Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 22 stycznia 2026 06:31
ZOBACZ:
Reklama
Reklama Jaśnikowski

Przypominamy - jutro kolejny protest rolników

Jak ciężko się jeździ, gdy na drogi wyjadą rolnicze ciągniki, mogliśmy się przekonać parę razy, ale to nie koniec protestu i utrudnień
Przypominamy - jutro kolejny protest rolników
Jak ciężko się jeździ, gdy na drogi wyjadą rolnicze ciągniki, mogliśmy się przekonać parę razy, ale to nie koniec protestu i utrudnień

Autor: Wioletta Kamińska

Podziel się
Oceń

Zgodnie z zapowiedzią rolniczej "Solidarności", czyli NSZZ Rolników Indywidualnych "Solidarność", protesty w całym kraju mają się odbywać przez 30 dni począwszy od 9 lutego. I odbywają się, a rolnicy z naszego powiatu od niedzieli przyłączają się do akcji protestacyjnych w regionie. Brali udział m.in. w akcji na Psim Polu we Wrocławiu, a dzień później w blokadzie Obwodnicy Wschodniej tego miasta. Blokowali też zjazd i wjazd na autostradę A4 na Węźle Brzeg. To nie znaczy jednak, że dalszych utrudnień nie będzie w Oławie. Będą. Ito już jutro, w czwartek 15 lutego. Rolnicy z okolic zbiorą przy sklepie Mrówka w Oławie (przy wylocie drogi krajowej 94 w kierunku Wrocławia), skąd razem ciągnikami wyruszą do Wrocławia. Plany są takie, że wyjadą z Oławy jeszcze w nocy, gdy ruch na drodze jest mały, więc nie powinno to spowodować większych problemów. Gorzej będzie, gdy będą wracać do naszego powiatu.

 - Najpierw pojedziemy przed siedzibę regionalnego przedstawicielstwa Komisji  Europejskiej we Wrocławiu, gdzie chcemy się spotkać z jej przedstawicielem i przedstawić mu swoje postulaty - zapowiada jeden z powiatowych organizatorów rolniczego protestu Jakub Kościelak z Oleśnicy Małej, przewodniczący Rady Powiatowej NSZZ Rolników Indywidualnych "Solidarność". - Później pojedziemy przed budynek Urzędu Wojewódzkiego, gdzie chcemy się spotkać z wojewodą i skłonić go do podjęcia konkretnych działań, bo do tej pory ich nie ma. Pan minister rolnictwa tylko robi sobie zdjęcia z rolnikami, żeby pokazać, że niby rozmawia, tymczasem nie robi nic, by spełnić rolnicze postulaty, więc nie mamy wyjścia, musimy dalej protestować i będziemy.

Po spotkaniu z wojewodą planowany jest powrót do Oławy - około godz.17.00 - tą sama drogą, czyli 94. Ten fragment czwartkowego protestu zapewne odczują mieszkańcy nie tylko Oławy, ale i okolic. 

To nie koniec protestów. Kolejny ogólnopolski planowany jest na 20 lutego. Wtedy też musimy się liczyć z dużymi utrudnieniami w Oławie. 

Jeszcze nie ma szczegółowych przebiegu tej akcji. Będziemy informować.  

 


Napisz komentarz

Komentarze

Nolte 16.02.2024 10:09
Brać pieniądze z unii, czyli na dobrą sprawę nasze podatki, to wyciągacie brudne łapska. Ale jak Unia chce coś w zamian, to ak waj nie można tak. Rolnik widać całe życie pod górę do szkoły. Wybraliście sobie pisowców, ale nie widzieliście jak wam klepnęli zielony ład. Nie potrzeba nam was głupki i tej waszej faszerowanej chemią żywności.

Andruty z wirusem 16.02.2024 10:05
Nie popieram terrorystycznego protestu.

podatnik 15.02.2024 19:07
Drodzy rolnicy i wy popierający ich działania. Niszczenie wspólnej własności (jajami w ścianę, palenie opon przed urzędem, wjeżdżanie na schody waszymi pięknymi ciągnikami) powoduje straty finansowe. Czy wy za to zapłacicie? Może organizator: Solidarność, kibice Śląska Wrocław przedstawiciele Klubów „Gazety Polskiej”. Czy jednak zapłacimy MY PODATNICY. Co jeszcze zniszczycie w tym szaleństwie? Co byście powiedzieli, gdybyśmy my jeździli po waszych polach? Pewnie nic nadającego się do publikacji. Wasze działania powodują, że tracę do was szacunek. I nie tylko ja. Nie róbcie prób przewrotu w tym kraju. Wybraliście złego idola. On dla władzy jest gotów spalić ten kraj. https://oko.press/na-zywo/dzien-na-zywo-najwazniejsze-informacje/minister-do-rolnikow-zielonego-ladu-nie-da-sie-wyrzucic-do-kosza https://gazetawroclawska.pl/protest-rolnikow-we-wroclawiu-dobiegl-konca-pol-tysiaca-ciagnikow-sparalizowalo-miasto-na-dlugie-godziny/ar/c8-18312483

Donek 15.02.2024 22:28
Komentarz zablokowany

Andruty z wirusem 16.02.2024 09:57
podatnik 15.02.2024 19:07
Drodzy rolnicy i wy popierający ich działania. Niszczenie wspólnej własności (jajami w ścianę, palenie opon przed urzędem, wjeżdżanie na schody waszymi pięknymi ciągnikami) powoduje straty finansowe. Czy wy za to zapłacicie? Może organizator: Solidarność, kibice Śląska Wrocław przedstawiciele Klubów „Gazety Polskiej”. Czy jednak zapłacimy MY PODATNICY. Co jeszcze zniszczycie w tym szaleństwie? Co byście powiedzieli, gdybyśmy my jeździli po waszych polach? Pewnie nic nadającego się do publikacji. Wasze działania powodują, że tracę do was szacunek. I nie tylko ja. Nie róbcie prób przewrotu w tym kraju. Wybraliście złego idola. On dla władzy jest gotów spalić ten kraj. https://oko.press/na-zywo/dzien-na-zywo-najwazniejsze-informacje/minister-do-rolnikow-zielonego-ladu-nie-da-sie-wyrzucic-do-kosza https://gazetawroclawska.pl/protest-rolnikow-we-wroclawiu-dobiegl-konca-pol-tysiaca-ciagnikow-sparalizowalo-miasto-na-dlugie-godziny/ar/c8-18312483
Ale to pisowskie depegaty klepnęły ten zielony ład. Gdzie wtedy byli rolnicy? Udawali że "oni dajo, Tusk zabiero".

Kazik 15.02.2024 11:42
Rzucanie jajami w budynki to nie jest oznaką protestu lecz chuligaństwa

bater79 15.02.2024 14:00
Kaziu, każdy wie ,że byłeś ZOMO-wcem!Za komuny nie rozrabiałeś,tylko z lolą biegałeś! Szambo i elewacje ładnie oszprycować! Kaziu to jest demokracja!

klos 15.02.2024 16:35
Ty byłeś( i jesteś) pis-owcem to jeszcze gorzej.

Kazik 15.02.2024 22:26
bater79 15.02.2024 14:00
Kaziu, każdy wie ,że byłeś ZOMO-wcem!Za komuny nie rozrabiałeś,tylko z lolą biegałeś! Szambo i elewacje ładnie oszprycować! Kaziu to jest demokracja!
Tak naprawdę byłem ŻW Stan wojenny mnie złapał i musiałem dymac w LWP trochę dłużej

spoko 15.02.2024 11:27
A co robi Rząd? Wszyscy którym przeszkadzają polscy rolnicy niech swoje uwagi kierują do Pana premiera, ministra, przyjaciół w UE i sympatyków Zielonego Ładu.

Staszek Porażka 15.02.2024 22:29
spoko 15.02.2024 11:27
A co robi Rząd? Wszyscy którym przeszkadzają polscy rolnicy niech swoje uwagi kierują do Pana premiera, ministra, przyjaciół w UE i sympatyków Zielonego Ładu.
Rząd rozprawia się z pisiorami Tvp nie oglądasz?

nieotumaniony 15.02.2024 11:01
Brawo rolnicy ! Nie słuchajcie lewackich oszustów oni najchętniej protestowaliby pod kołdrą, im nie przeszkadzają tylko lewackie hucpy i draństwo. Trzymajcie się !

cvbyk 16.02.2024 10:07
Tak, to wina lewackich oszustów z pis-u.

Krystyna 15.02.2024 10:55
Jak czytam, prawie wszystkim komentatorom pasuje zielony ład (drożyzna energetyczna, likwidacja polskiego rolnictwa, ekoteroryzm itd.), ukropolin ( unia polsko-ukraińska, prawa wyborcze dla Ukraińców , wypłaty wszelkich świadczeń socjalnych, zresztą najlepiej,to opisuje stwierdzenie polskich urzędników : "słudzy narodu ukraińskiego"). Już teraz ukraiński ambasador Zwarycz zwołuje w Warszawie na koniec marca wspólne posiedzenie rządów polskiego i ukraińskiego. Tylko patrzeć jak poślą polskie wojsko na front ukraiński, ale mam wrażenie, że poza czubkiem własnego nosa nic Was nie obchodzi. Pandemia nic Was nie nauczyła.

Puszka z Pandorą 15.02.2024 11:20
Proszę mi przypomnieć, jakie to ambitne, obywatelskie propaństwowe, prodemokratyczne postulaty mają protestujący rolnicy?

bater79 15.02.2024 12:33
Po pierwsze,dzięki tzw."zielonej energgggggii" i chorych planów eurokratów odnośnie CO2 90% do 2040,zobaczysz na ceny paliw, energii,nawozów i produktów rolnych za kilka miesięcy to sama będziesz protestowała. Oligarchowie Ukraińscy i przewoźnicy Ukraińscy nie muszą przestrzegać prawa unijnego po prostu bo tak,żywność jest pędzona ,aż świeci lub taka co w ogóle się nie nadaje do spożycia. Kolejny może,pośredni! Jak jesteś kobietą(tak mogę twierdzić po niku)Szukają już konsultantów ds. relokacji inżynierów i lekarzy....poważnie chyba ,że przyjmiesz takiego to podaj adres załatwię ci kilku

pissss 15.02.2024 16:37
Nie kompromituj się pisowcu.

Kazik 15.02.2024 16:48
bater79 15.02.2024 12:33
Po pierwsze,dzięki tzw."zielonej energgggggii" i chorych planów eurokratów odnośnie CO2 90% do 2040,zobaczysz na ceny paliw, energii,nawozów i produktów rolnych za kilka miesięcy to sama będziesz protestowała. Oligarchowie Ukraińscy i przewoźnicy Ukraińscy nie muszą przestrzegać prawa unijnego po prostu bo tak,żywność jest pędzona ,aż świeci lub taka co w ogóle się nie nadaje do spożycia. Kolejny może,pośredni! Jak jesteś kobietą(tak mogę twierdzić po niku)Szukają już konsultantów ds. relokacji inżynierów i lekarzy....poważnie chyba ,że przyjmiesz takiego to podaj adres załatwię ci kilku
Nasze ziemniaki też nie nadają się do spożycia W trakcie gotowania śmierdzi gnojem i jak wystygną to czarnieją

Andruty z wirusem 16.02.2024 10:02
bater79 15.02.2024 12:33
Po pierwsze,dzięki tzw."zielonej energgggggii" i chorych planów eurokratów odnośnie CO2 90% do 2040,zobaczysz na ceny paliw, energii,nawozów i produktów rolnych za kilka miesięcy to sama będziesz protestowała. Oligarchowie Ukraińscy i przewoźnicy Ukraińscy nie muszą przestrzegać prawa unijnego po prostu bo tak,żywność jest pędzona ,aż świeci lub taka co w ogóle się nie nadaje do spożycia. Kolejny może,pośredni! Jak jesteś kobietą(tak mogę twierdzić po niku)Szukają już konsultantów ds. relokacji inżynierów i lekarzy....poważnie chyba ,że przyjmiesz takiego to podaj adres załatwię ci kilku
Aha, to w ramach protestu należy przeszkadzać zwykłym obywatelom? Chcieliście pisowców, macie efekt ostatnich 8 lat i zielony ład. Ale "oni dajo", to wszystko w porządku było, c'nie?

SpecjalistaOdWszystkiego 15.02.2024 09:31
Pisałem to w pod pierwszym postem związanym z planowanym protestami, po komentarzach widzę, że miałem rację: protest (skądinąd słuszny) wymierzyliście przeciwko zwykłym ludziom, którzy generalnie byli wam przyjaźni i Was popierali. Może coś zyskacie (czego Wam życzę), ale poparcie społeczne stracicie na lata. Szczególnie, wobec takich, co mają swoją działalność i również ciężko pracują by związać koniec z końcem (w tym: opłacić ZUS, podatki, VAT... tak wiem, wy płacicie podatek za ziemię i wieeelki KRUS). PS: Przypominam, że do końca lutego rozliczenie dopłat do paliwa - nie zapomnijcie :).

teofil 15.02.2024 07:47
Zastanawiam się co chcecie uzyskać odemnie blokując mi przejazd na drodze. Myślę że z upływem czasu i dolegliwości jakie napotykamy na drodze będzie wam przybywać przeciwników . My nie możemy nic. Macie swojego Kołodzieczaka i premiera co to na drugi dzień załatwić miał rzekę płynących pieniędzy z Brukseli to jedźcie pod ich urzędy , domy , firmy , gospodarstwa i ponękajcie ich . Oni coś mogą . Ja nie.

Zawiadowca 15.02.2024 07:33
A co robi wywodzący się od was oprócz dobrego wrażenia wasz minister ? A tak straszył , że on wszystko załatwi i wszystko może .

Tomek 15.02.2024 05:22
Te "protesty" to nic innego obecnie jak chęć dokuczenia zwykłym ludziom. Ich kluczowe postulaty zostały już uwzględnione, a oni nadal terroryzują ludzi.

Chłop 14.02.2024 21:10
Komentarz zablokowany

Paulina 14.02.2024 21:04
Przez was rolnicy , z dzieckiem na treningi sportowe nie jeżdżę , kiedyś się odegram.

berliński piesek 15.02.2024 07:53
W końcu trzeba się zająć swoim dzieckiem?

Trololo 15.02.2024 09:34
Po liczbie wypadków dzieci w rolnictwie stwierdzam, że tak jak Wy, to dziećmi nie zajmuje się nikt inny.

Bubu 14.02.2024 19:52
Popieram strajk strajkujcie ile się da

podatnik 14.02.2024 19:24
Drodzy rolnicy. Początkowo popierałem wasz strajk. Teraz zrozumiałem, że jesteście piątą kolumna pis. Wasz "wódz" powiedział, że trzeba za wszelką cenę odzyskać władzę. Co tam wybory. To wy macie rację. Robicie zamęt w kraju. Nie tylko działacie przeciwko legalnie wybranej władzy, ale przeciwko tym, którzy was utrzymują - PODATNIKOM. Kilkanaście lat korzystania z różnych socjali (vat na paliwo, dopłaty do hektara itp) namieszało wam w głowach. Utrudniacie PODATNIKOM codzienne życie (za ich pieniądze - taka ciekawostka). Blokujecie drogi, straszycie eskalacją. To wam nie przysparza popularności. Ja osobiście będę zgłaszał wasze akty dewastacji naszych dróg (notorycznie nawożone błoto z pól, jazda pojazdami przekraczającymi wymiary bez pilota itp). Czy urzędy skarbowe mogły by sprawdzić czy do protestów nie używacie paliwa zwolnionego z wat?

Mario Max 14.02.2024 20:59
podatnik 14.02.2024 19:24
Drodzy rolnicy. Początkowo popierałem wasz strajk. Teraz zrozumiałem, że jesteście piątą kolumna pis. Wasz "wódz" powiedział, że trzeba za wszelką cenę odzyskać władzę. Co tam wybory. To wy macie rację. Robicie zamęt w kraju. Nie tylko działacie przeciwko legalnie wybranej władzy, ale przeciwko tym, którzy was utrzymują - PODATNIKOM. Kilkanaście lat korzystania z różnych socjali (vat na paliwo, dopłaty do hektara itp) namieszało wam w głowach. Utrudniacie PODATNIKOM codzienne życie (za ich pieniądze - taka ciekawostka). Blokujecie drogi, straszycie eskalacją. To wam nie przysparza popularności. Ja osobiście będę zgłaszał wasze akty dewastacji naszych dróg (notorycznie nawożone błoto z pól, jazda pojazdami przekraczającymi wymiary bez pilota itp). Czy urzędy skarbowe mogły by sprawdzić czy do protestów nie używacie paliwa zwolnionego z wat?
Dodałbym coś do tej listy ale trzeci raz nie będę pisał.

berliński piesek 15.02.2024 07:52
Ciągle zadziwia mnie jak otumanieni uczą się swoje wypowiedzi na pamięć. Zapyta człowiek dowolnego otumanionego to ten wyrecytuje formułkę lepiej niż szkolne definicje.

Tomek 15.02.2024 08:37
podatnik 14.02.2024 19:24
Drodzy rolnicy. Początkowo popierałem wasz strajk. Teraz zrozumiałem, że jesteście piątą kolumna pis. Wasz "wódz" powiedział, że trzeba za wszelką cenę odzyskać władzę. Co tam wybory. To wy macie rację. Robicie zamęt w kraju. Nie tylko działacie przeciwko legalnie wybranej władzy, ale przeciwko tym, którzy was utrzymują - PODATNIKOM. Kilkanaście lat korzystania z różnych socjali (vat na paliwo, dopłaty do hektara itp) namieszało wam w głowach. Utrudniacie PODATNIKOM codzienne życie (za ich pieniądze - taka ciekawostka). Blokujecie drogi, straszycie eskalacją. To wam nie przysparza popularności. Ja osobiście będę zgłaszał wasze akty dewastacji naszych dróg (notorycznie nawożone błoto z pól, jazda pojazdami przekraczającymi wymiary bez pilota itp). Czy urzędy skarbowe mogły by sprawdzić czy do protestów nie używacie paliwa zwolnionego z wat?
no a teraz protestują, bo UE w zamian za utrzymanie dopłat stawia wymogi, nie chcesz spełniać wymogów to nie bierz dopłat i tyle!

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: *Treść komentarza: A dlaczego Miasteczko Ruchu? Przecież mieszkają ludzie na 11 Listopada. Dlaczego park koło PKP? Przecież Kaczuszki. No to może łąka za Stadionem? Albo okolice lasu Siedleckiego? Po to jest miasto, po to jest Rynek, żeby tam ściągnąć mieszkańców i żeby tam się bawili. Właśnie tak działa miasto. Każ się we Wrocławiu wynieść się wszystkim z Rynku, bo mieszkańcy chcą ciszy i spokoju, i tam się przeprowadź. Niech nasz Rynek tętni życiem, nie tylko jak jest WOŚP, a ty narzekaj i "gryź po kostkach ratlerku".Data dodania komentarza: 21.01.2026, 20:42Źródło komentarza: Urząd prosi o przeparkowanie aut. Chodzi o WOŚPAutor komentarza: [email protected]Treść komentarza: Te zdjęcia jakieś bardzo stare autobusy na placu stoją od początku grudnia lub końcówki listopadaData dodania komentarza: 21.01.2026, 20:21Źródło komentarza: W Oławie już są elektryczne autobusy. Kiedy wyjadą na ulice miasta?Autor komentarza: StefTreść komentarza: Zabudowa trwa a parkingów w mieście co raz mniejData dodania komentarza: 21.01.2026, 19:57Źródło komentarza: Nowe hale rosną jak na drożdżach. Kiedy koniec?Autor komentarza: RozumTreść komentarza: Pycha upada , Szacunek nigdy , powoli to się dzieje na naszych oczach mieszkańcy Miłoszyc , nie dla hali .Data dodania komentarza: 21.01.2026, 19:21Źródło komentarza: Miłoszyce protestują. Na co jest pozwolenie, a na co nie maAutor komentarza: IndianinTreść komentarza: Dopiero gdy zostanie ścięte ostatnie drzewo, ostatnia rzeka zatruta, a ostatnia ryba złapana, człowiek odkryje, że nie naje się pieniędzmi. Prawdziwe bogactwo tkwi w zdrowej przyrodzie, a nie w dobrach materialnych.Data dodania komentarza: 21.01.2026, 18:52Źródło komentarza: Miłoszyce protestują. Na co jest pozwolenie, a na co nie maAutor komentarza: GośćTreść komentarza: Koleje zagraniczne markety do wysysania polskiej gotówki. Zamiast inwestować to przejadamy.Data dodania komentarza: 21.01.2026, 18:43Źródło komentarza: Nowe hale rosną jak na drożdżach. Kiedy koniec?
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama