Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 18 lutego 2026 22:40
ZOBACZ:
Reklama Hipol
Reklama Jaśnikowski
Reklama
Reklama BMM

Poseł Czarnecki odpowiada radnemu Załubskiemu: - Zastanowię się, czy nie zawiadomić prokuratury

Niedawno pisaliśmy o akcji radnego Jacka Załubskiego, który ściągnął, a potem przekazał na policję kilka banerów posła PiS Przemysława Czarneckiego. Powód? Były rozwieszone przy przejściach dla pieszych, co może zagrażać bezpieczeństwu pieszych. Teraz poseł odnosi się do sprawy
Podziel się
Oceń

- To temat wielowątkowy. Jeśli moje banery wiszą w miejscach, które zagrażają bezpieczeństwu, to jest to coś karygodnego i jak najbardziej poczuwam się do tego, by baner zdjąć i uczulić wolontariuszy, by czegoś takiego więcej nie robili - powiedział Czarnecki. - Proszę pamiętać, że przy kampanii na szeroką skalę trudno upilnować każdego, więc takie incydentalne sytuacje siłą rzeczy będą się zdarzały. Jeśli chodzi o akcję radnego Jacka Załubskiego, to nie miałem wcześniej pojęcia o istnieniu tego człowieka, prawdopodobnie nie będę miał okazji go poznać, czego - nie ukrywam - nie będę specjalnie żałować. Zastanowię się, czy nie zawiadomić prokuratury, ponieważ ściągnięcie banerów było nielegalne. Zwykle staram się takimi osobami nie zaprzątać sobie głowy, ale niestety czasami trafiają się tacy, łagodnie mówiąc, nadgorliwi, jak pan Jacek.

Przemysław Czarnecki po raz kolejny startuje do Sejmu. Jego wzmożona aktywność kampanijno-plakatowa można wynikać z faktu, że otrzymał dopiero 21. miejsce na liście Prawa i Sprawiedliwości. To ogromny spadek w porównaniu do 2019 roku, gdy był "czwórką" listy PiS. Zapytaliśmy go, czy odpowie radnemu na wiadomość w mediach społecznościowych.

- Jesteśmy wielką partią, ale na poziomie okręgu wrocławskiego działamy lokalnie, więc to żaden problem, by zdobyć do mnie numer telefonu i w takiej sytuacji zadzwonić lub napisać SMS, zamiast komunikować się w sposób publiczny - stwierdził. - Właśnie z powodu formy, jaką wybrał pan radny, uważam go za osobę niepoważną. Nie będę się z nim kontaktował, nie widzę takiej potrzeby. Co do samych przesłanek, którymi pan radny się kierował - zgadzam się z nimi. Jakakolwiek aktywność społeczna nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa. To oczywiście nie działa na moją korzyść, jeśli moje banery zasłaniają komuś widoczność - chociażby na przejściu dla pieszych, więc tym bardziej uczulam  na to osoby, które je będą rozwieszać. Natomiast forma komunikacji, którą wybrał pan radny, jest kuriozalna. Szczerze mówiąc, szkoda mi czasu na dyskusję z kimś takim. Wolę spędzić go z córką, niż przerzucać się pismami. Forma rozmowy, jaką wybrał ten radny - za pośrednictwem policji - dyskredytuje go w moich oczach jako poważnego rozmówcę.

Kluczowe pytanie dotyczyło jednak tego, czy poseł-kandydat wystąpił o zgody na rozwieszenie banerów przy drogach powiatowych i wojewódzkich. Oto odpowiedź: - Jestem doświadczonym parlamentarzystą i mam ludzi, którzy się tym zajmują. Odpowiada za to komitet wyborczy, a ja zawsze uczulam, by banery były wywieszane w miejscach do tego przeznaczonych - czyli tam, gdzie jest to legalne lub na płotach sympatyków, którzy się na to godzą. Zwykle jednak na początku kampanii zdarzają się incydentalne błędy. Nie jestem w stanie osobiście rozwiesić każdego plakatu czy upilnować każdej osoby, która to robi. Zawsze ubiegamy się o odpowiednie zgody, ale należy pamiętać, że w każdym mieście właściciele dróg są różni, to musi więc chwilę potrwać. O zgody się jednak ubiegamy, są one na różnym etapie przyznawania, więc nie odpowiem, jak to wygląda w tych konkretnych przypadkach. Jeśli zdarzyło się, że gdzieś omyłkowo coś zostało rozwieszone nielegalnie, to odpowiednie służby z pewnością wyciągną konsekwencję. Wtedy otrzymam karę i nie będę miał problemu, żeby się jej poddać.

Zweryfikowaliśmy te słowa. Szef Powiatowego Zarządu Drogowego w Oławie Wojciech Drożdżal powiedział nam, że żaden komitet wyborczy nie wystąpił dotychczas o zgodę na umieszczenie plakatów przy drogach powiatowych, a co za tym idzie - żadna zgoda nie została wydana. Oznacza to, że wszystkie plakaty wyborcze, które zostały rozwieszone przy którejkolwiek z dróg powiatowych (także tej, o której pisał radny Jacek Załubski), wiszą tam nielegalnie. Czekamy jeszcze na odpowiedź Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

***

Przypominamy, że umieszczenie plakatu wyborczego w pasie drogowym wymaga zezwolenia zarządcy tej drogi. To decyzja administracyjna, w której zostanie naliczona stosowna opłata za zajęcie pasa drogowego. Za plakat wyborczy umieszczony bez takiej zgody może zostać naliczona kara pieniężna. Plakaty umieszczone w pasie drogowym lub w jego sąsiedztwie, które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego, będą usuwane.

Uczulamy na to nie tylko posła Przemysława Czarneckiego, ale także kandydatów innych partii, których wizerunki coraz częściej widzimy przy drogach.


Napisz komentarz

Komentarze

mmm 08.09.2023 19:57
Rodzina na swoim. Jaki tauś , taki syn. Cała Oława oblepiona plakatami tego kandydata, który w obecnej, kadencji oprócz lezeniana trawniku, niczym się nie wyazał.

lulu 08.09.2023 10:34
Domalować wąsik i grzywkę na lewą stronę to go szybko zdejmą kolesie partyjni.

Obserwator 08.09.2023 09:55
Ta wasza Peowska pogarda,ta mania wyższości,tylko my mamy racje,nie ta Pisowska ciemnota,mam nadzieję że po raz kolejny się na tym przejedziecie.

Bezstronny obserwator 08.09.2023 10:38
Obserwator 08.09.2023 09:55
Ta wasza Peowska pogarda,ta mania wyższości,tylko my mamy racje,nie ta Pisowska ciemnota,mam nadzieję że po raz kolejny się na tym przejedziecie.
PO to nie moja bajka, ale pan Czarnecki raczej ponad wszelką wątpliwość jest z pisu i w artykule jest mowa o nielegalnie powieszonych plakatach kandydata pis, który po zwróceniu mu uwagi grozi prokuraturą.

Psychoterapeuta 08.09.2023 11:36
PIS to nie moja bajka, ale także, jak dla Ciebie Obserwator irytujące są wpisy członków Platformy, gardzące wszystkim, co nie wspiera Platformy. Te wpisy o głosach straconych na Bezpartyjnych, tylko dlatego, że mógłbyś swój głos oddać na nieomylną Platformę. Ale jakby Platforma wygrała, będą nawet chwalić, bo dostaną dzięki temu więcej głosów, tak jak zwycięski PIS, który pożarł głosy tych, którzy nie dostali się w poprzednich wyborach. Nie ma reguły, kto głosuje, bo znam sporo inteligentów, którzy głosują na PIS, i sporo prostaków, którzy głosują na Platformę, i na odwrót. Jednak to Platforma przedstawia się, jako partia ludzi wykształconych, nieomylnych biznesmenów, chociaż to w Oławie, radni powiatowi Platformy przeszkadzali w rozwoju przedsiębiorstwa na ul. Portowej, ta napastliwość TVP i Wiadomości na Tuska jest męcząca i agresywna, mniej propagandowe jest TVN, ale też subiektywnie za inną opcją. Gdzie mamy rzetelne media obiektywne, że przeczytasz jedną gazetę i wiesz, jaka jest prawda? A dziś tego nie ma. Zwykły człowiek musiałby obejrzeć wszystkie programy publicystyczne, przeczytać stos gazet, by dowiedzieć się, na kogo zagłosować. Chociaż Wydarzenia w Polsacie są w miarę rzetelne, może radio ZET i RMF. Cała reszta, to tylko dwie opcje, Platforma lub PIS.

Bezstronny obserwator 08.09.2023 12:40
Psychoterapeuta 08.09.2023 11:36
PIS to nie moja bajka, ale także, jak dla Ciebie Obserwator irytujące są wpisy członków Platformy, gardzące wszystkim, co nie wspiera Platformy. Te wpisy o głosach straconych na Bezpartyjnych, tylko dlatego, że mógłbyś swój głos oddać na nieomylną Platformę. Ale jakby Platforma wygrała, będą nawet chwalić, bo dostaną dzięki temu więcej głosów, tak jak zwycięski PIS, który pożarł głosy tych, którzy nie dostali się w poprzednich wyborach. Nie ma reguły, kto głosuje, bo znam sporo inteligentów, którzy głosują na PIS, i sporo prostaków, którzy głosują na Platformę, i na odwrót. Jednak to Platforma przedstawia się, jako partia ludzi wykształconych, nieomylnych biznesmenów, chociaż to w Oławie, radni powiatowi Platformy przeszkadzali w rozwoju przedsiębiorstwa na ul. Portowej, ta napastliwość TVP i Wiadomości na Tuska jest męcząca i agresywna, mniej propagandowe jest TVN, ale też subiektywnie za inną opcją. Gdzie mamy rzetelne media obiektywne, że przeczytasz jedną gazetę i wiesz, jaka jest prawda? A dziś tego nie ma. Zwykły człowiek musiałby obejrzeć wszystkie programy publicystyczne, przeczytać stos gazet, by dowiedzieć się, na kogo zagłosować. Chociaż Wydarzenia w Polsacie są w miarę rzetelne, może radio ZET i RMF. Cała reszta, to tylko dwie opcje, Platforma lub PIS.
Ale skąd wiesz o przynależności partyjnej komentujących? To, że krytykują jedną partię nie oznacza automatycznie tego, że są członkami innej. Ja również uważam, że Bezpartyjni Samorządowcy nie przekroczą progu 5% i to od razu oznacza, że jestem członkiem tej czy innej partii, albo, że namawiam do głosowania na konkretną partię albo, że kimś gardzę? Weź trochę na wstrzymanie, bo to co piszesz już trąca o teorie spiskowe.

Psychoterapeuta 08.09.2023 13:26
Tak, od razu masz lajka, więc typowy propagandzista z platformy. Tutaj nie zdarza się, by pisały osoby przypadkowe. Wszyscy to wiemy, więc po co kłamiesz. Lepiej dyskutuj merytorycznie, niż poddawać w wątpliwość skąd są piszący. Bez programu jak zwykle, bez argumentów. A sami wyzywacie wszystkich od tub burmistrza albo pisowców. Typowy nadczłowiek z Platformy, który zarzuca innym to, co sami robią.

Bezstronny obserwator 08.09.2023 13:51
Psychoterapeuta 08.09.2023 13:26
Tak, od razu masz lajka, więc typowy propagandzista z platformy. Tutaj nie zdarza się, by pisały osoby przypadkowe. Wszyscy to wiemy, więc po co kłamiesz. Lepiej dyskutuj merytorycznie, niż poddawać w wątpliwość skąd są piszący. Bez programu jak zwykle, bez argumentów. A sami wyzywacie wszystkich od tub burmistrza albo pisowców. Typowy nadczłowiek z Platformy, który zarzuca innym to, co sami robią.
Bo ty się posługujesz jakąkolwiek merytoryką wrzucając od razu przypadkowych ludzi do worku pt. platforma, bez żadnych dowodów. Sam hejt i nic więcej.

Realnie 08.09.2023 08:33
Komentarz zablokowany

Realnie 08.09.2023 08:33
Przemo, z zawodu syn Rysia, znanego krasomówcy, członka chyba wszystkich byłych, obecnych i przyszłych parti politycznych, tego samego Rysia, ktory nie wysiadając z Punto w cabrio, pozyczonego, zeby było jasno, bo przeciez jego nie stac, wyjezdził trilion km na drodze z Pl do siedziby parlamentu europejskiego:)) Brawo Wy

kapitan 08.09.2023 10:12
Realnie 08.09.2023 08:33
Przemo, z zawodu syn Rysia, znanego krasomówcy, członka chyba wszystkich byłych, obecnych i przyszłych parti politycznych, tego samego Rysia, ktory nie wysiadając z Punto w cabrio, pozyczonego, zeby było jasno, bo przeciez jego nie stac, wyjezdził trilion km na drodze z Pl do siedziby parlamentu europejskiego:)) Brawo Wy
Zapomniałeś dodać, że to punto cabrio było zezłomowane już parę lat wcześniej.

Krs 07.09.2023 22:16
I przemówił prawdziwy, twardy elektora pisu…🤣🤣

Albert 07.09.2023 21:30
Panie Czarneck , władza jest dla ludzi nie ludzie dla władzy ,bilbordy to stan umysłu .

wyborca 07.09.2023 20:14
Poseł mieszka w Warszawie na Wilanowie, zasłynął z bójki w Sylwestra i zranienia chrzestnego swojej córki, a także ów posel spędził noc w izbie wytrzeźwień po tym, jak został znaleziony, leżąc koło przystanku w Warszawie. O pośle było głośno w minionej kadencji, gdyż o jego ekscesach rozpisywały się media ogólnopolskie. Komentarz zostawiam wyborcom

wyborca ale nie jego 08.09.2023 20:39
No to swój chłop. Umie posłużyć się nożem. Ma też zaliczoną izbę. Rodzinny, bo mamusia go odebrała. Przespał całą kadencję, ale nagle: "Wszystko zmieniło się 15 lipca. Tego dnia poseł PiS obudził się, przy końcu kadencji Sejmu, i zaczął wysyłanie pism. W dwa dni: 15 i 16 lipca napisał 18 interpelacji. Do tego dołożył także jedno zapytanie."

Staszek Porażka 07.09.2023 19:33
Powiesili bez pozwolenia to wypad człowieczku z plakatu .....

Kazik 07.09.2023 19:32
nic , tylko straszą prokuraturą.. Tylko to potrafią. P.s. Jeszcze trochę a będziecie od niej uciekali .... , mam taką nadzieję .

Bater 79 07.09.2023 19:29
Był dzisiaj, we Wrocławiu Jaros z Peło wisi na przejściach dla pieszych i nikt go nie zrywa.K jest ten burak Załuski, że wymierza prawo i zrywa banery! Co normalny człowiek lub tym bardziej radny robi? Zgłasza na policję! Ja mogę przyjechać pod dom pana radnego i przebić mu opony.Bo parkuje na chodniku,a ludzie nie mogą przejść będzie ok co nie...

pissss 08.09.2023 10:05
Komentarz zablokowany

Kick 07.09.2023 17:37
Litości. Po co się nad chłopina znecacie. Już m-ce na liście jest sygnałem od Jarka, że go nie akceptuje i z tego m-ca nie ma szans sie dostać. Po prostu jeszcze nie zrozumiał, aby się zająć sobą (mniej pić, pójść do uczciwej pracy jak suweren) i dbać o swoją żonę, której nie umiał upilnowac podczas Sylwestra.

Tomek 07.09.2023 17:26
Z wypowiedzi Pana Czarneckiego rozumiem, że jak mi przypadkiem zawiesi nielegalnie banner na płocie, to nie mogę go ściągnąć, bo to również będzie nielegalne... A legalność roztrzygnie prokuratura... 🙃

Psychoterapeuta 07.09.2023 16:38
O ile zagłosuję na PIS, to pan Czarnecki, jak jego ojciec są mało wiarygodni. Jeden ma na koncie aferę z alkoholem, to go dyskwalifikuje, do ojca zaufania coś nie mam. Już lepiej oddać głos na Karolinę, chocuaż jej bannery także na barierkach drogowych na ulicy lipowej przy mostku. Nieco to dziwne nagłaśnianie tylko w jedną stronę, ale czarneckiego nie ma co bronić.

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: PytamTreść komentarza: A Frischmann farbuje włosy? Bo raz jest bardziej siwy, raz mniej.Data dodania komentarza: 18.02.2026, 19:55Źródło komentarza: Wiadukt na Wiejskiej a przejście dla pieszych przez toryAutor komentarza: 10000 grzywnyTreść komentarza: ciebie na pewno boliData dodania komentarza: 18.02.2026, 19:54Źródło komentarza: Wiadukt na Wiejskiej a przejście dla pieszych przez toryAutor komentarza: Do schroniskaTreść komentarza: Oddajcie Białą do domu. Biała to kotka odebrana przez schronisko bez rzetelnego powodu i bez zgody burmistrza. Weszliście do domu, zastraszyliście niepełnosprawną dziewczynę K i zabraliście kota, bo kot miał alergię i wygryzał se futro. Zamiast pomóc mniej zamożnej dziewczynie w zakupie czy doborze lepszej karmy, zabraliście komuś członka rodziny. A najlepsze w tym wszystkim, że ta dziewczyna nie była właścicielem, bo właścicielem jest jej siostra D, której wtedy nie było w domu, więc to, że jej siostra K się zrzekła praw do kota pod waszym naciskiem, nie powinno nic znaczyć. Po kilku dniach w schronisku całkiem zdrowy, z wyjątkiem alergii, kot ma nagle stan krytyczny. Po zaledwie kilku telefonach od właściciela, który pyta się tylko o stan zdrowia kota, bo się martwi, grozicie sprawą o nękanie. DLACZEGO TO ROBICIE?Data dodania komentarza: 18.02.2026, 19:53Źródło komentarza: Jak i kiedy odwiedzać Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w OławieAutor komentarza: CPKTreść komentarza: Hreniak gdzie "mamy to" obwodnica? 8 lat rządziliście!!Data dodania komentarza: 18.02.2026, 19:50Źródło komentarza: Czy porodówka w Oławie będzie likwidowana?Autor komentarza: CynaTreść komentarza: Hreniak głupoty sądzi i głubki go słuchają.... https://tuwroclaw.com/artykul/zamkna-porodowki-w-n2224526Data dodania komentarza: 18.02.2026, 19:16Źródło komentarza: Czy porodówka w Oławie będzie likwidowana?Autor komentarza: bate79Treść komentarza: Jak ktoś,[ pracuje dla Niemiec ,to niestety nie jest Polakiem.....Tylko czerwony (...)Data dodania komentarza: 18.02.2026, 17:44Źródło komentarza: "WP" oskarża prof. Ruchniewicza o niebezpieczne związki. Ten zaprzecza
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama