Oława Wizerunek miasta
Informację przedstawiła naczelnik wydziału promocji Paulina Maksymiak, na sesji Rady Miejskiej, 26 lutego: - Podstawą działań promocyjnych była orientacja marketingowa, czyli konsekwentne i całościowe ukierunkowanie na potrzeby "odbiorców-klientów", wspieranie inicjatyw kulturalnych, sportowych, promujących zdrowy styl życia oraz podnoszących wrażliwość społeczną i integrujących mieszkańców.
Wizja Oławy, według miejskich specjalistów od promocji, to miasto bogate w atrakcje turystyczne, unikatowe zabytki, niepowtarzalne wydarzenia kulturalne. Miasto zadbane, intensywnie rozwijające się i przyciągające inwestorów.
Działania promocyjne kierowano do trzech grup: turystów, przedsiębiorców i mieszkańców. Do najważniejszych działań promocyjnych zaliczono: przekazy medialne, udział w targach promocji i kultury regionów "Poloniada", wydawanie "3 S" i folderów, filmy promocyjne w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, "Akcja Twarz", "Akcja Uśmiech", przekazywanie informacji o miejskich imprezach i wydarzeniach.
W ubiegłym roku Wydział Promocji i Współpracy Europejskiej był współorganizatorem imprez miejskich, takich jak: Noc Muzeów, Motoserce, Jarmark Wielkanocny, Gram Hip Hop Festival, jubileusz 780-lecia nadania Oławie praw miejskich, mecz charytatywny na rzecz Grzegorza Galasińskiego, turniej bokserski z okazji Dnia Niepodległości, akcja "Uśmiech" z Przemysławem Saletą. Pracownicy wydziału współpracowali z organizatorami akcji "Daj Głowę", wystawy filatelistycznej, Biegu Koguta, Marszu Różowej Wstążki, turnieju piłkarskiego oldbojów, "ZiMnaRa 2014" i Dni Koguta.
Wydział przygotowywał materiały promujące miasto, tworzył punkt informacji turystycznej w ratuszu. Od wielu lat Oława współpracuje z pięcioma miastami partnerskimi. Aktualnie wydział promocji skupia się na przygotowaniach do II Jarmarku Wielkanocnego.
Radnego Wilhelma Mroza (PO) interesowało, czy miasto realizuje strategię promocji, za którą zapłaciło 45 tys. zł "członkowi BBS": - Prosiłem, aby przygotować sprawozdanie z realizacji dokumentu. Strategia gdzieś tam leży, ale ma się nijak do promocji. Jeszcze jakieś elementy tego dokumentu mogą być zrealizowane...
Szef BBS, radny Jerzy Hadryś stwierdził, że strategii nie przygotowywał żaden członek BBS.
Piotr Łuciw (PO) pytał, czy zastanawiano się nad zaprzestaniem wydawania samorządowej gazety "3S". W zamian można by wydać więcej periodyków i książek o historii Oławy. Zdaniem Witolda Niemirowskiego (BBS), miejską imprezą nr 1, którą należy szczególnie promować, jest "Piana Bosmana": - Dni Koguta - wiadomo, każde miasto ma swoje święto. Piana Bosmana wychodzi na zewnątrz. Jego zdaniem warto zastanowić się nad umieszczaniem w "3 S" kalendarza imprez sportowych. Prosił, aby punkt informacji turystycznej nie świecił pustkami. Skrytykował także ubiegłoroczny festiwal hip-hop, który nazwał "klapą". Zaproponował, aby zorganizować jeden porządny koncert w Ośrodku Kultury.
- Nasza strategia dobiega końca, nie była ewaluowana, nie było takich wniosków - mówiła Paulina Maksymiak. - Co dalej? Nie wiem? Trzeba byłoby przeprowadzić badanie. Ewaluacja powinna mieć miejsce. Jej zdaniem, likwidowanie samorządowego miesięcznika "3 S" byłoby nierozsądne, ponieważ dociera do mieszkańców i dobrze spełnia swoją rolę: - Koszt wydania nie przewyższa jego wartości w kontaktach z mieszkańcami.
Kalendarz imprez sportowych będzie przygotowywany. W sprawie imprezy hip-hop nie zapadła jeszcze decyzja.
(MON)
Co zrobiono dla promocji miasta w ubiegłym roku
- 15.03.2015 14:52 (aktualizacja 20.08.2023 05:30)
Przekazy medialne, udział w targach promocji "Poloniada", wydawnictwa promujące miasto, wydawanie "3 S", filmy i udział w organizowaniu miejskich imprez i akcji - to były główne zadania Wydziału Promocji i Współpracy Europejskiej UM w 2014 roku. Pojawiła się propozycja likwidacji "3 S"
Reklama
Reklama
Reklama







Napisz komentarz
Komentarze