Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 8 czerwca 2025 19:58
Reklama
Reklama Uniwersytet Wrocławski
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Dlaczego miasto nie wzięło udziału w konsultacjach. Chodzi o przejazd na Wiejskiej

Konsultacje ogłoszone prze PLK poprzedzały start programu zakładającego budowę bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Zdaniem radnych opozycji program jest szansą dla Oławy, dlatego apelowali do burmistrza o udział w konsultacjach. Chodzi o przejazd na Wiejskiej
Dlaczego miasto nie wzięło udziału w konsultacjach. Chodzi o przejazd na Wiejskiej
Chodzi o tej przejazd. Radni opozycji wiele razy mówili o palącej potrzebie wybudowania w tym miejscu wiaduktu lub tunelu

Źródło: Marek Drabiński (FB)

Podziel się
Oceń

Czy miasto uczestniczyło w konsultacjach prowadzonych przez Polskie Linie Kolejowe w temacie "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe"? - pytała na sesji Rady Miejskiej w Oławie 28 grudnia radna Magdalena Ziółkowska (PO). Wspomniane konsultacje odbywały się do 22 grudnia i były skierowane głównie do zainteresowanych udziałem w projekcie, tj. zarządców dróg i samorządów. Poprzedzały uruchomienie wspomnianego projektu. 

Reklama

O tym, że projekt jest zielonym światełkiem dla Oławy, radna Ziółkowska oraz jej koledzy z Platformy Obywatelskiej i klubu radnych Wszystko dla Oławy mówili 30 listopada podczas konferencji prasowej, którą zorganizowali przy przejeździe kolejowym na ul. Wiejskiej. Mówili wówczas o palącej potrzebie wybudowania w tym miejscu wiaduktu lub tunelu i apelowali do władz miasta o udział we wspomnianych konsultacjach. Na odbywającej się tego samego dnia sesji RM skierowali natomiast do burmistrza wniosek o "podjęcie działań w celu zapewnienia bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Wiejskiej  w Oławie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 396 i linii kolejowej nr 132". Projekt PLK planowany jest do realizacji w roku 2024. 

Odpowiadając radnym burmistrz Tomasz Frischmann przypomniał  wtedy, że ten program nie jest nowością i miasto nie raz składało do niego wniosek i tym razem też na pewno złoży. Do tej pory jednak samorząd nigdy nie otrzymał dotacji z tego programu. 

- Na tym etapie jest mowa o konsultacjach - mówił 30 listopada. - Chcą nas spytać, co trzeba zmienić w tym programie. Nie wiem też, czy nasz głos wezmą pod uwagę, ponieważ nie jesteśmy zarządcą drogi, ale jak najbardziej zgłosimy swoje uwagi. Jesteśmy też przygotowani do udziału w konkursie w takim sensie, by namówić PLK i zarządcę drogi, aby nam to zrobili. Nie będziemy się bronić przed tą inwestycją. Od lat o nią zabiegamy. To temat z wielką brodą, a apele do mnie w tej kwestii były liczne. Za każdym razem też w różnych formach i różnych wnioskach odpowiadam, że nam zależy, ale jak dotychczas efektu nie ma. Trzymajmy więc kciuki, by tym razem sprawa się powiodła.

*

Gdy radna Ziółkowska dopytywała burmistrza o udział w konsultacjach na sesji 28 grudnia, odpowiedzi na jej pytanie udzieliła naczelnik wydziału Naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich Elżbieta Bednarczyk informując, że miasto nie wzięło udziału we wspomnianych konsultacjach, ponieważ - jak stwierdziła - "dokumentacja konkursowa, która została zakreślona dla tego projektu, jest tak uniwersalnie sporządzona, że nie mieliśmy do niej uwag". - Ta dokumentacja pozostaje w bardzo podobnym kształcie do tego, co obowiązywało do tej pory - mówiła. - Jest ona dosyć elastyczna. To co dla nas najważniejsze, to pamiętać, że aby wnioskować w tym konkursie, należy posiadać koncepcje programowo-przestrzenną. Drugi zasadniczy warunek to wnioskodawca powinien  mieć potwierdzenie zapewnienia środków finansowych na realizację zadania. 

Dodała, że nabór wniosków przewidziano w dwóch etapach. Pierwszy trwa od 14 lutego do 1 czerwca 2024 roku, drugi od 1 stycznia do 1 czerwca 2025 roku. - Daje nam to swobodę działania pod warunkiem, że spełnimy kluczowe warunki, czyli będziemy mieć potwierdzone posiadanie pieniędzy na ten cel i opracowaną koncepcję programowo-przestrzenną, mile widziana byłaby też pełna dokumentacja - dodała.

Naczelnik przypomniała też, że wnioskodawcami mogą być samorządy, zarządcy dróg lub PLK S.A.  W uzupełnieniu tej informacji burmistrz Frischmann dodał, że będą mobilizować PLK do tego, by zgłosiła to w ramach własnych propozycji. W styczniu tego roku będzie miał spotkanie z zarządcą drogi, czyli DSDiK, i też będzie ich mobilizował do tego, by złożyli taki wniosek. Dodał przy tym, że już dwa razy składał takie wnioski do tych instytucji i pozostały one bez efektu. 

- Może tym razem się uda, na co wszyscy liczymy - podsumował.


Napisz komentarz

Komentarze

tnt 08.01.2024 18:21
Chwytliwy temat przed wszelkiej maści wyborami dla naszych polityków. Prawda jest taka, że tego przejazdu nigdy się nie przerobi. Nawet przy najlepszych chęciach trzeba by zamknąć całą drogę, zatrzymać wszelki ruch pociągów , zaanektować część działek przy drodze, wyburzyć lub przenieść stację paliw, wyryć dziurę pod wiadukt(lub usypać nasyp), wyciąć drzewa, porobić dojazdy do osiedli domków, napaść na bank aby zdobyć ogromną kasę, itd. itp. Chyba na takie zabawy jest za późno.

Reklama
Wiesiek 06.01.2024 21:08
Radni coś słyszeli ale nie do końca zrozumieli. To były konsultacje dotyczące kryteriów wyboru przejazdów do przebudowy, np. natężenie ruchu pojazdów, natężenie ruchu pociągów, wypadkowość, finansowanie, projekt itp. Za każdy element była waga procentowa, kto uzyska najwięcej punktów ten przejazd zostanie przebudowany. Konsultacje dotyczyły tego czy wagi procentowe są odpowiednio dobrane, można było zaproponować inne wagi procentowe. Tak naprawdę nie wiadomo co jest ważniejsze, większe natężenie pojazdów, czy większe natężenie pociągów czy wypadkowość. Konkurs będzie dopiero później i może wystąpić w tym konkursie zarządca dróg wojewódzkich, szanse na pewno zerowe bo w Polsce jest kilka tysięcy przejazdów a wybiorą tylko kilka do przebudowy.

Ogarniety 06.01.2024 23:26
Wiesiek 06.01.2024 21:08
Radni coś słyszeli ale nie do końca zrozumieli. To były konsultacje dotyczące kryteriów wyboru przejazdów do przebudowy, np. natężenie ruchu pojazdów, natężenie ruchu pociągów, wypadkowość, finansowanie, projekt itp. Za każdy element była waga procentowa, kto uzyska najwięcej punktów ten przejazd zostanie przebudowany. Konsultacje dotyczyły tego czy wagi procentowe są odpowiednio dobrane, można było zaproponować inne wagi procentowe. Tak naprawdę nie wiadomo co jest ważniejsze, większe natężenie pojazdów, czy większe natężenie pociągów czy wypadkowość. Konkurs będzie dopiero później i może wystąpić w tym konkursie zarządca dróg wojewódzkich, szanse na pewno zerowe bo w Polsce jest kilka tysięcy przejazdów a wybiorą tylko kilka do przebudowy.
To można było zaproponować takie kryteria, żeby przypasował przejazd na Wiejskiej. Ale Frischmannowi lepiej okłamywać mieszkańców, udawać gospodarza i kasować przelew co miesiąc.

Nieogarniety 07.01.2024 18:55
Ogarniety 06.01.2024 23:26
To można było zaproponować takie kryteria, żeby przypasował przejazd na Wiejskiej. Ale Frischmannowi lepiej okłamywać mieszkańców, udawać gospodarza i kasować przelew co miesiąc.
Doczytaj dokładnie program PLK, i dowiesz się, że to właśni PLK ustala wszelkie kryteria i kwalifikuje skrzyżowania do remontu. Wszelkie pomiary wykonuje PLK, i to ta firma określa stan zagrożenia i potrzebę remontu. A o remont może wystąpić właściciel terenu, czyli właściciel drogi krajowej.

Ogarniety 07.01.2024 20:26
Nieogarniety 07.01.2024 18:55
Doczytaj dokładnie program PLK, i dowiesz się, że to właśni PLK ustala wszelkie kryteria i kwalifikuje skrzyżowania do remontu. Wszelkie pomiary wykonuje PLK, i to ta firma określa stan zagrożenia i potrzebę remontu. A o remont może wystąpić właściciel terenu, czyli właściciel drogi krajowej.
Po co kłamiesz? Tuba pisowskiego burmistrza jak zwykle kłamie i manipuluje. Na ul. Wiejskiej nie ma drogi krajowej, a wystąpić w programie może albo samorząd albo zarządca drogi. Tuba piwoskiego burmistrza jak zwykle kłamie, bo Tomaszek okłamał mieszkańców w 2018 roku, że rozwiąże problem przejazdu na Wiejskiej, czego oczywiście nie zrobił, bo taka kwestia go przerasta.

Nieogarniety 08.01.2024 10:49
Ogarniety 07.01.2024 20:26
Po co kłamiesz? Tuba pisowskiego burmistrza jak zwykle kłamie i manipuluje. Na ul. Wiejskiej nie ma drogi krajowej, a wystąpić w programie może albo samorząd albo zarządca drogi. Tuba piwoskiego burmistrza jak zwykle kłamie, bo Tomaszek okłamał mieszkańców w 2018 roku, że rozwiąże problem przejazdu na Wiejskiej, czego oczywiście nie zrobił, bo taka kwestia go przerasta.
No fakt pomyliłem się. Nie ma drogi krajowej ale jest wojewódzka. Przepraszam za pomyłkę> Ale reszta to niestety jest sama prawda. Przeczytaj sobie ten program PLK a przekonasz się. Ja poświęciłem trochę czasu i przeczytałem. Samorząd może tylko wspomagać program i partycypować w kosztach. Chyba, że piszesz o innym mieście, gdzie Burmistrz jest z PiS. Bo w Oławie Burmistrz jest z BBS.

Reklama
BKK 06.01.2024 15:10
Czyli tradycyjnie - po co coś robić, skoro można nic nie robić? I najważniejsze, to nie wychylać się.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: JelczaninTreść komentarza: Miło że nowy burmistrz JL jest aktywny i pojawia się na różnych imprezach.Data dodania komentarza: 8.06.2025, 16:30Źródło komentarza: Powiatowe i Gminne Zawody Sportowo-Pożarnicze (GALERIA)Autor komentarza: blejTreść komentarza: Wspomnę o niedawnych porządkach na chodnikach. Zostały one oczyszczone z między innymi zarośniętej trawy, a na koniec zostały zrobione co kilka metrów kupki zmiecionej trawy i ziemi, które tak leżały z miesiąc (!). Gdzieniegdzie dalej one leżą. Brawo!Data dodania komentarza: 8.06.2025, 14:39Źródło komentarza: Trawa w niektórych miejscach po pasAutor komentarza: dr dreTreść komentarza: Amfetamina? Słyszałem że w tych czasach od kilkunastu lat w Polsce bardzo ciężko ją kupić. Teraz na ulicach patusów króluje zamiast tego mefedron. Jeśli koleś serio ją miał przy sobie to musi mieć mega dobre kontakty.Data dodania komentarza: 8.06.2025, 14:34Źródło komentarza: Poszukiwali go - miał przy sobie narkotykiAutor komentarza: ZrównoważonyTreść komentarza: Ale podajcie jakieś dane, jaka fundacja, by więcej już nigdy nikogo nie oszukali. Twarze, i nazwa. Dlaczego żaden rząd nie zezwolił na upublicznienie wizerunku przestępców, liczą na głosy przestępców czy więźniów, których już jest już tak dużo w więzieniach, ponad 100 tys. że stanowią ważny elektorat dla każdej partii. Ale jakby któryś rząd zakazał głosowania więźniów, to zaczęliby mieć warunki stosowne do okoliczności, a nie luksusowe, a większość to i tak recydywa, której za dobrze w więzieniach, dlatego tam wracają.Data dodania komentarza: 8.06.2025, 14:30Źródło komentarza: Działali pod przykrywką fundacji. Zderfraudowali prawie 15 milionów złotychAutor komentarza: ggrrTreść komentarza: To za minimum 20 lat. Teraz ważniejsze jest odnowienie istniejących już tras. I tak 5 lat zajmie planowanie i uzyskiwanie pozwoleń, 5 lat pozyskanie środków. No i do tego trzeba doliczyć czas budowy około dwa lata. Czyli na tę trasę "mostową" poczekamy do przynajmniej 2055 roku.Data dodania komentarza: 8.06.2025, 14:23Źródło komentarza: 82 mln euro na odbudowę Dolnego Śląska po powodzi. W tym są pieniądze dla nasAutor komentarza: EspaniolTreść komentarza: Ale w tej Polsce jest smutnoData dodania komentarza: 8.06.2025, 14:10Źródło komentarza: Rezerwat na terenach zalewowych?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama