Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 sierpnia 2025 14:56
Reklama BMM
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Miliony odwiedzających turystów we Wrocławiu w 2023 roku

Liczby nie kłamią – Wrocław odnotował blisko 7% wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do roku poprzedniego, czym niemal zrównało się z wynikami z 2018 roku. Widać tendencję, w której miasto powoli osiąga wyniki sprzed pandemii oraz wojny w Ukrainie. Dziś w Muzeum Pana Tadeusza przedstawiono badania branży turystycznej i podsumowano turystykę we Wrocławiu za 2023 rok.
  • Źródło: Urząd Miejski Wrocławia
Podziel się
Oceń

- Nieprzerwanie dążymy do umacniania swojej pozycji jako kluczowego centrum kultury, nauki i turystyki, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Wzrost liczby turystów, zwłaszcza w kontekście trudnych ostatnich lat, jest dowodem na atrakcyjność i otwartość naszego miasta. Jesteśmy dumni, że Wrocław cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem i wierzymy, że nadchodzące lata przyniosą kolejne rekordy - powiedział Jacek Sutryk - prezydent Wrocławia.
Wzrost zainteresowania turystów krajowych i zagranicznych
W 2023 roku Wrocław odwiedziło o wiele więcej turystów niż w 2022. Szczególnie grudzień okazał się miesiącem, w którym liczba turystów korzystających z wrocławskiej bazy noclegowej była najwyższa w historii, głównie za sprawą Jarmarku Bożonarodzeniowego. W tym czasie z wrocławskiej bazy noclegowej skorzystało 115 tysięcy gości. Ponadto odsetek turystów zagranicznych wzrósł do 26%, co jest wynikiem lepszym od średniej krajowej (21%). Turystyka krajowa również utrzymuje mocną pozycję, będąc tylko o 2% niższą niż w rekordowym 2019 roku.

Reklama
Wrocławski Ratusz


- Nasze strategie promocyjne i ciężka praca nad poprawą oferty turystycznej miasta przynoszą efekty. Szczególnie cieszy nas wzrost liczby turystów zagranicznych, co świadczy o międzynarodowym uznaniu dla Wrocławia jako miejsca przyjaznego, pełnego kultury i historii. Nie spoczywamy jednak na laurach i planujemy dalsze działania, które jeszcze bardziej zwiększą atrakcyjność Wrocławia – dodawał Alfred Wagner – prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Największe atrakcje turystyczne Wrocławia biją rekordy popularności
Wrocławskie ZOO, cieszące się nieustającym zainteresowaniem, odwiedziło w 2023 roku o 7% więcej gości niż w roku ubiegłym – łącznie 1,7 mln osób, a liczba ta jest również o 15% większa niż w 2019 roku. Panorama Racławicka doświadczyła spektakularnego wzrostu popularności, z 43% wzrostem liczby odwiedzających w porównaniu do 2022 roku, przewyższając także poziom z 2019 roku. Z kolei ponad 2 mln gości odwiedziło w 2023 roku wrocławski Aquapark, który cieszył się jeszcze większą popularnością, niż w 2022.
Hydropolis (400 tys. osób) oraz Kolejkowo (230 tys. osób) również odnotowały wzrost liczby gości. Łączna liczba turystów odwiedzających główne atrakcje Wrocławia w 2023 roku (ZOO, Panorama Racławicka, Kolejkowo i Hydropolis) wyniosła ponad 2,6 miliona turystów.
Wzrost ruchu lotniczego
O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W zeszłym roku uruchomiono kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Seulu oraz Valencii. Port Lotniczy Wrocław zakończył 2023 rok z najwyższą w historii liczbą obsłużonych podróżnych. Rekordowe wyniki w każdym kolejnym miesiącu złożyły się łącznie na 3,9 mln pasażerów! 
Co więcej, liczba pasażerów przylatujących na wrocławskie lotnisko w 2023 roku wzrosła o imponujące 36% w stosunku do 2022 r., co jest najlepszym wynikiem od ostatnich czterech lat. Szczególnie lipiec i sierpień przyciągnęły najwięcej pasażerów, potwierdzając Wrocław jako atrakcyjne miejsce nie tylko dla turystów krajowych, ale i zagranicznych.

W zeszłym roku uruchomiono kolejne połączenia lotnicze

Wyzwania i perspektywy
Mimo że rynek turystyczny Wrocławia intensywnie się rozwija, miasto stoi przed wyzwaniem pełnego odzyskania poziomu turystów zagranicznych sprzed pandemii. Jednakże dynamiczny wzrost w różnych segmentach turystyki oraz rosnąca popularność kluczowych atrakcji dają silne podstawy do optymizmu.
Wrocław, rywalizując z Gdańskiem (4,1 mln turystów w 2023 r.) o pozycję trzeciej najpopularniejszego kierunku turystycznego w Polsce, po Warszawie (10 mln turystów w 2023 r.) i Krakowie (9,4 mln turystów w 2023 r.), kontynuuje swoje działania promocyjne i inwestycje w infrastrukturę turystyczną. Miasto zaprasza wszystkich, by doświadczyć jego unikalnego charakteru, bogatej historii, kultury oraz niepowtarzalnych atrakcji, które razem tworzą niezapomnianą ofertę dla odwiedzających z kraju i całego świata. W zeszłym roku miasto przygotowało wyjątkową kampanię „Wrocław Miasto Przygody” skierowaną do krajowych i zagranicznych turystów, w której udział wziął m.in.: słynny aktor Daniel Olbrychski. W zeszłym miesiącu spot promujący kampanię został nagrodzony na prestiżowym festiwalu w Warszawie w kategorii najlepszy spot turystyczny.
 


Napisz komentarz

Komentarze

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
33across.com, 0013300001hSPhhAAG, DIRECT, bbea06d9c4d2853c
rubiconproject.com, 16414, RESELLER, 0bfd66d529a55807
yahoo.com, 57289, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
appnexus.com, 10239, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
pubmatic.com, 156423, RESELLER, 5d62403b186f2ace
triplelift.com, 12503, RESELLER, 6c33edb13117fd86
openx.com, 537120563, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
rubiconproject.com, 21642, RESELLER, 0bfd66d529a55807
indexexchange.com, 191973, RESELLER, 50b1c356f2c5c8fc
conversantmedia.com, 100141, DIRECT
contextweb.com, 561516, RESELLER, 89ff185a4c4e857c
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,DIRECT,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b
sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER
videoheroes.tv, 212716, RESELLER, 064bc410192443d8
sharethrough.com, YYFDsr3Y, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
appnexus.com, 12976, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
rubiconproject.com, 25060, RESELLER, 0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com, 170071695, RESELLER
Contextweb.com, 562794, RESELLER,89ff185a4c4e857c
amxrtb.com, 105199704, DIRECT
indexexchange.com, 191503, RESELLER, 50b1c356f2c5c8fc
openx.com, 559680764, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
rubiconproject.com, 23844, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2865, RESELLER
pubmatic.com, 161527, RESELLER
appnexus.com, 12290, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
sharethrough.com, a6a34444, RESELLER
google.com, pub-2441454515104767, DIRECT, f08c47fec0942fa0
rubiconproject.com, 23844, RESELLER
openx.com, 559680764, RESELLER
screencore.io, 292, DIRECT
selectmedia.asia, 95a80e565b1841f0d1c74468, RESELLER, e365c871a27c655d
adform.com, 2919, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
pubmatic.com, 157288, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 20598, RESELLER, 0bfd66d529a55807
freewheel.tv, 144633, RESELLER, 74e8e47458f74754
netpoint-media.de, np-7871, RESELLER
xandr.com, 3927, DIRECT, f5ab79cb980f11d1
mobupps.com, c74d97b01eae257e44aa9d5bade97baf33148, RESELLER

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama