Oława Wnioski
Ze sprawozdania pełnomocnika ds. pacjenta, dotyczącego skarg i wniosków na SP ZOZ w Oławie wynika, że najwięcej zastrzeżeń pacjenci mają do działalności SOR. Skargi pisemne przekazano dyrektorowi szpitala, w celu ustosunkowania się. Jakość usług, świadczonych przez SOR, sprawdzała pełnomocnik ds. pacjenta, Barbara Wojtasik. Kilka razy była na oddziale, rozmawiała także z pacjentami, korzystającymi z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Z obserwacji wynikły wnioski, które zdaniem pełnomocnika podniosą poziom świadczonych usług. Potrzebne jest wyznaczenie granicy pomiędzy punktem rejestracji a poczekalnią. Teraz wszystko jest połączone, a pacjenci nie mają zapewnionej potrzebnej intymności. Personel SOR powinien zostać poinformowany o zadaniach i kompetencjach pełnomocnika ds. pacjenta. Pacjenci, którzy oczekują na wypis i informację, powinni być obsługiwani w osobnym pomieszczeniu i rzetelnie informowani. Na oddziale powinno się udostępniać cennik usług tym pacjentom, którzy nie mają ubezpieczenia zdrowotnego. Barbara Wojtasik zaleciła także rozważenie możliwości umieszczenia nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej w obrębie oddziału ratunkowego. Zauważyła także, że nagranie w centrali telefonicznej nie jest czytelne dla dzwoniących.
(MON)







Napisz komentarz
Komentarze