Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 28 lipca 2025 13:17
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Strzelają w pobliżu zabudowań?

Podziel się
Oceń

MINUS Tak twierdzi czytelnik, który napisał do redakcji i wysłał zdjęcia łusek, pochodzących prawdopodobnie ze strzelby myśliwskiej: - Łuski po nabojach średnicy 3,50 widoczne na zdjęciach, znaleziono 12 lutego, między Oławą a Godzikowicami na wysokości PKS, obok dobrze widocznego z drogi samotnego drzewa (kasztana), stojącego w polu. Myśliwi lub kłusownicy takimi pociskami szaleją właściwie ludziom pod oknami. To jest niewyobrażalne, ponieważ jest to miejsce, gdzie mieszkańcy osiedla chodzą na spacery i z psami. Łatwo o dramat. Łatwo w półmroku strzelić do człowieka, do dziecka zamiast do zwierzęcia.

Strzelają w pobliżu zabudowań?

Strzelają w pobliżu zabudowań?

Strzelają w pobliżu zabudowań?

Strzelają w pobliżu zabudowań?

Strzelają w pobliżu zabudowań?

Strzelają w pobliżu zabudowań?


Napisz komentarz

Komentarze

Kol 15.02.2017 16:51
A ja się pytam! Gdzie jest ROLF?!

Reklama
gość 15.02.2017 16:27
No i dobrze że Przewodnicząca była zainteresowana. To chyba dobrze o niej świadczy.

Anonim 15.02.2017 23:20
Ale już wiadomo o co chodzi i kto ma kupić. Oczywiście będzie to osoba podstawiona ale i tak wiemy kto za tym stoi.

Anonim 15.02.2017 15:19
byłego posła trzeba by się zapytać w końcu przewodnicząca Magda była bardzo zaangażowana

łucznik 15.02.2017 14:53
Każde hobby powinno dotyczyć wyłącznie danego hobbysty. Jeśli ktoś musi koniecznie strzelać - to tak, żebym tego nie słyszał i nie widział, nie interesują mnie jego pasje, niech się nikomu nie narzuca i nie stwarza niepotrzebnego ryzyka. Nie porównujcie tego głupio ze statystykami. Jest różnica między śmiercią związaną z upadkiem meteorytu a oberwaniem od myśliwego w łeb.

15.02.2017 13:26
W miejscu gdzie była strzelnica w Oławie, to pomiędzy ZWiKiem a strzelnicą teren elegancko wykarczowany i ogrodzony siatką jakby przygotowany pod jakąś inwestycję. Czy o to chodziło do samego początku o interes jakiejś prywatnej osoby, która sprzeda "atrakcyjne mieszkania" na terenie zalewowym?

Reklama
kol 15.02.2017 14:56
Na tym terenie od lat - bystrzacho, ktoś składuje odpady typu - pokruszony beton, cegły itd. Od czasu do czasu pojawia się tam kruszarka i robi z tym porządek. A później od nowa. Swoja drogą - nie sądzisz chyba, że ktoś robiłby inwestycje na takim terenie? :-)

Miesożerny 13.02.2017 19:37
Tekst, o strzalaniu do zwierząt dla mięsa to gigantyczna bzdura. Jak chcą mięsa niech idą jak ja do mięsnego. Robią to bo lubią.

normalny człowiek 14.02.2017 11:34
Zgadzam się z Tobą , Mięsożerny :) To chora, atawistyczna rozrywka czerpanie przyjemności z zadawania cierpienia i odbierania życia niewinnym istotom. Potworne!

14.02.2017 22:58
a co ty lubisz robić?

normalny człowiek 15.02.2017 11:07
Czytać w necie informacje, ze kolejny raz myśliwy ( który strzela tylko do rozpoznanego celu) postrzelił swojego kolegę po fachu :) To dla mnie prawdziwa rozrywka i lepszy humor na cały dzień!

Reklama
Leon 13.02.2017 14:23
Zamiary chwalebne. A realia - w ub. roku (w Pl) przypadkowy rowerzysta zabity strzałem ze sztucera - pocisk po przejściu przez sarnę - kilkaset metrów dalej trafił w głowę jadącego drogą rolnika i to za linią lasu. Przypadkowa śmierć, dramat młodego początkującego myśliwego. Wnioski: uspokójcie się - nie ma żartów z bronią, tylko profesjonalne strzelnice wielkie i kryte najlepiej, a polowania - daleko od miejscowości i dróg. To oczywiste i lobby strzelające musi to zrozumieć.

polak_mały 13.02.2017 15:02
Polecam sprawdzić statystyki : Ilu rowerzystów zginęło podczas jazdy rowerem (ile było wypadków z udziałem rowerzystów). Także ile ludzi na świecie zginęło od spadających przedmiotów z nieba np: meteorytów. Wypadki się zdarzają nawet samoloty czasem spadają. Skala jest niemierzalna ! Łatwiej 2x wygrać w totka niż być postrzelonym przez myśliwego. A to że zginął człowiek to tylko należy współczuć zarówno rodzinie zmarłego jak i sprawcy bo jest to olbrzymia odpowiedzialność i trauma na resztę życia.

13.02.2017 19:06
brawo pisze ktoś ko wie co pisze a reszta pisze bo nie wie co ma robić z nudów tak to bywa że najwięcej ma do powiedzenia ten co najmniej wie

13.02.2017 18:57
ha ha ha ha

Maria 13.02.2017 13:23
Powinno być bardziej zaostrzone prawo i kary.A strzelanie dozwolone tylko w wyznaczonych miejscach!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reklama
13.02.2017 18:55
jeszcze się nie urodził co wszystkim dogodził może jak będę jechał autem drogą polną to mnie pogonią bo nie w wyznaczonym miejscu jadę

Sonia 13.02.2017 12:10
żeby pogodzić interesy tych strzelających i tych nie strzelających powinno być więcej profesjonalnych strzelnic w Oławie była już strzelnica ale była zbyt blisko zabudować i skończyło się tym że podrzucono "złom" aby zamknąć tą działalność jest obiekt w oławie który służył takim celom i jest daleko od budynków - jest mega bezpieczny bo strzelało tu również wojsko przystosowanie strzelnicy za odrą to niskie koszty i bezpieczeństwo a marudzenie że tu nie można i tam nie można prowadzi tylko do niepotrzebnych spięć takich jak te łuski (strzelano z nich najpewniej 3-6 miesięcy wstecz - po roku są bardziej skorodowane bo siara z prochu robi swoje po strzale) a tu artykuł http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Strzelnica-w-kazdej-gminie-To-zgodne-z-polska-tradycja,wid,18696437,wiadomosc.html?ticaid=1189e4

polak_mały 13.02.2017 13:26
Zgadzam się z Tobą Soniu w stu procentach. Choć przyznam że jeżeli chodzi o myśliwych to ciężko na strzelnicy prowadzić gospodarkę łowiecką ;) a tym głównie zajmują się właśnie myśliwi - nie chodzą po polach żeby sobie postrzelać. Dla przyjemności i dla hobby to myśliwi jeżdżą postrzelać na strzelnicę - do tarczy. W naszej okolicy są trzy strzelnice myśliwskie: Wrocław, Karszów, Brzeg i Opole. A w Jelczu-Laskowicach jest strzelnica bractwa kurkowego. U nas także by się przydała.

wes 13.02.2017 12:07
U nas w Bystrzycy jest to samo często chodzą po łąkach i strzelają strach wyjść na spacer. Niestety takie jest prawo że nawet na teren prywatny mogą sobie wchodzić. To jest skandal.

13.02.2017 18:44
najlepiej zabronić wszystkiego w tym kraju bo poco komu cokolwiek

Reklama
P@weł 13.02.2017 08:32
Wojna będzie, a wungiel przywieźli...?

Marek 13.02.2017 08:23
Gazeta już nie ma o czym pisać, stare pordzewiałe łuski i afera. Jak przyniosę łuski z II wojny to też aferę będziecie wietrzyć?

stach 13.02.2017 02:17
Normalny człowieku ! wpie...lasz schabowe co nedziele a te schabowe to są nie z zamordowanych zwierząt tylko ze zwierzą co się powiesiły na widok tych co ich bronią przed śmiercia. Nastepny znalazca (wynalazca) amunicji, a założyłbym sie że to ten sam co nazbierał złomu ołowianego i nasmrodził nim przy strzelnicy sportowej przy Odrze.

wr 13.02.2017 12:11
Chciałeś powiedzieć pseudo strzelnicy.

do polak maly 12.02.2017 21:50
Ty chyba nie wiesz, co piszesz? Wg Ciebie człowiek spacerujący w pobliżu wsi i miasta ma spodziewać się ostrzału???

Reklama
polak_mały 13.02.2017 00:58
Chodziło mi o wzajemną tolerancję. Las i pola są dla wszystkich. Myśliwi i rolnicy tolerują spacerowiczów ale spacerowicze nie tolerują np. myśliwych.

wojtek 13.02.2017 12:09
O jakiej tolerancji Ty mówisz? Myśliwi tolerują spacerowiczów? Co za bzdura. Oni się po prostu spacerowniczami sie nie przejmują.

polak_mały 13.02.2017 13:12
To jest właśnie tolerancja. Jakby jeszcze spacerowicze nie przejmowali się myśliwymi to już by było całkiem suuuper !

polak_mały 12.02.2017 18:27
Co za bzdura ! Faktycznie to są łuski być może z broni myśliwskiej (lub sportowej) - gładkolufowej, kaliber12. Prawdopodobnie z ładunkiem śrutowym (śrut śr. 3,5mm) Takich używa się do polowania na ptactwo. Strzela się najczęściej pod kątem 65st. w górę więc zagrożenia nie ma. Ich zasięg to 80-100m. Nie róbcie afery. Okolice Godzikowic i Jaczkowic to teren łowiecki - poza obszarem miejskim Oławy oczywiście. Po ich korozji widać że są dość stare - mają przynajmniej rok ! Prawdopodobnie jakiś myśliwy wyrzucił je wracając z polowania. Ktoś znalazł, pozbierał i od razu afera. He,he,he ... że strzelają. Tak jakby przynajmniej wojna wybuchła. Dobrze że nie znalazł prezerwatywy bo świadczyłoby o tym że gwałcą ;p Należy zganić tego kto to wyrzucił bo śmieci. Z drugiej strony "miastowi" muszą sobie wreszcie uzmysłowić że spacerując w lesie czy w polu nie są sami i las i pole nie są tylko dla nich ;)

normalny człowiek 12.02.2017 20:49
Cytuję: "tak jakby przynajmniej wojna wybuchła"... Szanowny polaku_mały chwalący się znajomością kalibrów, kątów, śrutów.. W swojej arogancji nie pomyślałeś, że dla mordowanych zwierząt to właśnie jest sytuacja, jak na wojnie? Bo tracą życie dla rozrywki prymitywnego, niedowartościowanego człowieka. W dodatku stwarza zagrożenie dla przedstawicieli własnego gatunku. Dla rozrywki!

Reklama
12.02.2017 22:41
szkoda że taki głupek podaje się za (normalny człowiek)

polak_mały 13.02.2017 00:46
Nie dla rozrywki tylko dla jedzenia ! Jeżeli myślisz że myśliwi polują dla rozrywki to ... trochę jesteś w błędzie. Głównie polują dla mięsa. Ba, jeszcze muszą za to mięso zapłacić i to nie mało. Dla ciebie to tylko rozrywka a dla innych treść życia. Owszem myślistwo i gospodarka łowiecka może być pasją - ale trudno to nazwać rozrywką. Dla rozrywki to można iść do kina albo hejtować na necie ale marznąć po nocach w lesie, moknąc pilnując rolnikom pól nocami i wykonując plany łowieckie to raczej nie rozrywka ale pewien obowiązek. Czasem nawet trud wymagający pewnych wyrzeczeń. O tym kto tutaj jest arogancki i prymitywny nie wspomnę - bo ja ani Ciebie ani innych nie obrażam.

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: WiarusTreść komentarza: Uratował tobie tyłek, bo ciebie nie zalało. Pamiętaj, że błędy popełnił rząd i jego instytucje państwowe i to one przysłały nam wodę. Nie potrafili sprognozować opadu pomimo ostrzeżeń i nie przygotowali na maxa zbiorników.Data dodania komentarza: 28.07.2025, 12:18Źródło komentarza: Nie ma zagrożenia powodziowegoAutor komentarza: HeheszekTreść komentarza: I zalało Oławę, i przyszedł armagedon, i unicestwiło nasze miasto. Bosze. Co za tragedia. To gdzie my teraz mieszkamy jak " naszej" Oławy nie ma?Data dodania komentarza: 28.07.2025, 12:16Źródło komentarza: Nie ma zagrożenia powodziowegoAutor komentarza: J23Treść komentarza: A może jaki "Redaktor" taki komentarz...Data dodania komentarza: 28.07.2025, 11:45Źródło komentarza: MINUS za tę ścieżkę rowerowąAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Z takim beznadziejnym burmistrzem, zagrożenie jest cały czas, pokazał chaos i brak zorganizowania w zeszłym roku.Data dodania komentarza: 28.07.2025, 10:39Źródło komentarza: Nie ma zagrożenia powodziowegoAutor komentarza: Frischmann OUTTreść komentarza: Zabrał dzieciom plac zabaw i teren zielony, po to żeby wybudować dodatkowe 50 miejsc w żłobku na starym nie rozbudowującym się osiedlu w pobliżu centrum miasta, w sytuacji gdy już teraz ten żłobek ogłasza dodatkową rekrutację, bo nie ma chętnych na żłobek w tym miejscu. Jednocześnie brak jest jakichkolwiek inwestycji (żłobek, przedszkole, szkoła) na stale rozbudowującym się os. Sobieskiego i os. Nowy Otok. A potem zdziwienie skąd korki w mieście.Data dodania komentarza: 28.07.2025, 08:51Źródło komentarza: Postępują prace przy robudowie miejskiego żłobkaAutor komentarza: RedaktorTreść komentarza: To właściwie dowód sympatii i zaangażowania. Zawsze mnie ciekawiło dlaczego niektórzy tak poważnie traktują ten satyryczny portal i gazetę.. Dzięki tobie wiem za to jak bardzo angażuje cię zabawa głosowanie. Ale cóż jaki czytelnik taka zabawa.Data dodania komentarza: 28.07.2025, 08:17Źródło komentarza: MINUS za tę ścieżkę rowerową
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama