz. 
Marek Krajewski, autor bestsellerowych powieści kryminalnych osadzonych we Wrocławiu, również podkreśla wyjątkowość miasta: 
"Jako autor powieści kryminalnych osadzonych we Wrocławiu, wiem, że to miasto ma wiele do zaoferowania zarówno pod względem historii, jak i przygody. Ta kampania ukazuje pełnię doświadczeń, jakie czekają na każdego, kto odwiedzi Wrocław. Warto dać się porwać tej przygodzie i poznać miasto z zupełnie nowej perspektywy." 
Kampania turystyczna prowadzona będzie od maja do września tego roku. Partnerami są Wrocławska Organizacja Turystyczna, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu. 
Miasto Cię wzywa. Po przygodę. Do zobaczenia we Wrocławiu!

Reklama


Napisz komentarz

Komentarze

Gość 21.05.2023 10:36
Piękna para Wiola i Tomek zwiedzają cały świat i mogliby na temat turystycznych wartych odwiedzenia miejsc dużo ciekawych rzeczy opowiedzieć.Inni to faktycznie ewentualnie do Wrocławia mogą się wybrać albo do kina ewentualnie do Jelcza na staw.

Reklama

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: Polak patriotaTreść komentarza: Boże chroń Polskę przed lewactwemData dodania komentarza: 24.05.2025, 22:26Źródło komentarza: Mikołajek: - W przypadku zwycięstwa Nawrockiego, stracimy kolejne 5 latAutor komentarza: zaniepokojonyTreść komentarza: Kupił byś od niego używany samochód?Data dodania komentarza: 24.05.2025, 21:42Źródło komentarza: Mikołajek: - W przypadku zwycięstwa Nawrockiego, stracimy kolejne 5 latAutor komentarza: UrszulaTreść komentarza: Piękna debata Rafał Trzaskowski u Menzena Mentzen przy Trzaskowskim wypadał blado. Nawrocki wypadł przy Mentzenie, jak zagubione i wystraszone dziecko . Słabo to nawet porównywać, jest to żart, że takiego głąba kaczor wystawił.Data dodania komentarza: 24.05.2025, 21:27Źródło komentarza: Rożek: - Zastanawiam się, co zrobić w drugiej turzeAutor komentarza: zaniepokojonyTreść komentarza: Co "brał" Karol Nawrocki/Batyr w czasie wczorajszej debaty? Czyżby jest ciężko chory? Tutaj można zobaczyć: https://demotywatory.pl/5300286/Po-debacie-caly-internet-zadaje-tylko-jedno-pytanie-Co-Karol--Data dodania komentarza: 24.05.2025, 21:05Źródło komentarza: Mikołajek: - W przypadku zwycięstwa Nawrockiego, stracimy kolejne 5 latAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Ale politycy…Data dodania komentarza: 24.05.2025, 20:09Źródło komentarza: Mikołajek: - W przypadku zwycięstwa Nawrockiego, stracimy kolejne 5 latAutor komentarza: zaniepokojonyTreść komentarza: "Zderzenie w drugiej turze to będzie liberał z Warszawy kontra brutal z Gdańska, bezwzględny bokser, który jak trzeba ograbić dziadka, to ograbi, jak trzeba się polubić z gangsterami, to nie ma problemów - komentował w TOK FM wynik wyborów Aleksander Kwaśniewski."Data dodania komentarza: 24.05.2025, 19:45Źródło komentarza: Mikołajek: - W przypadku zwycięstwa Nawrockiego, stracimy kolejne 5 lat
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama