Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 19 maja 2025 02:32
Reklama
Reklama
Reklama Uniwersytet Wrocławski

Najczęstsze błędy SEO w Niemczech i jak ich unikać – poradnik dla polskich przedsiębiorców

Polscy przedsiębiorcy coraz chętniej dokonują ekspansji na rynki zagraniczne. Często wybieranym celem jest rynek zachodnich sąsiadów. Niemcy, jako kraj wysoko rozwinięty z prężną gospodarką, oferują ogromne możliwości rozwoju dla przedsiębiorstw z wielu różnych sektorów. Do osiągnięcia sukcesu konieczne jest jednak wybicie się na tle konkurencji i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Kluczowe pod tym względem jest właściwe prowadzenie działań SEO. Prezentowany poradnik wskazuje najczęściej popełniane przez przedsiębiorców błędy SEO w Niemczech i informuje, w jaki sposób ich unikać.
Reklama
Podziel się
Oceń

Czym różni się rynek niemiecki od rynku polskiego?

Pozycjonowanie stron to jedna z podstaw budowania skutecznej strategii marketingowej zarówno na rynku niemieckim, jak i polskim. Różnicę między tymi dwoma rynkami widać jednak w podejściu do działań SEO. Wynikają one przede wszystkim z preferencji i zachowania konsumentów. Nie bez znaczenia pozostaje także wielkość rynku.

Reklama

Preferencje i zachowania konsumentów

Niemieccy konsumenci preferują treści wysokiej jakości, które są bogate w informacje i dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Z analizy ich zachowania wynika, iż przed zakupem produktów lub usług chętnie sięgają po materiały informacyjne umożliwiające im podjęcie świadomej decyzji.

Wielkość rynku

Niemiecki rynek internetowy jest prawie dwa razy większy od rynku polskiego, a przy tym bardziej rozwinięty. Najwięcej transakcji e-commerce odnotowuje się w branżach, takich jak elektronika, moda, żywność, meble oraz branża kosmetyczna i higieniczna. Sektory te są niezwykle kompetencyjne, a odniesienie w nich sukcesu wymaga opracowania skutecznej strategii SEO, która sprosta zaawansowanym wymaganiom rynku.

Najczęstsze błędy SEO popełniane przez polskie firmy starające się wypromować w Niemczech

Polskie firmy, które starają się wypromować swoje produkty i usługi w Niemczech, najczęściej popełniają takie błędy SEO, jak: brak lokalizacji treści, używanie niewłaściwych słów kluczowych, zaniedbanie lokalnego SEO, korzystanie z niewystarczającej jakości linków przychodzących oraz posiadanie niewłaściwych danych technicznych strony.

Brak lokalizacji treści

Lokalizacja treści stanowi część wielojęzycznej strategii marketingowej, przyjmowanej w celu dokonania ekspansji na rynki zagraniczne. Zakłada dostosowanie publikowanych treści do lokalnego odbiorcy. Oznacza zarówno tłumaczenie na język, jakim posługują się potencjalni klienci z danego kraju, jak i dopasowanie do obowiązujących w nim kontekstów kulturowych. Częstym błędem polskich przedsiębiorców jest zlecanie opracowania tłumaczenia publikowanych w sieci treści osobom, które nie posiadają wystarczających kwalifikacji. Efektem jest treść z potknięciami językowymi lub napisana w sposób, który nie odpowiada rzeczywistemu użyciu mowy przez osoby z danego landu.

Niewłaściwe słowa kluczowe

Użycie niewłaściwych słów kluczowych, które rozmijają się z preferencjami językowymi docelowych odbiorców, sprawia, że publikowane przez polskich przedsiębiorców treści są gorzej pozycjonowane na niemieckim rynku.

Zaniedbanie lokalnego SEO

Podczas wyszukiwania danej frazy lokalne algorytmy uwzględniają lokalizację użytkownika. Wykorzystują w tym celu dane adresu IP, historię wyszukiwań oraz uruchomioną lokalizację w urządzeniach mobilnych. Dzięki temu użytkownik jako pierwsze widzi treści udostępniane przez usługodawców znajdujących się w niewielkiej odległości. Zaniedbanie lokalnego SEO przez polskich przedsiębiorców może sprawić, że konsument nie zobaczy oferty lub nie uzna jej za skierowaną do niego.

Niewystarczająca jakość linków przychodzących

Na rynku niemieckim niezwykle istotna jest jakość linków przychodzących, które wyszukiwarka wykorzystuje do określenia pozycji danej witryny. W Niemczech linki te pozyskiwane są w wyniku współpracy z wydawnictwami serwisów online i dziennikarzami publikującymi w prasie w sieci. Błędem jest więc korzystanie z popularnych na polskim rynku linków przychodzących na forach internetowych i blogach, gdyż w warunkach niemieckich nie posiadają one wysokiej wartości.

Niewłaściwe dane techniczne strony

W kontekście danych technicznych strony, częstym błędem polskich przedsiębiorców w Niemczech jest niewłaściwy hreflang. W efekcie użytkownik zyskuje dostęp do treści, które nie zostały dopasowane do jego potrzeb pod względem językowym i nie jest w stanie zapoznać się z ofertą.

błędy w seo

Jak uniknąć typowych błędów SEO w Niemczech? 

Aby uniknąć typowych błędów popełnianych przez polskich przedsiębiorców przy pozycjonowaniu w Niemczech, warto przede wszystkim przeprowadzić szczegółową analizę słów kluczowych z wykorzystaniem takich narzędzi, jak chociażby Google Keyword Planner czy Ahrefs. Umożliwi to wyszczególnienie fraz nie tylko właściwych pod względem tematycznym, lecz także popularnych wśród użytkowników. Najlepszym sposobem na uniknięcie błędów SEO w strategii marketingowej na rynek niemiecki jest jednak skorzystanie z profesjonalnej pomocy specjalistów z interaktywnej agencji LTB.

(tekst sponsorowany)


Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: Bardzo wysoka Gośka z OławyTreść komentarza: Super pomysłData dodania komentarza: 18.05.2025, 19:07Źródło komentarza: Targi produktu lokalnego. Wystawcy mogą się zgłaszaćAutor komentarza: wyborcyTreść komentarza: Idźcie na wybory. Nie zostawiajcie Polski walkowerem a decyzję dla innych.Data dodania komentarza: 18.05.2025, 16:02Źródło komentarza: Wybory prezydenckie. Jaka frekwencja w powiecie oławskim na godz. 12.00?Autor komentarza: StrongTreść komentarza: Coraz więcej osób rezygnuje z alkoholu. Wiele badań potwierdziło jak wielkie to zło. Warto pomyśleć o wprowadzeniu lokalnego piwa bezalkoholowegoData dodania komentarza: 18.05.2025, 15:32Źródło komentarza: 10 lat ProbusaAutor komentarza: NataTreść komentarza: Coraz bliżej rekordu...Data dodania komentarza: 18.05.2025, 14:22Źródło komentarza: Wybory prezydenckie. Jaka frekwencja w powiecie oławskim na godz. 12.00?Autor komentarza: SowyTreść komentarza: To miejsce trzeba odnowić, bo teraz tylko straszy. Kogut jak najbardziej może zostać tam umieszczony, ewentualnie po drugiej stronie mostu przy tablicy z 1997 roku.Data dodania komentarza: 18.05.2025, 12:44Źródło komentarza: Czy kogut powinien trafić akurat tu? Zdania są podzielone. Mało kto wie, co tu byłoAutor komentarza: Z wioskiTreść komentarza: Ta pożyczka to na tą sklejkę ze złota?Data dodania komentarza: 18.05.2025, 12:21Źródło komentarza: Umowa spółki "Jelcz" z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Chodzi o 200 mln
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama