Kończy się przebudowa jezdni południowej DK18, na odcinku 70 km pomiędzy Olszyną i Golnicami, w kierunku Wrocławia - to drugi etapem prac związanych z dostosowaniem tej drogi do parametrów autostrady. Pierwszym była budowa jezdni północnej DK18 o parametrach autostradowych, w kierunku granicy państwa w Olszynie, w latach 2004-2007. Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla południowej jezdni przyszłej A18 została wydana już w 2011 r. Jednak dopiero decyzja Ministra Infrastruktury z sierpnia 2018 r. zapewniła finansowanie i umożliwiła realizację inwestycji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych 2030.
Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin - Wrocław. I właśnie ta jezdnia jest teraz modernizowana. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Stanowi fragment połączenia międzynarodowego E36/40 biegnącego przez terytorium Polski.
Dobiegają końca prace przy przebudowie ostatnich odcinków. Oddział zielonogórski GDDKiA planuje, że dwa zostaną oddane do ruchu już we wrześniu. Chodzi o odcinek od mostu granicznego do węzła Olszyna i odcinek od węzła Iłowa do granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego
Pozostanie do dokończenia odcinek czwarty - od granicy województw dolnośląskiego i lubuskiego do węzła w Golnicach. Ten odcinek planowo ma zostać oddany do 16 października. Prace idą zgodnie z terminami i wszystko wskazuje na to, że ta data zostanie dotrzymana, a wtedy z Oławy do Berlina (a zwłaszcza z Berlina) pojedziemy znacznie szybciej i wygodniej.











Napisz komentarz
Komentarze