Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 8 czerwca 2026 00:33
ZOBACZ:
Reklama Aftermarket Oława
Reklama
Reklama Tauron
Reklama Jaśnikowski
Reklama BMM

OŁAWA Nie będzie likwidacji tego przejścia dla pieszych! Dlaczego?

Urząd Miejski w Oławie otrzymał odpowiedź od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
  • Źródło: miasto Oława
OŁAWA Nie będzie likwidacji tego przejścia dla pieszych! Dlaczego?
Nie będzie likwidacji przejścia dla pieszych przy ul. 11 Listopada w Oławie!

Źródło: Miasto Oława

Podziel się
Oceń

Likwidacja tego przejścia była jedną z kilku propozycji zarządcy drogi, która miałaby upłynnić ruch. Pod koniec marca miasto przekazało zarządcy drogi (GDDKiA we Wrocławiu) stanowisko mieszkańców w tej sprawie, czyli wynik ankiety przeprowadzonej przez Urząd Miejski - 74% głosów było przeciw likwidacji tego przejścia. 

- Podobne stanowisko wyrażali mieszkańcy w rozmowach z nami - czytamy na profilu Miasto Oława. - 7 kwietnia GDDKiA poinformowała burmistrza, że nie będzie likwidacji tego przejścia. Zarządca tej drogi ma inny pomysł na zmniejszenie korków...

Tydzień temu informowaliśmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła projekt zmiany stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Strzelnej, 11 Listopada z placem Zamkowym. Zarządca tej drogi chce wprowadzić korektę oznakowania poziomego na skrzyżowaniu. Według GDDKiA ta zmiana ma upłynnić ruch.

O co konkretnie chodzi? O to - jak czytamy na profilu Miasto Oława - aby pojazdy, które chcą skręcić w ul. Strzelną lub w plac Zamkowy nie blokowały tych, które chcą jechać prosto. Zmiana organizacji ruchu na tarczy skrzyżowania ma wyglądać w ten sposób, że linie będę wyrysowanie inaczej, co da możliwość ustawienia pojazdów w sposób ułatwiający poruszanie w kierunku Wrocław-Opole. Jadąc od strony Wrocławia i chcąc skręcić w Plac Zamkowy będziemy mieli rozszerzony pas, tak aby samochody oczekujące na skręt w lewo, nie blokowały ruchu w kierunku na Opole i analogiczna sytuacja - jadąc od strony Opola i chcąc skręcić w Strzelną ma być rozszerzenie pasa, dające możliwość zatrzymania się bez blokowania przejazdu jadącym prosto.

I jak Wam się to podoba?

 


Napisz komentarz

Komentarze

Brax 07.04.2025 18:43
W pierwszej kolejności zarządca mógłby się zająć synchronizacją sygnalizacji przy moście na Strzelnej. O ile ruch samochodowy jest w miarę płynny, to czas oczekiwania pieszych na zielone by przejść 94kę pozwala czekającym "zapuścić korzenie". Kilka minut i zmian świateł dla samochodów to naprawdę przesada. Chyba nie wszyscy pracownicy UM czy SP mieszkający na Os. Sobieskiego jeżdżą autami. Ci którzy chodzą pieszo do/z pracy powinni zwrócić na to uwagę Włodarzom. Co do opisywanego przejścia, to jako pieszy i kierowca uważam, że jest potrzebne i w przeciwieństwie do "pasów" koło Sądu i Hufca bezpieczne!

Redaktor 07.04.2025 16:41
A żartom i śmiechom nie było końca...

Staszek Porażka 07.04.2025 14:34
Jak ciężarowy będzie stał puszczając auta z przeciwka na pasie skręcając w lewo to drugi obok jadący prosto się nie zmieści .....

Heheszek 07.04.2025 14:18
Frischmann chciał likwidacji tego przejścia? Zwariował czy co? Całe szczęście, że GDDKiA się nie zgodziło.

Memik 07.04.2025 14:42
Heheszek 07.04.2025 14:18
Frischmann chciał likwidacji tego przejścia? Zwariował czy co? Całe szczęście, że GDDKiA się nie zgodziło.
Czekaj, czekaj a to nie ty chciałeś likwidacji tego przejścia? Hehehheszek nie ośmieszają się

Heheszek 07.04.2025 14:58
Memik 07.04.2025 14:42
Czekaj, czekaj a to nie ty chciałeś likwidacji tego przejścia? Hehehheszek nie ośmieszają się
Oczywiście masz rację. Heheszek czyli zwolennik PO i WdO, głośno tu optował za likwidacją tego przejścia. Zwolennicy Frischa, jak zresztą on sam, byli temu pomysłowi przeciw. Ten kto się podszywa pod nick „Heheszek” myśli, że w ten sposób zdyskredytuje Frischa i rozsądnych mieszkańców Oławy. Zależy mu tylko na hejcie i skłóceniu mieszkańców. Zaraz zresztą będzie pisał używając różnych nicków, że jestem Goska i o jakiejś mojej frustracji. To takie jego normalne zagrywki

Heheszek 07.04.2025 16:40
Heheszek 07.04.2025 14:58
Oczywiście masz rację. Heheszek czyli zwolennik PO i WdO, głośno tu optował za likwidacją tego przejścia. Zwolennicy Frischa, jak zresztą on sam, byli temu pomysłowi przeciw. Ten kto się podszywa pod nick „Heheszek” myśli, że w ten sposób zdyskredytuje Frischa i rozsądnych mieszkańców Oławy. Zależy mu tylko na hejcie i skłóceniu mieszkańców. Zaraz zresztą będzie pisał używając różnych nicków, że jestem Goska i o jakiejś mojej frustracji. To takie jego normalne zagrywki
Masz coś z głową?

Heheszek 07.04.2025 17:36
Heheszek 07.04.2025 16:40
Masz coś z głową?
Popatrz w lustro. Myślisz, że to ktoś normalny, bo podnieca go używanie czyiś nicków? Gratuluję dobrego samopoczucia.

Rozumny 07.04.2025 18:33
Heheszek a wytłumacz jak to jest, że gość dostaje wypowiedzenie z kamienicy, a po kilku dniach dostaje wezwanie ten sam gość do pracy u twojego męża. O co tu chodzi? O wyłudzanie funduszy z Urzędu pracy? Czy o te drukarki 3D? Dowiemy się na sesji. Przyjdziesz? Będziesz osobiście czy będziesz się obawiałą? A może jednak kupisz taką maskę i przyjdziesz jako stary, gruby i łysy, pisałaś tak najpierw jako Nieogarnięty, a teraz jako Heheszek. Jak to jest? Opowiesz nam o tym na sesji?

Heheszek 07.04.2025 19:59
Rozumny 07.04.2025 18:33
Heheszek a wytłumacz jak to jest, że gość dostaje wypowiedzenie z kamienicy, a po kilku dniach dostaje wezwanie ten sam gość do pracy u twojego męża. O co tu chodzi? O wyłudzanie funduszy z Urzędu pracy? Czy o te drukarki 3D? Dowiemy się na sesji. Przyjdziesz? Będziesz osobiście czy będziesz się obawiałą? A może jednak kupisz taką maskę i przyjdziesz jako stary, gruby i łysy, pisałaś tak najpierw jako Nieogarnięty, a teraz jako Heheszek. Jak to jest? Opowiesz nam o tym na sesji?
Ja jestem żonaty. Na sesjach nie bywam tylko oglądam w internecie. Nie wiem jak ten drugi "Heheszek". Pytaj go, ale nie wiem jakiego nicku może używać w tej chwili.

Heheszek 07.04.2025 20:08
Rozumny 07.04.2025 18:33
Heheszek a wytłumacz jak to jest, że gość dostaje wypowiedzenie z kamienicy, a po kilku dniach dostaje wezwanie ten sam gość do pracy u twojego męża. O co tu chodzi? O wyłudzanie funduszy z Urzędu pracy? Czy o te drukarki 3D? Dowiemy się na sesji. Przyjdziesz? Będziesz osobiście czy będziesz się obawiałą? A może jednak kupisz taką maskę i przyjdziesz jako stary, gruby i łysy, pisałaś tak najpierw jako Nieogarnięty, a teraz jako Heheszek. Jak to jest? Opowiesz nam o tym na sesji?
A tak a pro po "dowiadywania się na sesji". Ciekawe jakiej opcji radnym jesteś, że wiesz o co będziesz pytał? "Sie chyba sypło":)

radny BBS 07.04.2025 21:51
Heheszek 07.04.2025 20:08
A tak a pro po "dowiadywania się na sesji". Ciekawe jakiej opcji radnym jesteś, że wiesz o co będziesz pytał? "Sie chyba sypło":)
A te sesje są jakieś tajne, że trzeba być radnym aby dowiedzieć się co było na sesji? Nie ma maili do radnych, żeby im wysłać pytania? Oj gosia, gosia.

Heheszek 08.04.2025 08:25
radny BBS 07.04.2025 21:51
A te sesje są jakieś tajne, że trzeba być radnym aby dowiedzieć się co było na sesji? Nie ma maili do radnych, żeby im wysłać pytania? Oj gosia, gosia.
Po pierwsze nie Gosia Gosia. Kolejny raz zmieniłeś nick? Po drugie, nie są tajne oczywiście, ale jak się wie, o co się będzie pytać na sesji, która dopiero będzie, to o czym to świadczy? Chyba się trochę pospieszyles

Rob 07.04.2025 14:47
To mieszkańcy się nie zgodzili a nie dyrekcja dróg

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: Rademenes Treść komentarza: Skończył Collegium Tumanum. Czas na weryfikację wykształcenia Burmistrza i Starosty przez odpowiednie komisje. Data dodania komentarza: 7.06.2026, 22:13 Źródło komentarza: Radny pytał o studia MBA starosty Szponara Autor komentarza: Krzyś handlarz kartoflami Treść komentarza: Skandaliczna wypowiedź Urbańczyka, powinien mieć odrobinę honoru i sam zrezygnować. Ale frischmannowym potakiwaczu nie spodziewam się czegoś takiego jak honorowe zachowanie. Data dodania komentarza: 7.06.2026, 20:25 Źródło komentarza: Urbańczyk obraża - Urbańczyk przeprasza Autor komentarza: Pytam Treść komentarza: Pan Frischmann z tymi 12 metrami i domkami jednorodzinnymi robi z siebie idiotę bo to lubi czy zostało mu to hojnie wynagrodzone przez dewelopera? Data dodania komentarza: 7.06.2026, 20:22 Źródło komentarza: Czy w Oławie będzie referendum? Radny ostrzega burmistrza Autor komentarza: Wyborca Treść komentarza: Radny z KO zadowolony że Prezydent Krakowa z KO odwołany? Data dodania komentarza: 7.06.2026, 19:55 Źródło komentarza: Czy w Oławie będzie referendum? Radny ostrzega burmistrza Autor komentarza: symetrysta Treść komentarza: Trafnie ocenił? Serio? Mieszkańcy dzielą się swoimi problemami, oczekują od rady aby zajęła się ich problemami, rozwiać ewentualne wątpliwości - i co się dzieje, jako pierwsze wystąpienie, pierwsze słowa jakie padają to, że pani jest "nawiedzona". Pycha kroczy tuż przed upadkiem. I jak bardzo PiS i BBS nie rozumie, nie słucha mieszkańców - są tylko wykonawcami poleceń (nawet najgłupszych) burmistrza. Data dodania komentarza: 7.06.2026, 19:53 Źródło komentarza: Urbańczyk obraża - Urbańczyk przeprasza Autor komentarza: symetrysta Treść komentarza: I to jest do zrobienia - ale przede wszystkim odwołanie burmistrza i rady. Trzeba zmienić absolutnie wszystko, aby zacząć od nowa i postawić miasto na nogi. Podziękować cichym wspólnikom burmistrza, podziękować przyklaskiwaczom, podziękować milczącym radnym. To jest do zrobienia... naprawdę Data dodania komentarza: 7.06.2026, 19:48 Źródło komentarza: Czy w Oławie będzie referendum? Radny ostrzega burmistrza
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama