Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 13 grudnia 2025 07:41
Reklama

Jak prowadzić rozwój treści na stronie internetowej?

Rozwijanie treści na stronie internetowej to od kilku lat jeden z największych trendów marketingu internetowego. Specjaliści SEO namawiają swoich klientów do inwestowania w merytoryczny, wyczerpujący i zoptymalizowany pod wyszukiwarki internetowe content. Taką strategię możemy nazwać SEO Content Marketingiem, czyli marketingiem treści skupionym wyłącznie na tworzeniu tekstów, grafik, wideo i innych form contentu publikowanych w serwisie. Aby takie działania promocyjne przynosiły wymierne efekty, należy unikać poniższych błędów często popełnianych szczególnie na początku przygody z rozbudową contentu na stronie.
Podziel się
Oceń

Brak strategii content marketingowej 

Bardzo często content marketing spłaszcza się do copywritingu, czyli samego pisania treści. Brak strategicznego podejścia powoduje wiele problemów, np.: 

  • Przygotowywanie tekstów nieuwzględniających potrzeby, oczekiwania i cechy klientów, 
  • Prowadzenie niespójnej komunikacji – odmiennie przedstawia się firmę w social media, działaniach PR-owych, treściach ofertowych, 
  • Nieregularne publikowanie artykułów blogowych, 
  • Skupianie się na tym, co jest aktualnie modne i ślepe podążanie za trendami, 
  • Zlecanie zadań contentowych pracownikom, którzy nie mają odpowiednich kwalifikacji albo czasu do ich realizacji. 

Aby inwestycja w treści się opłaciła, nie należy podejmować przypadkowych działań contentowych – wszystko powinno być przemyślane. Oprócz harmonogramu publikacji warto opracować persony, stworzyć plan spójnej komunikacji, zastanowić się nad przekazem, z którym chcemy trafić do odbiorcy. Posiadanie strategii i ustalenie celów content marketingu pozwala na późniejszą ocenę efektywności oraz skuteczności. 

Treść = tekst. Niewykorzystywanie innych rodzajów contentu 

Content marketing nie polega tylko na pisaniu tekstów. To również przygotowywanie infografik, filmów instruktażowych, słuchowisk, e-booków i prezentacji multimedialnych. Rodzajów contentu, który możemy wykorzystać na swojej stronie internetowej, jest bardzo wiele. Redagowanie opisów produktów, kategorii i ofert z pewnością wspomoże proces pozycjonowania serwisu, ale niekoniecznie będzie wspierało konwersje. Do użytkowników słowo pisane nie przemawia aż tak bardzo jak grafika, film czy dźwięk. 

Bezrefleksyjne pisanie treści na potęgę 

Wyszukiwarka lubi serwisy, które rozwijają treść na stronie. Jednak pisanie niezliczonej liczby tekstów niedopasowanych do potrzeb informacyjnych użytkowników, dublujących słowa kluczowe lub traktujących o tym samym temacie po raz setny nie przyniesie żadnych korzyści. Inwestycja w content powinna być poparta analizą potrzeb, a każdy opublikowany wpis należy monitorować pod względem potencjału do generowania ruchu i konwersji. Rozwój treści na stronie jest OK, ale nie popadajmy w nieuzasadniony biznesowo i seowo copywriting. 

Spamowanie sprzedażowymi tekstami na stronie 

Strona internetowa stanowi wizytówkę firmy w internecie, więc opublikowana treść jak najbardziej powinna mieć charakter ofertowy. Jednak nie należy przesadzać ze „sprzedażowością” tekstów, nakłaniając na każdym kroku klienta do zakupu. Użytkownika trzeba odpowiednio wyedukować, zaprezentować ofertę, poinformować o wszystkich jej cechach, najlepiej posługując się językiem korzyści. Dopasowanie przekazu do potrzeb i doświadczeń grupy docelowej to istotny element w procesie pisania treści ofertowych. 

Warto w profesjonalny sposób podejść do tworzenia tekstów. Wiąże się z tym m.in. z wykorzystaniem wiedzy pracowników, którzy na co dzień pracują z klientem i wiedzą, co go interesuje, a co wzbudza wątpliwość. Na tej podstawie można przygotować rozbudowany FAQ albo cykl wpisów informacyjno-poradnikowych na bloga firmowego. 

SEO optymalizacja poszła w las 

Pisząc teksty na stronę internetową, musimy wykorzystać ich potencjał do zwiększania widoczności serwisu, stosując zasady SEO copywritingu i optymalizacji contentu pod wyszukiwarki. Największymi błędami popełnianymi w tym zakresie są: 

  • Duplikacja treści, 
  • Niestosowanie nagłówków H1-H6
  • Nieodpowiednie podejście do stosowania słów kluczowych – nieadekwatne frazy, zbyt dużo/mało fraz, nierównomierne zagęszczenie słów kluczowych, kanibalizacja fraz itp. 
  • Brak uzupełniania atrybutów alt w plikach graficznych, 
  • Brak formatowania treści. 

Optymalizację treści przeprowadza się na 2 sposoby – od razu pisze się teksty uwzględniające dobre praktyki SEO albo napisane treści optymalizuje się pod odpowiednie słowa kluczowe. Oba podejścia są właściwe, a wybór jednego z nich zawsze należy do właściciela witryny. 

Content sobie, SEO sobie – brak współpracy przy tworzeniu treści 

Często spotykamy się z sytuacją, że osoby odpowiedzialne za rozwijanie treści w serwisie i specjaliści SEO pracują odrębnie nad wynikami swojej pracy. W ten sposób nie wykorzystują efektów synergicznych, które mogłyby powstać przy ścisłej współpracy pozycjonera oraz content marketingowca. Po co zlecać napisanie lub dofrazowanie treści copywriterowi nieznającemu się na danym temacie, jeśli zespół redakcyjny może przygotować merytoryczny oraz zoptymalizowany pod SEO tekst. 

Dystrybucja treści nie jest mi potrzebna! Dobry content obroni się sam 

Jednym z kolejnych błędów content marketingowych jest przeświadczenie, że po publikacji treści na stronie praca się kończy. W przypadku tekstów ofertowych to prawda, natomiast jeśli zależy nam na zwiększeniu zasięgu wpisów blogowych i dotarciu do jak największej grupy odbiorców, należy zadbać o dystrybucję treści. Już nawet samo podlinkowanie artykułu w mediach społecznościowych, wysłanie newslettera do klientów lub podesłanie materiału do zaprzyjaźnionych partnerów może poprawić ruch na stronie. Dynamiczny przyrost treści w internecie powoduje, że niestety nawet najlepszy content sam się nie obroni. 

Monitorowanie efektów content marketingu – a to w ogóle jest możliwe? 

Wielu właścicieli stron internetowych wychodzi z założenia, że obiektywna analiza efektów content marketingowych nie jest możliwa. Trudno zmierzyć rozpoznawalność marki albo budowanie wizerunku, na które wpływają działania contentowe. Jednak jak najbardziej można analizować zaangażowanie użytkowników w serwisie, czas spędzony na stronie oraz zwiększanie widoczności witryny na frazy, na które pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania. Wprowadzenie analityki treści powinno być jednym z obowiązkowych punktów podczas inwestowania w treści na stronie internetowej. 

Strategiczne podejście do treści proklienckich i prowyszukiwakowych 

Jako Agencja Grupa Tense wiemy, że content marketing to jedno z bardziej opłacalnych narzędzi marketingu internetowego. Niestety, zbyt często upraszcza się go do redakcji i publikacji treści. Zapominając o strategicznym podejściu, analizowaniu efektów, optymalizacji pod wyszukiwarki, sprawiamy, że inwestycja nie przekłada się na wyniki, które moglibyśmy osiągnąć, gdybyśmy wykorzystali pełny potencjał przygotowywania naprawdę wartościowych i inspirujących tekstów, grafik czy filmów wideo. 

 (tekst sponsorowany)


Napisz komentarz

Komentarze

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: JohnyTreść komentarza: Poruszcie temat zwolnień z podatków w gminie. Pora zdemaskować te całe towarzystwo lokalnych przekrętasów.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 04:18Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następcaAutor komentarza: .Treść komentarza: Nawet jak muszą to robią to niechętnie, z wielką łaską albo wcale… A szczególnie patologiczne parkowanie jest w naszym mieście nagminne zlewane, najwyżej pouczenie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 21:42Źródło komentarza: Ma być tak pięknie, ale na razie... MINUS!Autor komentarza: PikoloTreść komentarza: Chyba już coś uzbierales za te debilne komentarze. Jedź i wykup niemieckie...Data dodania komentarza: 12.12.2025, 20:24Źródło komentarza: Wiemy, co tu będzie. Więcej szczegółów rozbudowy Parku Handlowego w OławieAutor komentarza: PikoloTreść komentarza: Strażnicy i policjanci pracują do emerytury, a robią coś jak muszą. Z własnej inicjatywy, jak ostatnio czytalem, tylko jeden dzielnicowy...Data dodania komentarza: 12.12.2025, 20:18Źródło komentarza: Ma być tak pięknie, ale na razie... MINUS!Autor komentarza: mysliwyTreść komentarza: Goście na legalu i na widoku zniszczyli trawnik i chodnik. Na zdjęciu na słupie widać znak "zakaz zatrzymywania się i parkowania." Żeby tam wjechać, muszą pokonać dystans wzdłuż po chodniku, a to grube wykroczenie. To się w głowie nie mieści! Gdzie jest Straż Miejska i Policja się pytam? No gdzie? Państwo i miasto z dykty...Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:22Źródło komentarza: Ma być tak pięknie, ale na razie... MINUS!Autor komentarza: mieszkańcyTreść komentarza: Apelujemy do redakcji o podjęcie tematu zwolnień z podatku osób powiązanych z burmistrzem, w tym między innymi radnego miejskiego z jego ugrupowania! Ten ogromny skandal jest zamiatamy pod dywan! Mieszkańcy mają prawo wiedzieć że w czasie kiedy są im drastycznie podnoszone podatki, ludzie związani z burmistrzem są z nich zwalniani! Redakcji liczymy na Was!Data dodania komentarza: 12.12.2025, 18:36Źródło komentarza: Przemysław Olechowski odwołany z funkcji prezesa CSiR. Jest tymczasowy następca
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama