Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 6 maja 2024 21:41
Reklama BMM
Reklama
News will be here

Co z planowaną obwodnicą Oławy?

Ponieważ była jednym z tematów w kampanii wyborczej, przypominamy, jaki jest aktualnie stan prac związanych z obwodnicą Oławy
Co z planowaną obwodnicą Oławy?
Planowane przebiegi obwodnicy

Źródło: GDDKiA

Dokumentacja projektowa pierwszego etapu studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego została poddana ocenie na posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w dniu 18.12.2023r. Wprowadzane są też korekty w rozwiązaniach technicznych oraz aktualizowane i weryfikowane opracowania ekonomiczne i środowiskowe, natomiast dokumentacja hydrogeologiczna oczekuje na Zatwierdzenia w Dolnośląskim Urzędzie Marszałkowskim.

Planowana data ogłoszenia przetargu: IV kwartał 2025 r. 

To suche stwierdzenia na oficjalnych stronach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, które praktycznie od początku tego roku się nie zmieniają. 

Przypomnijmy, że Rada Ministrów przyjęła 13 kwietnia 2021 r. uchwałę w sprawie ustanowienia Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030. W ramach programu obwodnicowego w całej Polsce powstanie 100 zadań o łącznej długości ok. 820 km. Na realizację Programu rząd przeznaczy 28 mld zł. Koszt obwodnicy Oławy oszacowano wtedy wstępnie na 308 mln zł (brutto).

Opis projektu (GDDKiA)

Przedmiotem zadania inwestycyjnego jest opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania pod nazwą: „Budowa obwodnicy Oławy w ciągu drogi krajowej nr 94”.

Informacje ogólne

  • Budowa obwodnicy Oławy wpłynie na poprawę warunków ruchu, bezpieczeństwa użytkowników dróg i mieszkańców miasta.
  • Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
  • Dzięki wybudowanej obwodnicy powstanie nowy odcinek drogi klasy GP o długości ok. 11 km, którego celem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta oraz upłynnienie ruchu do Oławskiej Podstrefy Ekonomicznej.
  • Inwestycja planowana jest do realizacji w formule „Projektuj i Buduj” w latach 2026-2029 (termin budowy).

Zadanie inwestycyjne „Budowa obwodnicy Oławy w ciągu drogi krajowej nr 94” zlokalizowane będzie:

  • Województwo: dolnośląskie
  • Podregiony: wrocławskie
  • Powiaty: oławski
  • Początek inwestycji: przed miastem Oława
  • Koniec inwestycji: przed miejscowością Godzikowice

Zakres inwestycji to m.in.:

  • Roboty przygotowawcze, tj. m. in. wycinka istniejącej zieleni
  • Roboty drogowe w zakresie: budowy po nowym śladzie obwodnicy Oławy długości około 11 km, klasy technicznej GP. 
  • Budowa obiektów inżynierskich (mostów, wiaduktów itp.)
  • Przebudowa oraz umocnienie cieków i rowów
  • Przebudowa uzbrojenia kolidującego z planowaną drogą
  • Budowa kanałów technologicznych
  • Stała organizacja ruchu
  • Organizacja ruchu na czas wykonania robót
  • Budowa urządzeń ochrony środowiska w tym m. in. ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, ogrodzeń ochronno-naprowadzających
  • Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w trakcie budowy w standardzie do stanu sprzed rozpoczęcia budowy
  • Pełna rekultywacja terenów zajętych pod plac budowy
  • Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej
  • Uzyskanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie
  • Wykonanie wszelkich innych robót jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji

Parametry techniczne projektowanej obwodnicy Oławy:

  • klasa techniczna: GP
  • szerokość pasa ruchu: 3,5m
  • szerokość poboczy gruntowych: 1,5m (w tym 0,5 utwardzone)
  • nawierzchnia: bitumiczna
  • kategoria ruchu: KR5
  • dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś

Docelowe parametry techniczne zostaną dobrane przez Wykonawcę na podstawie wyników m.in. analiz i prognoz ruchu.

*

W grze jest 5 wariantów (zobacz na mapie). Oto opisy każdego z nich:

 

Obwodnica Oławy w ciągu DK94

W ramach opracowania STEŚ analizowanych jest pięć wariantów przebiegu obwodnicy:

 

  • Wariant I

Wariant I o długości ok. 15 km przebiega po północnym wschodzie Oławy, głównie przez tereny rolne oraz lasy. Ze względu na bliskie sąsiedztwo rzeki Odry część odcinka przebiega przez teren zalewowy.  W ramach tego wariantu projektowanych jest pięć skrzyżowań, trzy mosty drogowe, jeden wiadukt drogowy nad koleją, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, dwa przejścia dla małych zwierząt zintegrowane z ciekiem. Wariant ten na długości ok. 7,5 km koliduje z chronionym obszarem Natura 2000.

 

•             Wariant II

Wariant II o długości ok. 13,1 km przebiega w pobliżu centrum miasta przez południowo-wschodnią część Oławy. Początkowy odcinek przebiega przez teren zabudowy, natomiast druga część odcinka przez tereny rolne. Wariant ten, ze względu na położenie wśród gęstej zabudowy wymagał zaprojektowania ośmiu skrzyżowań, trzech mostów drogowych i jednego wiaduktu drogowego nad koleją.

 

•             Wariant III

Wariant III o długości ok. 16,1 km przebiega przez południowo-wschodnią część miasta, głównie tereny rolne. W ramach tego wariantu projektowanych jest siedem skrzyżowań, dwa mosty drogowe i jeden wiadukt drogowy nad koleją.

 

•             Wariant IV

Wariant IV o długości ok. 15,3 km przebiega przez południowo – wschodnią część miasta, poza terenem zabudowy. Początkowy odcinek przebiega przez teren skoncentrowanej działalności gospodarczej. W ramach tego wariantu projektowanych jest siedem skrzyżowań, dwa mosty drogowe i jeden wiadukt drogowy nad koleją.

 

•             Wariant V

Wariantu V o długości ok.14,5 km przebiega po południowo-wschodniej części miasta głownie przez tereny rolne. Wariant ten zakłada budowę siedmiu skrzyżowań, dwóch mostów drogowych i jednego wiaduktu drogowego nad koleją.

*

W każdym z wariantów droga będzie posiadała klasę techniczną drogi głównej przyspieszonej (GP) o przekroju jednojezdniowym z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy i poboczem o szerokości 1,5 m po każdej stronie.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
xyz 26.04.2024 17:16
ja prdl, sami narzekacze, marudy. Co za naród. Fakt powinna byc dawno wybudowana, ale nie jest, po co ten lament. Ważne że cos się dzieje, kiedyś w końcu bedzie. Polak to taka maruda, co by nie było i tak będzie jęczeć. Wybudują, też bedzie marudzenie, bo to.... bo tamto...

Obserwator 26.04.2024 15:38
Kto głosował przeciwko obwodnicy Oławy,ładnych parę lat temu...?No chyba nie członek PIS-u...Może by już była.

Andrzejek 26.04.2024 14:02
Dzień dobry naiwniacy. Obwodnica mogła powstać jedynie 40 lat temu, teraz na terenie Oławy i okolicznych miejscowości jest za dużo zabudowań, nie ma po prostu którędy ją poprowadzić. Nie dawajcie się naciągać na obietnice ludzi, którzy nie rozumieją podstawowych zasad budowy dróg. Oława leży na terenach podmokłych z 2 rzekami i lasami na północ od miasta. Pozdrawiam.

nieotumaniony 26.04.2024 13:51
Chcemy obwodnicy i inwestycji.Najbardziej optymalny wydaje się wariant 1 ale czego można spodziewać się w samorządach po ludziach którzy blokują rozwój Polski(CPK, atom, port kontenerowy, uzrbrojenie , Izera...). Obiecywali ciężką pracę więc do roboty.

Wasz Donio 26.04.2024 12:58
Teraz to obwodnica może być za 100 lat lub zlikwidowana, paliwo po 10zł a ceny gazu i artykułów z kosmosu....

jesteś 26.04.2024 17:10
PiS-dnięty

Gość 26.04.2024 12:32
No właśnie lokalny pisie i był starosto Zdzisławie gdzie obwodnica przecież był plakaty MAMY TO. Pewnie od początku była to propaganda jak pis buduje Polskę a teraz będzie wina Tuska jak zwykle.

cześ 26.04.2024 11:27
I tak za mojego życia to nie powstanie...

Miecio 26.04.2024 10:53
Po pierwsze prędzej świnia zobaczy niebo jak my tą obwodnicę a po drugie jak może obwodnica przebiegać przez środek miasta zaznaczone na czerwono śmieszne trochę , i po trzecie po to są robione obwodnicę żeby z daleka omijały agromeracje miejską

Zenek 26.04.2024 09:53
Działacze z KO gdzie jesteście? Dlaczego nie przyspieszycie prac i nie sypniecie gotówką z KPO.

TYLE 26.04.2024 12:34
Przecież Pinokio mówił że kasa z KPO nie jest potrzebna ! Glapa przecież miał drukarki.

ha ha ha 27.04.2024 12:34
Wam nawet fabryka drukarek do piniędzy nie pomoże.

tamtwojemiejsce 26.04.2024 17:12
Wracaj na wieś , Zeniu.

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6 appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 improvedigital.com, 1944, RESELLER rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807 Xapads.com, 145030, RESELLER google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807 pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb smartadserver.com, 4144, RESELLER nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3 appnexus.com, 13099, RESELLER pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807 onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807 adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32 appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1 [Kopiuj]
ReklamaOdszkodowania
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama