Oława Podsumowanie i plany
Rada Miejska zajmowała się tematem promocji w marcu. Radni otrzymali sprawozdanie z działalności wydziału w roku 2013 i zapoznali się z planami działania w roku bieżącym.
Najważniejsze działania w 2104 roku: podpisanie umowy na film promocyjny, spotkania dotyczące imprezy na Odrze "Piana Bosmana" oraz "Dni Koguta", przystąpienie do projektu "Poloniada", przeprowadzenie rozeznania finansowego w związku z planowaną aktualizacją strony internetowej i wyświetlaczy interaktywnych, stworzenie oficjalnego druku Urzędu Miejskiego, przygotowania do imprez, których wydział jest współorganizatorem.
Paulina Maksymiak mówiła na sesji RM, że wszystko, co wiąże się z miastem, może być produktem, który trzeba odpowiednio sprzedać. Promocja jest jednym z narzędzi informacji, dlatego ważne jest dotarcie do adresata. Są różnorodni - wewnętrzni i zewnętrzni, mieszkańcy, turyści, najemcy mieszkań i przedsiębiorcy. Wydział chce stosować promocję "proinwestycyjną" - zachęcającą do prowadzenia biznesu i osiedlania się w Oławie, wspierać ideę przedsiębiorczości, pokazywać przedsiębiorców, którzy osiągnęli sukces. Ważne jest pokazywanie walorów naturalnych, turystycznych, promowanie działalności szkół, przedszkoli i mieszkańców. To wszystko ma na celu uwypuklenie atrakcyjnego wizerunku Oławy.
Radni wskazywali na niedociągnięcia w budowie strony internetowej (np. brak tłumaczenia na jakiekolwiek języki obce), brak zabytków na "wirtualnym spacerze" (największym hitem jest rondo na 1 Maja) oraz pytali, kto jest organizatorem miejskich imprez - wydział promocji, czy może raczej Ośrodek Kultury?
- Byliśmy i jesteśmy wsparciem dla Ośrodka Kultury - tłumaczyła Paulina Maksymiak. - Wydarzenia są argumentem do promocji miasta, będziemy współpracować. Zbieramy propozycje, o jakimi elementami uzupełnić wirtualny spacer i to zrobimy. Będą zmiany na stronie internetowej, pracujemy nad jej aktualizacją. Zmiany będą widoczne, a strona bardziej przejrzysta. Zrobimy to jeszcze w tym półroczu.
Zdaniem radnego Piotra Regieca (PiS), w sprawozdaniu zabrakło informacji, kto jest adresatem imprez i działań wydziału. Nie ma też informacji o zamierzonych efektach. Wydział nie powinien organizować imprez, ale wykorzystywać je do promocji.
W tym roku wydział promocji zmierza do utworzenia punktu informacji turystycznej, w będzie którym można nabywać gadżety reklamowe i pamiątki. Jest wstępna koncepcja, a zadanie - ważne.
(MON)
Reklama
W promocji ważne jest dotarcie do adresata
- 16.04.2014 17:32 (aktualizacja 22.08.2023 16:07)
Jarmark wielkanocny, Noc Muzeów, wydanie kalendarza imprez sportowych i folderu "Zamieszkaj w Oławie", udoskonalenie strony internetowej, współpraca z mediami i organizacja konkursów - to niektóre zadania Wydziału Promocji i Współpracy Europejskiej Urzędu Miejskiego. O planach mówiła naczelnik wydziału Paulina Maksymiak
Reklama
Reklama
Reklama







Napisz komentarz
Komentarze