– Realizujemy jeden z ważnych postulatów, bo otwieramy Punkt Obsługi Mieszkańców - powiedział burmistrz Piotr Stajszczyk. - To był nasz cel od wielu miesięcy. Chcieliśmy być bliżej ludzi, aby mogli załatwiać swoje codzienne sprawy w centrum miasta, bez konieczności jeżdżenia do głównej siedziby Urzędu Miasta i Gminy. Wybraliśmy miejsce położone w kluczowym punkcie Jelcza-Laskowic, dzięki czemu każdy je zauważy. W punkcie będzie można składać wnioski o dowody osobiste, różnego rodzaju pisma urzędowe, a także załatwić sprawy podatkowe. Mieszkańcy będą mogli również składać tu wnioski w ramach programu „Czyste Powietrze”, pojawią się dyżury radcy prawnego, korzystał z tego miejsca będzie mógł także Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Co istotne, dzięki porozumieniu ze starostą Markiem Szponarem udało się uruchomić tutaj również zamiejscowy oddział Wydziału Komunikacji. Będzie można w nim załatwiać sprawy związane z rejestracją pojazdów, co na pewno ułatwi życie mieszkańcom. Chciałbym także podziękować osobom, które miały największy wkład w aranżację i przygotowanie tego miejsca - pani sekretarz Ewie Kocjan oraz pani skarbnik Agnieszce Górskiej. To im zawdzięczamy organizację pracy punktu i to, jak dziś wygląda.
- Można powiedzieć, że Wydział Komunikacji wraca do Jelcza-Laskowic po przeszło dwudziestu latach - stwierdził starosta Marek Szponar. - Nie jest to więc coś zupełnie nowego, ale wprowadzamy inną jakość, dostosowaną do obecnych czasów. Moment, w którym burmistrz rozpoczął prace nad stworzeniem Punktu Obsługi Mieszkańców, został dobrze wykorzystany, bo wspólnie uznaliśmy, że warto połączyć te inicjatywy i otworzyć tu również zamiejscowy oddział Wydział Komunikacji. To nowe, przyjazne miejsce dla mieszkańców, które powstało dzięki współpracy naszych samorządów. Nie ukrywam, że bez wsparcia organizacyjnego, ale przede wszystkim finansowego ze strony gminy, nie udałoby się tak szybko podjąć decyzji o uruchomieniu tego punktu. Trzeba było zapewnić odpowiednią kadrę, zaplanować obowiązki pracowników i przygotować całe zaplecze. Jestem przekonany, że jakość obsługi będzie tu na najwyższym poziomie, co zauważą mieszkańcy. Dziękuję panu burmistrzowi i Radzie Miejskiej w Jelczu-Laskowicach , która od początku wspierała ten pomysł. Wspólnie działamy dla mieszkańców, aby mogli załatwiać swoje sprawy szybciej i wygodniej, bez konieczności dojazdu do Oławy, co niebawem będzie dodatkowo utrudnione przez prace na drodze wojewódzkiej łączącej oba miasta. Dzięki otwarciu Wydziału Komunikacji w J-L zmniejszy się obciążenie głównej siedziby w Starostwie Powiatowym. Chciałbym także podziękować moim pracownikom - pani sekretarz i naczelnikowi wydziału - za wkład pracy w przygotowanie tego miejsca.
W Punkcie Obsługi Mieszkańca będzie dwóch pracowników, w tym jeden odpowiedzialny za dowody osobiste, a także stażysta. Podobnie w Wydziale Komunikacji - obsługiwać petentów będzie dwóch pracowników i jeden stażysta. Koszty związane z aranżacją budynku, remontem i wyposażeniem zostały pokryte z budżetu miasta i gminy Jelcz-Laskowice.
Podczas oficjalnego otwarcia głos zabrał także radny Krzysztof Woźniak: - Chciałbym w imieniu mieszkańców osiedla Metalowców, z którym jestem mocno związany, podziękować panu burmistrzowi za podjęcie działań związanych z utworzeniem Punktu Obsługi Mieszkańców oraz za bardzo dobrą współpracę ze Starostwem Powiatowym w Oławie i jego zarządem na czele ze starostą Markiem Szponarem. Dzięki tej współpracy widzimy konkretne efekty. Dziś otwieramy punkt, na który czekaliśmy ponad dwadzieścia lat, ale to dopiero początek. Przed nami duże projekty remontów dróg powiatowych, na które mieszkańcy także długo czekali. Cieszę się, że ta współpraca przekłada się na realne udogodnienia i że dostęp do usług publicznych staje się coraz łatwiejszy.































Napisz komentarz
Komentarze